Jak przybić otwarcie swojego posta na blogu

Pierwsze cztery nuty do piątej Symfonii Beethovena są najpopularniejszymi nutami w muzyce zachodniej.

Dun dun dun dum

Są burzliwe. Heroiczny. Dezorientujące. Wystarczająco krótki, by go zapamiętać. Na tyle obiecujące, że zapadną w pamięć.

Dziś znajdziesz te notatki wszędzie. W filmach, reklamach i piosenkach, gdy potrzebne są dramaty i przeczucia … a my prawie nie mrugamy okiem.

Rozpoznajemy je, znamy i kochamy te pierwsze cztery nuty. Nie tak na wernisaż Beethovena w Wiedniu Theater an der Wien w 1808.

Jeden z współczesnych kompozytorów Beethovena — ten, który reprezentował konsensus-powiedział: “tego rodzaju muzyki nie należy pisać.”

Ale było, a Beethoven został dobrze nagrodzony za odwagę do stworzenia niezwykłe.

W rzeczywistości, jeśli chodzi o tworzenie posta na blogu, który otwiera się z hukiem, to jest dokładnie to, czego potrzebujesz … niezwykłego.

Brian już powiedział Ci, jak się tam dostać za pomocą tych pięciu metod:

  1. Zadaj pytanie.
  2. Podziel się anegdotą lub cytatem.
  3. Przywołać oko umysłu.
  4. Użyj analogii, metafory lub symulacji
  5. Przytaczaj szokujące statystyki.

Teraz chciałbym dać wam dziesięć przykładów tych pięciu metod w praktyce … i dlaczego one działają.

10 przykłady postów na blogu, które przybiły ich otwory …

Naprawdę proste rozwiązanie na śmierć Google Reader
To, co sprawia, że ten post działa tak dobrze, to to, że Jerod Morris porywa dymisję papieża, aby porozmawiać o zbliżającej się śmierci Google Reader … wiążąc oba razem z pióropuszem dymu. To dramatyczne, żywe otwarcie.

Jaka jest Twoja wymówka, że nie osiągasz swoich celów?
Robert Bruce otwiera nagłówek, który uderza cię w brzuch. Po wzięciu oddechu, uderza cię definicja słowa “wymówka” … wraz z wymową. Po tym wyjeżdża, w stylu staccato, Litania typowych wymówek, które wszyscy byliśmy winni powiedzieć. Ciężko się odciągnąć. Uzupełnia je jednym słowem pytaniem, które sprawia, że wszyscy czytamy dalej.

Jak trzy Drag Queens w autobusie prowadzą do lepszego blogowania
Nagłówek jest nie do odparcia (i jeden z najlepszych przykładów, jaki mogę znaleźć o haku fascynacji), a pierwsze zdanie jest kuszące pytanie. Następnie James Chartrand wprowadza korzyści do dalszego czytania. Co więcej, ten nagłówek i otwarcie jest równie pyszne dla wewnętrznego żartu … czego nie wiedzieliśmy o Jamesie, gdy ten post został opublikowany. Możesz przeczytać tę historię tutaj.

The # 1 Conversion Killer in your Copy (and How to Beat it)
Sonia Simone najpierw zaczyna z korzyścią, zadaje serię pytań mających na celu zidentyfikowanie problemu, z którym możesz się odnosić, a następnie wzmacnia ten problem w kolejnych dwóch zdaniach. Następnie zakotwicza problem żywą metaforą (troll pod mostem), a w końcu opowiada historię o swoim życiu … która tak naprawdę jest o znużonym konsumencie.

8 złych nawyków, które niszczą Twoją kreatywność i tłumią Twój sukces
To świetny nagłówek na początek: kreatywność i sukces … i to, co możesz zrobić, aby zwiększyć albo … to prawdziwe przyciąganie uwagi do masowej publiczności. Świadczą o tym ponad 2500 tweetów i prawie 3000 polubień na Facebooku. Dean Rieck kontynuuje swój impet komicznym cytatem z Roberta Frosta i rozpoczyna naukę o inteligencji i kreatywności.

Inigo Montoya Przewodnik po 27 powszechnie używanych słowach
Nie można pomylić się z odniesieniem do jednego z najbardziej lubianych filmów na świecie: The Princess Bride. Porozmawiaj o znalezieniu kulturalnego haka, który będzie rezonować! Brian Clark uderza w naszą niepewność wyglądania na głupiego, jeśli chodzi o Literowanie słów, dzięki czemu to otwarcie jest nieodparte, więc czytamy dalej.

Szklany sufit, Wewnętrzny Krąg i klucz do budowania popularnego bloga
Przeczytaj którykolwiek z postów na blogu Jona Morrowa, a napotkasz zabójcze otwarcie. Ale ten jest jego najlepszy, ponieważ opowiada historię o sobie, w której ostatecznie wszyscy widzimy siebie. A najfajniejsze jest to, że nawet nie wiesz, że to się dzieje. Jesteś tylko z Jonem … jego historią … i upadasz na kartkę w stanie przypominającym sen.

The Eminem Guide to Becoming a writing and Marketing Machine
Jest to kolejny przykład osobistej historii, która działa. A oto dlaczego to działa. Sean Platt, w mniej niż dziesięciu akapitach, porusza temat, do którego był całkowicie przekonany. I że wybrał kontrowersyjną postać … taką, którą wszyscy na świecie olewali w tym samym czasie. Ale, jak wyjaśnia Sean, zmienisz zdanie, gdy odkryjesz prawdziwą jakość treści Eminema.

8 dziwnych rytuałów twórczych pisarzy
Pisarze uwielbiają uczyć się o innych pisarzach. Nawet nudne rzeczy, jak to, co robią, gdy się budzą. Ale wspomnij, że te procedury są dziwne, nadwyrężamy szyje, jakby mijali skręcone wraki na poboczu drogi. To właśnie osiąga ten nagłówek. W sześciu prostych słowach. Ale Kelton Reid nie kończy się na tym. Następnie odkrywa wątek o dziwnej trosce baseballisty Ichiro Suzuki o jego kij baseballowy … i równie dziwne jest, jak Kelton w ogóle dostał tę historię.

Jak zostać wyjątkowym pisarzem
Zostaw mi to, aby dołączyć mój własny artykuł do Postu o najlepszych otwarciach, ale myślę, że to otwarcie robi jedną rzecz bardzo dobrze … powoli wycieka historia, która ciągnie czytelnika wzdłuż … ulepszając historię konkretnymi szczegółami, międzynarodową gwiazdą rocka i kończąc otwarcie krótkim dialogiem, który zachęca czytelnika do czytania.

Over to you …

Przyznaję, chociaż te posty na blogu są świetne, żaden z nich nigdy nie osiągnie statusu Beethovena dun dun dun dum … ale to w porządku, ponieważ dzięki wpisowi na blogu wszystko, co musisz zrobić, to przyciągnąć uwagę czytelnika i zachować go. I dlatego te otwory na blogu są naprawdę niezwykłe.

Czy możesz udostępniać Inne artykuły, które otwierają się z hukiem? Na Copybloggerze czy gdzie indziej? Zamieść w komentarzach poniżej …

Total
0
Shares
Related Posts