Prawdopodobnie wiesz, że biznes i marketing idą w nowym kierunku.
Wiesz, że opiera się na tworzeniu wysokiej jakości treści, które przyciągają odbiorców i pielęgnują potencjalnych klientów.
I być może wiecie, że coraz częściej autor będzie w centrum tego wszystkiego.
Zawsze będą anonimowi copywriterzy szlifujący słowa Za Grosze.
Ale teraz istnieje bardzo silna opcja dla przyzwoitych pisarzy, aby zacząć ponownie wymyślać siebie jako producentów treści. Innymi słowy, jako wysoko wykwalifikowanych, cenionych profesjonalistów, którzy są siłą, z którą należy się liczyć.
Tak jak 2013 rozpoczyna się, nadszedł czas, aby podjąć decyzję.
Czy będziesz trzymać się starej ścieżki, szlifując nudną kopię dla nudnych stron internetowych reprezentujących nudne firmy? A może wyruszysz na nową ścieżkę i zobaczysz, dokąd cię zaprowadzi?
Nie dziwi mnie, że zachęcam was do tego drugiego. To świetny moment, aby odkryć siebie na nowo-lub raczej ponownie spakować się, biorąc swoje mocne strony i zawijając je w nową wspaniałą prezentację.
Dlaczego warto wybrać ścieżkę producenta treści?
Cóż, możesz być przyciągany przez czynniki takie jak więcej pieniędzy, więcej wolności, więcej prestiżu. Nie ma w tym nic złego-wszystkie są bardzo przyjemne.
Ale możesz również zauważyć, że jesteś bardziej spełniony, gdy wykorzystasz swoje mocne strony i zaczniesz wykonywać pracę, którą tylko Ty możesz wnieść. Dla mnie jest to głębsza wypłata i ta, która pozostaje bardziej satysfakcjonująca. Możesz znaleźć to samo.
Jak się tam dostaniemy? Dzisiaj opowiem o pierwszych krokach na drodze do zostania producentem treści w dobie autorstwa.
Kolumna A: Zidentyfikuj swoje zasoby
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to dowiedzieć się, co już masz dzieje dla ciebie.
Jeśli możesz napisać coś, co inna osoba chce przeczytać, masz gigantyczną przewagę. Większość ludzi nie może. i z przykrością muszę powiedzieć, że dotyczy to również wielu ludzi, którzy zarabiają na życie jako copywriterzy.
Autorstwo świetnych treści nie polega na tworzeniu poprawnie napisanego słownictwa dla strony internetowej z broszurą. Chodzi o pisanie słów, które przyciągają, bawią, informują i angażują.
Możesz mieć pewne zasoby i aktywa, których nie brałeś pod uwagę. Na przykład możesz:
- Dowiedz się, jak działają media społecznościowe
- Możliwość pisania wysokiej jakości skryptów audio
- Mają dobre umiejętności projektowania i dobre “oko”
- Mieć przyjaciół z większą publicznością
- Miej poczucie humoru
- Wiedzieć, jak produkować przyzwoicie wyglądający film
- Wiedzieć dużo o subkulturze lub niszowym temacie
- Zrozumieć copywriting i strategię treści
- Bądź pełen pasji i entuzjazmu
Najtrudniejszą częścią tego ćwiczenia jest rozpoznawanie mocnych stron i aktywów, które bierzesz za pewnik. W tym tygodniu poświęć trochę czasu na spisanie wszystkich zasobów, które możesz przynieść jako twórca treści. Uwzględnij czas i pieniądze, jeśli je masz.
Kolumna B: Określ swoje ograniczenia
Nawet jeśli masz wiele genialnych cech, pojawią się ważne aspekty i elementy produkcji treści, które możesz nie. mam. Musisz być boleśnie realistyczny.
Na przykład możesz:
- Nie masz cierpliwości do mediów społecznościowych i nie chcesz tego rozgryźć
- Czuć się onieśmielony o pisaniu dla słowa mówionego
- Nie posiadaj umiejętności projektowych
- Nie znam jeszcze nikogo, kto zbudował większą widownię
- Być całkowicie humor-upośledzony
- Bądź nieświadomy wideo
- Bądź zdezorientowany, jak sprawić, by pisanie służyło celom biznesowym
- Nie czujesz, że wiesz wystarczająco dużo na dany temat, aby tworzyć wartościowe treści
- Brak czasu, pieniędzy, entuzjazmu lub innego “must-have”
Dowiedz się, jak nadrobić wszelkie ważne deficyty w kolumnie B
Oto dlaczego ponownie wymyślasz siebie jako autorytatywnego producenta treści, a nie tylko pisarza, a nawet twórcy treści.
Jak powiedział kiedyś Gimnastyk i trójboista siłowy Mark Reifkind: “pracuj nad swoimi słabościami, ale rywalizuj ze swoimi mocnymi stronami.”
Przede wszystkim sprzedaj to, w czym jesteś świetny. Umieść go na pierwszym planie i upewnij się, że publiczność dokładnie wie, w czym się specjalizujesz. I nie zapomnij dodać w tych kolumnach aktywów A. Możesz wziąć niektóre z nich za pewnik, ale po prostu mogą być decydującym czynnikiem dla Twoich klientów.
Po drugie, wykorzystaj swoją kreatywność i energię, aby wypełnić ważne luki z kolumny B. nie musisz opanowywać wszystkiego na liście, którą podałem, ale bądź szczery ze sobą o wszelkich brakach, które Cię powstrzymują. Wiesz, czym są.
Często uzupełniasz kluczowe luki, ściśle współpracując z inną osobą, która ma uzupełniające się mocne strony.
To może oznaczać, że kogoś zatrudnisz. Może to oznaczać, że rozwiniesz sieć Freelancerów z umiejętnościami, które dobrze współgrają z Twoimi. Może to oznaczać, że po prostu wymienisz się swoją wiedzą — świetnym pisaniem na białym papierze lub kamieniem węgielnym, w zamian za dobrze wyglądający nagłówek witryny i kilka porad na temat wyglądu i stylu witryny.
Co jeśli twoim ograniczeniem jest to, że nie możesz pisać?
Pamiętaj, autorstwo jest w centrum. Jeśli słowa nie są Twoje, ty musi znajdź kogoś, kto może używać języka, aby uzyskać pożądaną odpowiedź czytelnika.
Co dziwne, wielu z tych ludzi kręci się w Copyblogger. Rozejrzyj się i znajdź blogerów lub innych pisarzy online, którzy mają głos, który Ci się podoba. Rozwiń swoją sieć pisarzy i odkryj ludzi, z którymi lubisz pracować, którzy mogą pomóc ci wypełnić ten deficyt.
Bądźcie czujni, ponieważ w 2013 roku przygotowaliśmy dla Was kilka fajnych nowych zasobów, które pomogą Wam nawiązać te połączenia.