Większość ludzi ma zakres uwagi krótszy od złotej rybki.
Jeśli chodzi o Twoją stronę internetową, prawdopodobnie cię to boli.
Według HubSpot“55% odwiedzających spędza mniej niż 15 sekund na twojej stronie.”
Lepiej szybko przyciągnij ich uwagę.
Ale jak ty to robisz?
Umieszczając najważniejsze informacje powyżej fałdy.
Jest to jedna z najbardziej wypróbowanych i prawdziwych najlepszych praktyk projektowania stron internetowych.
I jest to jeden, który otrzymał wiele dyskusji.
Słyszałem, że niektórzy ludzie mówią, że trzeba postępować zgodnie z oryginalną formułą i trzymać kluczowe informacje nad fałdą.
Słyszałem też, jak inni mówią, że to nie ma znaczenia, ponieważ większość ludzi jest skłonna przewijać.
A to ma większy sens, biorąc pod uwagę liczbę osób korzystających z urządzeń mobilnych.
Każdy ma swoje zdanie, i to jest w porządku.
Ale w tym poście podzielę się moim poglądem na to, co musi być powyżej fałdy na stronie głównej.
Omówię kluczowe elementy i absolutne podstawowe elementy i skondensuję je w obszerną listę, abyś wiedział dokładnie, co uwzględnić.
Co dokładnie oznacza “powyżej zagięcia”?
Zanim się zanurzę, pozwólcie, że podam wam formalną definicję “powyżej zagięcia”, abyśmy byli na tej samej stronie.
Według Tech Target,
nad zakładką znajduje się część strony internetowej, która jest widoczna w oknie przeglądarki po pierwszym załadowaniu strony.
Innymi słowy, to jest to, co odwiedzający widzą po raz pierwszy bez przewijania.
Chociaż zwykle myślimy o stronach internetowych, gdy odwołujemy się do” above the fold”, termin ten faktycznie pochodzi z tradycyjnych publikacji drukowanych.
Była to po prostu górna połowa pierwszej strony gazety, na której Wydrukowano Główny artykuł.
O tak.:
Dlaczego above the fold jest tak ważne?
To proste.
- To jest to, co ludzie widzą najpierw.
- To przyciąga największą uwagę.
- To tam odwiedzający spędzają większość czasu.
Badanie eyetracking z 2011 roku przeprowadzone przez Jakoba Nielsena wykazało, że odwiedzający spędzają 80% czasu ponad fałdą.
Łatwo zrozumieć, dlaczego ludzie robią takie zamieszanie, decydując o tym, co należy uwzględnić powyżej zakładki.
Podczas gdy zawsze będzie jakaś debata co do jak ważne umieszczenie treści nad fałdą jest, nie da się zaprzeczyć, że on ważne.
W moim odczuciu jest kilka istotnych elementów, które należy uwzględnić.
Unikalna propozycja sprzedaży (USP)
Oto zrzut ekranu z definicja USP od Tech Target:
Jest absolutnie niezbędne, aby uwzględnić to powyżej fałdy.
Twój USP to sposób, w jaki odwiedzający orientują się po wylądowaniu na twojej stronie.
To twój sposób na natychmiastowe pokazanie im, co oferujesz i jak skorzystają, eksplorując dalej Twoją witrynę.
Oto USP dla szybkiego kiełkowania:
Bam! Odwiedzający od razu wiedzą o co chodzi.
Nie ma znaczenia, w jakiej branży jesteś częścią ani w jakiej niszy się specjalizujesz, jasne, dobrze wykonane USP jest istotnym elementem Twojej treści powyżej.
Jakiś” explainer ” Kopia
Tak więc USP zapewnia odwiedzającym wstępną orientację.
Ale zwykle nie wyjaśnia wszystkich szczegółów.
Dlatego musisz dołączyć trochę kopii “explainer”, która mówi początkującym, co robi twój produkt.
Oto świetny przykład ze strony głównej Ahrefs:
Jest krótki i zwięzły, ale odwiedzający mogą szybko powiedzieć, co mogą osiągnąć za pomocą Ahrefs.
W tym przypadku mogą dowiedzieć się, co pomaga konkurentom awansować i jakie kroki mogą podjąć, aby ich przewyższyć.
Zauważ, że nie droni na akapit po akapicie z długo nawijaną kopią.
Istotne jest to, że opracowuje USP i wyjaśnia, co robi produkt.
To z kolei powinno podnieść poziom zainteresowania odwiedzających i zachęcić ich do dalszego odkrywania strony internetowej.
Logo Twojej marki
To poważna sprawa.
W świecie bardzo nasyconych branż, w których firmy często muszą drapać się po szczeblach kariery, rozpoznawalność marki ma ogromne znaczenie.
Dlatego chcesz nawiązać spójny branding wykorzystaj każdą okazję, aby wzmocnić swoją tożsamość marki.
Spójrz na stronę główną każdej dużej firmy i mogę zagwarantować, że umieścili logo swojej marki nad fałdą.
Poniżej kilka przykładów.
Oto Strona główna HubSpot:
A oto strona główna Dropboksa:
To twój sposób na poinformowanie odwiedzających, kim jesteś i odgrywa rolę w długoterminowym budowaniu marki.
Prosta nawigacja
Załóżmy, że odwiedzający właśnie wylądował na twojej stronie głównej po raz pierwszy.
Po obejrzeniu kopii USP i explainer mają całkiem dobry pomysł, co oferujesz.
A po obejrzeniu logo Twojej marki kojarzą je z Tobą.
W tym momencie wzbudziłeś ich zainteresowanie i chcą dowiedzieć się więcej.
Twoim obowiązkiem jest zapewnienie im RAM do przeglądania witryny w sprawny, systematyczny sposób.
Odbywa się to oczywiście za pomocą prostej, intuicyjnej nawigacji.
Pozwólcie, że przedstawię wam kilka przykładów marek, które robią to naprawdę dobrze.
Po pierwsze jest ConversionXL:
Następnie jest bufor:
Wreszcie jest inteligentny pasywny dochód Pata Flynna:
Strona domowa Pata zawiera funkcję, której jestem wielkim fanem.
Strona “Start Here”.
Nie jest to konieczne dla każdej witryny, ale jest to świetny sposób dla niektórych witryn, aby dać początkującym szybki i łatwy sposób na zapoznanie się z witryną, zapewniając im najlepszą treść, aby to osiągnąć.
Zauważ, że wszystkie trzy z tych przykładów mają prostą, łatwą do wykrycia nawigację.
W ten sposób odwiedzający mogą szybko znaleźć to, czego szukają przy minimalnym wysiłku.
Ma to kluczowe znaczenie dla zachęcania odwiedzających do dogłębnego przeglądania witryny i uzyskiwania konwersji.
Kontakt info
Ten element jest ważniejszy niż myślisz.
Według a raport web usability z Komarketingu,
51% osób uważa, że “dokładne dane kontaktowe” to najważniejszy element, którego brakuje na wielu firmowych stronach internetowych.
Na szczycie tego,
64% osób chce zobaczyć informacje kontaktowe na stronie głównej dostawcy.
Jest to szczególnie ważne, jeśli prowadzisz sklep e-commerce, sprzedajesz online.
Ludzie chcą mieć pewność, że jesteś legalnym biznesem, a nie oszustem, który weźmie ich pieniądze i ucieknie.
Posiadanie pełnych informacji kontaktowych Zwykle uspokaja umysły odwiedzających, gdy wylądują na twojej stronie głównej.
Twoje CTA (czasami)
Fakt, że umieściłem słowo czasami w nawiasach można było podnieść brew.
To znaczy, dlaczego nie umieścisz CTA ponad fałdą?
To jest absolutne podstawy projektowania strony głównej, prawda?
Ale tutaj jest umowa z CTA.
Przeprowadzono kilka badań w celu określenia wpływu CTA umieszczonego powyżej fałdu w porównaniu do fałdu poniżej.
Jednym z bardziej ciekawe opracowania zaangażowani The Boston Globe.
Eksperyment był prosty.
Przeprowadzili test A / B, w którym CTA został najpierw umieszczony powyżej Zakładki na stronie głównej, a następnie poniżej zakładki.
Oto jak wyglądała pierwsza strona główna z CTA powyżej fold:
A tu druga wersja, gdzie CTA było poniżej fałdy:
Konwencjonalna logika sugerowałaby, że pierwsza wersja z CTA powyżej zagięcia przewyższyłaby drugą wersję, prawda?
Niezupełnie.
W rzeczywistości wyniki były praktycznie takie same i nie było znaczących różnic w Konwersjach.
To mówi nam, że maksymalizacja konwersji nie polega na umieszczeniu CTA powyżej fałdu.
Każdy może to zrobić.
Chodzi bardziej o przybijanie go z wszystkimi innymi elementami i pisanie świetnej kopii.
Jeśli wzbudzisz zainteresowanie odwiedzających, wielu z nich pójdzie dalej w dół strony głównej i ostatecznie natknie się na twoje CTA.
Biorąc to pod uwagę, ogólnie polecam umieszczenie Twojego CTA powyżej zakładki, o ile ma to sens i płynie z resztą treści.
Jest to podejście najbardziej udanych marek.
Jednak nigdy nie chcesz tego wymusić.
Twoim głównym priorytetem jest motywowanie odwiedzających i napisz przekonującą kopię.
Upewnij się również, że nie przytłaczasz odwiedzających, wypełniając stronę kilkoma CTA nad fałdą, np. formularze rejestracji, link do produktu itp.
Zamiast tego, zachowaj prostotę i skup się na jednym CTA.
O tak.:
Wniosek
Formuła, co należy uwzględnić powyżej Zakładki na stronie głównej, jest dość prosta.
Oto podsumowanie:
- Dobrze napisane USP
- Kilka krótkich wyjaśnień
- Twoje logo
- Prosta, intuicyjna nawigacja
- Dane kontaktowe-szczególnie ważne, jeśli prowadzisz sklep e-commerce
CTA jest opcjonalne i zazwyczaj nie wpływa na współczynniki konwersji tak bardzo, jak myślisz.
Ale jeśli możesz włączyć go w bezproblemowy, niezakłócający sposób, za wszelką cenę, Uwzględnij swoje CTA powyżej zakładki.
Chociaż istnieją inne elementy, które możesz uwzględnić, są to podstawowe elementy.
Łącząc je wszystkie razem, powinieneś być w stanie zachęcić sporą część czytelników do kontynuowania przeglądania, a nawet przechodzenia przez lejek sprzedaży.
Co Twoim zdaniem jest najważniejszym elementem, który należy umieścić powyżej Zakładki na stronie głównej?