Posłuchaj. …
Tylko dlatego, że masz ludzi do przeczytania nagłówka, nie oznacza, że Twoja praca jest skończona.
Twoja praca nie zostanie wykonana, jeśli przeczytają pierwsze zdanie. Albo drugi.
Ten artykuł jest przykładem.
Mogłem cię zaczepić nagłówkiem … zaintrygować pierwszym zdaniem … zwabić drugim, trzecim i tak dalej, dopóki nie spotkamy się tutaj, na dziewiątym.
“Hmm,” mówię, kopanie kamykiem butem. “Co dalej?”
Mam pomysł.
A może ty i ja rozbierzemy jednego z najpotężniejszych uwodzicieli słowa pisanego … rozbierzemy go do sedna, żebyś mógł go użyć, aby zatrzymać czytelników zimnych w ich śladach, mieszać coś w ich duszach i utrzymać ich w żaglach przez wszystko, co piszesz … czy to sto, czy tysiąc słów.
Brzmi jak dobra zabawa? Więc chodźmy. …
Smutny stan pisania w Internecie
Media społecznościowe miały dramatyczny wpływ na nagłówki postów na blogu.
Przewiń strony z treścią, takie jak Mashable, Inc, Buzzfeed lub Bleacher Report, A zdasz sobie sprawę, że ostatecznym celem jest szok, zaskoczenie, podniecenie lub pogorszenie czytelników.
Każdy chce napisać nagłówek, który staje się wirusowy … i to te nagłówki dostają lwią część udziałów społecznych.
Ale często jest to rozczarowanie, gdy dojdziesz do stanowiska. To tak, jakby pisarka myślała, że tylko dlatego, że znokautowała zabójczy nagłówek i zapisała listę 101 sztuczek, które teraz może uderzyć ” Publikuj.”
Ta tendencja wyciekła do konkretnych branż, takich jak SEO, Marketing treści i wskaźniki konwersji … gdzie nagłówek jest wirusowym pięknem, ale treść to gorący bałagan niezorganizowanych myśli, płytkich punktów i płaskiego przeciętnego pisania (nawet jeśli jest Epicki).
Szkoda, bo w niektórych z tych postów znalazłem świetne informacje … tylko dlatego, że interesowało mnie kopanie głębiej.
Innymi słowy, był to akt umyślny.
Ale nie chcesz, żeby ludzie czytali świadomie. Chcesz, żeby ich poniosło.
Jeśli chcesz napisać coś, co nie tylko jest udostępniane, ale także Czytaj, następnie musisz uczynić swoją treść aktem pożądanie.
Musi być jasne, zwięzłe i przekonujące.
Jednym ze sposobów tworzenia atrakcyjnych treści jest użycie Wewnętrzny Cliffhanger.
Przedstawiamy “wewnętrznego Cliffhangera”
Cliffhanger to scena w książce, filmie, gazecie lub programie telewizyjnym, która powstrzymuje coś od czytelnika lub widza.
Obietnica jest taka, że jeśli będziesz nadal czytać lub oglądać, w końcu zostaniesz nagrodzony tym, co chcesz wiedzieć.
To sztuka sprawiania, by publiczność wracała po więcej.
Bardziej niż prawdopodobne jest, że znasz cliffhanger na poziomie makro, który ma na celu utrzymanie osoby emocjonalnie związanej z treścią do czasu wysłania następnego postu lub odcinka. Są to zewnętrzne do treści, jak klamra między dwoma wagonami.
Ale jest inny sposób myślenia o cliffhangers-na mikro level-lepiej znany jako wewnętrzny cliffhanger.
Wewnętrzni cliffhangerzy łączą Twoją historię, artykuł lub podcast za pomocą emocji. Są to instrukcje i urządzenia wewnątrz fragment treści, który zachęca czytelnika do kontynuowania.
Pomyśl o nich jak o mini-chwilach uwodzenia … skrawkach jedzenia, które dryblujesz, aby zwabić królika do swojego domu.
W mojej historii Ingrid jej komentarze, mrugnięcia, gesty i e-maile do męża były wewnętrznymi cliffhangerami … mniejszymi aktami w większym Teatrze uwodzenia.
Z czego wykonane są wewnętrzne Cliffhangery
Suspense jest główną walutą cliffhangers.
Dlatego powieści kryminalne, takie jak Dan Brown Kod Da Vinci są nieodparte. Albo dlaczego cierpimy przez żmudne przerwy reklamowe, aby dowiedzieć się, kto jest za drzwiami.
Ale nie musisz używać czystego suspensu, aby stworzyć świetny wewnętrzny kliffhanger. Są to inne podejścia:
- Ciekawość To zabiło kota. I samotna nastolatka z obozu młodzieżowego, która myślała, że słyszy hałas w opuszczonej chatce. Ale ciekawość działa również na poziomie intelektualnym: humanoidalny Robot ratunkowy Pentagonu jest ubrany, aby zaimponować.
- Wyzwania: Zrób śmiałe twierdzenie na końcu akapitu, które uderza ludzi jako zuchwałych, a oni będą trzymać się, aby zobaczyć, czy możesz to zrobić.
- Humor: Kiedy dowcipy w Twoich postach zabijają Twoich czytelników … chcą więcej. Johnny Truant i Chuck Wendig są doskonałymi przykładami. Ich komedia jest jak klej. (Zastrzeżenie: trzeba być zabawnym, żeby to zadziałało.)
- Zdumienie: Skonfiguruj najbardziej absurdalny scenariusz, a twoi czytelnicy będą się zastanawiać: “czy zrobi to, co sugeruje?”Pomyśl, że Cyklop szykuje się do rzucenia kurczakiem po drugiej stronie ulicy.
- Wątpliwości: Zakwestionować konwencjonalne przekonanie lub opinię szanowanego przywódcy … i powiedzieć ” pokażę Ci, dlaczego on / ona jest źle.”
- A turn of phrase: Przywiązujemy się do pisarzy, którzy potrafią wyczarować atrakcyjną metaforę, wymyślić intrygujący idiom. Dlatego metafora “Klif fiskalny” ma taką moc. Albo to: “zakochał się w niej, jakby jego serce było informatorem mafii, a ona była East River.”
Pieprz tych wewnętrznych cliffhangerów przez wszystko, co piszesz, a ludzie nie tylko będą mieli trudności z przerwaniem czytania, ale także będą błagać o więcej.
Użyj wewnętrznych Cliffhangerów ze złożonymi pomysłami
Możesz również użyć wewnętrznych cliffhangerów, aby odpowiedzieć na większe pytanie poprzez serię mniejszych pytań.
Doskonałym tego przykładem była książka Dlaczego świat istnieje? Jim Holt.
Ciągnie czytelnika przez tę książkę non-fiction z serii wypowiedzi w całym rozdziale, takich jak te :
- “Oczywiście, wyznawcy prawosławia zawsze mogą odpowiedzieć na scenariusz taki jak Linde, mówiąc:” dobrze, ale kto stworzył fizyka hakera? Miejmy nadzieję, że to nie haker.”
- “Z mieszanką metafizycznej chutzpah i naiwności, Ci fizycy – do których należy Stephen Hawking-uważają, że mogą być w stanie rozwiązać tajemnicę dotychczas uważaną za nietykalną przez naukę.”To nie lada wyzwanie.
- “Można tylko mieć nadzieję, że nie okaże się to mostem osłów.”Jest dowcip i humor Holta.
A Holt utrzymuje to w całej książce. To jeden z powodów, dla których tak złożona książka o złożonych pomysłach jest bardzo czytelna.
Ty chcesz żeby przez to przebrnąć.
Pewnie nie zdawałeś sobie sprawy, że to wewnętrzne klify.
I podczas gdy najlepsze wewnętrzne cliffhangery są wyjątkowe i osobiste dla pisarza, możesz również myśleć o wewnętrznych cliffhangerach jako popularnych zwrotach, takich jak te:
- Na przykład
- Pozwól mi wyjaśnić.
- Oto co mam na myśli
- Oto dlaczego
- Brzmi głupio? To nie jest
- Przykład
Można również użyć dialog jako wewnętrzny cliffhanger.
Dlaczego? Ludzie lubią czytać dialogi. Skłaniamy się do słów na stronie, które są otoczone cudzysłowami, ponieważ wiemy, że dwoje ludzi będzie ze sobą współdziałać … i jesteśmy do tego przyciągnięci.
Na koniec można użyć elipsy ( … ) jako wewnętrznej klify. Elipsy gestem czytelnika, aby kontynuować czytanie, ponieważ odpowiedź na ich pragnienie ma być zaspokojona … czyli mam nadzieję, że to, co jesteś po przeczytaniu wszystkich 1615 słów w tym artykule.
Ale zanim wyjedziesz, zrób mi przysługę … i zidentyfikuj wszystkich wewnętrznych cliffhangerów, których użyłem w tym poście.
Na wyzwanie? Dajcie znać w komentarzach …
Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat?
Następnie posłuchaj tego krótkiego odcinka podcastu zatytułowanego jak używać wewnętrznych Cliffhangerów z Jerodem Morrisem i Demianem Farnworthem. I nie zapomnij zapisać się do Lede po zakończeniu!