Czy Długie Posty Na Blogu Odstraszają Czytelników?

Niektórzy pisarze nie wiedzą, kiedy się zamknąć. Drżą, pontyfikują i teoretyzują, pozornie nieświadomi agonii, jaką wywołuje u wszystkich innych.

Aby uniknąć tego okropnego losu, prawdopodobnie starasz się, aby Twoje posty były krótkie, dzieląc dłuższe pomysły na serię postów. Nie musisz odstraszać czytelników, wyrzucając na nich zbyt wiele informacji na raz, prawda?

To ma sens, ale dziwne jest to, że to nie działa w ten sposób.

Wiele popularnych postów na Copyblogger to ponad 1,000 słów. Ale czasami krótkie posty pakują najwięcej uderzeń. To prawie tak, jakby długość postu nie miała żadnego wpływu na to, jak udany staje się post.

Jak to możliwe?

Podaliśmy Ci już teorię copywritingu, dlaczego tak jest, ale jestem pierwszym, który przyznaje, że jest trochę. . . abstrakcja. Może analogia pomoże wypełnić lukę.

Badanie Długości Postu-Hollywood Style

Oglądałeś kiedyś długi film, który był niesamowity?

Na myśl przychodzi trylogia Władcy pierścieni Petera Jacksona, która trwa ponad 10 godzin. Jest też Titanic – wciąż najbardziej kasowy film wszech czasów, mimo że trwa ponad trzy godziny. W rzeczywistości moglibyśmy zrobić całkiem długą listę nagradzanych filmów, które zbliżają się lub przekraczają trzygodzinny znak.

A co z krótkimi filmami? Te też mogą być świetne, prawda?

Najnowszy film Pixara, Up, trwał tylko 96 minut. Następnie jest Bubba Ho-tep (osobisty faworyt), taktowanie w 92 minut. Nie zapominajmy też o klasycznych filmach Disneya: Lady and The Tramp (73 minuty), Bambi (70 minut), Dumbo (64 minuty).

Jak to możliwe, że długość filmów może być tak nieistotna?

Jeśli jesteś miłośnikiem kina, odpowiedź jest oczywista: to zależy od historii. Niektóre historie, takie jak “Władca Pierścieni”, trwają 10 godzin. Inne, takie jak naprawdę pękający Epizod Wallace ‘ a I GROMITA, można powiedzieć w 30 minut lub mniej. Kluczem jest zastanowienie się, ile czasu zajmie opowiedzenie twojej historii, a następnie zmontowanie jej bezlitośnie, aby film był jak najbardziej napięty.

Hmm . . . może to samo dotyczy blogowania.

Prawda o długości postu

Długi post nie jest zły. Krótki post nie jest zły. W rzeczywistości długość postu nie ma nic wspólnego z tym, jak dobry lub zły jest.

Oto, co się liczy:

  1. Pisanie czegoś ciekawego
  2. Wyjmowanie wszystkiego, co jest nie ciekawe

To wszystko.

Czasami potrzeba 3700 słów, aby wyróżnić pomysł. Innym razem wystarczy kilka zdań. Ważne jest to, że wykonujesz swój pomysł sprawiedliwie w jak najmniejszej ilości słów.

Profesjonaliści nazywają to pisaniem ” ciasnym.”Długi czy krótki, utwór nie mógłby być krótszy i stworzyć tego samego efektu.

Blogerka i niedawna współpracowniczka Copybloggera Michelle Russell nazywa to “pisaniem nożem” – być może najlepszą metaforą, jaką słyszałem, aby opisać ten proces. Jutro wyjaśni, co ma na myśli, a także da ci kilka łatwych do wdrożenia wskazówek, jak wyciąć cały tłuszcz z Twojej prozy.

Do tego czasu, pozwólcie, że przedstawię ostatnią kwestię:

Dlaczego ścisłe pisanie jest kwestią przetrwania

Długie posty na blogu nie odstraszają czytelników; niechlujne pisanie robi. Dawno, dawno temu, czytelnicy tolerowali to, ponieważ blogosfera była nowym i nieformalnym miejscem z kilkoma profesjonalnymi pisarzami, ale to szybko się zmienia. Teraz blogi są umieszczane na tym samym piedestale co czasopisma i gazety, a czytelnicy oczekują od nas dostarczania treści, które są równie dopracowane.

Każdy z nas musi być przygotowany na spełnienie tych oczekiwań. Ścisłe pisanie to nie tylko jedna z tych rzeczy, które powinien zrób. To staje się kwestią przetrwania.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak Twój blog rośnie i rozkwita w nadchodzących latach, musisz przyjść na pustą stronę nie za pomocą myszy i klawiatury, ale także za pomocą noża . . . i odwagi, by go użyć.

Więcej o tym, jak to zrobić jutro.

O autorze: Jon Morrow jest współredaktorem Copybloggera i współzałożycielem partnering Profits. Dowiedz się więcej od Jona na Twitterze.

Total
0
Shares
Related Posts