Jak określić potencjalny Rozmiar możliwości Content marketingowych

W moim ostatnim artykule Copyblogger mówiłem o tym, jak zbudować zwinny zespół content marketingu. Tym razem skupię się na tym, jak określić potencjalny rozmiar i zasięg Twojej możliwości content marketingowej.

Jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest sprawdzenie, czy czytelnicy są już Pokazywanie pasji do Twojej przestrzeni. Czy szukają rodzaju treści, które produkujesz lub chcesz produkować? Dzielą się tym? Jeśli stworzysz odpowiednią treść, czy są dowody na to, że byliby skłonni to zrobić?

Nie wyciągaj pochopnych wniosków tylko dlatego, że uważasz, że Twoja przestrzeń nie jest seksowna.

Rozważmy stronę siódmej generacji na Facebooku. Produkują domowe środki czyszczące, detergenty do prania, produkty do pielęgnacji niemowląt i produkty do higieny osobistej. Jednak ich strona na Facebooku ma ponad milion polubień i prawie 60 000 osób mówi o tym. To poważne liczby.

Więc, zagłębimy się i zróbmy badania. Jak określić zasięg swojej możliwości content marketingowej?

Poniżej wymieniłem osiem konkretnych kroków, aby pomóc ci to zrobić …

1. Użyj narzędzia słowa kluczowego, aby uzyskać informacje o wolumenie wyszukiwania

Zacznij wyszukiwać słowa kluczowe i frazy, które są istotne dla Twoich celów biznesowych.

Na tym etapie chodzi o to, aby po prostu zorientować się, ile osób szuka Twojego rodzaju rzeczy. Będziesz chciał wypróbować różne typy i kombinacje fraz. Istnieje wiele świetnych narzędzi do tego rodzaju pracy. Często używam narzędzia Google AdWords Keyword Tool:

 

Dzięki wynikom z danych wolumenu słów kluczowych możesz teraz oszacować, jak często ludzie szukają tematów związanych z Twoim słowem kluczowym.

Filtruj te informacje za pomocą własnej wiedzy na temat tego, jak prawdopodobne jest, że tego typu wyszukiwania zmierzą się do Twoich celów konwersji, lub rozpocznij trwałą relację z odbiorcami z kimś, kto może stać się klientem w późniejszym terminie.

2. Burza mózgów w sali konferencyjnej

W moich oczach jest to jeden z najbardziej pomijanych kroków w marketingu cyfrowym-po prostu umieszczenie swoich ludzi w sali konferencyjnej i burza mózgów.

Wszyscy chcemy spieszyć się do naszej ulubionej wyszukiwarki i / lub serwisu społecznościowego i poprosić ich o udzielenie nam odpowiedzi.

Nie rób tego pierwszy.

Powodem, dla którego nalegam na to jest to, że skuteczne krytyczne myślenie jest tym, co odróżnia sukces od porażki w tym świecie. Chcesz ćwiczyć swój mózg (i mózg twojego zespołu) przy każdej możliwej okazji.

Jeśli jesteś ekspertem w swojej niszy, burza mózgów z prawdziwymi ludźmi pierwszy jest — moim zdaniem-absolutnie właściwą drogą.

3. Opracowanie listy innych witryn publikujących powiązane treści

Gdy masz pomysł na słowa kluczowe dla swojej przestrzeni, przejdź do rozszerzenia wyszukiwania na niektóre z nich.

Upewnij się, że umieściłeś te kluczowe frazy w podwójnych cudzysłowach””, aby uzyskać dopracowaną listę witryn publikujących powiązane treści. Oto przykładowe wyszukiwanie “pieluchy dla dorosłych” w wyszukiwarce Google Blog:

 

Fascynujące, prawda? Nigdy nie wiesz, czego się nauczysz pracując nad danym artykułem … ale dygresja.

Należy pamiętać, że w przypadku wielu typów wyszukiwań wyniki mogą być bardzo komercyjne. W tym ćwiczeniu chcemy znaleźć osoby publikujące powiązane treści, więc może być konieczne dołączenie niektórych modyfikatorów, aby zobaczyć, co chcesz.

Na przykład, jeśli jesteś w obszarze obrabiarek, możesz chcieć wyszukać blog o obrabiarkach (bez cytatów):

 

Zrób listę witryn, które widzisz jako swoich konkurentów treści w swojej niszy. Są to blogi lub obszary stron internetowych, które publikują powiązane treści.

4. Przejdź do drugiej Wyszukiwarki

Teraz przejdź do Bing i powtórz te same wyszukiwania (to samo dotyczy wielbicieli Bing, powtórz wyszukiwania w Google).

Ten krok jest nieoceniony, po prostu dlatego, że różne wyszukiwarki zwracają różne wyniki. Podwojenie może pomóc dodać trochę luzem do listy:

 

W przykładowym wyszukiwaniu pokazuję tutaj, tylko pierwszy wynik jest taki sam. Ta różnorodność jest kontynuowana w miarę przeglądania wyników wyszukiwania.

Użyj innych wyszukiwarek (w zależności od tego, które są dla ciebie), aby zwiększyć rozmiar i głębokość listy.

5. Zdobądź numery czytelników

Dla tych witryn z kanałami RSS, można uzyskać oszacowanie ich bazy abonentów. Najłatwiej jest to zrobić za pomocą Google Reader.

Najpierw użyj Google Reader, aby subskrybować bloga,a następnie wybierz ten kanał. Następnie wybierz “Wyświetl szczegóły i statystyki”, jak pokazano tutaj:

 

Kiedy dokonasz wyboru, otrzymasz raport, który wygląda jak ten.

 

Oczywiście ludzie używają wielu różnych narzędzi do czytania kanałów RSS, a Google Reader jest tylko jednym z nich. Jednak jeden przyzwoity blog umieścił udział Google Reader w swoich subskrybentach na poziomie 59% w 2009. Jest to prawdopodobnie odrobinę wysokie, ale mimo to możemy stwierdzić, że udział w rynku Google Reader jest nadal bardzo znaczący.

Korzystaj z tych danych rozsądnie i wiedz, że jest wielu innych czytelników, ale da ci to poczucie czytelnictwa.

Istnieją również narzędzia ruchu tam, które mogą pomóc ci zobaczyć, co ruch idzie do danej strony internetowej. Niektóre z nich obejmują Compete.com, Quantcast, Alexa. Oto spojrzenie na statystyki ruchu na Alexa:

 

Liczby z tych narzędzi są w najlepszym razie surowe, ponieważ są one oparte na małej wielkości próbki całkowitego ruchu internetowego, ale nadal powinny dać ogólne poczucie ruchu na stronie.

6. Znajdź dużą grupę odbiorców na Facebooku

Zacznij wykonywać kilka zapytań za pomocą wyszukiwarki Facebook, aby znaleźć bardziej aktywne źródła typu treści, które produkujesz:

 

Powinieneś kliknąć i odwiedzić poszczególne strony, aby zebrać dane o tym, ile osób “mówi o tym”, aby uzyskać (co uważam) najciekawsze liczby. Pozwoli Ci to wyczuć swoją zdolność dotarcia do publiczności poza twoimi bezpośrednimi fanami.

Następnie weź wyszukiwanie nieco dalej i wypróbuj inne warianty ,takie jak” inżynieria mechaniczna”, jeśli ma to sens dla Twojej firmy.

Możesz także spróbować przeszukiwać grupy na Facebooku:

 

Na koniec sprawdź, czy wyszukiwanie w Twojej ulubionej wyszukiwarce wyświetla inne wyniki:

 

Bing ma bezpośredni kanał danych z Facebooka, więc może być najlepszym źródłem danych dla tego typu informacji. Oprócz zróżnicowanych danych możesz również zobaczyć, którzy z twoich znajomych wiedzą coś na ten temat na swoim pasku bocznym społecznościowym.

7. Znajdź dużą grupę odbiorców na Twitterze

Teraz nadszedł czas, aby powtórzyć to samo ćwiczenie za pomocą Wyszukiwania na Twitterze.

Oto wyszukiwanie na hashtagu: # meble:

 

Możesz wypróbować to również jako wyszukiwanie bez hashtagu lub zagrać za pomocą Zaawansowanego Wyszukiwania Twittera, aby sprawdzić, czy możesz uzyskać lepsze wyniki.

8. Podsumowanie analizy mediów społecznościowych

Innym sposobem na uzyskanie tych danych, zarówno na Facebooku, jak i Twitterze, jest powrót do wszystkich stron, które zgromadziłeś i znalazłeś we wcześniejszych badaniach, i zobacz, jak wyglądają ich kanały.

W końcu, jeśli są wielcy w publikowaniu treści na swojej stronie lub blogu, są szanse, że wielu z nich również robi poważne serwisy społecznościowe.

Oczywiście istnieją inne znaczące serwisy społecznościowe, ale celem tej analizy jest przybliżenie możliwości, dzięki czemu możesz zdecydować, jak zainwestować w strategie, nad którymi pracuje twój zespół content marketingowy.

Nie ignoruj całkowicie innych witryn społecznościowych, po prostu sprawdź je na miejscu, aby sprawdzić, czy są aktywne w Twojej przestrzeni.

Później, kiedy faktycznie uruchomisz swoje działania content marketingowe, inne witryny mogą stać się dużymi graczami, ale widząc, co dzieje się na Facebooku i Twitterze, powinieneś uzyskać informacje, których potrzebujesz, aby zacząć.

Kluczową rzeczą, na której należy się skupić, nie jest liczba obserwujących lub fanów, ale interaktywność. To jest prawdziwa wielokrotność tutaj.

Ludzie, którzy początkowo stają się Twoimi obserwatorami lub fanami, prawdopodobnie nie są tymi, do których próbujesz dotrzeć. Oni już o tobie wiedzą! Wypłata jest wtedy, gdy tweetują / retweetują / udostępniają twoje rzeczy, ponieważ będą Cię narażać na ich publiczność. Tam zaczyna być ciekawie.

Super, ale co teraz?

Po tej analizie powinieneś mieć teraz dobre pojęcie o tym, co robią Twoi konkurenci w przestrzeni, jak inwestują i jakie są Twoje opcje.

Oto cztery myśli na temat tego, jak proces wszystkie zebrane dane:

1. Oceń unikalne zalety, które masz

Na jakich platformach najlepiej pracować? Jak to pasuje do odbiorców, do których próbujesz dotrzeć? Czy konkurencja już istnieje? Jak odróżnisz? Jaki poziom wysiłku będzie trzeba, aby odnieść sukces? Te pytania są częścią zrozumienia, jakie korzyści możesz mieć w podejściu do strategii content marketingowej.

2. Rozważ potencjalną wypłatę

Czy chcesz prowadzić bezpośrednie konwersje? Zbuduj swoją markę, tworząc wysoki poziom viaibility i pokazując swoją wiedzę? Jest to kluczowy krok w doborze inwestycji, którą chcesz wykonać. Również, widząc, jak konkurencja robi pomaga zdecydować, jak duże korzyści można uzyskać.

3. Zdecyduj się na koncentrację inwestycyjną

Teraz, gdy już szczegółowo określiłeś, co robią inni, zacznij myśleć o najlepszym dla Ciebie sposobie engage w strategii social media. Oto kilka pytań, które należy zadać w tym zakresie:

  • Będziesz miał bloga na własnej stronie?
  • Ile high end postowanie gości będziesz robić? Zauważ, że uważam to za pewne, że zrobisz to na pewnym poziomie.
  • Czy chcesz zezwolić na pisanie gości na swoim blogu?
  • W jakich portalach społecznościowych będziesz aktywny?
  • Ile wysiłku włożysz w portale społecznościowe a pisanie?
  • Jaką rolę w strategii będzie odgrywać udzielanie wywiadów?
  • W ilu konferencjach / wystąpieniach weźmiesz udział Ty (Twoja firma)?

Powinieneś przykładać dużą wagę do tego, co twój zespół marketingu treści może faktycznie zrobić. Twój ekspert przedmiotowy (SME) może mieć pewne silne preferencje, a to jest kluczowa część układanki.

4. Zdecyduj o poziomie inwestycji

To jest, gdzie trzeba zrobić trochę matematyki, która jest specyficzna dla Twojej firmy.

Twoje badania pokażą ci, co robi konkurencja. Wiesz, jakie są Twoje ograniczenia budżetowe (lub powinieneś być w stanie to sprawdzić). Teraz musisz zadzwonić, ale z informacjami, które zebrałeś, powinieneś być w stanie podjąć decyzję, jak agresywny chcesz być.

Powodzenia!

Total
0
Shares
Related Posts