Kiedyś PR i SEO były dwiema bardzo różnymi taktykami marketingowymi z praktycznie zerowym nakładaniem się.
Z korzeniami sięgającymi aż do założenia kolonii w Nowym Świecie w XVI wieku, PR jest jak zgrzytany Stary Weterynarz,
podczas gdy SEO jest raczej młodym whippersnapper z historią, która sięga zaledwie 25 lat w najlepszym razie.
Tradycyjny PR opiera się na oldschoolowych technikach offline, podczas gdy SEO od samego początku było całkowicie cyfrowe.
Ale w późnych latach dwudziestych, widać, że istnieje wysoki stopień nakładania się tych dwóch.
Pomyśl o tym na najbardziej podstawowym poziomie.
Jednym z najważniejszych czynników pozycjonowania SEO są linki z wysokiej jakości, odpowiednich stron internetowych.
Solidna strategia PR może być katalizatorem zdobycia tych linków, a tym samym poprawy rankingów wyszukiwania.
Kiedy myślisz o tym w ten sposób, jasne jest, że PR i SEO to dwie strategie marketingowe, na których powinieneś skupić się jednocześnie.
Gdy uda ci się zmusić je do pracy w tandemie, możesz osiągnąć kilka ważnych rzeczy.
Możesz:
- popraw swoją reputację
- budowanie zaufania i autorytetu
- zwiększ kapitał swojej marki
- zwiększ swój zasięg do większego odsetka rynku docelowego
- popraw rankingi wyszukiwania
- zwiększ ruch organiczny na swojej stronie
- podkręć sprzedaż
W tym poście, mam zamiar podkreślić kilka strategii, które pozwolą Ci skutecznie połączyć PR z SEO dla maksymalnego sukcesu.
Wspomnę również o konkretnych punktach sprzedaży, z którymi odniosłem sukces.
Przejdźmy do rzeczy.
Stwórz nadrzędną osobowość
Na pewno słyszałeś, jak mówiłem o osobach.
Znasz klimat.
Persony są podstawowym elementem segmentacji klientów i kluczem do uzyskania odpowiednich materiałów marketingowych przed właściwymi leadami.
SEO jest duże na podstawie badania odbiorców do odkrywania informacji o swojej bazie klientów i odpowiednio ich segmentacji.
PR polega na przeprowadzaniu badań medialnych w celu określenia, które punkty sprzedaży są najlepsze dla dotarcia do grupy docelowej.
Na przykład startup technologiczny może być zainteresowany mediami, takimi jak Wired i TechCrunch.
Istotnym pierwszym krokiem procesu jest połączenie SEO audience research i PR media research w celu stworzenia nadrzędnej osoby.
Obejmie to odbiorców jako całość i pomoże Ci w pozostałych krokach.
Opracowanie listy słów kluczowych
Myślę, że wszyscy możemy się zgodzić, że słowa kluczowe odgrywają znaczącą rolę w SEO.
Kiedyś po prostu użycie odpowiedniej gęstości słów kluczowych może często napędzać zawartość do pierwszej strony SERP (lub nawet miejsca numer jeden).
Chociaż mogą one nie mieć takiego samego poziomu wpływu, jaki miały kilka lat temu, ostatnie badania Backlinko wyjaśniają, że słowa kluczowe są nadal ważne.
Wśród 200 czynników rankingu Google, następujące czynniki obejmują słowa kluczowe:
- słowo kluczowe pojawia się w domenie najwyższego poziomu
- słowo kluczowe jako pierwsze słowo w domenie
- utajone semantyczne słowa kluczowe indeksujące w treści (LSI)
- Słowa kluczowe LSI w tagach tytułu i opisu
- Ilość innych słów kluczowych page ranks for
Oto wykres kołowy z Moz, który pokazuje różne sposoby, w jakie słowa kluczowe wpływają na SEO:
Więc tak, to wciąż coś wielkiego.
Chociaż możesz używać wielu różnych słów kluczowych, w zależności od tematów, które poruszasz w swoich treściach, sugeruję skondensowanie ich w kilka słów kluczowych do celów PR.
Możesz myśleć o tym jak o głównej liście.
Dlaczego jest to ważne?
Aby skutecznie połączyć PR z SEO, musisz mieć skończoną liczbę słów kluczowych do kierowania.
Będziesz używać odmian tych słów kluczowych w różnych ustawieniach:
- w komunikatach prasowych
- podczas wywiadów
- w postach gościnnych w branżowych publikacjach
- in executive bios
- w social media bios
- za wzmianki o marce
W rezultacie te słowa kluczowe staną się synonimem Twojej marki.
Reporterzy będą ich używać, gdy wspomnisz o swojej firmie; twoja grupa demograficzna będzie kojarzyć je z Twoją marką; i tak dalej.
Kiedy wszystko jest powiedziane i zrobione, kiedy ludzie wprowadzają te słowa kluczowe w swoich wyszukiwaniach, Twoja marka powinna pojawić się w SERP.
Najważniejsze jest to, że chcesz starannie dobierać słowa kluczowe i upewnić się, że w pełni opisują Twoją markę.
Wyrównaj wiadomość
Podobnie jak chcesz osiągnąć spójność ze swoimi słowami kluczowymi, będziesz chciał spójności z ogólnym przekazem marki.
Chcesz mieć pewność, że osoba reprezentująca Twoją firmę rozumie podstawowe przesłanie Twojej marki i przekazuje je do gniazdka, z którego korzysta.
Niezależnie od tego, czy jest to kierownik przeprowadzający wywiad z działem prasowym, czy zespół ds. treści piszący post gościnny dla publikacji branżowej, musi istnieć poczucie spójności.
Polecam stworzenie formalnego dokumentu, który przedstawia docelowe słowa kluczowe i wiadomość o marce, którą chcesz uzyskać.
Przekazanie tego zespołowi powinno zminimalizować wszelkie zamieszanie i zapewnić, że wszyscy są na tej samej stronie.
Zidentyfikuj optymalne kanały
Pozwólcie, że podsumuję to, o czym do tej pory mówiłem.
Stworzyłeś nadrzędną osobowość,stworzyłeś listę słów kluczowych do kierowania i opracowałeś ujednoliconą wiadomość dla zespołów PR i SEO.
W tym momencie będziesz chciał zbadać potencjalne kanały (online i offline), które możesz wykorzystać do połączonej kampanii PR/SEO.
Idealnie, będziesz kierować wiele różnych kanałów, dzięki czemu można osiągnąć ładną równowagę i dotrzeć do jak największej części swojej grupy demograficznej.
Oto ilustracja, która da ci kilka pomysłów:
To pokazuje wiele sposobów, w jakie możesz to zrobić.
Ale dla maksymalnej skuteczności, polecam zawężenie go do kontrolowanej listy tylko kilka kanałów początkowo.
Nie chcesz rozpowszechniać się zbyt cienko lub ryzykować rozmycia przekazu marki, próbując być opisywany w milionach punktów sprzedaży.
Pamiętaj, że zawsze można rozwinąć później, gdy masz coś popping.
Mając to na uwadze, istnieje pięć konkretnych rynków zbytu, na których proponuję skupić się od razu.
Odniosłem ogromny sukces z tymi wszystkimi, i Wiem, że Ty również możesz z nich skorzystać.
Wiodące publikacje
Jeśli uda Ci się wylądować w dużej publikacji w Twojej branży, świat natychmiast stanie się Twoją ostrygą.
Jak wspomniałem wcześniej, wyróżnienie się w Wired byłoby ogromne dla PR startupu technologicznego.
A link może przenieść SEO na wyższy poziom.
Nie wspominając o wzroście ruchu skierowań, który może wygenerować.
Proponuję zidentyfikować garść wiodących publikacji i przedstawić im swoje pomysły.
Influencerzy mediów społecznościowych
Czy wiesz, że ” 71% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu w oparciu o odniesienie do mediów społecznościowych?”
Pozyskanie kluczowych influencerów do poparcia Twojej marki może sprawić, że kapitał Twojej marki wzrośnie przez dach.
Główni blogerzy
To niesamowite, jaki wpływ mają dzisiejsi najlepsi blogerzy i ile pieniędzy generuje ich blogi.
Na przykład CopyBlogger Briana Clarka zarabia około 1 miliona dolarów miesięcznie!
Zawsze byłem frajerem w publikowaniu gości i polecam skontaktowanie się z głównymi blogerami jako pierwszy krok w podboju PR/SEO.
Oprócz cennych linków i natychmiastowej ekspozycji, które otrzymasz, może to również mieć wpływ na liczbę wyszukiwań marki.
Ludzie będą naturalnie ciekawi Twojej marki, a wielu będzie cię szukać.
Wywiady
Wywiady to wielki powód, dla którego doszedłem do tego, gdzie jestem dzisiaj.
Na przykład ten wywiad w Groove HQ był bardzo pomocny.
Warto poświęcić czas na szukanie możliwości rozmowy kwalifikacyjnej.
Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, sprawdź HARO.
Speaking events
Wierz lub nie, ale przemawiałem na setkach konferencji.
Przemawiałem na Tech Cocktail Celebrate, Conference Conversion i Affiliate World Bangkok Asia, żeby wymienić tylko kilka.
I wiesz co?
To miało ogromny wpływ na moją markę.
Chociaż nie każda konferencja będzie warta twojego czasu, impuls PR może być dramatyczny.
Sprawdź ten zasób od Famous w swojej dziedzinie, aby uzyskać informacje na temat znajdowania możliwości mówienia.
Wniosek
To ciekawe, jak PR i SEO ewoluowały przez lata.
Chociaż kiedyś były to różne taktyki marketingowe, teraz pokrywają się w dużym stopniu.
Kiedy przejdziesz do rzeczy, PR często wpływa na SEO.
W miarę jak Twój profil linków rośnie i rozszerza się, Twoje rankingi rosną i poprawiają się.
Ale to nie dzieje się samo.
Aby połączyć PR z SEO, musisz mieć solidną strategię i wiedzieć, w którym kierunku chcesz iść.
Musisz wiedzieć, do której osoby chcesz dotrzeć, które słowa kluczowe musisz kierować i które punkty sprzedaży umożliwiają zdobycie rozgłosu, którego szukasz.
Ale po rozbiciu wzór jest dość prosty.
Ta infografika od Moz całkiem ładnie podsumowuje proces integracji PR i SEO:
Dzięki odpowiedniemu planowaniu i wykonaniu możesz zwiększyć swój PR, zwiększając swoje SEO.