Jak pisać punkty, które ludzie naprawdę chcą czytać

Istnieje niezliczona ilość powodów, dla których warto nauczyć się pisać punktory.

Posty na blogu, tweety i dziesiątki tysięcy obrazów przypiętych do tablic cyfrowych przelatują obok nas szybciej niż możemy je przeczytać.

Szybciej niż możemy nawet skanowanie ich, w zależności od pory dnia.

Co to oznacza dla pisarzy próbujących przeciąć to wszystko technikami przyciągającymi uwagę? Co najmniej dwie rzeczy, które mogę wymyślić:

  1. Lepiej umieć pisać nagłówki magnetyczne.
  2. Lepiej wiesz, jak pisać punkty, które przyciągają (i zatrzymują) uwagę.

Nie mówimy ci, żebyś trzymał swoją kopię krótko. Mówimy ci zachowaj czytelność kopii.

Czym są podpunkty?

Punkty są używane do wyświetlania pozycji w treści.

Pomagają skutecznie komunikować wiadomość, ponieważ przyciągają uwagę czytelników, którzy preferują treści skanowalne. Pomyśl o tym … skanery uwielbiają punkty kul, prawda?

Lista punktowana może również rozbić długie bloki tekstu, a intrygujące frazy, których używasz w swoich punktach, są okazją do przekształcenia skanerów w czytelników.

Podoba Ci się to, czy nie, utrzymują ludzi zaangażowanych w Twoje posty na blogu, strony, artykuły i kopiują jak nic innego.

Rzućmy okiem na to, jak to zrobić i zrobić to dobrze.

Podstawy pisania punktorów, które działają

Istotą Wielkiego pocisku jest zwięzłość + obietnica.

Zwięzłość jest znakiem rozpoznawczym dobrego pisania Od początku pisania, ale każdy ma obecnie ostrą świadomość tego, jak ważna jest teraz zwięzłość.

Długie, złożone punkty pokonałyby cel pisania kul w ogóle – aby utrzymać czytelnika w ruchu przez kopię.

Promise jest elementem, który zaczepia czytelnika jak rybę. Składasz proste i uzasadnione oświadczenie, że twój produkt/pomysł / usługa da im to, czego szukali.

To oczywiste (ale oczywiście i tak to powiem), absolutnie musisz dotrzymać obietnicy, którą złożysz.

Prawdopodobnie istnieją szybsze sposoby zrujnowania Twojej wiarygodności i kariery, ale nie dawanie czytelnikowi tego, co obiecałeś, jest zdecydowanie w pierwszej trójce.

Brian Clark napisał the definitive “Punkt 101“post ponad 10 lat temu.

A skoro wolę od razu okradać Clarka, niż próbować go prześcignąć w tej dziedzinie, oto jego pięcioczęściowe podsumowanie, kiedy używać punktorów, a także co jest i robi skuteczny punktor.

Kula wyraża czytelnikowi wyraźną korzyść i obietnicę

Zgadza się … to mini-nagłówki.

Kule zachęcają czytającego do powrotu do prawdziwego mięsa Twoich treści lub kontynuowania wezwania do działania.

Zachowaj symetryczne punkty punktowe, jeśli to możliwe

Znaczenie: po jednej linijce, po dwie linijki, itd. Jest to łatwiejsze dla oczu, a zatem łatwiejsze dla czytelnika.

Unikaj bałaganu po kulach za wszelką cenę

Nie wdawaj się w szczegółową mieszankę napisów, kul i podpunktów. Pociski są zaprojektowane dla jasności, a nie zamieszania.

Praktykuj równoległość

Utrzymuj tematycznie powiązane grupy kul, rozpoczynaj każdą kulę od tej samej części mowy i zachowuj tę samą formę gramatyczną.

Pamiętaj, że kule (jak nagłówki) niekoniecznie są zdaniami

Jeśli chcesz napisać pełne zdania, trzymaj się akapitu lub listy numerowanej.

Interpunkcja w listach punktowanych

Ponieważ tekst, który pojawia się po wypunktowaniu, nie powinien wyglądać jak akapit, możesz się zastanawiać, jak poradzić sobie z interpunkcją na listach punktowanych.

Zależy to od rodzaju pisanych punktorów, ale kluczem jest zachowanie spójności interpunkcji. Twoje punkty powinny mieć mniej więcej ten sam styl i długość.

Czy używasz wielkich liter?

Pierwsze słowo, które następuje po wypunktowaniu w treści, można zapisać wielkimi literami.

Jeśli jednak każdy z twoich punktów jest tylko jednym słowem, możesz zachować wszystkie małe litery.

Ponownie, niezależnie od wybranego stylu, upewnij się, że cały tekst jest spójny.

Czy punktory powinny mieć okresy?

Jeśli twoje punkty skończą się krótkimi zdaniami, będziesz chciał dodać kropki po każdym z nich. W tym przypadku, można zobaczyć, dlaczego chcesz wielkie słowo po pierwszym podpunkcie.

Jeśli podpunktami są tylko krótkie zwroty lub niepełne zdania, nie potrzebują kropek.

Teraz, gdy stoimy na solidnym fundamencie, przejdźmy do tego, jak właściwie napisz te kule.

Chcesz dowiedzieć się, jak sprawić, by Content Marketing był opłacalny dla Twojej firmy? 

Pobierz nasz bezpłatny przewodnik, Jak zbudować grupę odbiorców, która buduje Twój biznes. 

8 przykłady punktów, które działają

Być może widzieliście pisarzy narzekających na rozprzestrzenianie się “list” w ostatnich latach.

Chodzi o to, że elity nie wiedzą, o czym mówią. Ponownie, w tym szybkim, krótkim i stale zmieniającym się cyfrowym świecie, wygrywa ta, która ma sens jako pierwsza.

A jednym z najlepszych sposobów na sens idei-zwłaszcza w Internecie-nie jest jej wygłupienie, ale rozbicie na strawne kawałki.

Punkty punktowe mogą być świetnym sposobem, aby to zrobić-ale nie polegaj tylko na przestarzałych, uproszczonych typach punktów, których teraz używasz.

Rozszerz swój zakres i dodaj je do zestawu narzędzi, gdy piszesz kopię.

1. Fascynacje zewnętrzne

Tego typu fascynujące punkty są zwykle spotykane w kopii sprzedaży. Tworzą ciekawość i działają jak nagłówki, aby zachęcić do zakupu lub innych działań.

2. Wewnętrzne fascynacje

Wewnętrzne fascynacje są prawie identyczne z zewnętrznymi, tyle że mają na celu przekonanie ludzi do Czytaj dalej post, który już czytają.

3. Bullet chunking

Wydobywanie punktorów ze zdań złożonych pomaga w dotarciu do domu, a jednocześnie zwiększa użyteczność treści.

4. Kule władzy

Kule władzy są używane do recytowania danych i dowodów potwierdzających twój argument. Podobnie jak w przypadku wszystkich perswazyjnych pism, zamień suche informacje rzeczowe w interesujące czytanie w dowolnym momencie.

5. Cliffhanger bullets

Kule cliffhangera drażnią i zapowiadają, co będzie dalej lub w najbliższej przyszłości. Możesz także użyć pocisków cliffhanger, aby stworzyć podwaliny pod nadchodzącą promocję, premierę lub wydarzenie specjalne.

I — jako mały bonus o tym, jak pisać punkty-Ben Settle rozszerzył post Briana o kilka własnych przykładów.

Oto kilka ulubionych sekretów Bena.

6. Rozdawanie kul

To coś w rodzaju pani, która rozdaje kostki sera w sklepie spożywczym.

Daje ludziom trochę “smaku”jedzenia, które utrzymuje ich czujność i zakupy-i wiele razy kończą z tym, co smakowali w Koszyku.

7. Kule rozszerzające

Kule te rozbijają “identyczność” strony (kiedy masz kilka stron kul), a dodają więcej dokuczania, demonstracji i ciekawości.

Dodatkowo dają miły mały efekt “pętli” do reklamy, która wciąga czytelnika z powrotem.

8. Kule” Can ‘t be done”

Zasadniczo, to jest, gdy mówisz coś, co jest prawie niewiarygodne.

Coś w 100% prawda, ale to jest tak zwariowane i” tam “sprawia, że mówisz:” jak do cholery możesz to zrobić?”

Gratulacje, teraz wiesz więcej o tym, jak pisać punktory niż większość pracujących copywriterów.

A oto najprostszy skrót do skoku zacznij się w sztuce kuli …

Wypróbuj ten prosty skrót do pisania punktów, które działają

Zrób każdą kulę tak,jakby miała służyć jako twój nagłówek.

Celem jest osiągnięcie, uh … headlineability z każdą kulą.

Nie osiągniesz perfekcji z każdą kulą, którą napiszesz, ale jeśli będziesz trzymać się tej zasady ogólnie, pisanie ich z czasem staje się znacznie łatwiejsze.

A co ważniejsze, te piękne, małe, punktowane linie sprawią, że czytelnicy będą biegać po twojej stronie jak woda na zjeżdżalni.

Total
0
Shares
Related Posts