Kreatywność jest niezwykle ważna dla tworzenia skutecznej kopii i treści. Ale wymień słowo “kreatywny” wokół copywriterów bezpośredniej reakcji, a ich krew zacznie się gotować.
Poza Madison Avenue reklama ma coś sprzedać, a nie zdobyć branżowe nagrody kreatywne. Podobnie treść powinna być użyteczna i wartościowa dla czytelnika, a nie pobłażliwe ćwiczenie w wyrażaniu siebie.
Mimo to kreatywność jest kluczowa, jeśli chodzi o kopiowanie i treść, która działa. Podczas gdy kreatywność sama w sobie jest inteligentnym sposobem na wzmocnienie umiejętności myślenia lateralnego i dostosowanie pracy do tego, co lubisz robić, to kiedy tworzysz coś użytecznego dla innych, dodajesz wartość światu.
Legenda reklamy David Ogilvy nienawidził słowa creative. Na Wyznania reklamodawcy napisał: “mówię nowym rekrutom, że nie pozwolę im używać słowa Twórczy do opisywania funkcji, które mają pełnić w agencji.”
Ogilvy zamiast tego wolał słowo niezwykłe. Więc teraz wiesz, skąd Inspiracja wzięła się jego imię.
Kreatywna adaptacja do niebanalnych treści
Inspiracja z innych źródeł jest tym, czym jest kreatywność. Wydaje się, że wielu ludzi wierzy, że kreatywność polega na wyciągnięciu zupełnie nowego pomysłu z powietrza. W rzeczywistości kreatywność jest procesem adaptacyjnym, który polega na patrzeniu na to samo, co wszyscy inni i myśleniu o tym inaczej.
Nawet Michał Anioł uważał, że ” najlepszy z artystów nie ma pojęcia, że sam marmur nie zawiera w sobie.”Zobaczył swoje rzeźby w masie marmuru i po prostu usunął części, które nie należały, aby” uwolnić postacie drzemiące w kamieniu.”
Szukaj w mało prawdopodobnych miejscach połączeń i kątów, które mogą poprawić zawartość. Jeśli tylko jeden aspekt innego obszaru tematycznego spełnia Twoje potrzeby, zwijaj się jak Michał Anioł i pozbądź się części, które nie należą.
Gdzie Znajdujemy Inspirację?
Gdzie więc odkrywasz własne kreatywne ujęcia treści? Carl Ally, kolejna legenda reklamy, zaoferował ten wgląd:
Osoba kreatywna chce być znającą się na wszystkim. Chce wiedzieć o różnych rzeczach-starożytnej historii, dziewiętnastowiecznej matematyce, aktualnych technikach wytwarzania, Wieprzu. Ponieważ nigdy nie wie, kiedy te pomysły mogą się połączyć, aby stworzyć nowy pomysł. Może się to zdarzyć sześć minut później, sześć miesięcy lub sześć lat. Ale wierzy, że to się stanie.
Innymi słowy, to, czego nauczysz się poza swoją niszą, może być ważniejsze niż Twoja merytoryczna wiedza. Przeczytaj wszystko, co możesz w różnych obszarach tematycznych i żyj pełnią życia, aby inspirować się na każdym kroku.
Aby uzyskać solidne wskazówki w tej dziedzinie, przeczytaj doskonałą 4-częściową serię kreatywnych adaptacji Tony ‘ ego Clarka. Możesz po prostu zacząć postrzegać rzeczy inaczej niż wszyscy inni, jeśli chodzi o tworzenie treści.