Kiedy jesteś kreatywnym freelancerem, dodawanie wartości zależy tylko od twojej wiedzy, umiejętności i talentu. Łatwo jest myśleć, że kreatywni profesjonaliści powinni się wyróżniać.
Zanim wybierzesz tę trasę, zadaj sobie następujące pytania:
- Chcesz być jedynym zasobem dla klientów?
- Czy chcesz pewnego dnia przejść na emeryturę i zarobić pasywny dochód?
- Chcesz, aby twój mały biznes się rozwijał?
Krótko mówiąc, Czy naprawdę chcesz stworzyć dla siebie Więzienie personal branding?
Niektórzy ludzie lubią być mężczyzną lub kobietą. Kochają chwałę i sławę bycia profesjonalistą na żądanie. To jest całkowicie w porządku, jeśli ograniczenia i ograniczenia, które wynikają, są akceptowalnymi konsekwencjami samobrandingu.
Ale powiedzmy, że chcesz zostawić otwarte drzwi na przyszłość. Powiedzmy, że jesteś zainteresowany wyjściem z biznesu, które nie wiąże się z zamknięciem sklepu na dobre.
Powiedzmy, że jedynym atutem Twojej firmy jest twój mózg – co się wtedy stanie?
Myśl Produkt, Nie Usługa
Wielu kreatywnych profesjonalistów sprzedaje swoje usługi. Skupiają się na sobie, na samym akcie stworzenia. To pomyłka. To uszczelnia przekonanie, że nikt inny nie może zrobić tego, co możesz – i ogranicza rozwój Twojej firmy.
Najlepszą odpowiedzią jest rozpoczęcie przenoszenia ostrości z dala od Ciebie, profesjonalisty. Traktuj swoje usługi jak produkty. Zmniejsz znaczenie Ciebie, osoby wykonującej zadanie.
Zacznij budować przekonanie, że klient otrzymuje coś namacalnego podczas pracy z tobą. Nie ma znaczenia, czy klient może trzymać lub dotykać tego, co stworzyłeś. Klient rzeczywiście otrzymał coś od Ciebie, nawet jeśli jest to tylko uczucie, które pozostaje.
Nie jesteś swoim produktem. Nie jesteś służbą. Klient nie odejdzie z kawałkiem Twojego mózgu.
Jeśli chcesz zwiększyć wartość w swojej firmie, przestań piętrzyć znaczenie na własnych barkach. Zacznij traktować rezultat jako ważniejszy niż akt stworzenia.
Rozszerzanie Wiary
Kiedy prowadzisz firmę, ciężko pracujesz nad ustanowieniem dobrej, solidnej reputacji. To sprawia, że klienci wracają do ciebie, prawda?
Skorzystaj z niesamowitego zasobu dostępnego dla Ciebie: ustanowionego zaufania.
Ludzie już wiedzą, że zapewniasz coś wspaniałego. Wierzą w ciebie. Wiedzą, że możesz dać im to, czego chcesz. Ufają ci.
Kiedy rozszerzysz swoje zaufanie i wiarę na inną osobę, przybliżając ją do Twojej firmy, przenosisz część zaufania Klienta na tę osobę. Twoi klienci wierzą w ciebie – będą wierzyć w twój osąd i będą bardziej skłonni zaakceptować kogoś innego jako równego Tobie.
Tak, rozwijasz swój biznes. Rośniesz. Nie jesteś już sam, a twój partner będzie współpracował z Tobą, aby utrzymać twoją ugruntowaną markę.
Wiesz co? Możesz wziąć urlop. Możesz odejść. Możesz przyciągnąć więcej ludzi i stworzyć większy zespół. Możesz rozszerzyć i rozwinąć działalność na nowe usługi. Możesz przejść na emeryturę. Masz wsparcie, Plan B i ucieczkę.
Osiągasz wolność.