“Halo? Czy mój głos wciąż odbija się echem? Proszę zaczekać. Nadal nie lepiej? Spróbuję jeszcze raz…”
Czego byśmy nie zrobili, żeby tego uniknąć podczas rozmowy z klientem?
Techniczne usterki, takie jak echo dźwięku, zawsze przychodzą niezapowiedziane. Niestety, czasami niewiele można zrobić. Ale jeśli problem jest pod twoją kontrolą, Istnieje szybka i łatwa naprawa, która uratuje twarz (i Twoją ofertę!) przed klientami.
Napotkałem mój udział ECHA problemy i miałem mnóstwo bólów głowy próbując dowiedzieć się, co poszło nie tak.
Ale w końcu mam rozwiązanie.
W tym przewodniku podzielę się z Tobą instrukcją krok po kroku, aby pozbyć się echa telefonu w ciągu kilku minut-na dobre.
Czego się spodziewać przy naprawianiu telefonu
Zazwyczaj możesz naprawić wszelkie problemy z echem telefonu, dostosowując dźwięk głośników. Ale innym razem być może będziesz musiał zmienić sprzęt, zwolnić miejsce, zaktualizować oprogramowanie i tak dalej. To zależy od sytuacji.
Niemniej jednak cały proces jest prosty. Obejmuje to tylko następujące pięć kroków:
- Krok 1 – Zidentyfikuj przyczynę ECHA telefonu
- Krok 2 – Ścisz głośność głośnika
- Krok 3 – Diagnozowanie i eliminowanie ECHA telefonicznego
- Krok 4 – Sprawdź swój sprzęt i oprogramowanie
- Krok 5 – Rozwiązywanie ECHA telefonu spowodowanego impedancją elektryczną
The Good
Nie ma potrzeby zmagać się z rozwiązaniami ECHA telefonu, zwłaszcza gdy naprawa jest tak łatwa.
Większość problemów z VoIP można rozwiązać, inwestując w dobrą usługę telefoniczną VoIP, która jest niezawodna i zapewnia skuteczną obsługę klienta. Ale oczywiście są wyjątki.
Przez większość czasu to głośnik jest przyczyną problemu ECHA. Musisz albo zmniejszyć głośność, albo upewnić się, że nie ma zakłóceń elektromagnetycznych z innymi urządzeniami w konfiguracji pracy.
Nawet poproszenie drugiej strony o wyciszenie się, gdy nie mówi, pomaga wyeliminować echo.
Możesz pomyśleć, że naprawienie ECHA telefonu byłoby żmudnym procesem. W rzeczywistości jest to dość proste, a każda Regulacja zajmuje tylko kilka minut.
The Bad
Jedną z rzeczy, na którą powinieneś być przygotowany, jest nieprzewidywalność.
Czasami będziesz w stanie wyeliminować problemy z echem, dostosowując głośność głośnika. Ale innym razem będziesz musiał skontaktować się z dostawcą usług telefonicznych, zwłaszcza gdy główną przyczyną jest impedancja elektryczna.
Dodatkowo, kilka z tych kroków, takich jak zmiana sprzętu i oprogramowania, kosztuje. Zdobywanie nowych urządzeń, takich jak mikrofony, kamery internetowe i słuchawki, jest drogie. Jednak przy większej liczbie pracowników zdalnych można uznać, że jest to inwestycja.
Mimo to, są to małe przeszkody, jeśli widzisz większy obraz. W końcu nie ma nic bardziej irytującego niż Echo telefonu. Dodatkowo może spowodować całkowite załamanie komunikacji. Niedobrze!
Krok 1-zidentyfikuj przyczynę ECHA telefonu
Identyfikacja przyczyny ECHA może być żmudna. Jednak zrozumienie przyczyny tego ułatwia rozwiązanie.
Echo telefonu może być spowodowane brakiem równowagi elektrycznej w wysokiej lub niskiej impedancji lub sprzężeniem akustycznym. W obu przypadkach musisz określić, jak poważny jest problem i jak długo trwa echo.
Sprawdzanie, czy to Echo akustyczne
Echo akustyczne jest ciągłe, gdzie częściej zauważasz echo swoich słów. Innym znakiem jest, gdy echo występuje na obu końcach.
Aby to sprawdzić, przytrzymaj dłoń nad głośnikiem słuchawki. Jeśli okaże się, że echo zatrzymuje się lub jest nieco zminimalizowane, echo jest spowodowane sprzężeniem zwrotnym akustycznym.
Zastanawianie się, czy to jest przyczyna elektryczna
Jeśli Twoje rozmowy echo z powodu niedopasowania impedancji lub innych przyczyn elektrycznych, skutki będą głównie jednostronne. W rezultacie tylko Ty usłyszysz echo, a nie druga osoba na wezwanie z Tobą.
Na podstawie tych definicji powinieneś być w stanie ustalić przyczynę ECHA.
Krok 2-Zmniejsz głośność głośnika
Zastrzeżenie: głośność głośnika jest zbyt głośna! Ścisz to.
Życie byłoby łatwiejsze, gdybyśmy tylko mogli uzyskać takie zastrzeżenie, przypominające o ściszeniu naszych mówców. Co gorsza, możesz nie być świadomy problemu, dopóki twój klient go nie wskaże.
Gdy głośniki stają się zbyt głośne lub czułe, mikrofon odbiera głosy współpracowników. Pomyśl o tym jak o odtwarzaniu dźwięku z powrotem do nich. W rezultacie twoi klienci słyszą odległe i zniekształcone głosy, które odbijają się echem. Yikes
Na szczęście rozwiązanie tego problemu jest łatwe.
Wystarczy zmniejszyć głośność głośnika lub obniżyć czułość mikrofonu, aby upewnić się, że głośnik odbiera Twój głos tylko w inny sposób niż każdy inny dźwięk wokół ciebie.
Nadal słyszysz echo? Przejdź do następnego kroku.
Krok 3-zdiagnozuj i wyeliminuj ECHA telefonu
Po prostu zmniejszenie głośności głośników nie wystarczy, jeśli istnieje inny powód ECHA. Może być kilka typowych przyczyn przyczyny, ale postępując zgodnie z poniższym rozwiązaniem pomoże Ci radzić sobie z nimi szybciej.
Chociaż opracowaliśmy listę różnych sposobów diagnozowania i eliminowania ECHA telefonicznego, możesz być w stanie zatrzymać problem ECHA, wykonując tylko jeden z naszych kroków. Jeśli tak jest, nie musisz wykonywać innych.
Sprawdź, czy mówisz do właściwego mikrofonu
To naturalne, że twój umysł jest zajęty tuż przed zaplanowanym spotkaniem. W związku z tym możesz zacząć mówić do niewłaściwego mikrofonu, zwłaszcza gdy masz konfigurację roboczą, która składa się z wielu urządzeń mikrofonowych. Właśnie dlatego powinieneś zawsze dokładnie sprawdzić, czy używasz odpowiedniego urządzenia przed każdym wirtualnym spotkaniem, aby uchronić się przed zakłopotaniem.
Możesz także usłyszeć echo, gdy komputer odbiera lub odtwarza głos za pośrednictwem urządzenia, którego nie używasz. W takim przypadku należy wyciszyć lub wyłączyć te urządzenia.
Jeśli to możliwe, poświęć trochę czasu na podgląd i przetestowanie dźwięku, aby potwierdzić, że telefon nie odbija się echem po twojej stronie. Niektóre usługi telefonii VoIP, takie jak RingCentral, pozwalają zobaczyć i dostosować ustawienia mikrofonu, które mogą być przydatne, aby zapobiec echo.
Rozświetl Swoich Uczestników
Jeśli wykonujesz połączenie w sali konferencyjnej, w której kilku uczestników znajduje się blisko siebie, głosy mogą zacząć odbijać się echem.
Lepiej byłoby umieścić urządzenia każdego uczestnika w jak największym stopniu. Dobrym pomysłem jest również przeprowadzenie spotkania z tego samego urządzenia. Pomyśl o jednym mikrofonie i kamerze dla całej sali konferencyjnej.
Pozwoli to zaoszczędzić czas, który w przeciwnym razie byłby zmarnowany, próbując dowiedzieć się, który z kilkunastu uczestników jest odpowiedzialny za echo podczas rozmowy konferencyjnej.
Wyciszaj się, gdy nie mówisz
Zwróć uwagę, aby wyciszyć mikrofon, gdy nie mówisz podczas spotkania. W rzeczywistości powinieneś również zachęcić swoich uczestników do zrobienia tego samego. W ten sposób obie strony będą w stanie wyeliminować krwawienie mic.
Wiem, że może to być uciążliwe, ponieważ każdy musi wyciszyć się ręcznie, gdy skończy mówić. Ale czy nie jest to lepsze niż zmaganie się z ciągłym echem?
Plus, to bardzo proste! Wystarczy wyciszyć mikrofon jednym kliknięciem-większość aplikacji obsługuje tę funkcję.
Krok 4-Sprawdź swój sprzęt i oprogramowanie
Chcesz już rozbić swój komputer? Nie martw się.
Ta ostatnia wskazówka może być odpowiedzią na twój problem.
Jeśli używasz przestarzałego mikrofonu lub przestarzałej usługi VoIP, prawdopodobnie twój sprzęt jest odpowiedzialny za echo. Proponuję przetestować technologię oprogramowania przed aktualizacją przestarzałego sprzętu. Oto jak się do tego zabrać.
Sprawdź oprogramowanie i zaktualizuj w razie potrzeby
Są niesamowite (i niedrogie!) Dostępne na rynku usługi telefonii VoIP, takie jak Nextiva i RingCentral, które posiadają wbudowaną funkcję kasowania echa, dzięki czemu nie ma potrzeby trzymania się przestarzałej usługi.
Aby zawęzić opcje, rozważ opcje wdrożenia, np. czy dana usługa wymaga instalacji lub czy można z niej skorzystać od razu, pobierając aplikację mobilną na telefon.
Należy również wziąć pod uwagę wielkość firmy i funkcje połączeń telefonicznych, których wymagają, takie jak przekierowywanie i routing połączeń, nagrywanie połączeń, rozszerzenia, blokowanie i automatyczne odrzucanie, pozdrowienia klientów, Natychmiastowa odpowiedź i tak dalej.
Po wybraniu niezawodnej usługi telefonicznej szanse na wystąpienie ECHA telefonu z powodu wadliwego oprogramowania będą minimalne, wśród innych korzyści.
Wymiana uszkodzonego lub wadliwego sprzętu
Następnie może być konieczna wymiana wadliwego sprzętu, w tym rozdzielaczy o jakości roboczej, uszkodzonego okablowania i uszkodzonych kabli.
Nawet jakość zestawu słuchawkowego odgrywa integralną rolę, jeśli chodzi o minimalizację ECHA. Jeśli nie chcesz nosić nieprzyzwoitych słuchawek, możesz trzymać się zestawów słuchawkowych i urządzeń Bluetooth-po prostu upewnij się, że są wysokiej jakości i są objęte gwarancją.
Możesz również profesjonalnie sprawdzić sprzęt telefonu VoIP, aby sprawdzić, czy są one uszkodzone i wymagają wymiany.
Krok 5-rozwiązywanie ECHA telefonu spowodowanego impedancją elektryczną
Jeśli Echo jest spowodowane niedopasowaniem impedancji lub innymi przyczynami elektrycznymi, efekty będą na ogół jednostronne. Innymi słowy, podczas gdy możesz zauważyć echo, drugi rozmówca może nie.
Wykonaj poniższe czynności, aby określić, czy echo jest spowodowane impedancją elektryczną.
Eliminacja Wadliwych Połączeń
Najpierw sprawdź, czy echo jest lokalne.
Jeśli Twoje połączenie VoIP działa z analogowym adapterem telefonicznym (ATA) podłączonym do modemu lub routera, musisz podłączyć jeden telefon, aby znaleźć źródło problemu.
Czekaj. Teraz wszystko stanie się TECHNICZNE.
Podczas podłączania telefonu upewnij się, że nie ma rozgałęźników i podłącz urządzenie bezpośrednio do ATA za pomocą krótkiego kabla RJ11. Będziesz również potrzebował wydajnego źródła zasilania i odpowiedniego uziemienia.
Odłącz modem, router i ATA wraz z innymi dołączonymi kablami od podłączonych zasilaczy. Spowoduje to usunięcie wszelkich innych źródeł indukcji elektrycznej.
Jeśli echo zatrzyma się po przecięciu okablowania domowego, będziesz miał źródło problemu, które może być dowolne z poniższych:
- Słaba jakość splitterów
- Nieskręcone i długie okablowanie telefonu
- Uszkodzone lub uszkodzone połączenia
- Zakłócenia elektryczne spowodowane przez podłączone urządzenia elektryczne z kablami telefonicznymi
Sprawdź każdy z powyższych czynników i napraw/wymień w razie potrzeby.
Jeśli problem wciąż się powtarza
Jeśli nadal występują ECHA głosowe nawet po wyeliminowaniu powyższych problemów, może mieć niewystarczające anulowanie echa w PSTN.
Musisz sprawdzić, czy Twoje połączenia dotknięte echem należą do określonej kategorii. Na przykład możesz doświadczyć ECHA telefonu tylko podczas wykonywania połączeń do niektórych krajów.
W takich przypadkach Twój przewoźnik prawdopodobnie korzysta z usług outsourcingu, które należą do kategorii B lub C. Inną przyczyną jest degradacja połączeń w czasie.
Tradycyjne urządzenia PSTN są skonfigurowane z odwołaniem echa dla połączeń międzymiastowych, aby zminimalizować opóźnienia. Nawet połączenia VoIP PSTN obsługują wszystkie połączenia komórkowe do PSTN.
Należy pamiętać o powyższych przyczynach, aby znaleźć prawdziwą przyczynę problemu ECHA. Tak czy inaczej, rozwiązanie problemu leży w gestii dostawcy. Możesz spróbować skontaktować się z nimi, aby rozwiązać problem lub uaktualnić do lepszej jakości usługi VoIP.