Jak napisać list ofertowy

Dobry list ofertowy zaczyna swoją relację z nowym zatrudnieniem na właściwym miejscu. Ale zły może zniechęcić Wielkiego kandydata od samego początku, potencjalnie prowadząc go do odrzucenia Twojej oferty – lub co gorsza, zaakceptowania jej, ale już myśleć o końcu szukając gdzie indziej. 

Więc to jest bardzo ważne, aby uzyskać list ofertowy prawo. 

Problem w tym, że niektórzy pracodawcy nie wiedzą, jak napisać skuteczny. 

Fret not – nasz szczegółowy przewodnik jest tutaj, aby pokazać, jak napisać wielką ofertę list. 

Łatwe Części pisania oferty pracy List 

Niektórzy pracodawcy uważają, że pisanie listu z ofertą pracy jest trudne i czasochłonne. Prawda jest taka, że to nie musi być tak trudne, jak myślisz. 

Pisanie dobrej oferty pracy list sprowadza się do systematycznego upewniania się, że list zawiera najbardziej krytyczne informacje. 

Na przykład nie ma jednego odpowiedniego szablonu oferty pracy, który musi być ściśle przestrzegany jako taki. 

Zamiast tego dobry, ale zwięzły przegląd stanowiska pracy i firmy, w tym szczegółowe informacje o pracy, takie jak stawka początkowa, wynagrodzenie, harmonogram pracy i świadczenia, często wystarczy, aby zachęcić kandydata do stanowiska. 

Skorzystanie z dedykowanego narzędzia rekrutacyjnego może być tutaj bardzo pomocne.

Wykonalne, na przykład, pozwala na wysyłanie ofert pracy listy za pomocą sprawdzonych szablonów, które z powodzeniem uzyskać pozytywną odpowiedź od kandydata. 

Oprogramowanie sprawiło, że nasza lista najlepszych wyborów jest najlepszym ogólnym oprogramowaniem rekrutacyjnym na skalę.

Ceny zaczynają się od $99 za pracę miesięcznie w planie” Paygo ” i możesz wypróbować go za darmo przez 15 dni. 

Trudne części pisania listu ofertowego 

Wspomnieliśmy, że pisanie listu z ofertą pracy nie musi być skomplikowane. To prawda, ale są części, które niektórzy pracodawcy uznają za bardziej wymagające.

Dobrym przykładem jest faktoring w czasie, aby napisać list oferty pracy w pierwszej kolejności. Niektórzy pracodawcy wspominają o trudności w tworzeniu Wielkiego listu oferty pracy, gdy są zajęci zarządzaniem innymi częściami firmy. 

Kolejnym elementem, który pracodawcy uważają za trudny, jest kolejność wysyłania listu ofertowego. Zapominanie o wysyłaniu ich w ciągu przeciętnego dnia jest częścią tego. 

Inne obawy obejmują, Jak wysłać list lub format, jakie dokładne dane muszą być zawarte, i czy być bardziej nieformalne lub formalne z list oferty pracy. 

Wszystkie te zmartwienia są ważne, ale nie pozwól, aby to cię powstrzymało. Nasza następna sekcja szczegółowo krok po kroku proces pisania Wielkiego listu oferty pracy. 

Krok 1: Dowiedz Się, Jakie Szczegóły Należy Uwzględnić 

Żadne dwa listy ofert pracy nie będą takie same. W końcu różne role wymagają różnych rzeczy—wiedząc, co uwzględnić w swoim, może być problemem. W rzeczywistości jest to kluczowy problem pracodawców. 

Dobrą wiadomością jest to, że istnieją pewne ogólne rzeczy, które każdy list oferty pracy musi zawierać. 

Co Należy Uwzględnić

Jest trochę debaty na temat tego, co stanowi istotne części listu oferty pracy, ale ogólnie rzecz biorąc, i bez faktoringu w różnych rolach pracy, Są to rzeczy, które należy uwzględnić:

  • Opis stanowiska pracy
  • Tytuł pracy
  • Niektóre szczegółowe informacje na temat tygodniowych obowiązków
  • Data rozpoczęcia zatrudnienia
  • Ogólne wynagrodzenie
  • Informacje o świadczeniach i uprawnienia do ich uzyskania
  • Potwierdzenie przyjęcia oferty i potwierdzenie przyjęcia

Pamiętaj, że list ofertowy jest uważany za formalny dokument w większości przypadków, który jest wysyłany do kandydatów wybranych do zatrudnienia, więc uzyskanie niezbędnych szczegółów tam jest niezbędne, aby pomóc im podjąć decyzję.

Dobrze jest mieć pisemne potwierdzenie oferty, mieć ją łatwo dostępną, tak aby zarówno pracownik, jak i pracodawca znali dokładne warunki danej pracy.

Struktura szczegóły 

Znasz kluczowe szczegóły, które należy uwzględnić w liście ofertowym, ale musisz wiedzieć, jak je uporządkować. 

Dobrym zleceniem do wykonania-choć w żadnym razie nie jest to jedyny sposób na zorganizowanie listu ofertowego-jest rozpoczęcie od logo firmy u góry listu i ścisłe śledzenie go z datą i danymi kontaktowymi. 

W przypadku logo firmy upewnij się, że używasz oficjalnego papieru firmowego logo firmy, ponieważ dodaje to poczucia profesjonalizmu i legitymizacji. Posiadanie obu tych cech zainspiruje kandydata do dokładniejszego zapoznania się z listem ofertowym. 

Po stronie danych kontaktowych należy podać datę, imię i nazwisko oraz PEŁNY adres kandydata. 

Szczegóły te powinny być następnie z linią otwierającą, która wita kandydata formalnie lub przypadkowo. Wybór między bardziej formalnym lub swobodnym podejściem zależy w dużej mierze od kultury Twojej firmy i wizerunku, który chcesz zaprezentować. Więc zastanów się, co chcesz przez to przejść. 

Na przykład, możesz zacząć od prostego ” drogi [Wstaw Imię kandydata]”, a następnie zaoferować im pracę z optymistycznym akcentem, takim jak: “jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy zaoferować Ci stanowisko w [Wstaw nazwę firmy].”To, jak to zrobisz, zależy od ciebie, ale nie bój się odróżniać siebie od innych. Jeśli kultura Twojej firmy jest bardziej swobodna, możesz otworzyć się na bardziej konwersacyjne powitanie i ofertę. 

Postępuj zgodnie ze szczegółami pracy, świadczeniami i wynagrodzeniem, a w razie potrzeby nie bój się podać daty wygaśnięcia. Standardowy Czas To dać kandydatowi tydzień na odpowiedź. Jeśli istnieją konkretne kolejne kroki, które muszą się zdarzyć, upewnij się, że ułożysz je również tutaj.  

Zakończ list ofertowy linią zamykającą i podaj szczegóły dotyczące tego, w jaki sposób kandydat może się z Tobą skontaktować. Na przykład mogą mieć kilka pytań dotyczących pracy, a Ty będziesz chciał się upewnić, że możesz na nie odpowiedzieć. 

Pozytywna i szczegółowa odpowiedź na te pytania może być wszystkim, co stoi między pracownikiem dołączającym do Twojej firmy, czy nie, więc nie spiesz się, aby odpowiedzieć uczciwie i prawidłowo. 

Krok 2: Wybierz szablon do Naśladowania

Rozmawialiśmy już o tym, co należy uwzględnić w liście ofertowym i strukturze, ale warto przyjrzeć się szeregowi różnych szablonów dla różnych ról zawodowych. W końcu każde stanowisko i scenariusz będą kształtować sposób prezentowania swoich informacji pracownikom. 

Poniżej zamieściliśmy szczegóły niektórych popularnych szablonów.

Przejrzyj Szablony ofert pracy w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin

Standardowy szablon oferty w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin. 

Możesz modyfikować szablon według własnego uznania, ale w przypadku ról w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin zalecamy włączenie następujących funkcji: 

  • Intro skierowane do kandydata w pożądanej kulturze firmy
  • Stanowisko i dział, w którym kandydat będzie pracował
  • Godziny pracy, w tym szczegóły wszelkich przerw w ciągu dnia
  • Odszkodowanie w postaci wynagrodzenia brutto—12 miesięcznych wynagrodzeń rocznie
  • Wspomnij o bonusach i kiedy i czy je oferujesz. Bonus w okresie wakacyjnym jest standardem w niektórych firmach
  • Wyszczególnij korzyści, jakie otrzyma pracownik. Zapraszam do miasta tutaj, jak mogą być atrakcyjne. Na przykład prywatne plany ubezpieczenia zdrowotnego i dentystycznego, X dni płatnego urlopu wypoczynkowego, materiały edukacyjne i inne opłacone wydatki.
  • Niektóre listy kończą się danymi kontaktowymi do działu HR lub szczegółami, jak skontaktować się z przełożonym

Dane te są standardowe zarówno dla Ofert pracy w niepełnym wymiarze godzin, jak i w pełnym wymiarze godzin, więc pamiętaj, aby wprowadzić je w podobny sposób jak w szablonie. 

Wykonalne jest cennym narzędziem, ponieważ oferuje pełne szablony listów i przepływy pracy zatwierdzania, aby przyspieszyć cały proces: 

Na powyższym obrazku zielony tekst to miejsce, w którym wykonalne automatycznie wypełniło szczegóły ustawione przez użytkownika. Wypełniasz podstawowe szczegóły, a wykonalne zrobi resztę. 

Platforma poinformuje cię nawet, kiedy kandydat zaakceptuje ofertę. 

Spójrz na wewnętrzne oferty pracy List Szablony 

Wewnętrzne szablony list ofert pracy różnią się nieco od standardowych.

Oferty te mogły rozpocząć się od nieformalnej rozmowy z kimś już w Twoim zespole, ale nadal wymagają listu ofertowego, który należy wysłać do kandydata, aby stał się oficjalny.

Większość powyższych szczegółów nadal obowiązuje. To powiedziawszy, musisz wspomnieć istniejącemu pracownikowi pełne szczegóły dotyczące otwarcia nowej pracy w zespole. Ta nowa rola może być przeniesieniem do zupełnie innego działu, więc wyjaśnij szczegóły.

Oczywiście gratulowanie pracownikowi jest ważne, ponieważ rozpoznajesz jego dotychczasowe osiągnięcia w firmie. Im więcej to robisz, tym bardziej prawdopodobne, że pozostaną z Tobą na dłuższą metę.

Przejrzyj Szablony ofert pracy zdalnej

Szablony list ofert pracy zdalnej różnią się, ponieważ muszą wymieniać Elastyczne godziny pracy, opcje pracy zdalnej, sprzęt techniczny, rozwój zawodowy i standardowe szczegóły w bardziej tradycyjnej roli.

Czy dana oferta pracy wymaga, aby pracownik był w biurze w dowolnym dniu tygodnia, czy stanowisko jest w pełni zdalne? Czy zapłacisz za sprzęt i jak będziesz się komunikować z pracownikiem? 

Są to wszystkie dodatkowe obszary do rozważenia w przypadku zdalnych ról. Ponieważ świat po pandemii w pełni obejmuje pracę zdalną, dobrze jest być na bieżąco z wymaganiami. 

Krok 3: Pokaż Swoją Osobowość 

Większość ofert pracy listy są nudne, i to jest problem, jeśli chcesz szybko wypełnić swoje role.

Z nową i młodszą siłą roboczą, która oczekuje odrobiny talentu do postępowania, musisz pokazać swoją osobowość w liście.

Pomyśl O Tonie

Większość firm napisze sztywne listy ofert pracy, które nie ekscytują swoich kandydatów na tyle, aby zaakceptować ofertę.

Pomyśl o tym w ten sposób: Masz tylko jedną szansę, aby zrobić wielkie wrażenie, więc lekkie posypanie osobowości może zdziałać cuda. Nie sugerujemy, abyś stał się tak swobodny, że podważasz znaczenie oferty, ale trochę zabawy tutaj jest całkowicie akceptowalne w granicach rozsądku.

To dobry sposób na pokazanie Kultury Twojej firmy i tego, czego pracownik może się spodziewać, gdy w pełni do ciebie dołączy. Na przykład, czy jesteś fajną firmą, w której kandydat będzie ciężko pracował, ale także ciężko się bawił? Jeśli tak, nie bój się o tym mówić w liście ofertowym–i powiedz kandydatowi, jak bardzo oczekujesz ich w swoim zespole. 

Wybierz Swój Format

Istnieje kilka kluczowych sposobów można wysłać ofertę pracy list. 

Pierwszym z nich jest formalny i fizyczny list, który wysyłasz na adres kandydata. Ten list będzie zawierał wszystkie szczegóły, których można oczekiwać. Niektóre firmy wolą ten format, ale można powiedzieć, że nie jest to coś, z czego każda firma będzie chciała korzystać. 

E-mail oferty pracy listy są coraz bardziej powszechne, i istnieją dwa sposoby, aby wysłać je: w treści wiadomości e-mail lub jako załącznik do wiadomości e-mail. 

Wolimy mieć list ofertowy jako załącznik PDF, który określa szczegóły, a nie tylko w treści wiadomości e-mail, ale to zależy od Ciebie i wrażenia, które Twoja firma chce stworzyć dla kandydata. 

Krok 4: Dowiedz się, kiedy i jak go wysłać 

Kiedy jednak wysyłasz list ofertowy? To pytanie zadaje sobie wielu pracodawców-na szczęście odpowiedź nie musi być skomplikowana.

Kontakt telefoniczny

W zależności od firmy i roli, o której mowa, nie jest niczym niezwykłym, że firma kontaktuje się z kandydatem przez telefon.

Połączenie jest zazwyczaj przeprowadzane na długo przed wysłaniem kandydatowi samego listu ofertowego. Innymi słowy, dajesz im znać z wyprzedzeniem, co również pomaga dać im więcej informacji. Jeśli jesteś firmą zdalną, może to nastąpić na Skype lub Zoom zamiast tradycyjnego telefonu.

To powiedziawszy, istnieje inny sposób, aby go wysłać, co prowadzi nas do następnego punktu.

Kontakt przez e-mail

Wspomnieliśmy o kontaktowaniu się z kandydatami przez e-mail. 

Jednak coraz powszechniejszym sposobem robienia rzeczy jest kontakt z nimi za pomocą początkowego e-maila przed później kolejny.

Początkowy e-mail skutecznie wyrazi ofertę.

Drugi e-mail będzie szczegółowo go bardziej formalnie i zwykle będzie List ofertowy przedstawiony jako załącznik w formacie PDF lub innym profesjonalnym formacie.

Wykonalne oferuje dedykowany plan zatrudnienia, który może pomóc również tutaj:

Dzięki oprogramowaniu możesz planować i śledzić swoje zatrudnienie oraz otrzymywać powiadomienia na każdym kluczowym etapie. 

Przestrzeń robocza do zatrudniania automatyzuje procesy zatwierdzania i rejestruje zapotrzebowanie, więc nigdy nie będziesz musiał ponownie ścigać kandydatów. 

Krok 5: Bądź Cierpliwy 

Ostatnim krokiem jest nauczenie się cierpliwości co do odpowiedzi kandydata. 

Pośpiech na ostatnim etapie może odstraszyć kandydatów, z których część prawdopodobnie minęły godziny od przyjęcia Twojej oferty. 

Ustaw datę ważności 

Jednym ze sposobów rozwiązania tego problemu jest ustalenie daty wygaśnięcia na liście ofertowym.

Data wygaśnięcia jest zazwyczaj dodawana pod koniec listu i daje kandydatowi określoną ilość czasu na zaakceptowanie roli. 

Standardowa ilość czasu wynosi około tygodnia od daty oferty, ale niektórzy pracodawcy mogą się martwić, że to nie wystarczy—inni mogą preferować odpowiedź w ciągu kilku dni. 

Ostatecznie ustal datę wygaśnięcia, która jest najlepsza dla Ciebie i daj swojemu kandydatowi sprawiedliwy i rozsądny czas na podjęcie decyzji. 

Nie dręcz kandydata 

Często trudno jest utrzymać najlepsze talenty, więc nie nękaj kandydata w czasie, który mu dałeś—to jeśli w pierwszej kolejności dałeś im określony czas. 

Były przypadki, w których kandydat jest bliski przyjęcia oferty, ale pracodawca był zbyt chętny i stracił je. 

Należy pamiętać, że kandydaci zazwyczaj zgłaszają się do wielu firm jednocześnie, a zatem mogą mieć wiele ofert dostępnych dla nich podczas procesu decyzyjnego. 

Chcesz mieć pewność, że dałeś im czas na przemyślenie sprawy—zbyt szybkie podjęcie decyzji może być decyzją typu “make-or-break”, więc zastanów się uważnie, zanim to zrobisz. 

Funkcjonalne funkcje wbudowane raporty, które również tutaj pomagają. Obejmuje on takie aspekty, jak czas zatrudnienia i wyniki tego, co kandydaci chcą zobaczyć.

W szczególności ankiety kandydatów to świetny sposób na zmierzenie tego, co działa podczas procesu rekrutacji i pomoc w budowaniu praktyk rekrutacyjnych. 

Wiedz, co kandydaci chcą zobaczyć podczas procesu rekrutacji,a będziesz miał większą szansę na rekrutację najlepszych talentów. 

Total
0
Shares
Related Posts