Czy zastanawiałeś się kiedyś, kto pisze kopię dla Google … kto umieszcza słowa na stronach docelowych lub w skryptach wideo dla produktów takich jak Gmail, Google+, Analytics lub Nexus?
Oczywiście, że nie (chyba, że jesteś copywriterem). Ponieważ nieważne.. Chcesz tylko produkt.
Teraz.
Ale dlaczego? Dlaczego wydaje się, że kopia Google jest tak dobra, że ich produktom tak trudno się oprzeć?
Mniej o pisarzu-i wszystkie o publiczności. Albo, żeby było jasne, co ich pisarze wiedzą o publiczności.
Zobacz, Google wie ich publiczność.
Spójrzmy na kilka produktów, aby zbadać, co mam na myśli.
Google wie, że ich produkty mogą zadowolić odbiorców
Pomyśl o poszukiwaniu. Większość świata korzysta z Google do wyszukiwania w Internecie. I, w większości przypadków, ludzie nie mrugają okiem na wyniki. Google dostarcza przydatne wyniki szybko … co jest to, co ludzie chcą.
Pomyśl o Gmailu. Szybka i niemal nieograniczona ilość miejsca, co oznacza, że można archiwizować zamiast usuwać, a funkcja wyszukiwania sprawia, że bardzo łatwo jest znaleźć stare wiadomości e-mail.
Pomyśl o portfelu. Nie ma żadnych zalet, aby umożliwić Google do przechowywania kart kredytowych i debetowych, z wyjątkiem wygody i chłodu …
I pomyśl o Google+. Big G spojrzał na wszystkie błędy popełnione przez Facebook i Twitter przez lata i stworzył doskonały produkt, który przyciąga bardzo różnych odbiorców – którzy do tej pory wydają się bardzo zadowoleni.
Google zna swoich odbiorców.
Google uderza w odpowiednie emocje
Google podnosi poprzeczkę dzięki swojej linii produktów Nexus. Weźmy na przykład 10 …
Nikt potrzeby Nexus 10. Nikt potrzeby aby wyszukać Chrome w HD. Nikt potrzeby natychmiastowy dostęp do faktów, takich jak waga ziemi. Nikt potrzeby aby surfować po sieci cztery razy szybciej niż normalne WiFi. A większość ludzi (poza kilkoma profesjonalistami) nie need nagrywanie filmów HD w pełnej rozdzielczości 1080p.
Ale czy nie byłoby śmiesznie fajnie?
To, co obiecuje Nexus, to brama do niekończącego się świata filmów, programów telewizyjnych, książek, piosenek, faktów, gier, map i czasopism.
Z Nexusem, Google uderza ego perspektywa i próżność. Innymi słowy, oferuje możliwość poznania, zobaczenia i usłyszenia czegokolwiek. I daje Ci szansę być pierwszym w środku-a nie na zewnątrz (co my wszystkie nienawiść).
Najważniejsze zadanie copywritera
Piękną rzeczą w ultra pożądanym produkcie jest to, że wszystko, co copywriter musi zrobić, to pokazać się. Opisz produkt wyraźnie, napisz wezwanie do działania i zejdź z drogi.
Kiedy znasz swoich odbiorców-i tworzysz produkty, których desperacko pragną – część sprzedaży staje się o wiele łatwiejsza.
Co pozostawia nam morał tego postu: kiedy spędzasz dziewięćdziesiąt procent swojego czasu badając klienta, pozostałe dziesięć procent (pisanie) prawie spada na twoich kolanach.