Jak napisać Komunikat prasowy w mediach społecznościowych

Niezwykle trudno jest zainteresować społeczność mediów społecznościowych komunikatem prasowym i nie dlatego, że nie lubią słuchać o tym, co planuje Twoja firma, ale dlatego, że nienawidzą sposobu, w jaki opowiadasz tę historię. Rozważ niektóre podejścia, jakie przyjmuje Przeciętny komunikat prasowy.

1. [Nazwa firmy/marki] ogłasza [Nazwa produktu / usługi]

Ta informacja prasowa jest nudna i będzie uważana za spam, ponieważ po prostu używa hiperboli, aby bezwstydnie promować produkt lub usługę firmy.

2. [firma/marka] ogłasza [wiadomości finansowe]

Ta informacja prasowa informuje, że firma łączy się z inną, otrzymała dodatkowe finansowanie itp. I tak naprawdę nie dodaje żadnej wartości do doświadczenia użytkownika końcowego (chyba, że ogłaszasz coś takiego jak przejęcie Youtube przez Google)

3. [firma/marka] plany [akcja]

W komunikacie prasowym poinformowano, że firma planuje coś zrobić, tj. “firma medyczna planuje walkę z chorobą”. Chociaż wszyscy jesteśmy za zwalczaniem chorób, większość użytkowników mediów społecznościowych doceniłaby to, gdybyś zrobił to trochę ciszej lub uczynił to bardziej odpowiednim.

4. [firma/marka] osiąga [osiągnięcie]

Ta informacja prasowa po prostu klepie sponsora po plecach, przechwalając się tym, co firma osiągnęła. Oczywiście, cieszymy się, że zarejestrowałeś swojego 100 000 użytkownika, ale co chcesz, abyśmy z tym zrobili?

Dlaczego regularne komunikaty prasowe zawodzą w mediach społecznościowych

Oto 3 główne powody, dla których komunikat prasowy zwykle nie ma szans na sukces w mediach społecznościowych:

1. Mają zły cel, który polega na tym, że firma wydająca Wydawnictwo.

2. Są pełne marketingu-mówią, że z natury wzbudza nieufność w oczach publiczności mediów społecznościowych.

3. Nie mają one na myśli konkretnej publiczności, a są napisane szeroko i przedstawione bezmyślnie.

Dobrze jest promować swoją firmę, bo przecież wszyscy musimy zarabiać na życie. Ale publiczność społecznościowa nie lubi rażącej sprzedaży i marketingu.

Jak to działa

Jeśli spojrzysz na artykuł Briana z zeszłego tygodnia, jak zdobyć subskrybentów 6,312 na swoim blogu biznesowym w jeden dzień, nie został on zaprojektowany jako komunikat prasowy (ani nie został opłacony przez nikogo). Niezależnie od tego, spełnia większość funkcji dobrego komunikatu prasowego.

Kiedy zapytałem Briana O to, powiedział, że kiedy pisze komunikaty prasowe, tak to robi. Powinien być przedstawiony jako historia, która ma wartość dla czytelników, ponieważ jeśli zdarzy się, że zostanie odebrana przez dziennikarza, właśnie ułatwiłeś mu pracę, prezentując kąt. To powiedziawszy, Brian powiedział mi, że rzadko przeszkadza w komunikatach prasowych, ponieważ jeśli dobrze to zrobi, dobrze napisane studium przypadku może zrobić lepiej w mediach społecznościowych zarówno pod względem ekspozycji, jak i korzyści SEO.

Artykuł Briana zadziałał. Zdobył ponad 900 Diggów i sprawił, że Delicious stał się popularny, przyciągając unikalnych użytkowników 30,000 spoza zwykłego czytelnictwa Copybloggera. Zadziałało, bo nie chciało promować ani jego, ani jego klienta. Raczej ta” alternatywna ” informacja prasowa zapowiada usługę i osiągnięcie, ale (jest to ważne) następnie tworzy wartość, wyjaśniając, jakie techniki zostały użyte do stworzenia tego sukcesu, dlaczego te techniki działają i w jaki sposób publiczność może replikować wyniki.

Strategie stosowane w alternatywnym komunikacie prasowym

Artykuł podąża za wszystkimi radami Briana związanymi z silnym blogowaniem: pewna struktura nagłówków, silne otwarcie, które wykorzystuje anegdotę, która maluje relatywny obraz, i treść, która wykorzystuje wszystkie prawa perswazyjnego blogowania. Ale to, co uznałem za genialne, to fakt, że post jest całkowicie zoptymalizowany pod kątem mediów społecznościowych.

1. Nagłówek jest zoptymalizowany dla wszystkich trzech rodzajów czytelników.

2. Post jest idealny dla czytników diagonalnych.

3. Formatowanie tekstu jest atrakcyjne, w przeciwieństwie do mdłych komunikatów prasowych wszędzie indziej.

4. Do rzeczy. Nie ma zmarnowanych słów.

5. Tworzy wartość poprzez włączenie metodologii krok po kroku dla innych do naśladowania.

Jest to doskonały przykład tego, jak umieszczenie czytelników na pierwszym miejscu może zapewnić duże nagrody w mediach społecznościowych, w przeciwieństwie do wydawania 200 na wydanie informacji prasowej, której nikt nie czyta. Znajdź sposób na dostarczanie ludziom wartości wykraczającej poza wiadomości firmowe, a więcej osób zainteresuje się tym, co robisz.

Total
0
Shares
Related Posts