Jak napisać biznesplan dla startupu

Każdy może mieć świetny pomysł. Ale przekształcenie pomysłu w opłacalny biznes to inna gra.

You may think you ‘ re gotowy do uruchomienia firmy startup. To świetna wiadomość i powinieneś się nią cieszyć.

Weź to ode mnie: jako ktoś, kto założył kilka firm startupowych, wiem, czego potrzeba, aby odnieść sukces w tej przestrzeni.

Zanim zaczniesz szukać porady prawnej, wynajmować powierzchnie biurowe lub tworzyć LLC, musisz umieścić swoje przemyślenia na papierze. Pomoże Ci to utrzymać porządek i koncentrację.

Będziesz także mógł podzielić się tym planem z innymi, aby pomóc ci uzyskać cenne opinie. Nie polecam zakładania firmy bez konsultacji z ludźmi.

Typowy biznes plan składa się z następujących elementów:

  • Streszczenie
  • Opis firmy
  • Badania rynku
  • Opisy produktów i / lub usług
  • Zarządzanie i struktura operacyjna
  • Strategia marketingowa i sprzedażowa
  • Finanse

Polecam korzystanie z LivePlan business plan software aby pomóc ci w prawidłowym opracowaniu biznesplanu. Możesz uzyskaj 25% zniżki na LivePlan tutaj.

Dokładnie spisując swój plan osiąga kilka rzeczy.

Zapisz postępy planu biznesowego w jednym miejscu we wszystkich używanych aplikacjach do dokumentów.

Po pierwsze, daje znacznie lepsze zrozumienie twojej firmy. Możesz myśleć, że wiesz, o czym mówisz, ale umieszczenie tego na papierze naprawdę uczyni cię ekspertem.

Napisanie formalnego planu zwiększa Twoje szanse na sukces o 16%.

Posiadanie biznesplanu daje również większą szansę na pozyskiwanie kapitału dla Twojego startupu Kompania. Żadne banki ani inwestorzy nie dadzą ci dolara, jeśli nie masz solidnego biznesplanu.

Dodatkowo firmy z biznes planami Zobacz też wyższe stopy wzrostu niż ci bez planu.

image1 5

Jeśli masz pomysł na firmę startupową, ale nie wiesz, jak zacząć od biznesplanu, pomogę ci.

Pokażę Ci, jak napisać różne elementy biznesplanu i przy okazji przedstawię kilka pomocnych wskazówek. Oto, co musisz wiedzieć, aby zacząć.

Upewnij się, że Twoja firma ma jasny cel

Pisząc Opis firmy, upewnij się, że nie jest on niejednoznaczny.

“Sprzedamy rzeczy”

nie da rady.

Zamiast tego określ, kim jesteś i kiedy planujesz rozpocząć działalność. Określ, jakie produkty lub usługi będziesz oferować i w jakiej branży.

Gdzie będzie działać ten biznes? Upewnij się, czy będziesz mieć sklep fizyczny, działać online, czy oba. Czy Twoja firma jest lokalna, regionalna, krajowa lub międzynarodowa?

Opis Twojej firmy może również zawierać twoją misję.

Jest to okazja, aby lepiej zrozumieć swój startup. Podsumowanie firmy zmusza do wyznaczenia jasnych celów. Rodzaj firmy, którą posiadasz i sposób działania, powinien być oczywisty dla każdego, kto go czyta.

Podaj powody rozpoczęcia działalności gospodarczej. Na przykład, załóżmy, że otwierasz restaurację. Powodem otwarcia może być to, że stwierdziłeś, że żadne inne restauracje w okolicy nie serwują kuchni, w której się specjalizujesz.

Możesz krótko omówić wizję i przyszłość swojej startupowej firmy, ale nie musisz wchodzić w zbyt wiele szczegółów. Omówisz to głębiej, pisząc resztę swojego biznesplanu.

Pamiętaj, że ten opis jest podsumowaniem, więc nie ma powodu, aby pisać tonę. Ta sekcja powinna być dość zwięzła i nie więcej niż trzy lub cztery akapity.

Zidentyfikuj swój rynek docelowy

Twój interes nie jest dla wszystkich. Chociaż możesz myśleć, że każdy pokocha twój pomysł, nie jest to realna Strategia biznesowa.

Jednym z pierwszych kroków do uruchomienia udanego biznesu jest wyraźnie identyfikacja rynku docelowego twojego startupu.

Ale aby dowiedzieć się, do kogo trafisz, musisz przeprowadzić badania rynku.

image8 3

Jest to prawdopodobnie najważniejsza część uruchomienia firmy startupowej. Jeśli nie ma rynku dla Twojej firmy, firma upadnie. To takie proste.

Zbyt często widzę, jak przedsiębiorcy spieszą się z decyzją, bo zakochują się w idei. Dzięki tej wizji tunelowej nie podejmują oni niezbędnych kroków w celu przeprowadzenia odpowiednich badań.

Niestety, te firmy nie trwają długo.

Ale jeśli poświęcisz trochę czasu na napisanie biznesplanu, możesz odkryć, że nie ma rentownego rynku dla Twojego startupu, zanim będzie za późno. O wiele lepiej jest nauczyć się tych informacji na tych wstępnych etapach, niż po tym, jak rzuciłeś mnóstwo pieniędzy na swoje przedsięwzięcie.

Aby określić swój rynek docelowy, zacznij od szerokich założeń i powoli zawężaj go. Zazwyczaj najlepszym sposobem na podzielenie odbiorców jest użycie tych czterech kategorii:

  • geograficzne
  • demograficzne
  • psychograficzne
  • behawioralne

Zacznij od takich rzeczy jak:

  • wiek
  • płeć
  • poziom dochodów
  • pochodzenie etniczne
  • lokalizacja

Jak powiedziałem wcześniej, zacznij szeroko. Na przykład możesz zacząć od stwierdzenia, że twój rynek docelowy mieszka w Ameryce Północnej, a następnie zawęzić go do Stanów Zjednoczonych.

Ale jak nadal przechodzi przez badania rynku, można uzyskać jeszcze bardziej szczegółowe. Możesz na przykład kierować reklamy do klientów mieszkających w Nowej Anglii.

Zanim skończysz, rynek docelowy może wyglądać mniej więcej tak:

  • mężczyźni
  • od 26 do 40 lat
  • mieszkanie w okolicach Bostonu
  • z rocznym dochodem $55,000 – $70,000
  • którzy zajmują się recyklingiem

Profil ten obejmuje wszystkie cztery segmenty demograficzne, o których wspomniałem wcześniej. Poza tym jest bardzo specyficzny.

Twój biznes plan powinien mówić o badaniach przeprowadzonych w celu identyfikacji tego rynku. Porozmawiaj o danych, które zebrałeś ankiety i wywiady.

Wykorzystasz ten rynek docelowy w innych sekcjach biznesplanu, a także podczas omawiania przyszłych prognoz i strategii marketingowej. Wkrótce omówimy oba te tematy.

Przeanalizuj swoją konkurencję

Oprócz badania rynku docelowego, musisz również przeprowadzić analizę konkurencji. Wykorzystasz te informacje do utworzenia swojego strategia różnicowania marki.

image3 5

Kiedy piszesz biznesplan, twój startup jeszcze nie istnieje. Nikt o tobie nie wie. Nie spodziewaj się sukcesu, jeśli planujesz wypuścić egzemplarz Carbon konkurenta.

Klienci nie będą mieli powodu, aby przejść na Twoją markę, jeśli jest to ta sama firma, którą już znają i której ufają.

Jak odseparujesz się od tłumu?

Twoja strategia różnicowania może obejmować cenę i jakość. Jeśli twoje ceny są znacznie niższe, może to być twoja nisza w branży. Jeśli masz najwyższą jakość, istnieje na to również rynek.

Analiza konkurencji powinna być przeprowadzana jednocześnie z identyfikacją grupy docelowej. Oba te należą do kategorii Badania Rynku w planie biznesowym.

Po ustaleniu, kim są twoi konkurenci, łatwiej będzie określić, w jaki sposób Twoja firma będzie się od nich różnić. Ale te informacje będą oparte na twoim rynku docelowym.

Na przykład, załóżmy, że jesteś w branży odzieżowej. Twoi konkurenci będą zależeć od Twojego rynku docelowego. Jeśli planujesz sprzedać dżinsy za $50, nie będziesz konkurować z markowymi markami sprzedającymi dżinsy za $750.

Możesz też oprzeć swoje zróżnicowanie cenowe na tym, czego dowiedziałeś się o swoim rynku docelowym. Stamtąd będziesz w stanie zidentyfikować swoich konkurentów.

Jak widzisz, te dwie rzeczy idą w parze.

Budżet odpowiednio

Podczas pisania biznesplanu musisz mieć wszystkie numery w kolejności, zwłaszcza jeśli planujesz pozyskać fundusze inwestycyjne.

Dowiedzieć się dokładnie ile pieniędzy musisz rozpocząć działalność i pozostać operacyjną; w przeciwnym razie zabraknie Ci pieniędzy.

image4 5

Brak gotówki jest jednym z najczęstszych powodów niepowodzeń startupów. Poświęcenie czasu na uporządkowanie budżetu przed uruchomieniem zminimalizuje to ryzyko.

Rozważ wszystko. Zacznij od podstaw, takich jak:

  • koszty wyposażenia
  • nieruchomości (kupno lub dzierżawa)
  • opłaty prawne
  • lista płac
  • ubezpieczenia
  • inwentaryzacja

Oto przykład jak to będzie wyglądać w Twoim biznesplanie:

image6 5

Te liczby muszą być dokładne. W razie wątpliwości oszacuj wyżej. Sprawy nie zawsze idą zgodnie z planem.

W powyższym przykładzie, chociaż całkowite wydatki na uruchomienie są mniejsze niż $28k, może nie być złym pomysłem, aby zebrać $ 40k lub nawet $50k. w ten sposób będziesz miał dodatkową gotówkę w banku na wypadek, gdyby coś się pojawiło.

Nie chcesz, aby złe budżetowanie było przyczyną niepowodzenia twojego startupu.

Określ swoje cele i prognozy finansowe

Porozmawiajmy dalej o twoich finansach. Oczywiście nie będziesz mieć żadnych sprawozdań z dochodów, bilansów, raportów przepływów pieniężnych ani innych dokumentów księgowych, jeśli nie jesteś w pełni operacyjny.

Jednak nadal można tworzyć prognozy. Możesz oprzeć te prognozy na całkowitej populacji rynku docelowego w Twojej okolicy i jaki procent tego rynku myślisz, że możesz przeniknąć.

Jeśli masz na myśli strategię ekspansji, zostanie to również przedstawione w Twoich prognozach finansowych.

Prognozy te powinny obejmować pierwsze trzy do pięciu lat twojego startupu. Upewnij się, że są rozsądne. Nie mów, że zarobisz 10 milionów w pierwszym roku. W rzeczywistości twoja firma może nie być nawet opłacalna przez pierwsze kilka lat.

W porządku.

Tak długo, jak jesteś szczery wobec siebie i potencjalnych inwestorów, twój plan finansowy pokryje twoje analiza progu rentowności.

image7 5

Chociaż rozsądnie jest oczekiwać, że przychody ze sprzedaży rosną każdego roku, nadal trzeba wziąć pod uwagę wszystkie czynniki.

Na przykład, jeśli planujesz ekspansję do nowej lokalizacji w czwartym roku, twoje prognozy finansowe muszą zostać odpowiednio dostosowane.

Możesz nie przynosić zysków aż do trzeciego roku działalności, ale jeśli otwierasz nowy zakład w czwartym roku, ten rok może również przynieść stratę netto. Ponownie, jest to całkowicie w porządku, o ile jesteś planowania i budżetowania odpowiednio.

Innym przykładem celu może być uruchomienie sklepu ecommerce oprócz lokalizacji stacjonarnych. Tylko nie próbuj odgryźć więcej, niż możesz przeżuć. Trzymaj wszystko w granicach rozsądku.

Jasno zdefiniuj strukturę mocy

Twój biznes plan powinien również obejmować strukturę organizacyjną twojego startupu. Jeśli jest to mała firma z tylko Tobą i może jednym lub dwoma partnerami biznesowymi, powinno to być łatwe.

Ale w zależności od tego, jak planujesz skalować firmę, najlepiej rozwiązać to wcześniej niż później. Oto przykład tego, co twój schemat organizacyjny może wyglądać jak:

image2 5

To naprawdę ważne, aby mieć tę hierarchię na miejscu, zanim zaczniesz. W ten sposób nie będzie dyskusji o tym, kto zgłosi się na które stanowisko. Jasne jest, kto jest odpowiedzialny za konkretnych ludzi i działów.

Nie bądź zbyt skomplikowany.

Jeśli umieścisz zbyt wiele warstw menedżerów, dyrektorów i przełożonych między górną a dolną częścią wykresu, może to być mylące.

Nie chcesz, aby żadne instrukcje lub zadania zaginęły w tłumaczeniu między poziomami. Nie chcesz też, aby ktokolwiek był zdezorientowany tym, kto tu rządzi.

Jest to okazja dla ciebie, aby nakreślić, jak Twoja firma będzie działać pod względem członków zarządu i inwestorów. Kto ma decydujący głos w podejmowaniu decyzji?

Chociaż rozumiem, że być może będziesz musiał zrezygnować z kapitału własnego w swoim startupie, aby zacząć działać, zalecam trzymanie władzy w twoich rękach.

Przedyskutuj swój plan marketingowy

Twój plan marketingowy opiera się na wszystkim innym, o czym mówiłem do tej pory.

W jaki sposób pozyskasz klientów w oparciu o badania rynku grupy docelowej i analizę konkurencji?

Strategia ta musi być również dostosowana do budżetu i prognoz finansowych.

Mógłbym tu siedzieć i rozmawiać o różnych strategiach marketingowych przez cały dzień. Ale nie ma dobrego lub złego sposobu podejścia do tego dla Twojej firmy startupowej.

Moim zaleceniem byłoby pozostać tak opłacalnym, jak to możliwe. Bądź wszechstronny i dobrze wyważony.

Pozyskiwanie klientów jest drogie. Nie chcesz zrzucić całego budżetu marketingowego w jedną strategię. Jeśli to nie zadziała, nie masz się na czym oprzeć.

Weź te kategorie pod uwagę, gdy wymyślasz plan marketingowy:

image5 5

Zanim spróbujesz czegoś zbyt szalonego, najpierw rozwiąż podstawy:

  • Uruchom stronę internetową
  • bądź aktywny na platformach społecznościowych
  • zacznij budować listę subskrybentów e-mail
  • koncentracja na utrzymaniu klientów
  • wymyśl programy lojalnościowe dla klientów.

Nie rozluźniaj tego krok po kroku. Wychodź szybko. Jeszcze przed oficjalnym uruchomieniem firmy możesz zacząć budować swoją stronę internetową i profile w mediach społecznościowych.

Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest to, aby konsumenci dowiedzieli się o Twojej marce, ale nie mogli znaleźć twojej strony internetowej lub informacji kontaktowych. Albo gorzej, przejdź do strony internetowej, która jest zepsuta lub niedokończona.

Krótko i profesjonalnie

Mówiłem o wielu różnych elementach twojego biznesplanu. Może to zabrzmieć przytłaczająco, ale nie bój się.

To nie powinna być 100-stronicowa rozprawa.

Zdecydowanie chcesz, aby było szczegółowe i dokładne, ale nie przesadzaj. Nie ma dokładnej liczby stron, które powinny być, ale mają co najmniej jedną stronę na sekcję.

Powinien być również napisany czysto i profesjonalnie. Nie używaj slangowej terminologii.

Korektę pod kątem błędów gramatycznych i ortograficznych.

Pamiętaj, że być może będziesz musiał użyć tego do pozyskania kapitału. Ludzie mogą być niezdecydowani, aby dać ci pieniądze, jeśli przeoczysz małe rzeczy, takie jak właściwa gramatyka.

Wniosek

Uruchomienie firmy startupowej jest ekscytujące. Łatwo dać się tak wciągnąć w moment, w którym się spieszysz.

Jeśli chcesz nastawić się na sukces, musisz zrobić krok wstecz i zaplanować wszystko.

Przechodzenie przez proces pisania formalnego biznesplanu zwiększy Twoje szanse na zabezpieczenie inwestycji, a także poprawi twoje potencjalne tempo wzrostu.

Badania rynku, które musisz przeprowadzić, aby napisać ten plan, pomogą Ci również określić, czy jest to realne przedsięwzięcie biznesowe.

Jeśli nigdy nie napisałeś biznesplanu, użyj tego postu jako przewodnika po tym, co powinieneś uwzględnić. Postępuj zgodnie z moimi wskazówkami dotyczącymi najlepszych praktyk.

Pisanie biznesplanu może wydawać się teraz żmudnym zadaniem, ale obiecuję, że utrzyma cię w porządku i zaoszczędzi ci wielu bólów głowy w dół drogi.

Zacznij od użycia LivePlan business plan software aby stworzyć swój idealny biznes plan już dziś.  Uzyskaj 25% zniżki na LivePlan tutaj. Powodzenia!

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts