Jak założyć firmę fotograficzną

Żyjemy w czasach, w których wizualizacja wydaje się ważniejsza niż kiedykolwiek. Ludzie naprawdę muszą widzieć rzeczy, aby im wierzyć, więc zdjęcia mają ogromne znaczenie. 

Niezależnie od tego, czy szukasz fotografa podróży, fotografa mody, fotografa wydarzeń, czy innego rodzaju fotografa, musisz od samego początku rozumieć biznesową stronę rzeczy. 

Dzięki temu Twoje zainteresowanie fotografią jest czymś więcej niż tylko hobby, ale w rzeczywistości zamienia się w biznes, w którym możesz zarabiać pieniądze, a potencjalnie nawet sprawić, że fotografia będzie twoją pełnoetatową pracą. 

Postęp technologiczny i dostępność sprzętu fotograficznego sprawiły, że fotografia stała się znacznie bardziej realistyczną pracą dla wielu osób. Dlatego musisz wykorzystać swoje umiejętności i kreatywność, aby odróżnić cię od amatorów fotografów. 

Aby pomóc Ci zacząć budować biznes fotograficzny, który ma potencjał do sukcesu, opracowaliśmy ten artykuł. Czytaj dalej, aby uzyskać wszystkie informacje, których potrzebujesz, aby trzymać klikając na gotówkę.

Łatwe Części rozpoczęcia działalności fotograficznej

Podobnie jak w przypadku każdego rodzaju działalności, istnieją pewne łatwe części i niektóre twarde części. To, jakie są te konkretne części, będzie się różnić w zależności od firmy. 

Jeśli chodzi o fotografię, istnieje kilka rzeczy, które mogą ci się wydawać trudne, ale w rzeczywistości są dość łatwe. 

Znajdowanie Swojej Niszy

Jak wspomniano powyżej, branża fotograficzna jest dziś dość nasycona, w dużej mierze dzięki smartfonom, które mogą zrobić całkiem niesamowite zdjęcia. 

W związku z tym musisz dowiedzieć się, w jakim rodzaju fotografii jesteś dobry. Jest to kluczowy pierwszy krok w procesie zakładania firmy, ale nie musi być trudny. 

Jeśli nie jesteś jeszcze pewien, jaki rodzaj fotografii lubisz, wypróbuj kilka różnych rzeczy. Wybierz się w podróż i sprawdź, czy jesteś w stanie tworzyć zdjęcia w ten sposób, który popchnie cię bardziej w kierunku kariery w fotografii podróżniczej. Zrób sesję zdjęciową z modelką i zobacz, jak to idzie-może przekonasz się, że jesteś świetny w sesjach mody. Możesz też zgłosić się na ochotnika, aby nakręcić wydarzenie, a możesz być zaskoczony, jak dobrze wyglądają Twoje zdjęcia. 

Baw się dobrze z tą częścią procesu. Bądź elastyczny i otwarty na różne style fotografii i zwracaj uwagę na to, w czym jesteś dobry, a co lubisz. 

Ustaw Granice

Tak jak wszyscy kochamy zniżki dla przyjaciół i rodziny, jeśli chodzi o Twoją firmę fotograficzną, ważne jest, abyś Od początku ustalał zasady dotyczące zniżek. 

Jeśli twoje zasady nie zawierają żadnych zniżek, to w porządku! Próbujesz zarabiać na życie, więc nie masz obowiązku oferować niższych cen ludziom, których znasz. Po prostu wyjaśnij, jakie są zasady Twoich przyjaciół i rodziny, aby granice nie były rozmyte. 

Jest nieuniknione w pewnym momencie Twojej kariery fotograficznej, że ludzie poproszą Cię o fotografowanie za darmo i musisz zdecydować, czy jesteś na to otwarty. Może się okazać, że jak zaczniesz w tej karierze, jesteś gotów zrobić sesje za darmo, aby zdobyć doświadczenie. 

Ustaw jednak granice, aby wiedzieć, w którym momencie nie będziesz już robić darmowych/zdyskontowanych sesji. 

Start Mały

Zanim zdecydujesz się zanurzyć w pełnoetatowej karierze fotograficznej, zacznij od zrobienia kilku małych sesji tu i tam. 

Innymi słowy, nie rezygnuj jeszcze z codziennej pracy. Zwłaszcza, że budowa takiego biznesu może zająć trochę czasu. A jeśli wywierasz na siebie zbyt dużą presję, rzucając pracę, zanim będziesz miał stały strumień nowych dochodów, możesz znaleźć się pod dużym stresem. 

Wykonuj pędy w nocy i / lub w weekendy i rozwijaj się stamtąd. 

Start Konta W Mediach Społecznościowych

Ze względu na bardzo wizualny świat, w którym żyjemy, musisz pokazać swoją fotografię tam, gdzie ludzie mogą ją zobaczyć. Najlepszym sposobem na to są media społecznościowe.

Instagram Instagram i TikTok, ale należy również wziąć pod uwagę LinkedIn i Twitter, a także link do swojego portfolio i Instagram. Niektórzy fotografowie traktują Instagram jako swoje portfolio, podczas gdy niektórzy używają go oprócz portfolio witryny. 

Wiele osób, które korzystają tylko z mediów społecznościowych dla zabawy, nie zdaje sobie sprawy z tego, że może to być praca w pełnym wymiarze godzin, prowadzenie biznesowego konta w mediach społecznościowych. 

W tym miejscu przyda się narzędzie takie jak później. Ta platforma marketingowa w mediach społecznościowych może pomóc w planowaniu, analizowaniu i publikowaniu treści. 

Więcej na ten temat podzielimy się poniżej.

Trudne części założenia firmy fotograficznej

Rozpoczęcie działalności w branży kreatywnej nigdy nie jest łatwe. Chociaż prawdopodobnie robisz to, ponieważ znalazłeś swoją pasję, wiedz, że podążanie za tą pasją nie jest wolne od zmagań. 

Oto niektóre z trudnych rzeczy, z którymi możesz się zmierzyć, rozpoczynając swoją działalność fotograficzną. 

Stwórz Biznes Plan

Chociaż możesz pomyśleć, że jest to niepotrzebne dla Twojej firmy fotograficznej, pomyśl jeszcze raz. 

Biznesplan to w zasadzie Mapa Drogowa tego, czym jest Twoja Firma i jak planujesz na tym zarabiać. Jest to kluczowe, aby zrobić tak, że można zobaczyć, czy ta firma ma potencjał, aby zapewnić Ci prawdziwe dochody lub teraz. 

Biznesplan obejmie takie rzeczy, jak przepływy pieniężne, wydatki, konkurenci i inne. 

Ta część procesu zajmie Nr serii czasu, badań i myśli, ale jest ważne dla Twojego sukcesu. 

Jeśli czujesz, że nie możesz tego zrobić na własną rękę, zatrudnij kogoś, kto ma doświadczenie w biznes planach, aby pomóc ci przez to przejść. 

Pokrycie Kosztów Z Góry

Nie ma sposobu na obejście tego-sprzęt fotograficzny jest drogi. Nawet jeśli zaczynasz od samych podstaw, obejmuje to: 

  • Korpus aparatu
  • Co najmniej dwie soczewki
  • Statyw
  • Subskrypcja Adobe Suite
  • Karty SD
  • Monitor
  • Oświetlenie (w zależności od rodzaju wykonywanej fotografii) 

Patrzysz na tysiące dolarów z tym sprzętem. Wraz z rozwojem firmy prawdopodobnie zainwestujesz w więcej soczewek, drona i wiele więcej. 

Fotografia jest kosztownym biznesem ze względu na cały sprzęt. I choć bardzo kochamy, jak szybko postęp technologii, ponieważ sprawia, że nasze życie jest prostsze, oznacza to, że twój sprzęt fotograficzny może szybko się zdezaktualizować. 

Bądź realistą, ile musisz wydać na sprzęt, aby rozpocząć pracę i jaki jest Twój budżet.

Krok 1: Zdecyduj Rodzaj Swojej Firmy

Jeśli chodzi o biznes fotograficzny, masz opcje, w jaki sposób chcesz, aby biznes był zorganizowany zgodnie z prawem. 

Oto trzy najlepsze opcje, z którymi zwykle korzystają fotografowie.

Jedyny Właściciel

Ten rodzaj działalności jest najłatwiejszy do rozpoczęcia, ale sprawia, że jesteś bardziej podatny na problemy niż inne opcje. Dzięki tej strukturze biznesowej, jeśli klient kiedykolwiek Cię pozwał, może zająć się wszystkimi twoimi aktywami, osobistymi i biznesowymi.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC)

Ten rodzaj działalności jest jednym z najpopularniejszych, ponieważ oddziela odpowiedzialność biznesową od aktywów osobistych. Tak więc, jeśli klient pozwie Cię, oni nie można przyjdź po swoje osobiste aktywa. LLC wymaga wypełnienia pewnych dokumentów, które różnią się w zależności od stanu, w którym założyłeś firmę.

S-Corp

Jeśli zaczynasz swoją działalność fotograficzną samodzielnie, nie jest to odpowiednia opcja dla ciebie. Jest znacznie droższy niż LLC i wydaje się dość skomplikowany. Może to być lepsza opcja dla ciebie, gdy Twoja firma fotograficzna się rozwija.

Krok 2: Bezpieczne Fundusze

Jeśli masz wystarczająco dużo pieniędzy, aby zdobyć cały sprzęt potrzebny do fotografii, a także sfinansować inne rzeczy, takie jak branding, strona internetowa, media społecznościowe i inne, nie musisz się martwić o ten krok. 

Jeśli jednak nie masz środków na pokrycie wszystkich tych wydatków, będziesz musiał dowiedzieć się, skąd te pieniądze będą pochodzić.

Masz tu kilka różnych opcji. Możesz poprosić rodzinę lub przyjaciół, aby pożyczyli ci pieniądze, a gdy Twoja firma się rozkręci, możesz ją spłacić. 

Możesz też udać się do banku i ubiegać się o oficjalną pożyczkę.

Tak czy inaczej, będziesz potrzebował swojego biznesplanu, aby udowodnić znajomym/rodzinie lub bankowi, że starannie zaplanowałeś, do czego pójdzie każdy dolar, o który prosisz, i jak zwrócisz pieniądze.

Krok 3: stwórz plan cenowy

Po przygotowaniu biznesplanu i uporządkowaniu sprzętu nadszedł czas, aby zdecydować, co należy pobierać za swoje usługi. 

Jest to trudna część procesu, ale jest ważna dla ustalenia wartości. Możesz zacząć od niższych cen, a gdy stajesz się bardziej doświadczony i masz więcej pędów za pasem, możesz zwiększyć ceny. 

Istnieją trzy części do wyceny: fotografowanie, Edycja i Sprzedaż zdjęć.

Zdecyduj o swojej godzinowej stawce fotografowania

Zastanów się, ile warta jest godzina twojego czasu podczas fotografowania. Weź pod uwagę, że może to obejmować wymyślanie pomysłów na sesję zdjęciową, znajdowanie lokalizacji, konfigurowanie rzeczy do sesji zdjęciowej, zdejmowanie rzeczy i wiele innych. 

Możesz zdecydować, że dobrym miejscem na początek jest między 50-75 USD za godzinę.

Zdecyduj o szybkości edycji

Wielu fotografów pobiera różne stawki za edycję niż za fotografowanie. Wybór należy do ciebie. Jeśli pobierasz 75 USD / godzinę za fotografowanie, możesz pobierać tylko 50 USD/godzinę za edycję, ponieważ edycja pozwala siedzieć na komputerze i wykonywać pracę w domu lub gdziekolwiek indziej, gdzie możesz zabrać laptopa. 

To jest dobre oszacowanie, że za każdą godzinę spędzoną na fotografowaniu, spędzasz trzy godziny na montażu. 

Znajomość tych cen pomoże Ci dać klientom oszacowanie, ile będzie kosztować sesja. 

Zdecyduj, Jak Będziesz Sprzedawać Zdjęcia Swoim Klientom

Większość fotografów oferuje pakiety sprzedaży, w których klienci mogą kupować drukowane lub cyfrowe obrazy zdjęć z sesji. I chociaż zwyczajowo dołącza się niewielką liczbę tych zdjęć bez dodatkowych kosztów w ramach samej sesji, typowa sesja przyniesie dziesiątki lub setki zdjęć. Jeśli klient chce więcej niż zawarty numer, te pakiety pozwalają mu kupić więcej. 

Jest to szczególnie ważne, aby pamiętać o bardziej osobistych sesjach, w których klient jest osobą indywidualną, takich jak śluby, sesje Mody i sesje brandingowe. Panny Młode i właściciele firm chcą dużo zdjęć siebie!  

Oferowanie pakietów zdjęć jako dodatków może również pomóc w pokryciu kosztów edycji-możesz wybrać jeden pakiet, w którym Klient otrzymuje nieedytowane zdjęcia, które może bawić się ze sobą, i inny, który obejmuje pewną liczbę profesjonalnie edytowanych zdjęć. 

Krok 4: Stwórz Swoją Markę

Gdy już zdecydujesz, jakiego rodzaju fotografię chcesz realizować, ważnym krokiem jest branding. 

Kto jest twoim klientem docelowym? Jak mówisz do nich używając swojej marki? 

Oto jak stworzyć swoją markę.

Zdecyduj, Co Czyni Cię Wyjątkowym

Co odróżnia Cię od innych fotografów? Czy jesteś najlepszym fotografem wydarzeń w mieście? Czy można uchwycić tożsamość modelki w jednym ujęciu? Czy jesteś niesamowity w corralling dzieci do zdjęć rodzinnych? Wymyśl to i wykorzystaj jako punkt sprzedaży.

Tworzenie identyfikacji wizualnej

Ponieważ w fotografii chodzi o wizualizacje i to, jak wizualizacje sprawiają, że ludzie czują się, Twoja identyfikacja wizualna jest kluczowa. 

Celem fotografa jest, aby ktoś spojrzał na zdjęcie i natychmiast rozpoznał, kto je zrobił, nie widząc nazwy zdjęcia. Więc co zrobisz na swoich zdjęciach, aby tak się stało? 

Ustal Swój Styl Edycji

Twoja marka jest również reprezentowana w sposobie edycji zdjęć. Większość fotografów ma tendencję do trzymania się tych samych odcieni i kolorów w swojej pracy, więc powinieneś dążyć do tego samego. 

Pomoże to również zaoszczędzić czas, jeśli chodzi o edycję. Presety są głównym bonusem dla fotografów do pracy nad tworzeniem. Chociaż każde zdjęcie wymaga szczególnej uwagi, po ustaleniu stylu marki możesz użyć ustawień wstępnych, które utworzysz, jako punktu wyjścia i edytować dalej.

Dzięki temu Twoje portfolio będzie wizualnie spójne. 

Krok 5: promuj się w mediach społecznościowych

Większość fotografów korzysta z mediów społecznościowych, aby promować swoją pracę i uważamy, że jest to świetne miejsce. 

Instagram jest główną platformą dla fotografów, ale widzimy również, że TikTok rośnie również w tym obszarze. Bądź kreatywny, jak przekształcać swoje zdjęcia w filmy dla TikToks. 

Facebook może nie być w czołówce twojego umysłu, ale nadal wiele osób korzysta z niego. Upewnij się, że myślisz również o marketingu w mediach społecznościowych na tej platformie. Chcesz również wykorzystać moc Pinteresta, potężnej platformy, która jest niedoceniana. 

Świetnym sposobem na korzystanie z wielu platform społecznościowych bez konieczności spędzania całego czasu na aplikacjach jest użycie później. 

Jak wspomniano powyżej, ta platforma marketingowa pozwala zaplanować treści z wyprzedzeniem i zaplanować ich automatyczne publikowanie, dzięki czemu nie musisz zajmować się ręcznym publikowaniem na wielu różnych platformach. 

Później zapewnia również analizę Instagram, dzięki czemu możesz zobaczyć, jak twoje posty pomagają ci się rozwijać i czy strategie, których używasz, działają. 

Krok 6: Sieć

Chociaż marketing online to duży element Twojego biznesu FOTOGRAFICZNEGO,co może być jeszcze ważniejsze, może być pokazanie się i nawiązanie kontaktów. 

Wielu fotografów dostaje swoje koncerty za pośrednictwem poleceń od poprzednich klientów, więc upewnij się, że angażujesz się w pracę, aby nawiązać relacje z ludźmi. 

Networking to także inny sposób na poinformowanie ludzi, co robisz, którzy mogą nie widzieć cię w mediach społecznościowych. Nigdy nie wiadomo, kto może potrzebować fotografa, więc zawsze bądź na szczycie sieci, nawet jeśli jesteś tylko na kolacji z przyjaciółmi i przypadkiem spotkać nieznajomego. Ten nieznajomy może łatwo stać się przyszłym klientem, który odsyła Cię do kogoś innego, a następna rzecz, którą wiesz, Efekt domina jest w pełni skuteczny.

Krok 7: Inwestuj w swój biznes

Jest to dobra zasada, aby odłożyć trzymiesięczny dochód, aby spaść z powrotem na wypadek, gdyby coś z Twoją firmą poszło nie tak. Gdy masz to w bezpiecznym miejscu, zacznij myśleć o reinwestowaniu pieniędzy w swoją firmę, abyś mógł ją dalej rozwijać. 

Ponieważ sprzęt fotograficzny staje się z roku na rok coraz bardziej zaawansowany, a twoje umiejętności fotograficzne stają się coraz bardziej zaawansowane z roku na rok, powinieneś zainwestować w nowy sprzęt. 

Zachowaj listę tego, czego potrzebujesz, aby przenieść swoją firmę na wyższy poziom i zobacz, jak możesz sprawić, że stanie się to finansowo. 

Total
0
Shares
Related Posts