Obraz jest wart tysiąca słów.
To jest ponadczasowe angielskie przysłowie, które na pewno słyszałeś niezliczoną ilość razy w całym swoim życiu. To prosta koncepcja. W skrócie, oznacza to, że łatwiej jest komuś coś pokazać, niż mu o tym powiedzieć.
Ale czy stosujesz tę strategię do swoich postów na blogu? Blogowanie to nauka.
Istnieje wiele wskazówek i wskazówek, których możesz nauczyć się angażować swoich odbiorców, takich jak opanowanie sztuki opowiadania historii. Jednak same słowa nie napędzają zaangażowania.
Musisz nauczyć się również włączać elementy wizualne do swoich postów na blogu. Jeśli czytasz moje blogi od jakiegoś czasu, wiesz, że praktykuję to, co głoszę.
Uwielbiam używać wizualizacji, aby ulepszać moje treści. Dla tych z Was, którzy nie są do tego przyzwyczajeni, może to brzmieć onieśmielająco.
Od czego zacząć? Ile wizualizacji powinienem dołączyć? Jakie wizualizacje są dopuszczalne?
To wszystkie ważne pytania, na które mogę odpowiedzieć. Użyj tego przewodnika jako punktu odniesienia do dodawania treści wizualnych do postów na blogu. Oto, co musisz wiedzieć.
Zrozum, jak ludzie czytają Twojego bloga
Możesz być najlepszym pisarzem na świecie, ale w rzeczywistości ludzie nie będą czytać twoich treści słowo w słowo. Musisz to zaakceptować.
Według ostatnich badań ludzie czytają tylko 20% twoich treści na stronie.
Niech to na chwilę zapadnie w pamięć. Badania pokazują że optymalny wpis na blogu zajmie komuś około siedmiu minut:
Zazwyczaj siedem minut przekłada się na około 1600 słów, zakładając, że każde słowo jest czytane (co już wiemy, że tak nie jest).
Jeśli twój post na blogu to słowa 1,600, a tylko 20% z nich zostanie przeczytane, oznacza to, że odwiedzający trawią tylko około słów 320 z Twoich treści.
Co ta informacja ci mówi? Mówiąc najprościej, ludzie skanują Twoje posty.
Oznacza to, że Twój styl pisania musi zostać odpowiednio dostosowany, jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie. Pozbądź się długich akapitów i dużych bloków tekstu. To trudne dla ludzi do skanowania.
Zamiast tego używaj krótkich zdań i trzymaj się akapitów najwyżej kilku linijek.
Dodaj wizualizacje, aby podzielić zawartość.
Elementy wizualne wyskakują ze strony. Jeśli ktoś skanuje twój post na blogu, prawdopodobnie zatrzyma się na obrazach. Przejrzą kilka pierwszych linijek przed i po zdjęciu, aby przetrawić twoje punkty nacisku.
Bądź konsekwentny i ustal wzór z wizualizacjami.
Na przykład, załóżmy, że napisałeś post na blogu o długości 3000 słów. Masz obraz co około 300 słów na pierwsze 1000 słów postu.
Ale potem nie dołączasz żadnych więcej zdjęć do ostatnich kilku akapitów. To błąd, ponieważ, jak teraz wiesz, ludzie skanują.
Zatrzymają się na twoich zdjęciach. Jeśli wejdą w rytm przewijania, dopóki nie zobaczą obrazu, przewijają większość treści bez zatrzymywania się, jeśli masz tak dużą lukę między elementami wizualnymi.
Przyjrzyj się elementom zawartym w typowy post na blogu:
Jak widać, większość postów zawiera obraz. Ale ten procent znacznie spada w przypadku postów na blogu z więcej niż jednym obrazem.
Możesz oddzielić się od tłumu, dodając wiele wizualizacji do swoich postów. Kontynuując czytanie tego przewodnika, wyjaśnię, które rodzaje treści wizualnych tworzą największe zaangażowanie.
Tworzenie infografik
Jak widać na zdjęciach, których użyłem do tej pory w tym poście na blogu, wykresy są świetnym sposobem na podkreślenie punktu. Jest ku temu kilka powodów.
Na początek pomagają zweryfikować wiadomość, którą próbujesz przekazać. Wykresy pomagają również uczynić posty na blogu bardziej legalnymi.
To pokazuje widzom, że nie zmyślasz faktów. Przeprowadziłeś badania i wykorzystałeś dane z wysokiej jakości źródeł.
Innym powodem, dla którego powinieneś używać Wykresów, jest to, że pomagają one ludziom zachować informacje.
Badania sugerują ludzie pamiętają tylko 10% informacji, które usłyszeli trzy dni wcześniej. Ale jeśli istnieje obraz związany z tymi informacjami, trzy dni później ludzie są w stanie zachować 65% informacji.
Chcesz, żeby ludzie pamiętali, co im mówisz. To zdecydowanie zwiększy Twoje zaangażowanie.
Zamiast używać wykresów i danych statystycznych ze źródeł w Internecie, możesz tworzyć oryginalne infografiki dla swoich postów na blogu.
Spróbuj użyć darmowych zasobów internetowych, takich jak Canva, aby zaprojektować swoje infografiki.
Platforma jest bardzo prosta i łatwa w użyciu. Nie musisz mieć do tego żadnych umiejętności projektowych.
Infografiki są świetne, jeśli Twoje posty na blogu koncentrują się na przeprowadzonych badaniach. Najlepszą częścią tworzenia oryginalnych infografik jest to, że mogą zwiększyć ruch na twojej stronie.
Pamiętasz, jak mówiłem o pozyskiwaniu wysokiej jakości informacji z Internetu? Nie tylko Ty to robisz.
Inni blogerzy chcą również dodać wysokiej jakości zasoby i elementy wizualne do tworzenia kopii zapasowych swoich wypowiedzi. Kiedy badają konkretny temat, mogą znaleźć Twoje infografiki.
Będą cytować Twoją witrynę jako źródło za każdym razem, gdy użyją Twoich infografik w swojej treści.
Te linki referencyjne zwiększą ruch na twojej stronie. Ponadto posiadanie większej liczby linków przychodzących pomaga popraw swój ranking SEO.
Użyj oryginalnych zdjęć
Chcesz, aby Twoje treści były tak unikalne, jak to możliwe. Oczywiście nie jest to coś, co zawsze jest w 100% możliwe w dzisiejszej erze cyfrowej. Są szanse, że ktoś inny blogował na podobny temat.
Jeśli używasz wykresu lub infografiki, której nie utworzyłeś, inni blogerzy również z niego korzystali. W porządku.
Jeśli jednak chcesz być kreatywny, możesz również dodać oryginalne zdjęcia do swoich treści. Pomoże to oddzielić twój post od konkurencji.
Oryginalna treść jest jak powiew świeżego powietrza. Czytelnicy poczują to samo. Jeśli interesujesz się fotografią, możesz powiązać tę umiejętność z platformą blogowania.
Oto świetny przykład z Sety na Zachodzie blog:
Te posty na blogu są napisane dla ludzi, którzy chcą zwiedzić Kalifornię. Autorka opowiada o swoich osobistych doświadczeniach w różnych dziedzinach i dodaje oryginalne zdjęcia.
Oczywiście, możesz po prostu przeglądać obrazy Google z profesjonalnymi zdjęciami z różnych miejsc. Ale nie będą mieli tego powietrza autentyczności, jak zdjęcia, które robisz sam.
Dotyczy to również walidacji: Twoi odbiorcy będą wiedzieć, że miałeś doświadczenie z pierwszej ręki z tematem, o którym piszesz.
Jako infografiki, te oryginalne zdjęcia mogą zwiększyć ruch na twojej stronie. Jeśli inni ludzie z nich korzystają, otrzymasz kredyt jako link referencyjny.
Ale co, jeśli nie masz fantazyjnego aparatu i nie masz żadnego doświadczenia fotograficznego?
Nie ma sprawy. Nadal możesz się uczyć jak robić i edytować zdjęcia bez zatrudniania profesjonalisty.
Jestem pewien, że Twój smartfon ma przyzwoity aparat. Musisz tylko nauczyć się podstawowych umiejętności fotograficznych i możesz iść.
Idź tam i zacznij robić zdjęcia. Pomoże Ci to uzyskać większe zaangażowanie na swoim blogu.
Adnotacja zrzuty ekranu
Innym sposobem na poprawę zaangażowania w posty na blogu jest Pokazywanie ludziom, jak coś zrobić. Pomyśl o tym, jak ludzie szukają tematów w Internecie.
Jeśli Twoje posty zawierają przewodniki “jak to zrobić” lub rzeczy o tym charakterze, na pewno chcesz dołączyć elementy wizualne, aby zilustrować swoje punkty lub kroki, które opisujesz.
Nie jest łatwo wyjaśnić, jak coś zrobić. Ale robienie zrzutów ekranu na komputerze i oznaczanie ich strzałkami, pudełkami, kółkami i/lub tekstem może poprawić naukę czytelników.
Na przykład, spójrz na ten ostatni post na blogu, o którym pisałem generowanie leadów na Twitterze:
W tej części postu wyjaśniam, w jaki sposób ludzie mogą korzystać z Zaawansowanego Wyszukiwania na Twitterze jako narzędzia do generowania potencjalnych klientów.
Zamiast mówić “kliknij przycisk wyszukiwania zaawansowanego”, pokazuję moim odbiorcom, gdzie znajduje się przycisk wraz z tekstem wyjaśniającym, gdzie znaleźć przycisk na stronie.
Oto kolejny przykład z tego samego posta na blogu:
Używam tego samego podejścia w tym kroku. Zamiast po prostu powiedzieć “włącz swoją lokalizację”, opisuję zrzut ekranu, aby było oczywiste, co należy zrobić.
Jestem pewien, że Twój komputer ma jakieś oprogramowanie do edycji zrzutów ekranu, ale lubię używać Skitch do opisania moich treści.
Można go pobrać i używać za darmo, więc spróbuj, jeśli szukasz czegoś nowego.
Dodaj filmy
W większości przypadków mówiłem o różnych rodzajach zdjęć jako elementach wizualnych, aby ulepszyć twoje blogi. Ale nie jest to jedyny rodzaj wizualizacji, który można wykorzystać.
Możesz również dodawać filmy do swoich postów na blogu.
Spójrz na swoje analizy, aby zobaczyć, jak długo odwiedzający witrynę pozostają na stronie przed opuszczeniem. Jeśli chcesz poprawić ten czas, filmy mogą być rozwiązaniem.
W rzeczywistości badania pokazują, że filmy mogą zwiększyć czas spędzony na twojej stronie o ponad 100%.
Wspaniałą rzeczą w dodawaniu filmów do bloga jest to, że jest to naprawdę łatwe do zrobienia. W tym celu nie musisz tworzyć nowych treści wideo.
Zamiast tego zmień przeznaczenie niektórych starych filmów.
Oto co mam na myśli. Jeśli masz kanał YouTube, jestem pewien, że masz wiele informacyjnych treści wideo na tej platformie.
Za każdym razem, gdy omawiasz coś w poście na blogu, co jest istotne dla jednego z Twoich filmów, osadzaj film z YouTube na blogu.
To wszystko. To nie wymaga wiele wysiłku z twojej strony.
Ponadto filmy pomagają rozbić treści w ten sam sposób, w jaki robią to obrazy. Oto przykład z postu na blogu, o którym pisałem Zdjęcia na okładce Facebooka:
Jak widać, umieściłem odpowiedni link z mojego kanału YouTube w poście na blogu.
Oto kolejna szybka wskazówka na temat korzystania z filmów na swoim blogu.
Dodaj podpisy. Podpisy zwiększają liczbę wyświetleń o 40%. Co więcej, jeśli film ma podpisy, ludzie są znacznie bardziej skłonni (wzrost o 80%) oglądać go w całości.
Wniosek
Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie w posty na blogu, zacznij od dodania więcej elementów wizualnych do strony.
Ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób odbiorcy konsumują Twoje treści. Nie czytają każdego słowa na stronie. Zamiast tego, przedzierają się przez nią.
Wizualizacje dają czytelnikom szansę na zatrzymanie i przetrawienie Twoich punktów.
Pomieszaj. Istnieje wiele różnych rodzajów wizualizacji, których możesz użyć w tym samym poście, aby zwiększyć zaangażowanie.
Dodaj wykresy, wykresy i niestandardowe infografiki. Zrób oryginalne zdjęcia. Opisywanie zrzutów ekranu. Dołącz odpowiednie filmy.
Te zmiany pomogą przenieść twój blog na wyższy poziom.
Jakiego rodzaju elementów wizualnych używasz, aby zwiększyć zaangażowanie w posty na blogu?