Co łączy potężne, angażujące treści z brutalną intensywnością huraganu? Po prostu obie są niepowstrzymanymi, nieodpartymi siłami.
Potężna treść musi rezonować z czytelnikiem tak mocno, że nie może się odwrócić. Podobnie, gdy zostaniesz złapany przez ulewny deszcz, miażdżący wiatr i bezlitosny huragan, nie masz wyboru, musisz jechać do końca.
Może się wydawać dziwne, aby używać analogii kontradyktoryjnej, gdy próbuje przyciągnąć i zaangażować czytelników, ale uwaga jest funkcją kontradyktoryjną. Uwaga to proces filtrowania, co oznacza, że ludzie szukają jakiegokolwiek powodu, aby nie czytać twoich treści.
Kiedy codziennie bombardowani są setkami lub tysiącami wiadomości, ludzki umysł znacznie łatwiej jest uciec niż oddać cenną uwagę. Twoje treści muszą więc uderzać z nieodpartą siłą w filtry i utrzymywać czytelnika od początku do końca.
Przyjrzyjmy się, jak rozwija się burza.
The Storm Hits: Headlines and Hooks
Jeśli twój nagłówek jest słaby, czytelnika nie ma … wjechał w okna i wyjechał z miasta, zanim zrobiło się źle. Dzieje się tak dlatego, że proces filtrowania jest najsilniejszy w nagłówku, a umiejętne pisanie nagłówków i tytułów pozostaje jednym z Twoich najważniejszych priorytetów.
Nie musisz pisać nagłówków w stylu Cosmo, aby przyciągnąć uwagę, ale lepiej wiesz, jak napisać nagłówek, który przyciągnie ludzi, których szukasz. Pamiętasz podejście “4 U” z pisania nagłówków, które dają wyniki?
- Bądź użyteczny dla czytelnika
- Stwórz poczucie pilności
- Zapewnij wyjątkową korzyść
- Bądź ULTRA-specyficzny
Unikalnym aspektem nagłówka jest również Twój hak. A hak musi zostać przeniesiony do otworu, aby naprawdę wciągnąć czytelnika w burzę.
Pamiętaj o radach Hemingwaya na temat początków: użyj krótkich akapitów otwierających. Zbyt często będę zasysany przez nagłówek, tylko po to, by zostać zatrzaśniętym nieprzeniknionym akapitem otwierającym. Z pewnością można skłonić ludzi do czytania większych bloków tekstu, ale jest to o wiele łatwiejsze, gdy nabierzesz rozpędu.
Pisałem już o otwarciach, ale oto strategia, która natychmiast angażuje i przyciąga uwagę przez cały czas. Utwórz otwartą pętlę, zaczynając od dramatycznej historii lub anegdoty, ale nie ujawniaj rozdzielczości przed przejściem do treści. Zostawiając czytelnika wiszącego, stworzyłeś psychologiczne napięcie, które utrzymuje umysł szukający zamknięcia i naturalnie zaangażowany w treść.
Dla fanów Pulp Fiction pomyśl o szokującej scenie otwierającej (wideo nie jest bezpieczne do pracy). Nie widzimy ani nie dowiadujemy się, co dzieje się z dynią i Króliczką Honey, dopóki finał miejsce w filmie. To jeden z przykładów otwartej pętli.
Into The Eye of the Storm: Crystal Clear Body Copy
Po rozbiciu filtrów uwagi za pomocą naszego torrential opening hook, nadszedł czas, aby złagodzić i dostarczyć obiecane korzystne informacje. Oko huraganu jest spokojnym centrum burzy charakteryzującym się niskim ciśnieniem powierzchniowym, lekkimi wiatrami i brakiem deszczu, i jest to dobra koncepcja przewodnia dla mięsa Twoich treści.
Zawartość ciała jest łatwym miejscem do utraty czytelnika na rzecz skanowania, więc ułatw sobie wszystko dzięki krystalicznie czystemu, zorientowanemu na działanie i bezpośredniemu językowi. Strukturalnie jest to miejsce, w którym śródtytuły, punkty punktowe i/lub numerowane elementy będą miały duży wpływ na zrozumienie i zachowanie czytelnika.
Na przykład:
- Użyj jasnych i unikalnych podtytułów, aby zapewnić obietnice tego, co nadchodzi.
- Użyj punktorów prowadzących do czasownika, aby stworzyć zwartą, zorientowaną na działanie informację.
- Użyj list numerowanych do zarysowania procesu lub grupy elementów.
Przede wszystkim dostarczaj wartość. Nacisk na przejrzystość treści pozostawia niewiele miejsca na krowanie. Jeśli nie znasz swoich rzeczy, burza wieje, zanim będziesz mógł przenieść czytelnika do inspiracji lub działania za pomocą potężnego zamknięcia.
The Torrential Tail End: Closing With Passion
Czy kiedykolwiek czytałeś w miarę przydatny post na blogu, tylko po to, aby pozostać z poczuciem pustki, gdy just stops? Silne, namiętne zbliżenie jest znakiem rozpoznawczym perswazyjnego pisania i powrotu do modelu huraganu, którego nie da się uniknąć, gdy oko mija.
Mistrzowie retoryki rozumieją, że bliskie znaczenie ma wszystko. Po zwróceniu uwagi poprzez odwołanie się do zainteresowań publiczności i ułożenie logicznych aspektów sporu, osoby dobrze obeznane w oratorium rozpoczynają najbardziej poruszającą emocjonalnie część prezentacji, aby przyspieszyć działanie lub uzyskać zgodę.
Spójrz na zakończenie przemówienia Martina Luthera Kinga “I Have a Dream” (fragment tutaj). Zamiast podążać dalej, pęd wiadomości Kinga wzrasta do siły huraganu kategorii 5.
W przypadku większości treści nie będziesz tak dramatyczny. Ale strukturalnie, to świetny sposób myślenia.
Na przykład, jeśli użyłeś wspomnianej powyżej techniki “otwartej pętli”, początkiem twojego zamknięcia jest czas na powrót do historii i zamknięcie pętli, co pozostawia czytelnika emocjonalnie zadowolonego poprzez usunięcie napięcia psychicznego. Następnie wyraź, w jaki sposób ilustracja wspiera punkty zawarte w treści twojego ciała i poproś czytelnika, aby w razie potrzeby podjął jakąś formę działania.
Walka o uwagę nigdy się nie kończy
Publikowanie i marketing online to walka o uwagę. I to nie staje się łatwiejsze.
Bitwa jest nie z konkurentami. W rzeczywistości, zapomnij o swoich konkurentów.
Są nieistotne.
Sztuką jest skupienie się na dostarczaniu szalonej wartości czytelnikom i potencjalnym klientom. Ale nie zapominaj o tych bezlitosnych mechanizmach filtrowania, które każda osoba stosuje, aby uchronić się przed przeciążeniem informacyjnym.
To tutaj toczy się walka o uwagę, którą wygrywają odnoszący sukcesy wydawcy online i marketerzy. Wejdź więc w “mentalność huraganu”, aby tworzyć treści, które naprawdę rządzą.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i CEO Copyblogger Media. Dowiedz się więcej od Briana na Twitterze.