Jak burza mózgów genialne pomysły na swoim blogu

Burza mózgów jest jedną z najpotężniejszych technik twórczych, jakie kiedykolwiek wymyślono. Właściwie stosowany Może produkować więcej i lepszych pomysłów niż jakikolwiek inny proces. Opiera się na koncepcji, że dwie głowy (lub trzy, lub cztery, lub więcej) są lepsze niż jedna.

Wielu twierdzi, że nie można tworzyć przez Komitet. Zgadzam się. Pisanie i inne działania twórcze są najlepiej wykonywane przez jednostki. Tworzenie przez Komitet, dobrze . . . do bani.

Ale burza mózgów nie polega na realizacji pomysłów. Chodzi po prostu o wymyślanie pomysłów. I prawie zawsze jest bardziej produktywny jako aktywność grupowa. Wynikiem sesji burzy mózgów powinna być długa lista potencjalnych pomysłów, które można ocenić w późniejszym czasie, działając tylko na najlepszych.

Pewnie, wpadniesz na mnóstwo głupich pomysłów, ale co z tego? Gdy już pomysły płyną, wielkie pomysły unoszą się na szczyt. A niektóre z tych pomysłów, które wydają się głupie, kończą się całkiem mądre – gdy je wypróbujesz.

To jak szukanie złota. Musisz przesiać dużo szlamu, aby dostać się do błyszczących bryłek.

Jak zrobić burzę mózgów z innymi blogerami

Jeśli często kontaktujesz się z innymi blogerami, prawdopodobnie już robisz małą nieformalną burzę mózgów. To nie tylko dobry sposób na rozwiązywanie problemów, to świetny sposób, aby twój blog był świeży i interesujący.

W rzeczywistości myślę o burzy mózgów dla blogerów, szczególnie dlatego, że coraz więcej blogerów zaczyna współpracować, aby pisać blogi, tworzyć produkty, promować swoje treści i karmić się nawzajem energią i pomysłami.

Jeśli miałeś pecha z burzą mózgów, prawdopodobnie dlatego, że zrobiłeś to w dusznym środowisku korporacyjnym, w którym nikt nie czuje się swobodnie, aby naprawdę się otworzyć. Ale jeśli uda ci się zebrać odpowiednią grupę ludzi, którzy czują się ze sobą komfortowo, sesja burzy mózgów może być jak wrzucenie zapałki do pokoju pełnego petard. Jest nagła i potężna reakcja łańcuchowa.

Co można burzy mózgów?

Wszystko, co skorzysta z ostrzejszych pomysłów, jest dobrym pożywieniem na sesję burzy mózgów. Wypróbuj burzę mózgów pomysły na tematy postów (a może serię postów), pomysły na produkty, kąty marketingowe, pozycjonowanie dla Twojej firmy, konkursy, strategie budowania linków . . . nie ma granic.

Oto kilka propozycji tworzenia własnych fajerwerków. Te wytyczne są przeznaczone do sesji osobistych, więc jeśli planujesz burzę mózgów przez Skype, czat lub w inny sposób, możesz trochę dostosować zasady.

Przed sesją . . .

Wybierz lidera. Kiedy prowadzę sesję, często służę zarówno jako lider, jak i uczestnik. Dla mnie to działa, ale możesz wybrać przywódcę, który pozostanie dość cichy, podczas gdy inni puszczą wodze fantazji. Lider musi również utrzymywać grupę na dobrej drodze i zgodnie z harmonogramem, tłumić negatywne wypowiedzi, pomagać grupie w pełnym rozwijaniu pomysłów i zapewniać, że każdy członek wnosi swój wkład.

Zdefiniuj swój problem. Lider powinien napisać jasną definicję problemu, którym zajmie się grupa. Wszystko, czego potrzebujesz, to zdanie lub dwa, które jasno przedstawia sytuację.

Stwórz program. Określ, jakie tematy chcesz omówić. Przygotuj kilka pomysłów z wyprzedzeniem,aby zacząć i przygotuj się na zaproponowanie pytań, aby Pomysły płynęły.

Ustaw limity czasowe. Ile czasu spędzasz, zależy od wytrzymałości grupy i harmonogramu każdego, ale zwykle najlepiej jest to robić krótko-od 15 do 45 minut. Jeśli idziesz dłużej, rób częste przerwy, aby zachować świeżość.

Ustaw limity. Chodzi o to, aby pracować szybko i produkować wiele pomysłów, które zostaną ocenione w innym czasie. Więc zdecyduj się na kwotę, na przykład minimum 100 pomysłów. To nie jest takie trudne, jak się wydaje. Jeśli wymyślisz tylko dwa pomysły na minutę, będziesz miał 120 W godzinę. Możesz ustawić całkowitą lub indywidualną kwotę dla każdego tematu.

Wybierz grupę i ogłoś sesję. Wybierz grupę mieszaną, której blogi są mniej więcej na tym samym poziomie, aby wziąć udział. Unikaj maniaków kontroli i ludzi, którzy muszą zmonopolizować rozmowę. Kiedy wszystko ustawiasz, nie nazywaj tego ” spotkaniem.”Który przywołuje obrazy wielkich dębowych stołów i idiotów w krawatach. Nazwij to ” sesją.”

Rozpowszechniać informacje podstawowe. Uczestnicy sesji Prime z prostym opisem problemu, podstawowymi informacjami i przykładami pomysłów, których szukasz.

Podczas sesji . . .

Przejrzyj problem i podstawowe informacje. Nie Usypiaj ludzi, po prostu szybko przejdź do problemu, danych w tle i tego, co masz nadzieję osiągnąć. Jeśli są pytania, odpowiedz na nie, zanim zaczniesz.

Ustal podstawowe zasady.

  1. Każdy uczestnik sesji musi wnieść swoje pomysły lub dodać je do swoich pomysłów.
  2. Nikt nie może krytykować ani Oceniać żadnego pomysłu. Alex F. Osborn w Wyobraźnia Stosowana “pomyśl albo się zamknij.”
  3. Nikt nie powstrzyma pomysłów. Kiedy coś przyjdzie ci do głowy, powiedz to.
  4. Grupa będzie zachęcać do dzikiego, nieszablonowego myślenia.
  5. Celem sesji jest ilość, nie Jakość. Jakość zostanie oceniona później.
  6. Rozwijaj pomysły w pełni. Uczestnicy powinni czerpać pomysły z pomysłów innych, aby produkować więcej i lepsze pomysły.
  7. Po rozwinięciu pomysłu Grupa ruszy dalej.

Rób szczegółowe notatki. Czy to na piśmie, czy na maszynie, ktoś musi szybko uchwycić przepływ pomysłów w miarę ich pojawiania się. Jedną z opcji jest nagranie sesji i transkrypcja nagrania. Odkryłem, że połączenie notatek i nagrywania działa najlepiej. Notatki służą jako zarys głównych poruszanych tematów, a nagranie wypełnia szczegóły.

Po sesji . . .

Pozwolić na inkubację kolejnych pomysłów. Jeśli miałeś produktywną sesję, pomysły będą nadal pojawiać się ludziom przez wiele godzin lub dni po sesji. Poproś wszystkich o zapisanie tych pomysłów i przesłanie ich później do nagrania wraz z głównymi notatkami z sesji.

Wpisz i obieg wszystkie generowane pomysły. Finalnym produktem sesji będzie wielostronicowy dokument zawierający listę każdego stworzonego pomysłu. Nic nie powinno być edytowane. Organizuj lub klasyfikuj te pomysły do późniejszej oceny. Nie zdziw się, jeśli masz dosłownie setki pomysłów.

Oceń swoje pomysły i wybierz najlepsze. Ta sama grupa może ocenić pomysły lub inna grupa może. Często osoby odpowiedzialne za problem najlepiej oceniają pomysły, ale można napotkać problemy związane z” własnością pomysłu”. Z drugiej strony, inna grupa może nie być w stanie pojąć znaczenia wielu generowanych pomysłów. Musisz poeksperymentować.

Kiedy opadnie kurz, powinieneś znaleźć zaskakująco dobre pomysły. A cały proces często pobudza wszystkich uczestników.

Nie zniechęcaj się, jeśli nie działa idealnie za pierwszym razem. Zwykle tak nie jest. zebranie odpowiedniej grupy, stworzenie otwartej atmosfery i uzyskanie najlepszych rezultatów często wymaga czasu. Podobnie jak w przypadku wielu innych rzeczy w życiu, praktyka czyni mistrza.

Aby uzyskać więcej wskazówek na temat kreatywności, przeczytaj 10 easy ways to instant energized your creative powers at my Pro Copy tips blog.

Total
0
Shares
Related Posts