Krótszy jest lepszy

Zrobiłem ten list dłużej niż zwykle, tylko dlatego, że nie miałem czasu, aby go skrócić. ~ Blaise Pascal (1623-1662)

Jesteśmy zalewani informacjami. Ludzie są głodni czasu i jako tacy bardzo szanują i cenią krótką korespondencję, artykuły i posty na blogu.

Jeśli chcesz, aby ludzie coś przeczytali, zrób to krótko i zwięźle. Akapit, który ma pięć zdań, jest zniechęcający i istnieje duża szansa, że czytelnik go nie przeczyta.

Oto kilka propozycji:

1. Użyj krótkich słów: Są łatwiejsze do zrozumienia – więc używaj prostego angielskiego, nawet jeśli obraża twoje poczucie umiejętności czytania i pisania.

2. Użyj myślników, aby skrócić zdanie: Większość czytelników nie jest znawcami gramatyki i cenią zdania, które są bardziej zgodne ze sposobem, w jaki mówią — więc używaj myślników, aby jasno przekazać wiadomość.

3. Użyj punktorów i numerowanych akapitów: Oni zostawić przesłanie jasne i zorganizowane w naszych umysłach.

4. Użyj dużo miejsca: Im więcej białego tła na stronie, tym łatwiej jest odczytać czarny tekst. Tekst z podwójnymi odstępami jest łatwiejszy do odczytania niż pojedyncze odstępy.

Jeśli czytasz czasopismo, a artykuł składa się z sześciu stron tekstu, możesz zdecydować się na przeczytanie go później. A później nigdy nie przychodzi. Jeśli artykuł jest dobrze zorganizowany jedna lub dwie strony z wypunktowanymi i krótkimi akapitami, istnieje większa szansa, że zostanie przeczytany od razu.

Obciążenie naszej uwagi w XXI wieku byłoby niewyobrażalne dla tych, którzy żyli w XIX wieku. A jednak…

Zauważyłem, że używasz prostego, prostego języka, krótkich słów i krótkich zdań. Tak się pisze po angielsku – to nowoczesny i najlepszy sposób. Trzymaj się tego; nie pozwól, aby puch, kwiaty i gadatliwość wkradły się.

/ (2080) Mark Twain / / 20 Marca 1880

Total
0
Shares
Related Posts