10 najważniejszych dostosowań do Google Analytics

Google Analytics może zrobić wszystko, co chcesz. Ma mnóstwo głębi.

Może również czuć się nieco przytłaczające, gdy się w to dostać.

Po konsultacjach z Google Analytics przez lata, zarówno niezależnie, jak i jako szef marketingu w startupie analytics, mam 10 dostosowań, które uważam za niezbędne dla każdej strony, którą prowadzę.

Gdy będą na miejscu, będziesz miał:

  • Dane słów kluczowych w Google Analytics. Tak, mówię poważnie. Dane słów kluczowych są z powrotem.
  • Struktura konta, która uratuje cię, jeśli kiedykolwiek przypadkowo zniszczysz swoje dane Google Analytics.
  • Wskaźniki, które pomogą Ci prowadzić firmę.
  • Mapa Drogowa do czyszczenia adresów URL, aby raporty były dokładne. (Nie są tak dokładne, jak myślisz, że są.)
  • Alerty, które pomogą Ci wykryć katastrofalne awarie danych w ciągu 25 godzin.
  • Skrypt śledzenia Google Analytics zainstalowany jak profesjonaliści.
  • Metoda filtrowania danych z adresu IP biura, aby firma przypadkowo nie przekrzywiła raportów.

Zanurzmy się.

Połącz Google Analytics z Google Search Console

W przeszłości Google Analytics miał dane słów kluczowych we wszystkich standardowych raportach. Udało Ci się zobaczyć, które słowa kluczowe wysyłają ruch do których stron. A jeśli masz skonfigurowane śledzenie e-commerce lub cele, możesz zobaczyć, ile przychodów wygenerowało dla ciebie każde słowo kluczowe.

To było niesamowite.

Następnie Google postanowił usunąć dane słów kluczowych z Google Analytics.

Tak więc, zamiast niesamowitych danych słów kluczowych, wszystko zostało wrzucone do przerażającej grupy “nie dostarczonej”.

Google zabił dane słów kluczowych w Google Analytics.

Myślałem, że dane słowa kluczowego zostały zrobione na zawsze-nigdy nie spodziewałem się, że zobaczę je ponownie. Zrezygnowałem z konieczności użycia narzędzi takich jak SEMrush lub Ahrefs do słów kluczowych.

Wtedy stało się coś zabawnego.

Google zaczął inwestować dużo czasu w ulepszanie Google Search Console. W ciągu ostatnich kilku lat zrobiło się niesamowicie dobrze. Dane to kopalnia złota. Google poprawiło również integrację między Google Search Console i Google Analytics, dzięki czemu można teraz odzyskać wiele brakujących danych ze słów kluczowych.

To prawda, słowa kluczowe są z powrotem w Google Analytics. Wszystko, co musisz zrobić, to zarejestrować bezpłatne konto Google Search Console i połączyć je z kontem Google Analytics.

To całkiem proste. Są tylko dwa kroki:

  1. Utwórz bezpłatne konto Google Search Console i sprawdź, czy masz dostęp do swojej witryny. Najprostszym sposobem sprawdzenia jest sprawdzenie, czy masz już zainstalowaną usługę Google Analytics.
  2. W Ustawieniach nieruchomości w Google Analytics połącz się z Google Search Console.

Tutaj znajdziesz Ustawienia w Google Analytics, aby włączyć Google Search Console:

Google Search Console Settings

Po podłączeniu kont wszystkie raporty w sekcji Acquisition – Search Console zaczną się wypełniać. Należy pamiętać, że mają opóźnienie 48 godzin, więc daj mu kilka dodatkowych dni przed sprawdzeniem danych.

Tworzenie Wielu Widoków

Uważam to za obowiązkowe dostosowanie do Google Analytics.

Gdy dane trafią do raportów Google Analytics, stają się trwałe. Nic tego nie zmieni. Google ma cały potok przetwarzania wszystkich gromadzonych danych. Po przetworzeniu danych nie ma odwrotu.

Co się stanie, jeśli użyjesz jednego z tych dostosowań Google Analytics i przypadkowo zniszczysz całe konto?

Te dane zniknęły na zawsze. Po naprawieniu ustawienia na koncie nie odzyskasz żadnych starych danych. Tylko dane od tego momentu będą czyste.

Nawet jeśli Twoje raporty będą nieco bardziej poplątane z niewłaściwymi ustawieniami, nie będzie odwrotu.

Innymi słowy, stawka jest wysoka.

Wszyscy popełniamy błędy. Dobrym pomysłem jest utworzenie dwóch dodatkowych widoków dla profilu Google Analytics jako kopii zapasowej.

Na każdej z moich właściwości Google Analytics tworzę trzy widoki:

  1. Widok główny = jest to widok główny, z którym wykonasz całą analizę.
  2. Widok testowy = przed dodaniem nowego ustawienia do widoku głównego, najpierw dodaj je tutaj. Pozwala to na przetestowanie go przed wpłynięciem na rzeczywiste dane.
  3. Widok surowych danych = pozostaw ten widok całkowicie nietknięty bez żadnych skonfigurowanych ustawień. Jeśli coś pójdzie nie tak, zawsze masz te podstawowe dane do pracy.

Twoje widoki Google Analytics powinny wyglądać tak:

Customizations Views

Konfiguruj Wydarzenia

Google Analytics śledzi mnóstwo rzeczy bez żadnych dostosowań, dlatego jest tak popularny. Jest mnóstwo wartości zaraz po wyjęciu z pudełka.

Czasami istnieją inne działania, które warto śledzić poza standardowymi sesjami, przeglądami stron, współczynnikami odrzuceń i czasem na stronie. Możesz chcieć śledzić:

  • Kreacje konta
  • Rejestracja e-mail
  • Pliki do pobrania w formacie PDF
  • Odtwarzanie wideo
  • Wykorzystanie kalkulatora lub innego narzędzia
  • Formularz kontaktowy zgłoszenia
  • Rejestracja webinarów
  • Kliknięcia na Ważne linki

Wszystko, co jest ważne dla Twojej witryny, można przekształcić w wydarzenie Google Analytics, dzięki czemu można śledzić, jak często się to dzieje.

Aby wywołać zdarzenia, musisz dodać do witryny kod, który wysyła dane zdarzenia za każdym razem, gdy wystąpi akcja. Najprawdopodobniej będziesz potrzebował programisty, który pomoże Ci to skonfigurować. Cała dokumentacja wydarzenia znajduje się tutaj.

Zdefiniuj Cele

Z mojego doświadczenia wynika, że ludzie przesadzają z celami. Trafienie 10 odsłon na wizytę jest celem, rejestracje są celami, pliki do pobrania PDF uzyskują cele, zdarzenia losowe są celami, cele cele cele wszędzie.

Zazwyczaj, gdy zaczynam pracę nad nową stroną, kończę z koniecznością usunięcia kilku celów, które nie mają znaczenia.

Moja zasada: tylko 1 lub 2 gole na miejsce. I powinny to być cele ściśle powiązane z przychodami. Więc jeśli cel pójdzie w górę, spodziewam się, że przychody również wzrosną. Jeśli korelacja z przychodami jest słaba, użyj zdarzenia zamiast celu.

Kilka przykładów dobrych celów:

  • Bezpłatna wersja próbna Zarejestruj się na swoje oprogramowanie
  • Nowa subskrypcja e-mail
  • Prośba o Demo
  • Wniosek o konsultację
  • Link partnerski kliknij
  • Rejestracja webinaru, jeśli prowadzi to do lejka sprzedaży. Jeśli jest to normalne webinarium oparte na treści, wolę nie ustawiać go jako celu.

Każde wydarzenie, które prowadzi do lejka sprzedaży, jest dobrym kandydatem na cel. Istnieją dwa sposoby na wyznaczenie takich celów.

Cel URL

Jeśli Twoja witryna jest skonfigurowana w taki sposób, że użytkownicy zawsze trafiają ten sam adres URL po wykonaniu jednej z tych kluczowych czynności, możesz powiedzieć Google Analytics, aby wyzwalał cel za każdym razem, gdy ktoś trafi na ten adres URL. Działa to świetnie na stronach “dziękuję”.

Nie jest potrzebny żaden kod, możesz go skonfigurować od razu.

Cele Wydarzenia

Możliwe jest również, aby Google Analytics wyzwalał cel za każdym razem, gdy zdarzenie zostanie wywołane. Daje to elastyczność w wyzwalaniu celu, kiedy tylko chcesz, ponieważ możliwe jest wyzwalanie zdarzeń, kiedy tylko chcesz.

Najprawdopodobniej potrzebujesz programisty, który pomoże Ci je skonfigurować. Poproś ich o utworzenie wydarzenia Google Analytics. Po prawidłowym wyświetleniu śledzenia zdarzeń w raportach zdarzeń Google Analytics skonfiguruj cel na podstawie wartości zdarzenia.

Po co zadawać sobie trud przekształcania wydarzenia w cel? Dlaczego po prostu nie spojrzeć na relacje z wydarzeń? To sprawia, że uzyskiwanie danych konwersji w raportach jest znacznie łatwiejsze. Wiele raportów jest wstępnie skonfigurowanych, aby pokazywać konwersje na podstawie celów. Trudniej jest uzyskać te same raporty oparte tylko na wydarzeniach.

Wdrożenie Śledzenia E-Commerce

Jeśli masz sklep ecommerce, śledzenie ecommerce Google Analytics pobiera wszystkie dane o przychodach do raportów. To niesamowite.

Zobaczysz:

  • Które źródła ruchu generują największe przychody
  • Źródła ruchu, które generują duży ruch, ale nie generują przychodów
  • Strony, które przyciągają nowych odwiedzających, którzy ostatecznie kupują
  • Użytkownik przepływa na twojej stronie, co prowadzi do przychodów
  • Jak użytkownicy przechodzą przez wiele źródeł ruchu, zanim ostatecznie dokonają zakupu

Google Analytics nie śledzi żadnych zakupów e-commerce po wyjęciu z pudełka. Trzeba będzie ustawić kilka dodatkowych rzeczy.

Istnieją tylko dwa sposoby, aby to skonfigurować:

  • Jeśli możesz edytować kod przepływu realizacji zakupu, istnieje dodatkowe śledzenie JavaScript, które wyśle dane zakupu na twoje konto Google Analytics.
  • Niektóre narzędzia ecommerce mają wbudowane śledzenie ecommerce. Wszystko, co musisz zrobić, to włączyć go, podłączyć do konta Google Analytics, a dane zaczną się wyświetlać.

Najpierw sprawdź narzędzie ecommerce i sprawdź, czy ma wbudowaną integrację. Shopify ma taki. Jeśli nie korzystasz z Shopify, rozważ migrację. Warto zmienić.

Jeśli chcesz ręcznie skonfigurować śledzenie e-commerce, cała dokumentacja dla programistów znajduje się tutaj.

Jeszcze jedno, pamiętaj, aby włączyć śledzenie e-commerce w ustawieniach Google Analytics:

Ecommcerce Setup Switch

Musisz przełączyć przełącznik, zanim dane zaczną się pojawiać.

Grupy Treści

Spośród wszystkiego na liście, grupy treści są najbardziej sytuacyjne dostosowywanie. Większość witryn nie musi ich konfigurować-będą one niczym więcej niż pracowitą pracą, o której szybko zapomina.

Ale dla witryn redakcyjnych i e-commerce robią ogromną różnicę.

Google Analytics uważa, że wszystkie adresy URL są równe. W ogóle nie dzieli ich na podgrupy.

Jeśli masz dużą witrynę i zarządzasz witryną według sekcji, staje się to prawdziwym problemem. Możesz mieć Pieniądze, Zdrowie i kondycję, i sekcje wiadomości politycznych, które są zarządzane przez różne zespoły. A może masz różne grupy handlowe dla swojego sklepu ecommerce. Jak śledzić wydajność tych różnych sekcji witryny?

Nie możesz tego zrobić z wewnętrznym arkuszem kalkulacyjnym; nowe posty i produkty rosną zbyt szybko, aby zachować dokładność. Nawet jeśli możesz to zrobić, to prawdziwy ból, aby być na bieżąco.

Konfigurowanie unikalnych widoków Google Analytics jest jedną z opcji, ale naprawdę działa tylko wtedy, gdy każda kategoria ma czysty podfolder w adresie URL. Ponadto tworzenie unikalnych właściwości Google Analytics dla każdej sekcji stwarza różnego rodzaju dodatkowe problemy z poleceniami i łącznym śledzeniem wszystkiego.

Rozwiązanie? Grupy Treści Google Analytics.

Korzystając z ustawień Google Analytics lub dołączając JavaScript Google Analytics z odrobiną dodatkowego kodu, możesz kategoryzować strony witryny w dowolne grupy.

Po skonfigurowaniu grup treści możesz pobrać dowolny raport w Google Analytics i uporządkować wszystkie dane według dowolnej skonfigurowanej grupy treści. W przypadku głównych witryn redakcyjnych i e-commerce oszczędza to niezliczone godziny raportowania.

Parametry Czyszczenia

W raportach Google Analytics dość często wchodzi się na takie strony:

Junk Parameters

Coś po “?”w adresie URL jest parametrem. Narzędzia często dodają parametry adresu URL do adresu URL. Parametry te nie zmieniają miejsca docelowego adresu URL, dodają dodatkowe dane, z których mogą korzystać różne narzędzia.

Problem polega na tym, że Google Analytics traktuje parametry jako unikalne adresy URL. Innymi słowy, ruch na tej samej stronie będzie wyświetlany w Google Analytics jako odwiedzanie różnych adresów URL tylko dlatego, że parametry dla każdego użytkownika były różne.

To dzieli nasze odsłony na kilka różnych adresów URL, zamiast dać nam prawdziwą sumę dla jednej strony na naszej stronie. Dokładnie to dzieje się w powyższym przykładzie Quick Sprout. Zamiast 7 odsłon dla naszej strony głównej, mamy 7 odsłon podzielonych na unikalne strony ze względu na unikalny parametr fbclid, który został dodany.

Jest też większy problem.

Wiele narzędzi automatyzacji marketingu i poczty e-mail doda parametry identyfikatora na końcu każdego adresu URL w wiadomościach e-mail. To pozwala im śledzić, co robią subskrybenci wiadomości e-mail. Co gorsza, może wypełniać raporty danymi osobowymi, takimi jak adresy e-mail i nazwiska. To wbrew Warunkom korzystania z usługi Google Analytics mieć dane osobowe w każdym raporcie, więc na pewno nie chcesz, aby te dane znalazły się w raportach.

Oto jak działają parametry:

  • Koniec adresu URL i początek parametrów jest oznaczony znakiem”?”
  • Każdy parametr ma nazwę i wartość. Nazwa jest przed”=”, a wartość jest po.
  • Parametry są oddzielone przez”&”, więc jeśli widzisz ” & ” w adresie URL, oznacza to, że istnieje wiele parametrów.

Aby wyczyścić raporty i wyczyścić dane osobowe, przejdź do raportu wszystkie strony. Następnie Sortuj według najmniejszych odsłon. Spowoduje to wyświetlenie listy adresów URL, które miały tylko jeden przegląd strony. Przewiń około 100 stron i poszukaj żadnych parametrów, które nie oznaczają prawdziwego adresu URL.

Gdy masz już listę parametrów, które są złomowaniem raportów, przejdź do ustawień widoku i dodaj wszystkie parametry, które chcesz wykluczyć tutaj:

Exclude Parameters

Bądź jednak ostrożny. Niektóre witryny używają parametrów dla różnych stron. Osobiście uważam, że jest to okropny sposób na zorganizowanie strony, ale tak się dzieje. Jeśli Twoja witryna tak robi, nie podawaj parametru dla tych prawdziwych stron. W przeciwnym razie Google Analytics przestanie całkowicie śledzić strony.

Nie uwzględniaj również żadnych standardowych parametrów UTM, które są używane do śledzenia kampanii marketingowych. Google Analytics już prawidłowo obsługuje te dane.

Zainstaluj Google Analytics za pomocą Google Tag Manager

W naszym poście na temat konfigurowania Google Analytics opowiadałem się za pominięciem Menedżera tagów Google podczas konfigurowania Google Analytics po raz pierwszy. Nadal podtrzymuję to, zwłaszcza dla ludzi tworzących ich stronę po raz pierwszy. Pomijając Menedżera tagów Google jako nowego właściciela witryny, pomijasz dużą emplexity, nie rezygnując z wielu.

Jeśli jesteś na etapie tworzenia witryny, na którym szukasz głębszych dostosowań dla Google Analytics, warto poświęcić trochę czasu na skonfigurowanie Menedżera tagów Google.

Długoterminowo korzystanie z Google Tag Manager jest dobrym nawykiem. To oszczędza masę bólów głowy w dół drogi, że duże witryny napotkać. Przechowywanie wszystkich tagów JavaScript ze wszystkich narzędzi marketingowych w Menedżerze tagów sprawia, że aktualizacje, Konserwacja i audyty są bardzo łatwe.

Ponownie, jeśli prowadzisz swoją witrynę samodzielnie i nienawidzisz myśli o nauczeniu się jeszcze jednego narzędzia, możesz to pominąć.

Dla wszystkich innych nadszedł czas, aby usunąć globalny Tag witryny Google Analytics ze swojej witryny, zainstalować Menedżera tagów Google, a następnie dodać Google Analytics do Menedżera tagów.

Po usunięciu JavaScript Google Analytics z witryny wykonaj następujące kroki:

  1. Utwórz konto Google Tag Manager i skonfiguruj obszar roboczy dla swojej witryny.
  2. Zainstaluj Google Tag Manager Javascript w tym samym miejscu w witrynie, w którym wcześniej zainstalowano bezpośrednio Google Analytics. JavaScript znajduje się w sekcji Administrator konta Google Tag Manager.
  3. Utwórz nowy tag w obszarze roboczym.
  4. Dla typu znacznika wybierz”Universal Analytics”
  5. Wybierz “Widok strony” dla rodzaju ścieżki.
  6. W Ustawieniach Google Analytics wybierz “Nowa zmienna”i dodaj swój identyfikator śledzenia.
  7. Dodaj wyzwalacz, który uruchamia znacznik na wszystkich stronach.
  8. Zapisz swój tag i opublikuj swoją przestrzeń roboczą. Nie zapomnij opublikować nowego obszaru roboczego; musisz “popchnąć” do produkcji, w przeciwnym razie twoje zmiany nie wejdą w życie.

Twój tag będzie wyglądał tak, gdy skończysz:

Universal Analytics Tag

Aby upewnić się, że Google Analytics działa za pośrednictwem Menedżera tagów Google, sprawdź raporty w czasie rzeczywistym w Google Analytics, aby sprawdzić, czy pomyślnie nagrywa dane.

Twórz Własne Alerty

Prędzej czy później trafisz na stronę. Oto kilka scenariuszy, przez które osobiście przeszedłem:

  • Uruchomiono przeprojektowanie witryny i brakowało Google Analytics, gdy została przesunięta do produkcji.
  • Uruchomiony został kolejny redesign witryny i zmniejszył nasz przepływ rejestracji o 50%. Śledzenie działało, nowa strona po prostu nie konwertowała prawie tak dobrze, jak stara strona.
  • Ktoś wprowadzał kilka zmian w witrynie i przypadkowo usunął Google Analytics z całej witryny. Nie było go przez 24 godziny, zanim go złapaliśmy.
  • Google uruchomił błąd w swoim algorytmie wyszukiwania i straciliśmy 40% ruchu w ciągu około 30 dni.
  • Na innej stronie straciliśmy 40% naszego ruchu w wyszukiwarce w ciągu 30 dni po tym, jak Google ponownie wylosowało naszą stronę i obniżyło wszystkie nasze rankingi.
  • Nowa infrastruktura rejestracji uruchomiła i złamała nasze śledzenie rejestracji, główny cel witryny.
  • Uruchomiłem nową stronę cenową i zmniejszyłem naszą sprzedaż o 50%.

Większość z tych przykładów jest dość żenująca.

Prędzej czy później zdarzają się na każdej stronie. Uważam, że wpadam na 1-2 rocznie.

Aby pomóc złapać główne problemy, takie jak te, Google Analytics ma niestandardowe alerty. Zdefiniujesz zestaw kryteriów i za każdym razem, gdy wystąpi takie zdarzenie, Google Analytics wyśle Ci wiadomość e-mail. Nawet jeśli twój zespół nie sprawdza Google Analytics codziennie, nadal zauważysz poważne problemy w ciągu 24 godzin.

Oto alert, który lubię ustawić:

Data Alert

Ten alert wysyła mi e-mail, gdy sesje zmniejszą się o 30% lub więcej w porównaniu do tego samego dnia w poprzednim tygodniu. Kilka sztuczek, które nauczyłem się o niestandardowych alertów na przestrzeni lat:

  • Alerty w ciągu dnia są najbardziej przydatne. To wykryje katastrofalne problemy, które natychmiast zatankują Twoje dane. Może to potrwać dłużej, zanim problemy te pojawią się w danych tygodniowych lub miesięcznych. Uważam również, że normalne raportowanie jest wystarczająco dobre, aby złapać tygodniowe lub miesięczne zmiany.
  • Próbuję skonfigurować tylko kilka niestandardowych alertów. Jeden dla całkowitego ruchu i jeden dla podstawowego zdarzenia konwersji na stronie są zwykle wystarczające (Rejestracja, zakup itp.). Jeśli zbyt wiele alarmów ognia, staje się kilka hałasu.
  • Porównanie do poprzedniego tygodnia jest pomocne. Większość witryn ma ogromne różnice w ruchu między tygodniem a weekendem, które są całkowicie normalne. Te normalne wahania mogą wywołać alerty, jeśli porównasz je z dnia na dzień.
  • Zwiększ procent wyzwalania, jeśli okaże się, że otrzymujesz zbyt wiele fałszywych alarmów.
  • Niektórzy ludzie ustawić alerty dla dodatnich wzrostów zbyt. Nigdy nie uważałem ich za przydatne osobiście. Dobra wiadomość ma zwyczaj dbania o siebie. To zła wiadomość, gdzie liczy się każda minuta.

Dodaj filtr IP biura

W Google Analytics filtry zapewniają pełną i całkowitą moc. Możesz trwale usunąć i przekształcić swoje dane.

A kiedy mówię na stałe, mam na myśli na stałe. Ostrożnie z tym. Gdy filtr zostanie uruchomiony, zmieni wszystkie zebrane dane. Nie da się tego cofnąć. Jeśli zastosowany jest zły filtr, jedyną poprawką jest usunięcie go i wyczyszczenie danych zebranych po. Nic nie można zrobić, aby naprawić stare uszkodzone dane.

Więc postępuj ostrożnie w tych sprawach.

Jest jeden filtr, który wiele stron internetowych powinno zastosować: filtr do usuwania ruchu wewnętrznego.

Jeśli prowadzisz własną firmę z domu lub z kawiarni, nie martw się o to w ogóle. Wpływ danych od jednej osoby jest tak ograniczony, że nie warto kłopotów z dodaniem filtra i utrzymaniem jeszcze jednego ustawienia w Google Analytics. Ilekroć zaczynam dostrzegać wpływ moich własnych nawyków przeglądania na jedną z moich stron internetowych, moja pierwsza myśl brzmi: “muszę spędzać czas na zwiększaniu ruchu.”Na tym etapie wolę martwić się o duże rzeczy, takie jak uzyskanie wystarczającej liczby ruchu i klientów.

Istnieje jednak sytuacja, w której biurowy Filtr IP staje się wymogiem. Kiedy pracujesz nad większą stroną internetową z całym zespołem zatrudnionych osób, skalowanie danych o ruchu staje się realną możliwością. Jeśli kilkaset osób pracuje na tej samej stronie internetowej, Dane Google Analytics staną się stronnicze.

Jeśli Twoja firma pracuje poza biurem (lub kilkoma biurami), warto spróbować ustalić adres IP Twojego biura i zastosować filtr Google Analytics, który wyklucza wszystkie dane z tego adresu IP. Dzięki temu Twoi pracownicy nie będą przekręcać Twoich raportów Google Analytics podczas codziennej pracy.

Oto jak będzie wyglądał Filtr IP Twojego biura:

Office IP Filter

Ten filtr informuje Google Analytics, aby pobrał wszystkie dane z adresu IP i całkowicie je zignorował.

Pamiętaj, aby używać nowych widoków skonfigurowanych wcześniej. Najpierw zastosuj filtr do widoku testowego, odczekaj kilka dni, aby upewnić się, że działa poprawnie, a następnie zastosuj filtr do widoku głównego. Filtry są tak potężne, że zawsze chcesz je najpierw przetestować. Wystarczy przypadkowo wybrać “Include”, gdy miałeś na myśli “Wyklucz”, aby trwale zniszczyć całe konto Google Analytics, dopóki nie odkryjesz błędu.

Total
0
Shares
Related Posts