Zwiększ Sprzedaż Dzięki Marketingowi Afiliacyjnemu

Połączenia są sercem marketingu internetowego. Programy partnerskie przenoszą tę koncepcję na wyższy poziom.

Załóżmy, że prowadzisz firmę, która specjalizuje się w butach. Twoja baza klientów wie, że jesteś ekspertem od butów, ale także ceni swój wkład w inne wysokiej jakości produkty-takie jak torebki. Być może twoi klienci pytali Cię o torebki, a Ty polecasz te same opcje w kółko. Jako sprzedawca butów, działasz jako marketer dla firmy torebki.

Nie byłoby wspaniale, gdybyś sfinalizował transakcję?

Z affiliate marketingu, można.

Firma a kieruje Klienta do firmy B, w której ma miejsce transakcja.

Spółka A otrzymuje następnie prowizję od transakcji od spółki B.

Affiliate Marketing Szybkie Fakty

Najwcześniejsze dni marketingu afiliacyjnego sięgają 1990 roku, mniej więcej w czasie, gdy Amazon uruchomił swój program Associates (który nadal istnieje).

Marketing afiliacyjny szybko się rozwinął od samego początku. Jeden z raportów wskazuje, że branża marketingu afiliacyjnego na całym świecie jest warta 6,5 miliarda dolarów w różnych sektorach, w tym handlu detalicznego, finansów osobistych, gier, gier hazardowych, podróży, telekomunikacji, edukacji, wydawnictw i form generowania leadów.

Programy partnerskie są zarówno oparte na konsumentach, jak i zorientowane na biznes.

Większość programów partnerskich podąża za modelem dzielenia się przychodami lub płacenia za sprzedaż. Niewielki odsetek wynika z kosztów za działanie. Metody płatności CPC i CPM są znacznie rzadsze. Zazwyczaj prowizje są ustalane z góry, jako część standardowego programu.

Uczestnicy ekosystemu marketingu afiliacyjnego są zwykle znani jako” wydawcy “lub” reklamodawcy/sprzedawcy.”Reklamodawca / handlowiec jest dostawcą oferty. Wydawca Promuje ofertę. Wydawca może być również reklamodawcą — nie wykluczają się wzajemnie.

Oto przykład ofert partnerskich na blogu mamy. Tutaj Amazon jest reklamodawcą / sprzedawcą, a 3boysandadog.com jest wydawcą:

Affiliate Example

Niektórzy reklamodawcy oferują programy w warstwach. Gdy wydawcy osiągną określone progi, mogą zacząć zarabiać wyższe stawki prowizji.

Programy partnerskie są atrakcyjne dla reklamodawców, ponieważ nie ma strat. Jest w całości oparty na “pay per performance.”Innymi słowy, reklamodawcy płacą tylko za przyrostową sprzedaż.

Firmy nie mogą polegać na swoim programie partnerskim, który zastąpi strumień sprzedaży. Reklamodawcy muszą aktywnie budować własne ramiona sprzedażowe i marketingowe. Wydawcy są zazwyczaj stronami trzecimi i są niezależnymi podmiotami.

Reklamodawcy mają ograniczone możliwości kontrolowania wydawców. Jeśli nie sprzedadzą? Ciężko. Wydawcy mogą być otwarci na sugestie reklamodawcy, ale ostatecznie oba podmioty są od siebie niezależne.

Najpopularniejsze Programy Partnerskie

Sprzedawcy mogą organizować własne programy partnerskie lub dystrybuować oferty za pośrednictwem jednej lub więcej sieci o ustalonej pozycji. Sieć afiliacyjna jest zasadniczo usługą kojarzenia między sprzedawcami i wydawcami. Sieci partnerskie zarabiają, pobierając część prowizji.

Najpopularniejsze programy to:

  • Amazon Associates: blogerzy, duże witryny z treściami lub duże sieci mogą wybierać produkty do sprzedaży bezpośrednio swoim klientom.
  • Commission Junction: ta sieć afiliacyjna współpracuje przede wszystkim z dużymi markami konsumenckimi w celu dystrybucji ich ofert.Wydawcy, którzy chcą dołączyć do sieci, mogą wybierać spośród rozwiązań pay-per-call,lead generation, a nawet międzynarodowych.
  • ShareASale: ta sieć partnerska oferuje możliwości dla B2B.

Czy marketing afiliacyjny działa dla B2B?

ffiliate marketing może być wyzwaniem dla krajobrazu B2B, ale sukces jest całkowicie możliwy. Dla wydawcy, aby odnieść sukces w zwiększaniu sprzedaży, ruch internetowy jest kluczowy-zazwyczaj wydawca będzie musiał wygenerować znaczny ruch, aby wygenerować znaczący zwrot.

Jeśli jesteś wydawcą o dużym natężeniu ruchu, warto oferować oferty B2B, a potencjał przychodów jest zwykle znacznie wyższy, nawet jeśli jest mniej sprzedaży (są transakcje o wyższej wartości w dolarach).

Reklamodawcy B2B mogą odnieść sukces we współpracy z wydawcami, którzy prowadzą blogi B2B. Z drugiej strony sprzedawcy mogą odnieść sukces w promowaniu uzupełniających się produktów i usług, które są interesujące dla klientów.

Sprawdź niektóre z ofert Heidi Cohen, na przykład. Prowadzi bloga o marketingu, więc Promuje oferty, na których zależało jej odbiorcom — linki do bezpłatnych przewodników i dokumentów do pobrania, a także możliwość zapisania się na konferencję.

Affiliate B2B Example

Jeśli prowadzisz bloga B2B i chcesz promować oferty partnerskie (ale nie chcesz sprzedawać), sprawdź RevResponse. Ta sieć partnerska zapłaci ci za promowanie bezpłatnych zasobów dla czytelników. Otrzymasz od $1.50 do $20 za pobranie. Wartością dla reklamodawcy jest to, że będą mogli połączyć się z Twoimi odbiorcami. Jeśli prowadzisz program content marketingowy, możesz korzystać z tej platformy, aby dotrzeć do odbiorców spoza obecnych użytkowników.

Czy marketing afiliacyjny jest odpowiedni dla Ciebie jako reklamodawcy?

Pierwszym krokiem nie jest wychodzenie i badanie potencjalnych sieci afiliacyjnych.

Aby odpowiedzieć na to pytanie, musisz zastanowić się nad następującymi pytaniami:

  1. Jakie produkty lub usługi reklamujesz w sieci afiliacyjnej?
  2. Kto byłby potencjalnym wydawcą?
  3. Czego oczekujesz od tych usług + wydawców?

Te pytania pomogą Ci przewidzieć swój potencjał przychodów. Czy rynek jest wystarczająco duży, abyś mógł go realizować? Jeśli nie, powinieneś zainwestować ograniczony czas i zasoby w większe możliwości marketingowe.

Ważnym krokiem jest wyjście i rozmowa z potencjalnymi wydawcami i partnerami biznesowymi. Czy już uczestniczą w programach partnerskich? Jaka jest wydajność pod względem wydajności? Jakie są typowe revshares, które sieci reklamowe biorą? Jakie są typowe współczynniki konwersji? Jaka byłaby zachęta dla wydawców i partnerów biznesowych do promowania Twoich produktów i usług?

Prawdziwe dane i analizy partnerów pomogą Ci lepiej zrozumieć rolę marketingu afiliacyjnego w zaspokajaniu potrzeb rynku.

Po wykonaniu powyższych ćwiczeń, będzie można określić, czy affiliate marketing jest właśnie dla ciebie. Po uzyskaniu odpowiedzi “tak” musisz podjąć następującą decyzję:

Powinieneś dołączyć do istniejącej sieci afiliacyjnej lub stworzyć własną?

Odpowiedź na to pytanie będzie wynikać z prostej analizy kosztów i korzyści.

  1. Czy istnieje istniejąca sieć afiliacyjna, która dostosowuje się do produktów i usług Twojej firmy?
  2. Jakie są osiągnięcia tej firmy affiliate marketing? Czy czujesz się pewnie w zdolność firmy do dostarczania wyników?
  3. Ile czasu zajęłoby realnie zbudowanie sieci afiliacyjnej od podstaw? Czy masz w swoim zespole kogoś, kto nadzoruje tę inicjatywę, tworząc relacje z wydawcami, rozwiązując spory, rozwiązując problemy techniczne i upewniając się, że płatności są wysyłane na czas? Czy przewidywane zwroty uzasadniają zainwestowany czas?

Jeśli sieć afiliacyjna nie istnieje dla tego, czego potrzebujesz i uważasz, że zwrot z inwestycji jest tego wart, zdecydowanie powinieneś iść i uruchomić własną. Pamiętaj jednak, że musisz poświęcić zasoby, aby to uruchomić, uruchomić i zyskać.

Czy marketing afiliacyjny jest odpowiedni dla Ciebie jako wydawcy?

Jeśli Twoja organizacja chce promować oferty partnerskie, musisz zadać sobie te kluczowe pytania:

  1. Czy to realna szansa na dochody?
  2. Czy promowanie ofert partnerskich jest zgodne z celami user experience?

Jeśli korzyści przewyższają koszty, pierwszym krokiem jest przeprowadzenie małego testu na (losowym i reprezentatywnym) przekroju ruchu sieciowego. Czy Twoi użytkownicy konwertują? Czy oferty afiliacyjne uzupełniają lub odwracają uwagę od głównych linii biznesowych?

Jeśli widzisz namacalny zwrot z transakcji partnerskich, możesz stopniowo zwiększać swój test, zwiększając procent ruchu internetowego, który go widzi.

Masz szereg opcji hostingu ofert partnerskich na swojej stronie internetowej. Możesz je uruchomić na pasku bocznym swojego bloga (np. Heidi Cohen) lub na dole treści (jeśli jesteś blogerem mamy, takim jak chłopcy 3 i pies. Jeśli prowadzisz organizację B2B, możesz mieć część swojej strony poświęconą ofertom partnerów).Przetestuj różne miejsca docelowe swoich ofert partnerskich, zamiast ograniczać je do jednego obszaru witryny.

Bądź Hojny

Traktuj swoich partnerów są najbardziej wartościowymi partnerami, a oni skoczą do robienia interesów z Tobą.

Około 2007 przedsiębiorca Mike Geary z The Truth about Abs dołączył do Programu Partnerskiego Clickbank. Zauważył, że większość kupców w sieci płaciła od 35% do 50% swoim partnerom. Ponieważ sprzedawał produkt cyfrowy, miał swobodę, aby być bardziej elastycznym przy wypłatach — nie miał zbyt wiele kosztów.

To brzmi szalenie i zbyt hojnie. Tak było. Ale oto, co się stało.

Setki partnerów zauważyło wypłatę Geary ‘ ego i przełączyło ruch na jego stronę internetową. Z ponad 10 000 produktów sprzedawanych na Clickbank, produkt Mike ‘ a stał się najlepiej sprzedającym się produktem, co jeszcze bardziej zwróciło uwagę na jego firmę.

Według Mike ‘ a jego przychody wynoszą około 1 mln dolarów miesięcznie.

Case Study: CrazyForBargains.com

Oto świetne studium przypadku Practical Ecommerce i CrazyForBargains, rodzinnego sprzedawcy wysokiej jakości bielizny nocnej. Firma istnieje od ponad 10 lat — Melissa Canepa Murphy uruchomiła swój e-biznes w 2002 roku.

CrazyforBargains.com Affiliate Case Study

W 2004 roku Murphy uruchomiła program affiliate marketingu na platformie ShareASale w celu opracowania zróżnicowanego strumienia przychodów dla swojej firmy. W tym czasie większość jej ruchu internetowego napływała przez wyszukiwarki. Od 2012 roku firma nadal opiera się na wyszukiwarkach, ale opracowały dodatkowe (zdrowe) strumienie przychodów.

Murphy rozwinęła kanał partnerski, aby reprezentować 11 procent jej ogólnych przychodów. Ma nadzieję, że uda jej się zwiększyć tę liczbę do 20 proc. To, co najbardziej lubi w kanale partnerskim, to fakt, że jest on oparty na wynikach — zamiast płacić za miejsca docelowe reklam i mieć nadzieję, że działają, płaci 12 procent prowizji od rzeczywistej Wygenerowanej sprzedaży. Program śledzi sprzedaż na podstawie 365-dniowego pliku cookie, co oznacza, że partnerzy zarabiają prowizje od powtarzających się zakupów, które mają miejsce w ciągu jednego roku od pierwszego polecenia.

Na początku Murphy stworzyła własny program partnerski w domu. Odkryła, że ten proces był poważnym zatonięciem czasu — musiała poświęcić trochę czasu, aby stale monitorować swój program i pamiętać o regularnym płaceniu partnerom. Zrobiła skok w sieci afiliacyjnej, gdzie mogła natychmiast uzyskać dostęp do systemów śledzenia, raportowania i płatności (a także natychmiastowy dostęp do partnerów, którzy byli bardziej niż gotowi do pomocy w sprzedaży jej produktów).

W 2009 roku zatrudniła również outsourcingowego menedżera programu do prowadzenia programu partnerskiego-płaci mu od $2,500 do $5,000 miesięcznie. Różnica zależy od tego, czy istnieją zachęty do osiągania wyników, czy też nie, oraz od tego, czy istnieje potrzeba dodatkowych usług, takich jak projektowanie i rozwój.

Zachowaj osobisty kontakt

Relacje interpersonalne były kluczowe dla sukcesu programu Murphy ‘ ego. Często konsultuje się bezpośrednio z najlepszymi partnerami, aby utrzymać otwartą komunikację. Dostosuje również swój asortyment produktów i merchandising, aby zwiększyć współczynniki konwersji, aby zwiększyć wzajemną rentowność i długoterminową wartość. CrazyForBargains podejmuje te kluczowe kroki, aby pozostać aktywnym w społeczności afiliacyjnej:

  • Udział w forach
  • Zakup reklamy PPC
  • Weź udział w konferencjach marketingowych
  • Aktywnie rekrutować nowych partnerów

Pamiętaj, że po drugiej stronie ekranu komputera jest osoba. Tworzenie trwałych relacji biznesowych. Wskakuj do telefonu. Poznaj swoich najlepszych partnerów przez telefon. Wspólnie opracujcie strategię.

Studium Przypadku: Groupon

Do 2009 Groupon był uważany za znaczącą porażkę. Jednak pod koniec 2010 roku ich ruch eksplodował. Spekulowano nawet, że Google kupi Groupon za 5 miliardów dolarów.

Groupon Affiliate Case Study

Groupon w końcu stał się największym IPO firmy internetowej od czasu Google.

Co zapoczątkowało ten wzrost? Dwa słowa: marketing afiliacyjny.

Ważną częścią strategii Groupon było odcięcie pośredników-sieci afiliacyjnych, które miały ogromne cięcia od generowanych przychodów. Zamiast tego Groupon skupił się na tworzeniu bezpośrednich relacji z afiliantami.

Groupon następnie zsynchronizował się z wpływowymi wydawcami. Pamiętaj, że dzięki mediom społecznościowym nie musisz być wydawcą, aby mieć obserwujących-możesz promować oferty partnerskie w swojej sieci społecznościowej.

Groupon wiedział, że musi ułatwiać życie partnerom, więc przygotował banery reklamowe dla Partnerów. Każdego dnia partnerzy automatycznie otrzymują nowe oferty-wszystkie powiązane z jednym identyfikatorem partnera. Strategia ta napędzała rozwój Groupona.

Groupon zaczął budować relacje partnerskie od podstaw. Oto, czego powinieneś się nauczyć o budowaniu własnego.

Wnioski z Groupon:

  1. Skontaktuj się z blogerami: zbliż się do poszczególnych blogerów, którzy są dostosowani do Twojego produktu i branży i zapytaj, czy byliby zainteresowani byciem partnerem. Nie kieruj się tylko na wielkich blogerów. Znajdź influencerów, którzy wspierają Twoją markę i mają silną więź z publicznością.
  2. Połącz się z influencerami mediów społecznościowych: Znajdź entuzjastów mediów społecznościowych o średnim i małym zasięgu, którzy mogą być zainteresowani dołączeniem do twojego programu.
  3. Współpracuj z wydawcami: zapytaj kluczowych wydawców i media, czy są zainteresowani recenzowaniem Twoich produktów i usług. Należy pamiętać, że większość dużych witryn nie chce pisać o swoim programie partnerskim lub transakcji. Prawdopodobnie znajdziesz więcej szczęścia z mniejszymi wydawcami.

Jak zacząć z Affiliate Marketing

Oto kroki, które musisz podjąć, aby uruchomić własny program partnerski:

1. Spójrz na swoich obecnych odbiorców
Kluczem do uzyskania programu partnerskiego off ziemi jest znalezienie odpowiedniego partnera dla Twojej firmy. Zacznij od przyjrzenia się czytelnikom bloga, subskrybentom e-maili i obserwatorom mediów społecznościowych. Niektórzy z tych ludzi są obecnymi, poprzednimi lub przyszłymi klientami.

2. Określ, w jaki sposób będziesz promować swój program partnerski
Jeśli chcesz udanego programu partnerskiego, będziesz musiał sprzedawać go poza istniejącą bazą użytkowników. Partnerzy nie znajdą cię przypadkowo.

  • Musisz aktywnie ich rekrutować, polując na blogerów i właścicieli witryn, którzy mogliby promować Twój produkt lub usługę. Szukaj również wydawców z listami e-mail.
  • Inną opcją jest przejście przez sieci i poproszenie ich o rekrutację partnerów.
  • Nie ma powodu, dla którego nie możesz założyć własnej sieci partnerskiej podczas uczestnictwa w firmach trzecich. kiedy zaczynasz, zrób po trochu jedno i drugie.

3. Koncentracja na pozyskiwaniu ruchu
Pozyskiwanie ruchu ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojego programu partnerskiego. Pomóż swoim partnerom zwiększyć ruch, a co najważniejsze zdywersyfikować ruch, abyś nie polegał na jednym partnerze dla swojej firmy. Korzystaj z płatnych źródeł ruchu i buduj relacje z blogerami.

4. Ogłoś program
Poświęć trochę czasu, aby upewnić się, że Twoja społeczność wie o Twoim programie partnerskim. Opublikuj swój program partnerski w katalogach takich jak OfferVault, PointClickTrack lub 5-gwiazdkowe programy partnerskie i odpowiednie fora.

5. Wyniki pomiaru
Jeśli chcesz coś wyhodować, musisz to zmierzyć. Użyj narzędzi analitycznych, aby dowiedzieć się, co działa, a co nie.

Kluczowe wiadomości na temat marketingu afiliacyjnego

  1. W przeciwieństwie do większości kanałów marketingowych, płacisz tylko za transakcję z affiliate marketing. Innymi słowy, wydajesz pieniądze tylko wtedy, gdy zarabiasz pieniądze. Strategia ta jest ważna dla małych firm, które mają ograniczone zasoby do wydawania na reklamę.
  2. Każdy może łatwo zostać partnerem-nawet jeśli nie masz strony internetowej. Możesz całkowicie polegać na kanałach mediów społecznościowych.
  3. Jeśli utrudnisz pracę swoim partnerom, nikt nie będzie chciał z tobą pracować. Spraw, aby proces był jak najbardziej bezproblemowy.
  4. Traktuj swoich partnerów jak Zaufanych Partnerów biznesowych i doradców. Współpracuj z nimi w celu osiągnięcia wspólnego celu-zwiększenia sprzedaży Twojego produktu.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts