Jak blogować jak Szekspir: Pisanie dla trzech widzów jednocześnie

William Szekspir jest skrótem, którego używamy, gdy chcemy opisać wielkiego pisarza. Stoi na szczycie umiejętności pisania.

Jednym z powodów jest to, że opanował sztukę pisania dla zupełnie innych odbiorców. Apelował do ultra elite, do zwykłych widzów teatralnych, którzy nigdy nie opuścili przedstawienia, i do analfabetów w tanich miejscach. I udało mu się wspaniale zadowolić każdą publiczność.

Napisałem serię blogów w sieci o tym, jak pisać dla każdej z trzech różnych grup odbiorców: nowych czytelników, stałych czytelników i ekspertów. Teraz nadszedł czas, aby spróbować Szekspirowskiego wyczynu przyciągnięcia tych trzech widzów razem.

Zanim przejdziemy dalej, chcę, aby było jasne, że pisanie dla każdego z waszych odbiorców to nie to samo, co próba pisania dla wszystkich. Pisanie dla różnych odbiorców nie jest tym samym, co pisanie Dla Wikipedii.

Pisz różne posty dla różnych grup

Nie każdy post musi pracować dla każdego czytelnika. Czasami, zamiast próbować napisać jeden post, który działa dla wszystkich, wybierz jedną z odbiorców i napisz dla nich.

Jeśli twój blog zawiera wskazówki marketingowe, możesz dać wskazówki dla nowych czytelników w poniedziałek, stałych czytelników w środę i ekspertów w piątek. Aby było jasne, dla kogo jest każdy post, możesz nazwać je marketingiem 101, marketingiem 201 i marketingiem 401.

Takie podejście cieszy wszystkich trzech odbiorców bardziej niż myślisz. Nowi czytelnicy uczą się wiele naraz, stali czytelnicy otrzymują Odświeżacze i wiedzę ekspercką, a eksperci doceniają przypomnienia i prawdopodobnie wyślą ludzi na Twoją drogę.

Embrace the series

Seria to świetny sposób na rozwiązanie wiecznego problemu wrześniowego, który jest jednym z głównych wyzwań blogowania.

Ponieważ czytelnicy przychodzą w różnych fazach rozmowy, mamy tendencję do ciągłego przypominania ludziom, gdzie jesteśmy, lub pisania każdego postu, aby ktoś, kto tylko dołącza, mógł zrozumieć, co się dzieje.

Nie tylko to, ale większość czytelników bloga jest przyzwyczajona do czytania krótkich postów, a czasami trudno jest ukończyć złożoną myśl w słowach 800. Wieczny wrzesień w połączeniu z krótkimi dystansami uwagi prowadzi do postów, które nie mają treści i oferują niewiele więcej niż stałe podkłady.

Z serii, jednak, można rozpocząć każdy na tej samej stronie. Seria daje również wystarczająco dużo miejsca, aby rozwinąć swoją myśl w nieco głębiej.

Pisanie serii daje Ci kolejną okazję, aby zadowolić wszystkich trzech odbiorców. Nowi czytelnicy zyskują przewagę bycia złapanym na raz i otrzymują świetne wprowadzenie do Twojego bloga i Twojego głosu. Stali czytelnicy mogą docenić dłuższe pokrycie pomysłu, zwłaszcza że można użyć pokoju, aby dać szczegółowe historie i wyjaśnienia. Eksperci szanują dobrą serię, ponieważ możesz pokazać swoją wiedzę z tej dziedziny i masz szansę powiedzieć i wyjaśnić coś nowatorskiego.

Kilka konkretnych przykładów na to, jak to się robi, spójrz na Zasoby sekcja po lewej stronie tego postu, z seriami takimi jak Copywriting 101, Content Marketing 101, czy SEO Copywriting.

Nie pisz serii tylko po to, aby napisać serię, ponieważ łatwo jest odróżnić post, który jest po prostu zbyt długi, a pomysł, który potrzebował kilku postów, aby dobrze pokryć. Seria nie jest substytutem dobrego, zwięzłego pisania.

Skup się na nowych i stałych czytelnikach

Biorąc pod uwagę, że stanowią co najmniej 95% czytelników bloga, Twoje pisanie powinno zawsze zapewniać maksymalną wartość nowym i regularnym czytelnikom.

To tutaj mamy tendencję do popełniania błędów, próbując pisać zbyt często dla ekspertów (na przykład innych blogerów w naszym temacie). Pisząc dla ekspertów, narażamy się na realne ryzyko utraty wszystkich innych.

Pomyśl o swoim blogu warstwami. Jedna warstwa pisania powinna pomóc nowym czytelnikom. Po ich pokryciu następna warstwa powinna być dla Twoich stałych czytelników. Wreszcie, jeśli można pracować w, Ostatnia warstwa powinna być dla ekspertów.

Napisz jako ekspert, nie jak jeden

To, że jesteś ekspertem, nie oznacza, że musisz pisać w sposób trudny do odczytania i zrozumienia.

Dobrzy pisarze wiedzą, że prawdziwym wyzwaniem jest pisanie o trudnych tematach w prosty, jasny i przystępny sposób. Jak powiedział Einstein: „jeśli nie potrafisz tego po prostu wyjaśnić, nie rozumiesz tego wystarczająco dobrze.”

Jeśli jesteś w stanie pisać o trudnych tematach w sposób, który rozumieją nie-eksperci, zrobisz to, czego wielu ekspertów nie potrafi. nie ma lepszego sposobu na ustalenie swojego autorytetu ze wszystkimi trzema grupami, w tym ekspertami.

Koło zatoczyło pełne koło

Blogowanie to oczywiście nowe medium, ale jest to medium, za pomocą którego wyrażamy, edukujemy, bawimy i angażujemy ludzie. A ludzie nie zmienili się tak bardzo. Dlatego możemy uczyć się od przeszłości; ich wyzwania są naszymi wyzwaniami.

W miarę rozwoju blogowania, co odróżni niezwykłe i niezapomniane od mdłych i zapomnianych?

Nie chodzi o to, jak dobrze możesz tworzyć skoki ruchu, ale o to, ile sztuki wnosisz do rzemiosła blogowania. Świetnie jest mieć zabójczy blog, ale jeszcze lepiej mieć taki z Nutką poezji.

W czasach Szekspira było kilkudziesięciu dramaturgów, którzy wiedzieli, jak zapełnić miejsca, ale jest tylko jeden Szekspir. Kim chcesz być?

Jest to czwarta i ostatnia część serii How to Blog Like Shakespeare z Charliem Gilkeyem. Zobacz inne posty z serii:

  1. Jak pisać dla nowych czytelników
  2. Jak pisać dla stałych czytelników
  3. Jak pisać dla doświadczonych czytelników

O autorze: Charlie Gilkey pisze o znaczącym działaniu, kreatywności i przedsiębiorczości w produktywnym rozkwicie. Śledź go na Twitterze, aby zobaczyć, jak sobie radzi w całej sprawie zwięzłości.

Total
0
Shares
Related Posts