W telewizji sieciowej pisarz dosłownie prowadzi program. Są oni odpowiednio nazywani “showrunnerami”, ponieważ zarówno piszą, jak i nadzorują produkcję.
Dan Harmon był showrunnerem uznanego przez krytyków serialu komediowego o nazwie Community, który znalazł wściekłych fanów online, ale nigdy nie osiągnął oglądalności.
W ciągu 71 odcinków, które napisał i stworzył dla NBC, Harmon intensywnie blogował i pielęgnował rosnący legion obserwujących na Twitterze, obecnie wynoszący ponad 150 000.
Jego porywająca publiczność online podążała za każdym jego słowem, jego unikalne opowiadanie historii i komediowe know-how popkultury sprawiły, że zarówno serial, jak i jego twórca wydawały się mieć jeden głos.
Wtedy coś się stało. …
Jego obserwowanie w Internecie sprawiło, że stał się tak sławny, jak jego program telewizyjny
Ku przerażeniu jego fanów, Harmon został zwolniony jako producent wykonawczy Community pod koniec trzeciego sezonu z powodu różnic twórczych z siecią i bardzo publicznej kłótni z gwiazdą Chevy Chase.
Dla wielu było to sygnałem początku ciężkich czasów, ale dla Pana Harmona było to tylko dowód na rosnącą w nim rewolucję twórczą.
Dan Harmon nauczył się czegoś o pozostaniu wiernym swojemu kreatywnemu planowi bardzo wcześnie w swojej karierze, i nie chciał pozwolić, aby strażnicy go skompromitowali.
Siła tkwiąca w wielkiej historii
Jako wydawca online często trudno jest znaleźć unikalną historię, która naprawdę daje Twojej marce lub usłudze objętość, którą musi usłyszeć ponad paplaniną.
Wielcy copywriterzy od lat wiedzą, że serce wspaniałej historii zaczyna się od wejścia w rozmowę, którą Twoi odbiorcy już mają i zdobywają wystarczająco dużo zaufania, aby w końcu zabrać ich w podróż, która zaspokoi ich potrzeby i potrzeby.
Jak znaleźć tę fascynującą narrację, która naprawdę oddaje wyobraźnię Twoich perspektyw i zmusza ich do działania?
Eugene Schwartz napisał o “pierwszej technice przełomowej kopii”:
Pierwsze Kwalifikacje copywritera to wyobraźnia i entuzjazm. Jesteś dosłownie scenarzystą marzeń swojego potencjalnego klienta.
Przypominamy sobie to, na czym polegało tak wielu wielkich pisarzy przez lata, “monomytę” Josepha Campbella i podstawy wielu potężnych historii w całej historii.
Znany również jako podróż bohatera; jest to destylacja Twoich potencjalnych obaw, nadziei i marzeń oraz klucz do utrzymania ich uwagi na tyle długo, aby nagrodzić ich Twoim produktem lub usługami.
Nie jest tajemnicą, że wspaniałe historie rządzą światem, a Brian Clark często mówi o tym, jak ważne jest, aby twoja perspektywa stała się bohaterem twojej historii i poprowadziła ich w podróż, aby spełnić ich potrzeby dzięki twoim treściom:
- Musisz chwycić swoją perspektywę Uwaga ponieważ są zamknięci w codziennej rutynie ich zwykłego życia.
- Tworząc “wezwanie do przygody” przyciągasz ich odsetki w rozwiązywaniu dokuczliwego problemu lub niespełnionego pragnienia.
- Zawsze istnieje początkowa bezwładność i opór na wezwanie do przygody, które należy przezwyciężyć, udowadniając, że jesteś wiarygodnym zasobem, który posiada klucze do ich pożądanie.
- Jako zaufany autorytet i mentor dla Twojego potencjalnego klienta podajesz odpowiedzi, wezwanie do działanie i eliksir, który rozwiąże ich problemy, dzięki czemu będą znacznie lepiej niż wcześniej.
Narodziny kultu po
Jako pisarz i komik w Hollywood, Dan Harmon miał swój udział w niepowodzeniach.
Spędził lata próbując złamać kod udanego opowiadania historii. Przeanalizował tysiące filmów. Kiedy odkrył Josepha Campbella, zapaliło się światło.
Napisał pilot w reżyserii Bena Stillera, w rolach głównych Jack Black i Owen Wilson, który został odrzucony przez stację Fox.
Niezrażony, Harmon zdał sobie sprawę, że nie potrzebuje zgody hollywoodzkich graczy, aby robić wielkie show. Wraz z przyjaciółmi stworzył pomysłowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych o nazwie Channel 101, który był częścią Demokratycznej sieci telewizyjnej, częściowo YouTube-przed wynalezieniem YouTube.
Przybył do własnej wersji podróży bohatera, algorytmu, którego użył do destylowania udanej narracji w 8 prostych krokach.
Podobnie jak udany content marketing, algorytm Pana Harmona zabiera Bohatera w podróż samopoznania:
- Główny bohater znajduje się w strefie komfortu (zwykłego życia).
- Chcą czegoś (aby zaspokoić swoje pragnienia lub rozwiązać problem).
- Wchodzą w nieznaną sytuację (wezwanie do przygody).
- Muszą się do niej dostosować (i pokonać opór, obiekcje).
- Dostają to, czego chcieli (pojawia się mentor, który ich prowadzi i zapewnia klucz do rozwiązania ich problemów lub zaspokojenia ich pragnień).
- Ale trzeba za to zapłacić cenę (wezwanie do działania).
- Wracają do swojej znajomej sytuacji (stosują podane przez Ciebie rozwiązanie) …
- Po zmianie (na lepsze).
Dan Harmon stosuje swój algorytm historii do każdego elementu każdego kreatywnego projektu, nad którym pracuje, i wydaje się, że robi pewne fale.
Epilog …
Został nazwany geniuszem kreatywnym, a jego bezkompromisowa wizja przyniosła mu wiele reputacji na ulicy przez lata.
W zeszłym miesiącu Dan Harmon i przyjaciele zebrali 400 000 dolarów w 60 dni na Kickstarterze, aby wyprodukować scenariusz Charliego Kaufmana (autora Jako John Malkovich oraz Adaptacja), zasadniczo omijając proces hollywoodzkiego studia i przejmując prawo do finansowania osobom, które mają największe znaczenie, ich publiczności.
Teraz ma ludzi takich jak komik Louis C. K. ustawiających się w kolejce do podobnie fanowskich projektów, sprzedał pilota komediowego Adult Swim i jest w twórczych rozmowach, aby pisać programy zarówno w CBS, jak i Fox.
Życie nie jest takie złe dla faceta, który znalazł swój twórczy plan i trzymał się swoich broni, aby zapewnić widzom historię, która zmusza ich do powrotu po więcej.
Jaka jest Twoja historia?
Czy to sprawia, że publiczność wraca po więcej?