Historie się sprzedają, nie ma co do tego wątpliwości.
Ale nie sprzedają, bo mówią ludziom, co mają robić.
To jest to, co historia pozwala ludziom powiedz sobie to sprawia, że jest to potężne narzędzie sprzedaży.
Czasami ludzie wierzą w to, co im mówisz.
Ale ludzie rzadko wątpią w to, co themeselves.
Weź powieść i film Fight Club na przykład.
- Niektórzy postrzegają ją jako opowieść o niezadowolonych mężczyznach, którzy znajdują satysfakcję w walce ze sobą.
- Inni postrzegają to jako gloryfikację nihilizmu.
- Jeszcze inni widzą przestrogę metaforycznego odrzucenia naszego płytkiego, materialistycznego społeczeństwa.
- A niektórzy uznają to za ponadczasową alegorię trudnej drogi do oświecenia.
Teraz, ułożenie tych odmiennych interpretacji może po prostu doprowadzić do powstania klubu walki w komentarzach wśród fanów tej historii, którzy uważają, że ich pogląd jest prawidłowy.
Oraz wszyscy byłoby dobrze.
Kluczem do mocnej historii z marketingowego punktu widzenia jest zacząć tak głęboko, jak można uzyskać.
Opowiedz prostą historię, która ma znaczenie na wielu poziomach, a pozwolisz większej liczbie osób wyciągnąć wniosek, który jest dla nich odpowiedni.
Po zakupie posłuchaj uważnie dlaczego.
Powód, dla którego David Fincher wykonał Rzadki wyczyn, jakim było zrobienie filmu tak dobrego lub lepszego niż fantastyczna powieść Chucka Palahniuka, jest prosty.
Sfilmował ponadczasową alegorię, zamiast podążać tradycyjną hollywoodzką drogą, która opowiadałaby po prostu historię walczących facetów.
Stamtąd wszystko się ułożyło.
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj.