Gdy zdecydujesz się dowiedzieć więcej o rzemiośle copywritingu, szybko przekonasz się, że istnieją dwie szkoły myślenia.
Jedna szkoła uderza czytelnika czerwonymi nagłówkami, żółtym podświetleniem i agresywną kopią, która chwyta czytelnika jak terier potrząsający wiewiórką.
Druga szkoła rozwija przekonujący osobisty głos, pielęgnuje relacje z czytelnikiem i używa technik miękkiej sprzedaży, aby skłonić czytelnika do zakupu.
Która jest właściwa?
Cóż … oboje są.
Jak harpunować klienta
Łatwo jest śmiać się z tradycyjnych stron sprzedaży, ale są one szeroko stosowane, ponieważ przez wiele lat działały jak szalone. I nadal istnieją wersje, które działają dobrze dzisiaj. Podobnie jak infomercials i Cosmo nagłówki, mogą wyglądać głupoty, ale przekonali miliony ludzi do podjęcia działań i wydawania pieniędzy.
Tradycyjne strony sprzedaży są brzydkie, ponieważ są zaprojektowane tak, aby przyciągać i przyciągać uwagę. Atrakcyjny wygląd jest całkowicie drugorzędny.
Czytelnicy tych stron zazwyczaj pochodzą z reklamy lub, nieco rzadziej, z polecenia partnera. Perspektywa ma tendencję do podjęcia decyzji w ułamku sekundy o tym, czy jest we właściwym miejscu. Następnie spędza kolejne trzy lub cztery sekundy decydując, czy ta oferta spełni jego potrzeby.
Czerwone nagłówki, żółte podświetlenie, irytujące wyskakujące okienka i wyskakujące okienka oraz inne sztuczki handlu to wszystkie sposoby na złapanie nieznajomego i skupienie jego uwagi na tym, co masz do zaoferowania.
Oczywiście, długie strony sprzedaży mogą być tandetne, ale jeśli masz tylko jedną szansę na perspektywę, mogą działać bardzo dobrze. Dobrze napisana tradycyjna strona sprzedaży działa jak harpun. Kiedy prawdopodobna perspektywa płynie wzdłuż, jeśli cel pisarza jest dobry i ma wystarczającą moc za tym harpunem, może dokonać sprzedaży.
Czy harpun zawsze jest właściwym narzędziem?
Harpuny świetnie sprawdzają się, gdy trzeba szybko uderzyć. Ale mają kilka problemów.
Po pierwsze, powszechnie stosowana” brzydka ” wersja sprawia wrażenie tandety i braku etyki.
To wrażenie nie zawsze jest dokładne-długie strony sprzedaży zostały wykorzystane do świetnych rzeczy, a także śmieci. Ale chyba, że już ustalone wiarygodność z publicznością, perspektywa nie może odróżnić. Jeśli czytelnik nie potrzebuje pilnie tego, co sprzedajesz, naciśnie przycisk Wstecz tak szybko, jak to możliwe.
Po drugie, to naprawdę ciężko aby napisać dobrą stronę sprzedaży “harpoon”, która może przekształcić perspektywę w jednym ujęciu.
Różnica między skuteczne listy sprzedaży i nieszczęśliwych niepowodzeń może być zaskakująco subtelne. Jeśli jeszcze nie jesteś osobą, która może się okazać, że chociaż twoje listy # patrz jak jego (dla Twojego niewprawnego oka), nie praca jak jego.
Po trzecie, tani ruch jest coraz trudniejszy do zdobycia.
Dzięki konkurencyjnym pay-per-click słowom kluczowym za kilka dolarów zamiast kilku centów, te pojedyncze strony sprzedaży stają się coraz mniej skuteczne. Mistrzowie wciąż mogą to zrobić, ale ty musisz być mistrzem.
Jeśli nadal jesteś zainspirowany do nauki tej dziwnej i fascynującej formy, przestudiuj chrupiących starców, którzy opracowali oryginalne techniki. Gary Bencivenga, Joe Sugarman, Clayton Makepeace i Dan Kennedy mają tam środki, które mogą rozpocząć twoją praktykę.
Przydałby się też net
Jest alternatywne podejście, które warto rozważyć.
Zamiast rzucać jednopunktową komunikację tak mocno, jak to możliwe, należy rozważyć zachęcanie swoją perspektywę owinąć się w przyjazny, wspierający netto.
Innymi słowy, zamiast próbować harpoon klientów z pojedynczych strzał listów sprzedaży, sidła je w sieci przydatnych, istotnych treści.
Silna zawartość będzie nadal wabić swoją perspektywę z powrotem do regularnych ukąszeń. Każdy kęs buduje trochę więcej zaufania. Każdy kęs buduje twoją reputację jako przyjaznego autorytetu.
Niezależnie od tego, czy jest to strumień freeform, taki jak blog, czy zorganizowana Sekwencja autorespondera wiadomości e-mail, dobrze spreparowana sieć treści nie tylko przyciąga twoją perspektywę to wyprzedaż, to sprawia, że jest gruby i szczęśliwy na następny.
I prawdopodobnie zauważyłeś, że jest to bardzo przydatne do takich rzeczy, jak SEO i udostępnianie społecznościowe. Im bardziej jesteśmy połączeni z technologią komunikacyjną, tym lepiej działa sieć.
Jak korzystać z sieci bez zaplątania się
Świetny single-shot copywriting jest zwykle wynikiem wielu lat pracy i nauki.
Z drugiej strony tworzenie sieci świetnych treści w czasie jest o wiele łatwiejsze do opanowania. Nie musisz mieć perfekcyjnego każdego słowa. Nie potrzebujesz arsenału sztuczek sprzedażowych.
Jest to głównie kwestia dowiedzieć się, co klient chce i potrzebuje, a następnie coraz z własnej drogi. I technik copywritingu ty do użycie może być ” całkiem dobre “zamiast” następne wcielenie Gary ‘ ego Halberta.”
Jak już pewnie się domyślasz, content net jest metodą copywritingu, którą preferujemy w Copyblogger.
Nadal będziesz korzystać z dobrze przygotowanej strony docelowej (nie brzydkiej, proszę, jesteśmy teraz w 2012 roku). Ale szczerze mówiąc, ryby są o wiele łatwiejsze do złowienia, gdy dbasz o ich zadowolenie w sieci treści.