Go Big or Go Home: dlaczego bycie odważnym ma kluczowe znaczenie dla bycia zauważonym

Ten post gościa jest autorstwa Leo Babauty z Zen Habits.

Miliony blogów mówią o tym samym, co twój blog.

Przeczytaj to zdanie jeszcze raz i pozwól mu się na chwilę zanurzyć. Skoro tak wiele blogów mówi o tych samych tematach, jak odróżnisz swoje od reszty? Jak możesz wymyślić nowe i interesujące kąty na te same tematy zarówno dla Twojego postu, jak i ogólnego tematu bloga?

Jeśli nie masz nic przeciwko byciu kolejnym blogiem wśród milionów, po prostu mów o tym samym. Ale jeśli chcesz zrobić Technorati Top 1,000 (zrobiłem to w pięć miesięcy i dostałem się do 11,000 subskrybentów i 1 milion odsłon miesięcznie w tym okresie), musisz znaleźć sposób, aby zostać zauważonym. Musisz wyróżniać się z tłumu.

Jak zostać zauważonym? Musisz być odważny.

Nie ma innego wyjścia.

Pomyśl o tym: jestem zwykłym czytelnikiem, zaglądam do mojego Google Reader lub na Digg i widzę dwa nagłówki:

Nagłówek 1: Dobre Ćwiczenia Siłowe

Nagłówek 2: 16 wskazówek, jak potroić efektywność treningu

Pierwszy nagłówek dostał 2 Diggsa, a drugi ponad 1000. Różnica? Cóż, pierwszy ma raczej mdły nagłówek, a drugi jest nieco odważniejszy. Ale kluczową różnicę zrobiono jeszcze przed napisaniem artykułu i nagłówka-kiedy autor wybrał Temat postu.

Dokonaj pogrubionych wyborów tematów postów

Powiedzmy, że chcesz dziś napisać post o, powiedzmy, zarabianiu pieniędzy z Google Adsense. Zauważyłeś, że na dwóch różnych blogach, które posiadasz, jeden zarabia nieco więcej na Adsense niż drugi, a z Twoich testów odkryłeś, że powodem jest to, że podczas gdy oba blogi mają ten sam ruch, jeden otrzymuje ogólne czytelnictwo, a drugi ma bardziej ukierunkowaną niszę — a ten z ukierunkowanym czytelnictwem serwuje lepiej ukierunkowane reklamy, a tym samym uzyskuje więcej kliknięć i robi więcej pieniędzy.

Więc chcesz napisać post, który to wyjaśnia. Teraz możesz łatwo napisać post, który mówi o tym, jak blogerzy powinni wybierać ukierunkowane nisze dla swoich blogów, aby zarabiać więcej na Adsense.

Lub zamiast tego możesz zadać sobie te trzy pytania:

  1. Gdyby czytelnik zobaczył ten nagłówek i krótko przejrzał post w swoim czytniku kanałów, czy kliknąłby na historię, aby przeczytać całość?
  2. Gdybym zobaczył ten artykuł na Digg, zagłosowałbym na niego? Czy znajdzie się na pierwszej stronie Digg?
  3. Gdybym był redaktorem bardzo popularnego bloga, czy linkowałbym do tego artykułu?

Jeśli odpowiedź na te pytania brzmi Nie, wróć i przemyśl swój post. Pisanie zwykłego postu, który ludzie przeczytali milion razy na innych blogach, to strata czasu. Nikt nie chce czytać drugiego.

Więc jak zmienić to w coś, co warto napisać? Szukaj odważniejszych sposobów pisania na ten sam temat. Oto kilka sposobów, aby być odważniejszym z przykładowym tematem:

Przykład 1: Jak zarabiam dwa tysiące miesięcznie dzięki laserowemu celowaniu

Przykład 2: Wyrzuć swój Blog: niszowe blogi są jedynym sposobem, aby przejść

Przykład 3: Zarabiaj Dwa Razy Więcej Przy Mniejszej Liczbie Czytelników, A Nie Więcej

Czy wszystkie te przykłady odniosą sukces? Prawdopodobnie nie. Ale widać różnicę między oryginalnym pomysłem, a tymi trzema odważniejszymi rozszerzeniami na ten sam pomysł. Powinienem zauważyć: bycie odważnym nie oznacza pisania hiperbolicznych nagłówków. Oznacza to pisanie o większym i odważniejszym pomyśle i tworzenie jego kopii zapasowych za pomocą świetnej treści. Ale zaczyna się od pomysłu-bądź odważny i odważny, a zostaniesz zauważony.

Dlaczego Bold Działa

Dlaczego bycie odważnym działa lepiej niż bycie skromnym i skromnym, jak myślę, że wielu z nas wolałoby być? Oto dlaczego:

  • Wyróżnia się. Znowu jest ponad 83 miliony blogów … jak zostaniesz zauważony wśród kakofonii tych wszystkich blogów? Jeśli myślisz, że większe i odważniejsze niż wszystkie z nich, zostaniesz zauważony.
  • Jesteś bardziej klikalny. Jeśli twój nagłówek znajduje się w czyimś czytniku kanałów lub widzi Twój nagłówek na innym blogu wśród listy linków, będzie bardziej skłonny kliknąć na Ciebie, jeśli jesteś odważny. To prawie nie do odparcia.
  • Ludzie mówią o Tobie. Dobrze, że ludzie zaczynają o Tobie mówić. Czytają Twój odważny post i mówią o tym na swoim blogu. “Właśnie przeczytałem ciekawy post na temat Zen Habits o tym, dlaczego … “A nawet jeśli się nie zgadzają, to wciąż dobra wiadomość . To, czy ludzie się z tobą nie zgadzają, czy nie, jest nieistotne – chcesz, aby mówili o Tobie.
  • Ludzie linkują do ciebie. Kiedy inne blogi mówią o Tobie, łączą się z tobą. I to jest najważniejszy efekt ze wszystkich.
  • Digg traffic. Najważniejszą rzeczą na Digg jest nagłówek-chodzi o jedyną rzecz, którą widzą użytkownicy Digg. Jeśli nagłówek jest pogrubiony, jest bardziej prawdopodobne, aby uzyskać Dugg. A wejście na stronę główną Digg wysyła duży ruch. Oczywiście, że ruch znowu ucichnie za kilka dni — ale w międzyczasie pojawi się kilkanaście lub dwa kolejne linki wskazujące na Twój popularny artykuł. Wszystko zaczyna się od śmiałości.
  • Zostań ekspertem. Najprawdopodobniej będzie to kontrowersyjne twierdzenie, ale mówię z doświadczenia. Jeśli mówisz o tych samych tematach, co wszyscy inni, ale mówisz to odważniej, z czasem zaczniesz być postrzegany jako ekspert w tym temacie. Nie tylko sprawisz, że ludzie będą o Tobie mówić, łączyć się z Tobą i kopać cię, ale twoja wiarygodność wzrośnie. Ludzie zaczną nazywać cię ” Guru produktywności “lub” ekspert SEO “lub”guru fitness”.
  • Efekt kumulacyjny. Jaki jest efekt tych wszystkich rzeczy? Bycie zauważonym, klikanym, rozmawianym, powiązanym, Dugg (lub delicious ‘ D lub reddited lub scaped) i uważanym za eksperta … cóż, długoterminowa odpowiedź to oczywiście więcej linków i więcej ruchu i więcej ruchu w wyszukiwarkach i więcej przychodów z reklam. To prawdopodobnie dobra rzecz dla większości blogów.

Mogę osobiście zaświadczyć, że ta metoda bycia odważnym z tematami postów i nagłówkami działa. Nie przesadzam celowo, ale biorę zwykły post i przenoszę go na inny poziom.

Kiedy chciałem zrobić post z niektórymi z moich ulubionych Załatwianie Spraw linki, postanowiłem zamiast tego zrobić masywny post na liście zasobów GTD. Pisanie Zajęło mi kilka godzin dłużej niż pierwotny pomysł … ale to był hit. Kiedy chciałem zrobić post o oszczędność i jest romantyczny, rozszerzyłem go do innego hitu: 50 sposoby być romantyczny na tanie. Kiedy chciałem zrobić artykuł na temat niektórych rzeczy, których nauczyłem się jako biegacz, pogrubiłem go i dostałem inny niezwykle popularny post: Przewodnik dla początkujących do biegania.

Wszystko to trwało znacznie dłużej niż normalnie, i musiałem poprzeć każdy post badaniami i dobrymi pomysłami, ale zadziałały. I to bardzo.

Weź swoje regularne pomysły na posty i pogrubić je. Zostaniesz zauważony i to się liczy.

Total
0
Shares
Related Posts