Ten post gościa jest autorstwa Leo Babauty z Zen Habits.
Miliony blogów mówią o tym samym, co twój blog.
Przeczytaj to zdanie jeszcze raz i pozwól mu się na chwilę zanurzyć. Skoro tak wiele blogów mówi o tych samych tematach, jak odróżnisz swoje od reszty? Jak możesz wymyślić nowe i interesujące kąty na te same tematy zarówno dla Twojego postu, jak i ogólnego tematu bloga?
Jeśli nie masz nic przeciwko byciu kolejnym blogiem wśród milionów, po prostu mów o tym samym. Ale jeśli chcesz zrobić Technorati Top 1,000 (zrobiłem to w pięć miesięcy i dostałem się do 11,000 subskrybentów i 1 milion odsłon miesięcznie w tym okresie), musisz znaleźć sposób, aby zostać zauważonym. Musisz wyróżniać się z tłumu.
Jak zostać zauważonym? Musisz być odważny.
Nie ma innego wyjścia.
Pomyśl o tym: jestem zwykłym czytelnikiem, zaglądam do mojego Google Reader lub na Digg i widzę dwa nagłówki:
Nagłówek 1: Dobre Ćwiczenia Siłowe
Nagłówek 2: 16 wskazówek, jak potroić efektywność treningu
Pierwszy nagłówek dostał 2 Diggsa, a drugi ponad 1000. Różnica? Cóż, pierwszy ma raczej mdły nagłówek, a drugi jest nieco odważniejszy. Ale kluczową różnicę zrobiono jeszcze przed napisaniem artykułu i nagłówka-kiedy autor wybrał Temat postu.
Dokonaj pogrubionych wyborów tematów postów
Powiedzmy, że chcesz dziś napisać post o, powiedzmy, zarabianiu pieniędzy z Google Adsense. Zauważyłeś, że na dwóch różnych blogach, które posiadasz, jeden zarabia nieco więcej na Adsense niż drugi, a z Twoich testów odkryłeś, że powodem jest to, że podczas gdy oba blogi mają ten sam ruch, jeden otrzymuje ogólne czytelnictwo, a drugi ma bardziej ukierunkowaną niszę — a ten z ukierunkowanym czytelnictwem serwuje lepiej ukierunkowane reklamy, a tym samym uzyskuje więcej kliknięć i robi więcej pieniędzy.
Więc chcesz napisać post, który to wyjaśnia. Teraz możesz łatwo napisać post, który mówi o tym, jak blogerzy powinni wybierać ukierunkowane nisze dla swoich blogów, aby zarabiać więcej na Adsense.
Lub zamiast tego możesz zadać sobie te trzy pytania:
- Gdyby czytelnik zobaczył ten nagłówek i krótko przejrzał post w swoim czytniku kanałów, czy kliknąłby na historię, aby przeczytać całość?
- Gdybym zobaczył ten artykuł na Digg, zagłosowałbym na niego? Czy znajdzie się na pierwszej stronie Digg?
- Gdybym był redaktorem bardzo popularnego bloga, czy linkowałbym do tego artykułu?
Jeśli odpowiedź na te pytania brzmi Nie, wróć i przemyśl swój post. Pisanie zwykłego postu, który ludzie przeczytali milion razy na innych blogach, to strata czasu. Nikt nie chce czytać drugiego.
Więc jak zmienić to w coś, co warto napisać? Szukaj odważniejszych sposobów pisania na ten sam temat. Oto kilka sposobów, aby być odważniejszym z przykładowym tematem:
Przykład 1: Jak zarabiam dwa tysiące miesięcznie dzięki laserowemu celowaniu
Przykład 2: Wyrzuć swój Blog: niszowe blogi są jedynym sposobem, aby przejść
Przykład 3: Zarabiaj Dwa Razy Więcej Przy Mniejszej Liczbie Czytelników, A Nie Więcej
Czy wszystkie te przykłady odniosą sukces? Prawdopodobnie nie. Ale widać różnicę między oryginalnym pomysłem, a tymi trzema odważniejszymi rozszerzeniami na ten sam pomysł. Powinienem zauważyć: bycie odważnym nie oznacza pisania hiperbolicznych nagłówków. Oznacza to pisanie o większym i odważniejszym pomyśle i tworzenie jego kopii zapasowych za pomocą świetnej treści. Ale zaczyna się od pomysłu-bądź odważny i odważny, a zostaniesz zauważony.
Dlaczego Bold Działa
Dlaczego bycie odważnym działa lepiej niż bycie skromnym i skromnym, jak myślę, że wielu z nas wolałoby być? Oto dlaczego:
- Wyróżnia się. Znowu jest ponad 83 miliony blogów … jak zostaniesz zauważony wśród kakofonii tych wszystkich blogów? Jeśli myślisz, że większe i odważniejsze niż wszystkie z nich, zostaniesz zauważony.
- Jesteś bardziej klikalny. Jeśli twój nagłówek znajduje się w czyimś czytniku kanałów lub widzi Twój nagłówek na innym blogu wśród listy linków, będzie bardziej skłonny kliknąć na Ciebie, jeśli jesteś odważny. To prawie nie do odparcia.
- Ludzie mówią o Tobie. Dobrze, że ludzie zaczynają o Tobie mówić. Czytają Twój odważny post i mówią o tym na swoim blogu. “Właśnie przeczytałem ciekawy post na temat Zen Habits o tym, dlaczego … “A nawet jeśli się nie zgadzają, to wciąż dobra wiadomość . To, czy ludzie się z tobą nie zgadzają, czy nie, jest nieistotne – chcesz, aby mówili o Tobie.
- Ludzie linkują do ciebie. Kiedy inne blogi mówią o Tobie, łączą się z tobą. I to jest najważniejszy efekt ze wszystkich.
- Digg traffic. Najważniejszą rzeczą na Digg jest nagłówek-chodzi o jedyną rzecz, którą widzą użytkownicy Digg. Jeśli nagłówek jest pogrubiony, jest bardziej prawdopodobne, aby uzyskać Dugg. A wejście na stronę główną Digg wysyła duży ruch. Oczywiście, że ruch znowu ucichnie za kilka dni — ale w międzyczasie pojawi się kilkanaście lub dwa kolejne linki wskazujące na Twój popularny artykuł. Wszystko zaczyna się od śmiałości.
- Zostań ekspertem. Najprawdopodobniej będzie to kontrowersyjne twierdzenie, ale mówię z doświadczenia. Jeśli mówisz o tych samych tematach, co wszyscy inni, ale mówisz to odważniej, z czasem zaczniesz być postrzegany jako ekspert w tym temacie. Nie tylko sprawisz, że ludzie będą o Tobie mówić, łączyć się z Tobą i kopać cię, ale twoja wiarygodność wzrośnie. Ludzie zaczną nazywać cię ” Guru produktywności “lub” ekspert SEO “lub”guru fitness”.
- Efekt kumulacyjny. Jaki jest efekt tych wszystkich rzeczy? Bycie zauważonym, klikanym, rozmawianym, powiązanym, Dugg (lub delicious ‘ D lub reddited lub scaped) i uważanym za eksperta … cóż, długoterminowa odpowiedź to oczywiście więcej linków i więcej ruchu i więcej ruchu w wyszukiwarkach i więcej przychodów z reklam. To prawdopodobnie dobra rzecz dla większości blogów.
Mogę osobiście zaświadczyć, że ta metoda bycia odważnym z tematami postów i nagłówkami działa. Nie przesadzam celowo, ale biorę zwykły post i przenoszę go na inny poziom.
Kiedy chciałem zrobić post z niektórymi z moich ulubionych Załatwianie Spraw linki, postanowiłem zamiast tego zrobić masywny post na liście zasobów GTD. Pisanie Zajęło mi kilka godzin dłużej niż pierwotny pomysł … ale to był hit. Kiedy chciałem zrobić post o oszczędność i jest romantyczny, rozszerzyłem go do innego hitu: 50 sposoby być romantyczny na tanie. Kiedy chciałem zrobić artykuł na temat niektórych rzeczy, których nauczyłem się jako biegacz, pogrubiłem go i dostałem inny niezwykle popularny post: Przewodnik dla początkujących do biegania.
Wszystko to trwało znacznie dłużej niż normalnie, i musiałem poprzeć każdy post badaniami i dobrymi pomysłami, ale zadziałały. I to bardzo.
Weź swoje regularne pomysły na posty i pogrubić je. Zostaniesz zauważony i to się liczy.