Perswazyjne kampanie e-mailowe są długo studiowaną sztuką i nauką, szczególnie interesującą dla copywriterów.
Jeśli kiedykolwiek oglądałeś hit HBO, Gra o Tron, widziałeś, jak kluczowe postacie polityczne próbują się nawzajem oskrzydlać w krwawych kampaniach, aby zdobyć najwyższy urząd w kraju, Żelazny Tron.
W serialu, opartym na bestsellerowych powieściach fantasy George ‘ a R. R. Martina, kruki są wykorzystywane jako posłańcy między szefami obozów wojskowych, którzy wszyscy żyją w Krainie niestety pozbawionej Internetu.
Jednak w prawdziwym życiu kruki nigdy nie były używane jako posłańcy, ponieważ nie mają silnego wyczucia kierunku (są świetne w sprzątaniu dróg).
Były to gołębie pocztowe, które były używane w prawdziwych kampaniach wojskowych już w VI wieku p. n. e., a nawet dopiero w II Wojnie Światowej, do przenoszenia ważnych informacji tam iz powrotem nad liniami wroga.
Co gołębie mają wspólnego z e-mail marketingiem?
Wierzcie lub nie, są one dziwnie związane z kampaniami wpływów, które były prowadzone dla serc i umysłów społeczeństwa od wieków. Zobacz też …
Kampania [Kam-peyn] rzeczownik
Wspólny wysiłek w celu osiągnięcia celu.
Jedna wczesna definicja słowa kampania – jak używane przez generałów wojskowych-było proste polecenie ” zająć pole.”
Dopiero później nabierał on bardziej znanego politycznego znaczenia zbioru wysiłków organizacyjnych kołysząca się opinia publiczna.
Czy to przypadek, że marketerzy tak często używają słowa kampania, jak w “kampanii reklamowej” lub “kampanii e-mailowej?”
Absolutnie nie, ponieważ to, co robimy jako autorzy “kampanii”, to wykorzystanie naszych skoncentrowanych mocy języka angielskiego do przekonywania słowami.
Narody zostały zdobyte i utracone słowami, a wielcy pisarze w całej historii zwracali szczególną uwagę na tę niezniszczalną prawdę.
Filozofowie, Królowie i copywriterzy używają tych metod
W miarę zmniejszania się zainteresowania my-pisarze, twórcy Internetu-nieustannie poszukujemy skuteczniejszych sposobów łączenia się z naszymi odbiorcami.
Często jednak zapominamy o najprostszym i najskuteczniejszym sposobie komunikacji, jaki posiadamy jako wydawcy internetowi: przekazie bezpośrednim, osobistym i wartościowym.
Nie spieram się o przejście na kampanię marketingową (zbyt niechlujną), ale lobbuję za prostotą i wdziękiem poczty e-mail, aby skutecznie i efektywnie komunikować się z klientami i klientami.
Fakt: Kampanie wpływów były prowadzone od początku słowa pisanego.
Arystoteles (ok. 300 p. n. e.) był dość wpływowym człowiekiem, który napisał mały Traktat o nazwie Retoryka to zmieniło świat na zawsze.
Luźno zdefiniowana retoryka jest sztuką jednej osoby próbującej przekonać drugą
Arystoteles sklasyfikował trzy najważniejsze rzeczy, które powinny posiadać wszystkie skuteczne argumenty perswazyjne:
Etos, patos i logos stwórz podstawę każdego przekonującego argumentu i przekręć koła ludzkiego umysłu, język pożądania.
Szanowny ad-man Eugene Schwartz napisał:
Reklama jest literaturą pożądania. Jest to encyklopedia marzeń … Reklama nadaje formę i treść pragnieniom.
Wszyscy jesteśmy tak pochłonięci wewnętrznym działaniem naszych umysłów, naszych pragnień i problemów, że często tracimy z oczu podstawowe elementy składowe naszej cywilizacji.
Na każdym z wielu ekranów przed nami — komputerze stacjonarnym, notebooku lub smartfonie — historie opowiadane są za pomocą każdego kliknięcia myszki, samego języka perswazji online.
Aleksander Wielki był uczniem perswazji
Co by zrobił jeden z największych władców wszechczasów, by zdobyć serca i umysły swojego ogromnego imperium?
Retoryka, której uczył go słynny nauczyciel Arystoteles.
Armie Aleksandra Wielkiego nie tylko używały gołębi wojennych do komunikacji, ale Aleksander nauczył się podstawowych elementów perswazji, których nauczał wszystkich wielkich przywódców na zawsze.
Czy to dziwne, że stał się jednym z najlepiej poznanych zdobywców w historii z Imperium rozciągającym się od Morza Śródziemnego po Tybet?
Nie, bo Arystoteles dobrze go przygotował do walki z trzy tajne bronie że wszystkie wpływowe kampanie e-mailowe powinny być wyposażone w:
- Ethos-sprzedawanie siebie: Jest to pierwszy krok do ustalenia Twojej wiarygodności jako wydawcy online. Ktoś, kto jest ekspertem w swojej dziedzinie lub po prostu wykazuje ogromną wiedzę na dany temat, jest uważany za godnego zaufania (masz postrzeganą inteligencję, niezawodność i autorytet). Jako marketer treści, job one staje się sympatycznym ekspertem w swojej dziedzinie, aby tworzyć wartościowe treści, które ludzie klikają i udostępniają. Zabójcza treść z czasem buduje Twoją wiarygodność.
- Patos-kołyszące się emocje: Często osiągane za pomocą metafor, opowiadania historii lub wywoływania silnych emocji ze strony odbiorców. Postrzegane jako najwcześniejsze załamanie ludzkiej psychologii. Kiedy czytelnicy są kołysani przez twoje moce opowiadania historii, są bardziej skłonni do rezygnacji z listy e-mailowej, aby pogłębić rozmowę. Dzięki temu marketerzy treści mogą oferować jeszcze bardziej wartościowe treści, składać oferty, opowiadać więcej historii i udostępniać je produkty i usługi z nimi, aby poprawić swoje życie. Tylko uważaj – Patos bez swoich towarzyszy Etos i Logos mogą szybko przekształcić się w Tani hype.
- Logos-rozwinięcie argumentu poprzez solidne rozumowanie: Obejmuje wykorzystanie statystyki, logiki lub specyfiki. Przykłady są często zaczerpnięte z historii (brzmi znajomo?), mitologią lub hipotetycznymi sytuacjami do wyciągania wniosków. Również rozumowanie dedukcyjne pozwala widzom rozwiązać zagadkę samodzielnie, po prostu dostarczając wszystkie elementy dla nich. Zawartość plików Cookie, która ustanawia relację zaufania z odbiorcami, opiera się na wartości Twojej wiedzy. Często jest to w formie dowodu społecznego, referencje, i wiele dobrych starych kul, które przybijają korzyści z oferty.
Czy Arystoteles był ojcem współczesnego marketingu? Być może. Ale był także prekursorem nowoczesnej argumentacji politycznej, która ukształtowała większość świata, jaki znamy.
Współczesny student retoryki wchodzi na scenę
Przewiń do teraźniejszości, gdzie kontrowersyjny prezydent-dobrze obeznany w szkole retoryki-zatrudnia uznanego copywritera, aby pomógł utrzymać swój tron.
Czy Obama używał gołębi wojennych? W pewnym sensie tak.
Swoją reelekcję zbudował wokół jednej z najbardziej zaawansowanych technologicznie kampanii e-mailowych w historii.
I zatrudnił zajebistego copywritera, żeby to wszystko poskładać do kupy, Jima Messinę.
Messina z kolei znalazł innego zaufanego ad-MANA, Joe Rosparsa, który stanął na czele kampanii e-mail marketingu i mediów społecznościowych, która trafiłaby do rekordów, zbierając prawie 700 milionów dolarów.
Zespół intensywnie testował wszystko, od tematów do strategii treści, aby doskonalić swoje wyniki do perfekcji.
Testuj, analizuj, zmieniaj, wysyłaj ponownie.
To była ich strategia e-mailowa, w skrócie.
Rygorystyczne eksperymenty i analizy ujawniły kilka zaskakujących rzeczy:
- Ich założenia dotyczące tego, co uważali za udane, były zwykle błędne.
- A casual tone zawsze działało najlepiej.
- Im prostsze były e-maile, tym lepszy wynik.
Wyniki były bezprecedensowe. Tylko jeden e-mail zebrał 3 miliony dolarów.
Oto przykład jednego z e-maili kampanii Obamy:
Przyjaciel —
Jesteś w 2012: Witam i dziękuję.
Zapomnij o wszystkim, co wiesz o polityce.
Ponieważ mogę ci powiedzieć, że najbliższe miesiące będą niczym, czego nie widziałeś w kampanii. Jeśli mamy wygrać, musimy być twardsi, mądrzejsi i bardziej innowacyjni niż kiedykolwiek wcześniej.
Prezydent ma zadanie do wykonania, więc prosi każdego z nas, żebyśmy przejęli inicjatywę w kształtowaniu tego wysiłku.
Ta praca zaczyna się teraz w waszej społeczności.
Zapisz się na Wolontariat już dziś.
Wasze dzisiejsze przywództwo pomoże zbudować tę kampanię w ciągu najbliższych kilku miesięcy, aż do 6 listopada.
Możesz zostać poproszony o rekrutację innych wolontariuszy, rejestrację wyborców lub porozmawianie z przyjaciółmi i sąsiadami o tym, co mają nadzieję zobaczyć w tej kampanii. Możesz zapisać się na ochotnika już dziś, a tego lata poprowadzić akcję.
Zacząłem wzmacniać mieszkańców społeczności domów mobilnych w Missoula w stanie Montana-daleko od Waszyngtonu. jako organizator wiem, że wszystko zaczyna się na naszych własnych podwórkach. Zaangażowanie się w kampanię jest ogromnym pierwszym krokiem, ale to decyzje, które podejmujemy od tego momentu, decydują o sukcesie.
Niezależnie od tego, czy jesteś pierwszym wsparciem, czy wolontariuszem-weteranem, ta kampania należy do ciebie. Jesteś jego właścicielem i zasilasz go.
To ekscytujący czas, aby się zaangażować-zapisz się do wolontariatu już dziś:
Chodźmy.,
Jim Messina
Kierownik Kampanii
Obama dla Ameryki
Widzisz, dlaczego to miałoby zadziałać?
Przyznam, że e-mail został napisany dla określonej publiczności w odniesieniu do konkretnej kampanii politycznej i prawdopodobnie znacznie różni się od tego, co działałoby w kontekście twojej publiczności i tematu.
Ale Lisa Nirell załamała się bardzo dobrze-w artykule dla Szybka Firma – jak e-mail marketing Obamy pchnął wszystkie właściwe przyciski.
- Przemawia bezpośrednio do swojego idealnego czytelnika: Pamiętaj, że e-mail nie został napisany dla subskrybentów Copyblogger. Został napisany dla ich lista, publiczność, która zna, lubi i ufa kandydatowi. Uproszczone kopiowanie podejścia opracowanego dla innej listy nigdy nie zapewni pożądanych wyników.
- Szybko przechodzi do rzeczy: Dobry marketer e-mail wie, jak szybko przyciągnąć uwagę, aby wykorzystać krótki czas uwagi czytelnika. Copywriting 101 jest tutaj w pełni skuteczny i łatwo go zauważyć.
- Opowiada historię, z którą jego publiczność może się: Jeśli robisz sobie cennego i godnego zaufania przyjaciela w skrzynce odbiorczej, z którą czytelnicy chcą się połączyć, przekazujesz autorytet i życzliwość, która buduje to zaufanie, abyś mógł złożyć ofertę, której nie mogą odrzucić.
- Jego przesłanie jest zwięzłe i do rzeczy: Łatwe czytanie to naprawdę trudne pisanie (powiedział Każdy copywriter kiedykolwiek). To było prawdopodobnie sprawdzone i edytowane przynajmniej tuzin razy zanim został wysłany. Musisz edytować i ponownie edytować, aby Twoja wiadomość była krystalicznie czysty.
Joe Rospars był nazywany “Karlem Rove Internetu” i z pewnością zainspirowały go udane kampanie korespondencyjne tego republikańskiego konsultanta dla prezydenta George ‘ a W. Busha.
Razem, zespół reelekcji Obamy skonstruował kilka niezwykle zaawansowanych metod perswazji, wszystkie zbudowane na solidnej platformie technologicznej, która prawdopodobnie zmieni sposób prowadzenia kampanii w przyszłości.
Ich siłą napędową była prostota i skuteczność perswazyjnej kampanii e-mailowej.
Wątek od Aleksandra Wielkiego do prezydenta Obamy do ciebie …
Obaj mieli dostęp do opłacalnych środków komunikacji ze swoimi okręgami wyborczymi i obaj stosowali fundamentalne zasady retoryki.
Podstawą każdej wspaniałej kampanii e-mailowej (lub content marketingowej) jest perswazja, a la Arystotelesa i rozwijał się przez tysiące lat.
Brian Clark rozszerzył 10 ponadczasowe perswazyjne techniki pisania, które można absolutnie zastosować do perswazyjnych kampanii e-mailowych dzisiaj …
- Repetytorium: Powtarzaj, ale nie powtarzaj. Wypowiedz się na kilka sposobów (dobrze znana strategia retoryki).
- Podaj powody, dla których: Psychologia ponieważ przygotowuje publiczność do akcji.
- Spójność: Dokładnie zgodnie z etos ustanowienia uczciwości w Internecie. Pokaż się i bądź użyteczny!
- Dowód Społeczny: Napędowy charakter akceptacji i przynależności.
- Porównania: Metafory, podobieństwa i analogie, które odnoszą się do rzeczy ogólnie przyjętych za prawdziwe.
- Agitować i rozwiązywać: Opisz problem, a następnie zaproponuj rozwiązanie. Klasyczny Marketing 101.
- Prognostyk: Daj wgląd w przyszłość w oparciu o solidne dowody.
- Go tribal: Seth Godin ‘ s school of giving someone a exclusive opportunity to be a part of something great.
- Zgłaszanie zastrzeżeń: Retoryka 101: Zrób swoje badania, aby poznać obiekcje odbiorców przed nimi.
- Opowiadania: Brzmi jak zepsuta płyta?
W krótkim dziele sama Leitha dla NYTimes na temat retoryki przedstawia klasyczną sztukę perswazji.
Perswazyjna technika retoryki, która wyróżnia mnie najbardziej?
Sprezzatura: naturalność dobrze spreparowanego argumentu
Innymi słowy, im więcej zdań odnosi się do siebie jako całości, tym mniej prawdopodobne jest, że czytelnik zauważy pisanie i zostanie pochłonięty historią.
Leith rozszerza swoje studium retoryki w swojej książce Words Like Loaded Pistols (obowiązkowa pozycja dla wszystkich maniaków słowa) i przypomina nam:
Wymieniamy się informacjami, ponieważ są one użyteczne lub zachwycające, ponieważ robią coś dla nas … język dzieje się, ponieważ ludzie są maszynami pożądania, a czym są węzły pożądania i języka retoryka.
Jako copywriterzy dążymy do naturalności, która nie rozprasza, pisania, które jest przezroczystą taflą szkła bez smug.
Dobre e-maile muszą być bezproblemowe, aby działały dobrze
W czasie, gdy poczta e-mail jest tak rozpowszechniona, jak zawsze, jego moc jest trudna do zignorowania. Według ostatnich badań marketingowych:
- 80% z nas twierdzi, że codziennie otrzymuje wiadomości marketingowe wraz z naszymi osobistymi wiadomościami e-mail.
- 70% z nas korzysta z kuponu lub rabatu, o którym dowiedzieliśmy się z e-maila.
- 60% z nas twierdzi, że otrzymywanie oferty specjalne jest głównym powodem subskrypcji listy e-mail od firmy.
Twój wpływ opiera się na zaufaniu
W Copyblogger stawiamy pierwszy krok w każdej skutecznej kampanii e-mail marketingowej: ustal swój autorytet, stając się na sympatyczny ekspert dla swoich odbiorców.
Dzięki zaangażowaniu w budowanie odpowiedniej i ukierunkowanej listy e-mail możesz zapewnić autorytet i zaufanie oczekiwanym fanom oraz rozwinąć długoterminową rozmowę, która ostatecznie rozwinie Twoją firmę.
Nowy Rok zawsze daje możliwość rozpoczęcia od nowa bardziej skutecznych strategii content marketingowych.
Dzięki solidnej platformie do pracy i własnej witrynie internetowej, która nie jest zbudowana na cudzej ziemi, e-mail jest najskuteczniejszym sposobem łączenia się z odbiorcami i rozwijania marki.
W poprzednim poście dla E-mail Marketing, który działa Trafiłem tylko na kilku z niezwykle udanych marketerów e-mail, którzy podnieśli swoje firmy w Internecie.
Z perspektywy czasu strategie udanego e-mail marketingu wcale nie są tajemnicami, a zwrot z inwestycji jest dość nieodparty.
Długa historia, szybkie jedzenie na wynos …
- Zbuduj swoją publiczność dzięki sprawdzonym metodom Content Marketingu 101
- Uchwyć swoje opt-ins dzięki rozpowszechnionej i strategicznej rejestracji e-mail w swojej witrynie
- Zautomatyzuj swoje biuletyny e-mail dzięki dobrze napisanemu autoresponderowi
- Pisz nieodparte linie tematu, których nie można zignorować
- Używaj języka perswazji, ale zachowaj prostotę
- Bądź konwersacyjny i relatywny (patrz: retoryka)
- Opowiedz wspaniałą historię
- Śledzenie danych i dostosowywanie się do zmian: e-mail Marketing 201
Mamy bogactwo zasobów tutaj na stronie, aby pomóc, kiedy tylko tego potrzebujesz, począwszy od E-mail marketingu 101.
Skuteczne kampanie e-mail marketingowe rozpoczynają się od strategii kick-ass i jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy … twój pierwszy e-mail.
Pisz!
A jeśli zauważyłeś kilka przykładów retoryka w moich argumentach powyżej wrzuć je do komentarzy.
Pozdrawiam 2013, wielki rok przed sobą dla pisarzy online!