6 prostych kroków do pisania uwodzicielskiej kopii internetowej

Jak uwodzicielski jesteś?

Nie jestem wielkim uwodzicielem.

Nie mam się czym chwalić. Nie jestem współczesną Kleopatrą.

Ale jako marketer i copywriter studiowałem uwodzicielskie techniki, których używają duże marki, aby zdobyć klientów.

Jak Apple skusi nas do rozstania się z naszą ciężko zarobioną gotówką i wymiany perfekcyjnego iPhone ‘a 4 na iPhone’ a 5?

Jak Amazon kiedykolwiek przekonać mnie do czytania książek na Kindle, kiedy kocham wygląd, czuć, i zapach prawdziwych książek?

“Sekretem” pisania uwodzicielskiej kopii internetowej jest podążanie za sprawdzonym procesem 6-stopniowym.

Aby rozpocząć, musisz dokładnie wiedzieć kto chcesz uwieść …

1. Opisz swojego idealnego czytelnika

Opisanie (i wizualizacja) idealnego czytnika sprawia, że twoja kopia internetowa jest o wiele bardziej żywa i osobista.

Nie oznacza to, że sprzedasz swój produkt lub usługę tylko tej osobie. Oznacza to, że ktokolwiek blisko pasuje do Twojego idealnego czytelnika, powinien czuć, że Twoje treści są napisane dla niego.

Twój idealny czytelnik powinien stać się jak wyimaginowany przyjaciel. Powinieneś znać swojego idealnego czytelnika tak dobrze, że możesz rozpocząć z nią rozmowę w dowolnym momencie. Wiesz, kiedy potrząsa głową, bo mówisz coś, z czym się nie zgadza. Wiesz, co sprawia, że się śmieje. Znasz pytania, które zadaje. Wiesz, jak ją oczarować i schlebiać.

Opisując swojego idealnego czytelnika, nie myśl tylko o demografiach, takich jak wiek, płeć, dochód, wykształcenie i okoliczności rodzinne. Wiesz, o czym marzy? A co sprawia, że nie śpi o 3 nad ranem?

Za każdym razem, gdy piszesz kopię internetową, wyobraź sobie, że piszesz dla swojego idealnego czytelnika. Twoje pisanie stanie się bardziej urocze, ciekawsze i bardziej przekonujące.

2. Stwórz kompleksową listę funkcji, korzyści i zastrzeżeń

Uwielbiasz rozmawiać o swojej firmie. Twoje produkty. Twoje usługi.

Być może jesteś podekscytowany najnowszymi ulepszeniami, które wprowadziłeś do swojej usługi, lub nowymi umiejętnościami, których się nauczyłeś. A może spędziłeś wiele miesięcy na opracowywaniu nowych funkcji dla swoich produktów.

Sprzedajesz swój produkt lub usługę, więc o tym musisz napisać, prawo?

Źle.

Trudna prawda jest taka, że nikt nie jest zainteresowany tobą, Twoją firmą lub Twoimi produktami, ponieważ ludzie są zainteresowani tylko Tobą siebie.

Słynni copywriterzy direct response, tacy jak John Caples, Eugene Schwartz i Joe Sugarman, powiedzieli to: aby sprzedawać swoje produkty, musisz skupić się na korzyściach dla czytelników.

Zanim zaczniesz pisać swoją kopię internetową, sfinalizuj swoje badania:

  • Utwórz pełną listę funkcji i specyfikacji
  • Przetłumacz każdą funkcję na korzyść idealnego czytelnika
  • Rozważ problemy, których możesz uniknąć
  • Napisz zastrzeżenia do zakupu od Ciebie i zdecyduj, jak możesz je rozwiązać

Prowadzenie badań i planowanie kopii internetowej pomoże Ci stworzyć bardziej uwodzicielską kopię internetową.

3. Opracuj kuszącą propozycję wartości

Czy Twoja propozycja wartości jest twoją magiczną linią podrywu?

Wielu facetów uważa, że wystarczy znać kilka magicznych słów, aby uwieść dziewczynę, ale to — oczywiście — dalekie od prawdy. Musisz znać odpowiednie słowa, aby rozpocząć rozmowę, aby dziewczyna dała Ci możliwość pokazania jej, jak dobrze jest być z tobą.

Twoja propozycja wartości nie jest również magiczną linią podrywu. To twoja rozmowa. starter. Przyciąga idealnego czytelnika, aby dowiedzieć się więcej o Tobie.

Propozycja wartości zazwyczaj składa się z nagłówka, ewentualnie podpozycji i trzech do pięciu punktów. Twój nagłówek może po prostu określić, co robisz lub wspomnieć o kluczowych korzyściach płynących ze współpracy z tobą.

Użytkownicy sieci są w pośpiechu; podejmują błyskawiczne decyzje, czy strona jest dla nich odpowiednia, czy nie. Twój nagłówek powinien być jasny, wiarygodny i zwięzły. Nie używaj sprytnych gier słownych.

Jak sugeruje ekspert usability Steve Krug: nie zmuszaj odwiedzających do myślenia!

4. Napisz pierwszy szkic

Powiedzmy, że nowy czytelnik przybył na Twoją stronę …

Twój nagłówek i punkty zachęcają ją, aby dowiedzieć się więcej o Tobie. Rozpocząłeś rozmowę, a teraz musisz oczarować ją swoim produktem lub usługą – musisz opisać swoją ofertę i przekonać odwiedzającego stronę do podjęcia działań.

Możesz chcesz odwiedzający stronę internetową, aby kupić bezpośrednio od ciebie, aby skonfigurować bezpłatną wstępną konsultację lub zapisać się do e-newslettera. Ale musisz przekonać ją do podjęcia działań i zająć się jej sprzeciwami.

Jeśli masz listę funkcji, korzyści i zastrzeżeń, łatwo jest zdecydować, której treści użyć na której stronie. Spraw, aby twoja kopia była wyczerpująca i przekonująca, wspominając o wszystkich korzyściach płynących ze współpracy z Tobą i rozwiązując wszystkie zastrzeżenia, które może mieć twój gość.

Pisanie kopii internetowej, która działa, oznacza po prostu przekonanie idealnego czytelnika do zrobienia następnego kroku w procesie sprzedaży. Upewnij się, że twój potencjalny klient wie co następny krok do zrobienia.

Możesz być apodyktyczny i powiedzieć mu dokładnie, co ma teraz robić 😉

5. Edytuj swoją kopię

Edycja to nie tylko poprawianie błędów gramatycznych i ortograficznych. Musisz sprawić, by Twoja kopia była bardziej angażująca, wiarygodna i przekonująca.

Podczas edycji kopii należy rozważyć następujące kroki:

  • Sprawdź listę funkcji, korzyści i zastrzeżeń, aby upewnić się, że nie przegapisz żadnych ważnych wiadomości sprzedażowych
  • Edytuj swoją kopię internetową dla skanerów; twórz kuszące podtytuły i fascynujące punkty; i podążaj za odwróconą piramidą
  • Spraw, aby twoja kopia była bardziej wiarygodna i przekonująca, korzystając z technik copywritingu
  • Zwiększ czytelność kopii w Internecie, zaostrzając i upraszczając tekst
  • Korekta w celu poprawienia literówek

Przeczytaj na głos swoją kopię internetową i wyobraź sobie, że rozmawiasz z idealnym czytelnikiem. Czy on to rozumie? Podoba mu się? Przekonuje go to do działania?

6. Zoptymalizuj swoją kopię

Też chcesz uwieść Google?

I kusić wszechmocną wyszukiwarkę, aby wysłać Ci dodatkowy ruch?

Zwykle, gdy piszesz dla swojego idealnego czytelnika, Twoje strony internetowe są również przyjazne SEO. Użyj tych samych słów, których używa twój idealny czytelnik i masz większą szansę na znalezienie się w Google.

Częste pisanie o swojej dziedzinie wiedzy jest dobre dla czytelników. Jest również dobry do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Używanie języka klienta jest dobre dla czytelników. Jest również dobry do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Rozwijanie szerokiej sieci ekspertów i wydawców internetowych w Twoim temacie i odwoływanie się do ich pomysłów (w tym linków) w Twoich treściach jest dobre dla czytelników. Jest również dobry do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Zawsze najpierw pisz swoją kopię dla idealnego czytelnika, a później Optymalizuj pod kątem wyszukiwarek.

“Sekret” pozyskiwania większej liczby klientów …

Tworzenie uwodzicielskiej kopii internetowej to nie tylko pisanie.

“Sekretem” bycia perswazyjnym jest wybór idealnego czytelnika, z którym kochasz pracować. Zrozum dokładnie, dla kogo piszesz i co go motywuje. Odpowiedz na jego pytania i spraw, by się uśmiechnął. Zorganizuj wyimaginowaną rozmowę. Baw się dobrze. I pokaż mu swoją pasję do swojego biznesu i co z tego wyjdzie.

Twoja kopia będzie bardziej wciągająca i uwodzicielska. Zdobędziesz więcej klientów i fanów.

P. S. Jeśli szukasz jeszcze bardziej szczegółowych wskazówek na temat tego, jak to wszystko naprawdę działa w Internecie, pobierz swoją kopię mojego nowego How To Write Seductive Web Copy.

Total
0
Shares
Related Posts