Chcesz przekonać swoich czytelników do zrobienia czegoś lub zgodzić się ze swoim punktem widzenia?
To było głupie pytanie. Oczywiście, że tak.
Perswazja jest na ogół ćwiczeniem w tworzeniu sytuacji, w której wszyscy wygrywają. Przedstawiasz sprawę, z którą inni uważają się za korzystną. Składasz im ofertę, której nie mogą odrzucić, ale nie w manipulacji Ojciec chrzestny sens.
To po prostu dobra oferta lub pozycja, która ma sens dla tej konkretnej osoby.
Ale tam are techniki, które mogą ułatwić Ci pracę, a twoja sprawa jest bardziej atrakcyjna. Chociaż ta lista nie jest w żaden sposób wyczerpująca, te strategie 10 są dość używane, ponieważ działają.
Repetytorium
Porozmawiaj z każdym, kto zna się na psychologii uczenia się, a powie Ci, że powtarzanie jest kluczowe. Jest to również krytyczne w pisaniu perswazyjnym, ponieważ osoba nie może się z tobą zgodzić, jeśli naprawdę nie rozumie tego, co mówisz.
Oczywiście, jest dobre powtórzenie i złe. Aby pozostać po dobrej stronie, przedstaw swój punkt na kilka różnych sposobów, na przykład bezpośrednio, na przykładzie, w historii, za pomocą cytatu od znanej osoby i jeszcze raz w podsumowaniu.
Powody
Pamiętaj o sile słowa, ponieważ. Badania psychologiczne wykazały, że ludzie są bardziej skłonni do spełnienia prośby, jeśli po prostu dasz im powód… nawet jeśli ten powód nie ma sensu.
Sama strategia ma sens, jeśli się nad tym zastanowić. Nie lubimy, gdy ktoś nam coś mówi lub prosi o podjęcie działań bez rozsądnego wyjaśnienia. Kiedy potrzebujesz ludzi, aby byli otwarci na twoją linię myślenia, zawsze podawaj powody.
Szukasz usług Content marketingowych?
Jesteśmy agencją Copyblogger Digital Commerce Partners.
Specjalizujemy się w dostarczaniu ukierunkowanego ruchu organicznego dla rozwijających się firm cyfrowych.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Spójność
Nazywa się to “hobgoblinem małych umysłów”, ale konsekwencja w naszych myślach i działaniach jest cenioną cechą społeczną. Nie chcemy wydawać się niekonsekwentni, ponieważ niezależnie od tego, czy jest sprawiedliwy, czy nie, ta cecha wiąże się z niestabilnością i lotnością, podczas gdy konsekwencja wiąże się z integralnością i racjonalnym zachowaniem.
Użyj tego w swoim piśmie, nakłaniając czytelnika, aby zgodził się z czymś z góry, z czym większość ludzi będzie miała trudności. Następnie dokładnie przedstaw swoją sprawę, z mnóstwem dowodów potwierdzających, a wszystko przy jednoczesnym nawiązaniu do ostatecznego punktu z powrotem do scenariusza otwarcia, który został już zaakceptowany.
Dowód Społeczny
Szukanie wskazówek od innych, co robić i co zaakceptować, jest jedną z najpotężniejszych sił psychologicznych w naszym życiu. Może decydować o tym, czy dostarczamy pomoc osobie potrzebującej, i może decydować, czy zbieramy odwagę, by się zabić.
Oczywiste przykłady dowodów społecznych można znaleźć w referencjach i poleceniach zewnętrznych i jest to siła napędowa mediów społecznościowych. Ale możesz również swobodnie integrować elementy dowodu społecznego w swoim piśmie, od umiejętnego dopasowania do władz zewnętrznych po rażące upuszczanie nazwisk.
Porównania
Metafory, podobieństwa i analogie są najlepszymi przyjaciółmi perswazyjnego pisarza. Kiedy możesz odnieść swój scenariusz do czegoś, co czytelnik już akceptuje za prawdziwe, jesteś na dobrej drodze do przekonania kogoś, aby zobaczył rzeczy po swojemu.
Ale porównania działają również na inne sposoby. Czasami możesz być bardziej przekonujący, porównując jabłka do pomarańczy (aby użyć zmęczonej, ale skutecznej metafory). Nie porównuj ceny kursu w domu do ceny podobnego kursu-porównaj go z ceną seminarium na żywo lub stawką godzinową konsultacji.
Agitować i rozwiązywać
Jest to motyw perswazji, który działa jako ogólne podejście do twojej sprawy. Po pierwsze, identyfikujesz problem i kwalifikujesz odbiorców. Następnie poruszasz ból czytelnika, zanim zaoferujesz swoje rozwiązanie jako odpowiedź, która sprawi, że wszystko będzie lepiej.
Faza pobudzenia nie polega na byciu sadystą; chodzi o empatię. Chcesz, aby czytelnik wiedział jednoznacznie, że rozumiesz jego problem, ponieważ poradziłeś sobie z nim i / lub masz doświadczenie w jego wyeliminowaniu. Wiarygodność rozwiązania idzie w górę, jeśli wykazać, że naprawdę czujesz ból perspektywa.
Prognostyk
Inny motyw perswazji obejmuje zapewnienie czytelnikom wglądu w przyszłość. Jeśli możesz przekonująco przedstawić ekstrapolację bieżących wydarzeń NA prawdopodobne przyszłe wyniki, równie dobrze możesz mieć licencję na drukowanie pieniędzy.
Cała ta strategia opiera się na wiarygodności. Jeśli nie masz pojęcia, o czym mówisz, wyjdziesz na głupka. Ale jeśli możesz poprzeć swoje roszczenia swoimi referencjami lub oczywistym zrozumieniem tematu, jest to niezwykle przekonująca technika.
Zjednoczyć … Selektywnie
Pomimo naszych prób bycia wyrafinowanymi, rozwiniętymi istotami, my, ludzie, jesteśmy z natury wykluczeni. Daj komuś szansę bycia częścią grupy, w której chce być-czy to zamożny, czy hip, czy zielony, czy nawet przeciwny-i wskoczy na pokład każdego pociągu, którym jeździsz.
Jest to technika stosowana w największym piśmie sprzedaży kiedykolwiek napisane. Dowiedz się, w jakiej grupie ludzie chcą być i zaoferuj im zaproszenie do przyłączenia się, pozornie wykluczając innych.
Zgłaszanie Zastrzeżeń
Jeśli przedstawisz swoją sprawę i ktoś pomyśli ” tak, ale…”, cóż, przegrałeś. Dlatego marketerzy bezpośredni używają długiej kopii-nie chodzi o to, że chcą, abyś przeczytał wszystko, ale o to, że chcą, abyś przeczytał wystarczająco dużo, dopóki nie kupisz.
Zajęcie się wszystkimi potencjalnymi zastrzeżeniami przynajmniej większości czytelników może być trudne, ale jeśli naprawdę znasz swój temat, argumenty przeciwko tobie powinny być dość oczywiste. Jeśli uważasz, że nie ma uzasadnionych zastrzeżeń do twojego stanowiska, jesteś w szoku, jeśli masz włączone komentarze.
Opowiadania
Storytelling jest naprawdę catch-all technika-można i należy go używać w połączeniu z każdym i wszystkich poprzednich dziewięciu strategii. Ale powód, dla którego opowiadanie historii działa tak dobrze, leży u podstaw tego, czym naprawdę jest perswazja.
Historie pozwalają ludziom się przekonać i o to w tym wszystkim chodzi. Można powiedzieć, że nigdy nikogo do niczego nie przekonujemy—po prostu pomagamy innym samodzielnie zdecydować, że mamy rację. Zrób wszystko, co w twojej mocy, aby opowiadać lepsze historie, a przekonasz się, że jesteś strasznie przekonującą osobą.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i CEO Copyblogger Media. Dowiedz się więcej od Briana na Twitterze.