Słyszałeś to milion razy, jeśli poświęciłeś trochę czasu na studiowanie copywritingu, marketingu lub sprzedaży—korzyści ze stresu, a nie funkcje. Ludzie muszą być wyraźnie poinformowani, jakiej nagrody mogą się spodziewać, kupując od ciebie, a nawet zwracając na ciebie uwagę.
Wszystko to sprowadza się do podstawowej psychologii i zrozumienia tego, co naprawdę motywuje osobę, do której próbujesz dotrzeć. Ale co tak naprawdę dzieje się w naszych mózgach, kiedy otrzymujemy właściwą, korzystną obietnicę we właściwym czasie?
Ostatnie badania neurologiczne ujawniają fascynujące rzeczy o tym, jak nasze mózgi reagują na oczekiwane nagrody. Wydaje się, że wiadomość, która koncentruje się na nagrodach, może wywołać tę samą aktywność mózgu, która wynika z faktycznego korzystania z nagrody.
Oto fragment dlaczego warto wybrać tę książkę? Autor: Read Montague, profesor neuronauki w Baylor College Of Medicine i fellow w Princeton ‘ s Institute for Advanced Study:
… poczyniliśmy pewne postępy w zrozumieniu podstaw, dlaczego niektóre wiadomości mogą zyskać moc behawioralną. Działają jak nagrody, a reszta mózgu dostosowuje się do ich przewidywania i zdobywania. Wydarzenia, które zapowiadają te silne wiadomości, również zyskują wartość, ponieważ nasze mózgi są zaprojektowane, aby przenosić wartość na wydarzenia, które przewidują nagrodę. Tak jak,” przyjaciel mojego przyjaciela jest również moim przyjacielem”, mózg ma swoją własną wersję, “predyktor predyktora jest również predyktorem”, gdzie predyktory przewidują przyszłą nagrodę. To właśnie dlatego nawet skomplikowane słowne opisy, takie jak “… sałatka z idealnie grillowanych kalmarów o Smaku drzewnym … ” mogą wyzwolić nagrody szukając obwodów. To pełnomocnik za nadchodzącą nagrodę.
Tak więc, kiedy skupiasz się na korzystnych wiadomościach w swojej kopii, tworzysz antycypacyjną odpowiedź, która nie różni się od doświadczania samej nagrody. Sucha recytacja cech nie pociągnie za ten neurologiczny spust, i dlatego kopia, która koncentruje się na samych cechach, zawodzi.
Musisz opowiedzieć ludziom historię, którą (i ich mózgi) chcą usłyszeć.
Najtrudniejszą rzeczą dla wielu osób jest mylenie funkcji z korzyściami, które zapewniają funkcje. A cecha to opisowy fakt o Twojej ofercie. Na korzyści tej funkcji jest to, co ktoś zyskuje lub unika utraty w wyniku tej funkcji.
Innymi słowy, musisz przejść do motywowania korzeń emocjonalny aby znaleźć prawdziwą korzyść. Aby uzyskać pomoc w tym zakresie, zapoznaj się z tym artykułem na temat korzyści z copywritingu 101.