Kiedy piszesz post na swoim blogu, Twój nagłówek jest ostatnią rzeczą, o której powinieneś myśleć.
Zdaję sobie sprawę, że to herezja Copybloggera.
Duży nacisk kładzie się na napisanie dobrego nagłówka. Cholera, sam pisałem posty o tym, jak napisać przyciągający wzrok tytuł. Brian napisał całą serię na nagłówkach (w tym post na temat tego, dlaczego zawsze powinieneś najpierw napisać nagłówek), a on był znany z tego, że wymyślił kilka całkiem chwytliwych.
Ale podczas gdy tworzenie dobrego nagłówka ma kluczowe znaczenie dla zachęcenia ludzi do przeczytania posta na blogu, otwarcia wiadomości e-mail lub obejścia nagłówka do kopii, jest to ostatnia rzecz, o której powinieneś myśleć, gdy po raz pierwszy usiądziesz pisać.
Kto jest twoją publicznością?
Zrób to źle,a możesz zepsuć wiele potencjalnie niesamowitych nagłówków.
Twój nagłówek może pasować do listy kontrolnej doskonałości do T. może to być lista z numerem. Może zawierać słowa akcji. Może być kreatywny, intrygujący, Zadać pytanie, być trochę szalony, podpowiedzieć tajemnicę. Ale jeśli to nie jest napisane dla właściwej publiczności, masz przerąbane.
5 potężnych nagłówków, które zdobędą wszystkie laski-i jak je napisać
Całkiem przyzwoity nagłówek. Ale jeśli większość twoich odbiorców to matki pracujące w domu, ten nagłówek nie doprowadzi cię tak daleko, jak gdybyś pisał dla publiczności Hetero samotnych mężczyzn.
Dowiedz się, kim są Twoi odbiorcy i jaki język do nich przemawia. Lexi Rodrigo napisała niedawno post o kobiecych słowach, które sprzedają się. Było wiele odpowiedzi na ten post w sekcji komentarzy, niektóre z nich od kobiet mówiących, które słowa niekoniecznie do nich przemawiają i dlaczego.
Musicie wejść do mózgu słuchaczy i znać słowa, które dla nich działają.
Nie ma skrótów. Nie chodzi tylko o atrakcyjność dla kobiet czy mężczyzn-pytanie brzmi, które kobiety czy mężczyźni. Musisz określić dokładną publiczność i napisać bezpośrednio do tego, jak czują się te konkretne osoby, gdy czytają twój post.
Co chcesz, żeby zrobili?
Jeśli twój blog przyciąga nowych klientów i entuzjastów, każdy post, który piszesz, powinien poinformować odbiorców, czego od nich chcesz.
Teraz trzymaj się-zanim uciekniesz, ponieważ prowadzisz ściśle informacyjny, nie sprzedażowy blog, my też rozmawiamy z Tobą.
Nawet jeśli nie masz zamiaru uzyskiwać sprzedaży ze swojego bloga, nadal chcesz, aby czytelnicy coś zrobili.
Chcesz, żeby pomyśleli o tym, co napisałeś. Chcesz, żeby coś poczuli. Chcesz, żeby podjęli jakieś działania. Chcesz, żeby komentowali. Chcesz, żeby wdawali się w rozmowy z innymi ludźmi. Chcesz, aby śledzili Cię na Twitterze lub zaprzyjaźnili się z Tobą na Facebooku.
Chcesz różnych rzeczy. I tak, czasami nawet chcesz Sprzedaży. Ale zanim zapiszesz ten nagłówek i zaczniesz pisać, musisz wiedzieć, czego chcesz. Następnie musisz wykorzystać swój nagłówek, aby upewnić się, że go dostaniesz.
Co im dasz?
Brian zaleca napisanie tytułu bloga przed napisaniem postu i zgadzam się z tym jako ogólną zasadą. Zapisanie nagłówka przypomina ci, na czym powinien skupiać się twój post.
Ale nawet jeśli jeszcze nie napisałeś postu, nadal musisz wiedzieć, o czym będziesz pisał. To ma logiczny sens-i co dziwne, Wiele osób wydaje się o tym nie myśleć.
Mówią, że zaoferują ci “10 sekretów copywritingu” i zapisują ten nagłówek, ale to, o czym piszą, to powszechna wiedza na każdym blogu marketingowym.
Jeśli twój tytuł ma być o tajemnicach, musisz być przygotowany do pisania o tajemnicach. Jeśli jesteś gotowy napisać tylko o tym, co ktoś już wie, to nie będziesz w stanie spełnić obietnicy twojego tytułu.
Zanim napiszesz nagłówek, musisz wiedzieć, że poprzesz obietnicę, którą składa.
W porządku. Myślałeś o tym wszystkim? Dobrze. Teraz jesteś gotowy, aby poradzić sobie z ostatnią rzeczą, o której musisz myśleć:
Jaki będzie twój nagłówek?
Twój nagłówek może być ostatni na liście zadań, ale ostatni nie znaczy najmniej ważny. Często oznacza to wręcz przeciwnie.
A Ty? Jak myślisz, co jeszcze ludzie muszą zrobić, zanim dotrą do nagłówków gazet?
Uzyskaj nasze najlepsze wskazówki dotyczące copywritingu w jednym darmowym ebooku
Zarejestruj się poniżej, aby otrzymać nasz darmowy ebook, Copywriting 101 – Jak stworzyć atrakcyjną kopię, plus nasz cotygodniowy przegląd artykułów Copyblogger.