Czym jest marketing?
Czy jest to proces zbierania jak największej ilości pieniędzy, rzucania ich” kreatywnym ” wiatrom i nadziei coś wróci?
Czy jest to praktyka przerywania jak największej liczbie osób wiadomością, na której nie dbają i nigdy nie proszą o jej otrzymanie?
Czy jest to spektakl, który gorączkowo wystawiasz wokół swojego produktu, usługi lub pomysłu, w ostatnich chwilach przed wprowadzeniem go na świat?
A może to coś zupełnie innego? A jeśli tak, to jak i kiedy ją stosujemy?
Seth Godin zadaje, odpowiada i przeżywa te pytania od dziesięcioleci. Napisał trzynaście bestsellerowych książek, zbudował dziesiątki firm i stworzył jeden z najbardziej wpływowych blogów na świecie.
Dzisiaj występuje w programie, przedstawiając szybką i elementarną definicję marketingu i tego, co to znaczy angażować publiczność w epokę postindustrialną. Nie przegap tego …
W tym odcinku omawiamy:
- Definicja marketingu Setha
- Kiedy powinieneś zacząć promować swój produkt, usługę lub pomysł
- Dlaczego uruchamianie mnóstwa reklam po prostu już nie działa
- Najważniejszy element dobrego marketingu
- Najniebezpieczniejszy element złego marketingu
- Jak Internet buduje zaufanie i dlaczego musisz je zdobyć
- Oszałamiający przykład wyrwania się ze starego systemu marketingowego
Naciśnij Flash player poniżej, aby posłuchać teraz:
[transkrypcja]
Proszę zauważyć, że ten transkrypt został lekko edytowany dla jasności i gramatyki.
________________
Robert: To jest Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi Radia . Jestem Robert Bruce i dziś Seth Godin jest na linii. Jeśli nie znasz Pana Godina, jest autorem kilkunastu najlepiej sprzedających się książek na całym świecie. Jest utalentowanym przedsiębiorcą i legendarnym niezależnym wydawcą online. Możesz zdobyć wszystkie szczegóły jego kariery, wpisując w Google tylko jedno słowo: “Seth.”
I, Seth, ponieważ winię cię za pomysł rozdania moich rzeczy online w 2005 roku, a tym samym pośrednio kreowania mojej obecnej sytuacji zawodowej, to prawdziwa przyjemność rozmawiać z tobą dzisiaj.
Seth: Cieszę się, że tak to się skończyło. Myślałem, że chcesz mnie winić za coś, co nie było pod moją kontrolą, więc dziękuję.
Robert: Jeśli dasz mi chwilę na krótkie słowo od naszego sponsora, a następnie przejdziemy od razu do twojej definicji marketingu, kiedy powinniśmy zacząć promować nasz produkt, usługi, pomysły i wiele więcej.
Ten program radiowy jest dostarczany przez Internet Marketing for Smart People course, który jest kursem marketingu online Copyblogger, który jest dostarczany bezpośrednio do skrzynki e-mail. Oto, co to jest. Systematyczny przegląd najlepszych Copyblogger w 20 e-mailach, to wszystko. Obejmuje sześć lat doświadczenia w nauczaniu na temat content marketingu, e-mail marketingu, podstaw dobrego copywritingu,marketingu w mediach społecznościowych i wielu innych.
78 000 osób zapisało się na ten kurs, a jeśli chcesz do nich dołączyć, po prostu udaj się do Copyblogger.com, przewiń w dół do połowy naszej strony głównej, a zobaczysz nagłówek ” chwyć nasz bezpłatny 20-częściowy kurs marketingu internetowego.”Wrzuć swój adres e-mail do małego pudełka, a my zajmiemy się resztą.
Seth, napisałeś zwodniczo prosty post na blogu w marcu tego roku, który powstrzymał mnie przed zimnem. Nazywa się “kiedy powinniśmy dodać Marketing” i myślę, że odnosi się do niektórych powszechnie utrzymywanych przekonań na temat marketingu, które większość ludzi, którzy próbują rozpowszechniać produkt, usługę lub pomysł, trzyma.
Dla niektórych może to wydawać się elementarnym pytaniem, ale aby sensownie oprawić kilka następnych minut, pozwól, że zapytam, czym jest marketing?
Definicja marketingu Setha Godina
Seth: Łatwa odpowiedź jest taka, że to nie reklama. Wielu ludzi ma tam problemy, bo przez 50 lat była to reklama.
W Mad Men chodziło o to, że jeśli puścisz wystarczająco dużo reklam, nie muszą być dobrzy, tylko muszą działać wystarczająco, zapłacą za siebie. To była perpetuum mobile Machina pieniędzy.
Skończyło się to kilka lat temu i chciałbym opisać marketing jako sztukę opowiadania historii, która rezonuje z publicznością, a następnie rozprzestrzenia się. Lepiej, żeby ta historia była prawdziwa, co oznacza, że ukryty w marketingu jest czymś, dla czego, lub o czym, można opowiedzieć historię, która rozbrzmiewa.
Jest to prawie diametralnie sprzeczne z tym, co robi każdy duży marketer firmy na świecie i wiele małych marketerów firmy, którzy myślą, że powinni kopiować dużych marketerów firmy. Myślą, że ich zadaniem jest “wydobyć słowo” i że mają moralne prawo, i profesjonalny obowiązek, aby przerywać wszystkim, co mogą, aby mówić o swoich przeciętnych rzeczach dla przeciętnych ludzi.
Jak Internet buduje zaufanie i dlaczego musisz je zdobyć
Robert: Słyszałem, jak to opowiadasz, ale podoba mi się twój opis, dlaczego to się zmieniło. Niektóre z nich są oczywiste, wiecie, zmiana w mediach, zmiana w świecie, w którym wszystko lub większość mediów pojawia się w Internecie, ale dlaczego zmieniło się to tak radykalnie od starej ery Mad Men, że nasza kultura zostawia za sobą nową kulturę, którą opisujecie?
Seth: Wszyscy dorastaliśmy ucząc się o rewolucji przemysłowej; każda rewolucja niesie za sobą epokę. Rewolucja przemysłowa stworzyła epokę przemysłową i to, co było trudne w epoce przemysłowej, to robienie rzeczy. Henry Ford Nie wzbogacił się, bo prowadził dobre reklamy, wzbogacił się, bo zrobił lepszy samochód za te pieniądze, niż wszyscy kiedykolwiek wcześniej, więc przez pół wieku robienie rzeczy było kluczowe.
Potem, kiedy już uruchomisz fabryki, pojawi się zapotrzebowanie na środki masowego przekazu.
Wymyśliliśmy telewizję, żeby reklamodawcy byli szczęśliwi, a nie odwrotnie.
W Drugiej Erze, w erze mass mediów, mamy mnóstwo uwagi, ponieważ telewizja wytworzyła uwagę i musieliśmy ją przyciągnąć i przekształcić w pieniądze.
Chodzi o to, że uwaga jest teraz rzadka, nie jest już obfita. Do wyboru jest milion czy miliard kanałów, a nie trzy. Istnieje sklep jednym kliknięciem, który sprzedaje każdy przedmiot kiedykolwiek wykonany w przeciwieństwie do lokalnego sklepu, w którym miejsce na półce było ograniczone.
Wszystkie te rzeczy podważyły znaczenie robienia przeciętnych rzeczy, ponieważ jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Możesz zaprojektować coś na swoim komputerze, wysłać e-mail do Chin, a miesiąc później to wróci i nie musisz nic robić. Najtrudniejszą częścią nie jest uzyskanie miejsca na półce, ponieważ każdy dostaje taką samą ilość miejsca na półce na Amazon, jak wszyscy inni. Najtrudniejsze jest zdobywanie uwagi i zaufania, a nic, co zrobił Henry Ford, nie dotyczyło uwagi ani zaufania.
Dlaczego uruchamianie mnóstwa reklam po prostu już nie działa
Robert: Jedna rzecz wydaje się być przeniesiona ze starszej epoki, jest bardzo popularna i jest to praktyka przerywania. Dlaczego przerwa nie działa?
Seth: Cóż, przerwanie działa, chyba że Twoje przerwy są przerywane. Przerywanie działa, gdy … jeśli staniesz w kościele i zaczniesz krzyczeć i krzyczeć, wszyscy cię zauważą. Mogą Ci nie ufać, ale zauważą cię.
To, co się stało, to ilość przerw, ilość hałasu, spadła z otrzymywania dwóch e-maili dziennie do 450. Więc możesz przerywać moją skrzynkę mailową, ile chcesz, to nie zadziała.
Więc zastąpiliśmy ten pomysł, że możesz ukraść moją uwagę pomysłem, że możesz na to zasłużyć, a ja muszę ci to zapłacić. Nie mogę go odzyskać, ponieważ gdy uwaga zniknie, zniknie na zawsze, ale osoba, która posiada uwagę, zbudowała wartościowy atut.
Chciałbym powiedzieć słuchaczom, wymień jedną firmę, która weszła do Internetu i zbudowała markę, dżingiel, slogan lub logo, a odpowiedź brzmi: “Żadna.”Internet nie buduje tych rzeczy tak, jak telewizja.
Internet buduje połączenie. Każda odnosząca sukcesy firma internetowa i każdy odnoszący sukcesy marketingowiec internetowy odnosi sukcesy z tego i tylko dlatego. Zyskali uwagę, zbudowali zaufanie i zamienili je w zysk.
Najważniejszy element prawdziwego marketingu
Robert: W porządku, mam zamiar zapytać was trochę później na przykład lub dwóch ludzi, osób lub firm, które robią to dobrze, ale nawet dobry marketing, prawdziwy marketing, jak opisałeś wcześniej, dostaje zły rap od ludzi w niektórych zakątkach Internetu. Jest to słowo, które nazywa się wszelkiego rodzaju niedokładnych rzeczy i związane z wszelkiego rodzaju ludzi i praktyk, ale myślę, że argumentujesz coś bardzo cennego tutaj, a to, że wszyscy jesteśmy już marketingu, na dobre i na złe, i że prawdziwy marketing, prawie z definicji, leży u podstaw marzeń i tworzenia zadziwiających usług produktowych lub pomysłów. Zgadza się?
Seth: O tak, to całkowicie słuszne. Problem, biorąc pod uwagę, jak dobrzy jesteśmy w wymyślaniu słów, polega na tym, że nie mamy słowa na inny rodzaj marketingu, aby odróżnić go od tego rodzaju marketingu.
Wezmę na siebie częściową odpowiedzialność, bo nie myślałem jeszcze o dobrym, ale facet, który sprzedaje, szybko się wzbogaca, 99 dolarów miesięcznie PDF ‘ ów, które są wyłącznie dla Ciebie, bla, bla, bla, bla, a potem pobiera dodatkowe opłaty na twojej karcie, mówi swojej teściowej, że jest marketerem.
Nie rozumiem, jak mógłby się bardziej różnić od marketera, który przyniósł nam iPada, ale obaj faceci są marketerami, i masz rację, że jest wielu ludzi, którzy patrzą na to krzywo, ale jeśli kiedykolwiek poszedłeś na pierwszą randkę, lub jeśli każdy próbował zebrać pieniądze na swoją działalność charytatywną, jesteś marketerem też.
Kiedy powinieneś zacząć promować swój produkt, usługę lub pomysł
Robert: Aby było jasne, zgodnie z Twoim postem i głównym punktem, który w nim poruszasz, kiedy powinniśmy rozpocząć marketing naszych produktów, usług lub pomysłów?
Seth: Dobrze, zanim masz swój produkt, usługa, lub pomysł, jak zdecydować, że prowadzenie usługi, która pomoże właścicieli domów obniżyć ich podatki od nieruchomości jest warte swojego czasu i wysiłku? Decyzja o tym jest decyzją marketingową, prawda? Jego realizacja nie jest już trudna. Wdrożenie importu dywanów z Turcji lub wdrożenie decyzji o budowie nowego rodzaju sieci społecznościowej, kodowanie nie jest trudne, trudną częścią jest marketing i opowiadanie o tym historii, której ludzie chcą słuchać.
Zrobiłem post krótko po wpisie “kiedy powinniśmy dodać marketing” o małpach morskich. Każdy, kto dorastał czytając komiksy, wie o morskich małpach. Jeśli kiedykolwiek je zamówiłeś, nie kupiłeś króla, królowej i małpki happy kid, tylko mikroskopijne krewetki solankowe. Jeśli wyłączysz światła i użyjesz latarki, miliony z nich będą pływać, tak je trenujesz.
Najwyraźniej marketer nie miał nic wspólnego z facetem, który włożył krewetki do paczki. Powiedzieli marketerowi: “mamy garść krewetek solankowych w paczce, wymyślimy sposób na ich sprzedaż.”Jeśli twoim zadaniem jest sprzedaż cudzych małp morskich, jest to interesujący problem intelektualny, ale nie o marketingu mówię.
Robert: To nie może dzisiaj istnieć.
Seth: Nie jestem pewien, czy jestem gotów to kupić. Myślę, że jest wielu ludzi, którzy z powodzeniem sprzedają przeciętne rzeczy przeciętnym ludziom, ponieważ kochamy historię, lubimy się bawić i będziemy kupować rzeczy.
Moim argumentem jest to, że biorąc pod uwagę wybór, najczystsza forma marketingu zaczyna się od zera, a jeśli jesteś agencją reklamową, twoją wielką wygraną jest umożliwienie Twoim klientom udziału w spotkaniach dotyczących rozwoju produktu. Następnie możesz pomóc im zaprojektować produkty, które nie potrzebują reklamy, ale jeśli wszystko, co zamierzasz zrobić, to siedzieć i czekać, aż przyniosą przeciętne rzeczy, znacznie utrudniłeś swoją pracę.
Jak wygląda dobry storytelling marketing
Robert: Jak to wygląda? Jak wygląda dziś to opowiadanie online? Podaj nam przykład jednego dobrego sposobu, aby opowiedzieć historię w czasie o swojej firmie, o swoim pomyśle, o swoim produkcie.
Seth: Wiele razy dzieje się tak, że nie opowiadasz historii o tym, co pomyślałby przemysłowiec.
Jeśli pomyślę o butach TOMS, Blake opowiada historię, że jeśli kupisz tę parę butów, staniesz się częścią grupy hip-hopowej w swojej społeczności, a do tego będziesz miał historię, którą możesz opowiedzieć wszystkim, która jest identyczną parą, która poszła do kogoś, kto nie ma butów. Prawda? Więc nie opowiada historii o tkaninie lub wykonaniu, opowiada historię o tym, co zrobił twój zakup.
Robisz to rok po roku i kończysz sprzedając dosłownie miliony butów w ten sposób. To co innego niż mówienie, że mogę udowodnić, że mój but jest lepszy od twojego, a jeśli go nie kupisz, jesteś idiotą.
Przykład, który niszczy stary system marketingowy
Robert: W porządku i w końcu dać żywy obraz tego, jak to może wyglądać, i dać świetny przykład z butami TOMS, ale chciałbym zakończyć, prosząc o jeszcze jeden, a może dwa, przykłady ludzi lub firm, które obejmują marketing tym, czym naprawdę jest, jak to opisałeś tutaj. Dodawanie marketingu od samego początku i przez cały czas, zamiast rzucać go na sam koniec procesu sprzedaży i wprowadzać na rynek.
Seth: Ok, zawsze nienawidzę tego robić, ponieważ nieuchronnie osoba, którą wybieram, robi coś, o czym nie wiedziałem, a ludzie mówią: “widzisz, nie powinieneś był tego wybierać.”Biedny Tom Peters po W poszukiwaniu doskonałości 80% firm miało czkawkę, oczywiście nie z jego winy, tylko w celach analogii.
Opowiem wam o Shepardzie Faireyu, o którym większość ludzi słyszała. Jest najsłynniejszym artystą stulecia. Shepard Fairey jest utalentowanym grafikiem, ale są miliony grafików, którzy patrzą na rynek dzieł sztuki, gdzie ktoś może dostać 50 000 lub 100 000 dolarów za jeden obraz i mówią: “to dobra robota, Jeśli możesz go zdobyć”, i idą do starego systemu: “jak sprawić, by właściciel galerii mnie rozpoznał?”i” jak zdobyć program, a potem jak zdobyć większy program?”Walczą. Wymyśliliśmy termin głodujący artysta nie bez powodu.
Shepherd tego nie zrobił. Shepard powiedział: “zamierzam tworzyć sztukę z historią i zamierzam zorganizować ją, aby się rozprzestrzeniła.”Więc umieścił go za darmo na ścianie i został aresztowany ponad 30 razy za umieszczenie swojej sztuki na ścianach budynków w Los Angeles, w Bostonie i w Nowym Jorku. To jest prawdziwe zobowiązanie do tego, o czym mówię i że nic nie oskarżył, w rzeczywistości był gotów pójść do więzienia, aby rozpowszechniać sztukę.
Z biegiem czasu Shepard buduje bloga, a ten blog zbudował listę mailingową, a następnie zaczyna robić coś, co raz lub dwa razy w tygodniu opublikuje, że ma nową limitowaną edycję i można ją kupić za między $40 A $100. Musi zmienić godzinę, o której pisał, ponieważ tak wiele osób chce to kupić, że musi to zrobić w sposób przypadkowy.
Wielu ludzi, którzy ją kupują, odsprzedaje ją kolekcjonerowi za 500 lub 1000 dolarów, ponieważ wszystko jest ograniczone. z biegiem czasu zbudował plemię ludzi, którzy utożsamiali się z jego sztuką i utożsamiali się ze sposobem, w jaki ją rozpowszechniał, i zaczęli przesuwać się w górę łańcucha pokarmowego do punktu, w którym jedna z jego prac sprzedała się za ponad 100 000 dolarów za Oryginał i miał duży nowojorski pokaz.
To było nieuniknione, że tam dotrze, ponieważ krok po kroku, krok po kroku, szerzył historię. Zbudował plemię. Zasłużył na pozwolenie. Nawiązał kontakty. Tworzył sztukę rozpoznawaną przez ludzi. To ikoniczne, to wszystkie te kroki, wbudowane w to, co próbował zbudować.
Czy tradycyjna reklama jest martwa?
Robert: Powiedziałeś to przed chwilą, ale słyszę, jak właściciel małej firmy mówi: “dobrze, rozumiem, co się dzieje, widzę to wszystko, ale nie mam czasu, jak mam to zrobić teraz, online? Muszę zabrać swoje rzeczy. Muszę coś sprzedać. Tak, tak, to wymaga ciężkiej pracy i tego wszystkiego, ale czy nie mogę zebrać kupy pieniędzy i sprawić, że coś się stanie? A co z dawnymi czasami?”Co byś na to powiedział?
Seth: Cieszę się, że o tym wspomniałeś. W rzeczywistości to nie jest to, co mówią. Mówią: “Lubię erę industrialną, Lubię erę industrialną, mam kupę przeciętnych rzeczy, pomóż mi je sprzedać.”A potem mówią:” przy okazji, nienawidzę marketingu.”
Cóż, powodem, dla którego nienawidzisz marketingu, jest to, że robisz to po staremu. Próbujesz pchnąć, oszukać, nakłonić i przerwać drogę do kogoś, kto kupuje Twoje nieco lepsze niż przeciętne rzeczy za nieco lepsze niż przeciętne ceny. A ja na to: “świetnie! Miłej zabawy! Ale nie mów mi, że to przyszłość, bo tak nie jest. I proszę, nie proś mnie o podanie niezliczonych przykładów lub ludzi, którzy używali lejków i boisk sprzedażowych, aby ta zapracowana przeciętna osoba zauważyła je i zamiast konkurenta je kupiła. Nie tak to teraz działa!”
Jeśli chcesz wiatr na plecach, weź głęboki oddech, przygotuj się na bogactwo powoli i będziesz bogaty powoli, emulując ten proces ekonomii połączenia, który jest bezlitośnie udany, w przeciwieństwie do herking i szarpanie od come on do schematu do come on do schematu i na dłuższą metę masz zamiar dostać się nigdzie.
Robert: Czy byłoby sprawiedliwe powiedzieć, że twierdzisz, że ten stary świat zniknął? Może nie do końca, oczywiście, nadal widzimy jego ślady i całkiem potężne ślady. Ale go nie ma. Nie mamy wyboru, prawda? To nie jest wybór między jednym lub dwoma. Wybór należy do ciebie.
Seth: Myślę, że jeśli chcesz się tam trzymać, będziesz w stanie wytrzymać tam przez jakiś czas. Myślę, że jeśli chcesz się rozwijać, Nie wiem jak możesz to zrobić w ten sposób. Model jest naprawdę prosty. Komputer Dell nie mogę już tego robić. Model komputera Dell jest prawdopodobnie bardziej podobny do twojego niż mojego. Jeśli spojrzysz na komputer Dell i powiesz: “dlaczego komputer Dell nie może się rozwijać, dlaczego komputer Dell nie może sprzedawać więcej swoich komputerów przy użyciu swojej marki i logo, bla, bla, bla?”To dlatego, że konsumenci są na to zbyt inteligentni, a kiedy wszystko jest jednym kliknięciem, po prostu nie poświęcimy ci naszej uwagi, ponieważ jest to dla Ciebie ważne.
Robert: To był Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi Radia . Dzięki za wysłuchanie. Jeśli podoba Ci się to, co się tutaj dzieje, świetnym sposobem na wsparcie programu jest udanie się do SethGodin.com i możecie zobaczyć część mojej pracy.
Robert: Panie Godin, nauczyłeś i pokazałeś pokoleniu, jak robić to marketingowo etycznie, artystycznie i wybitnie. Dziękuję.
Seth: Miło mi. Mów dalej i dzięki za dobrą pracę, którą wykonujesz ty i reszta chłopaków.
[/transcript]Inne opcje odsłuchu:
- Kliknij tutaj aby pobrać mp3 | 21,3 MB | 18:33
- Kliknij tutaj, aby subskrybować przez iTunes
- Kliknij tutaj, aby uzyskać kanał RSS (non iTunes)
- Kliknij tutaj, aby zobaczyć archiwum
The Show Notes:
- Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi kurs (bezpłatny)
- Kiedy Dodać Marketing?
- SethGodin.com
- Wyszliśmy z budynku z Girl Talk …