Jest to odsłona z serii Content Marketing 101.
Tworzenie Gwiezdnych treści dla Twojego marketingu jest świetne. Ale świetna treść nie rozprowadza się (całkiem) sama. Potrzebuje pojazdów, aby ludzie go przekazywali, dyskutowali o jego zaletach,dyskutowali o jego kontrowersjach, blogowali, masowali, tweetowali, a nawet skrobali. Co jest, oczywiście, gdzie pojawiają się media społecznościowe.
Media społecznościowe nie stworzyły content marketingu, ale to niezrównane narzędzie do jego dystrybucji. Z drugiej strony, świetne treści dają życie w mediach społecznościowych, dając ludziom coś ciekawszego do omówienia niż to, co zamawiają teraz w Starbucks.
Media społecznościowe to święte serce trzeciego plemienia
Trzecie plemię-nowa rasa inteligentnych, doświadczonych przedsiębiorców internetowych – to stworzenia sieci społecznościowej. Zbierając punkty, takie jak fora, Twitter i Facebook są ogniska, które przyciągają plemię razem. Niektórzy z nas już od dłuższego czasu zbierają się wokół cyfrowych ognisk. (Pierwszy znalazłem w 1989 roku, przed wynalezieniem World Wide Web.)
Media społecznościowe rozwinęły się tak gwałtownie, ponieważ połączenie jest prawdopodobnie najgłębszym napędem, jaki mamy. Ognisko daje nam miejsce do dzielenia się informacjami na temat dziennego polowania, forum, na którym można wyjaśnić różnice między plemionami, a nawet miejsce, w którym możemy rozważyć nowe i lepsze sposoby budowania ognisk.
Nie, to nie jest utopijny obraz. Nasze ogniska są miejscem kłótni i złośliwości, a także inspiracji i społeczności. Ale bez miejsca łączącego, bez centralnego miejsca, które połączy nas do rozmowy, tam is żadnego plemienia.
Nasze miejsca spotkań nigdy nie są idealne. Są ludźmi. Co czyni je tak niezwykłymi.
Świetna treść to saga i historia trzeciego plemienia
Nie ma znaczenia, czy mówisz o Yanomamo w amazońskim lesie deszczowym, czy o przyjaciołach na grillu w Teaneck, New Jersey. Gdziekolwiek ludzie zbierają się wokół pożarów, będą opowiadać historie.
W naturze ludzkiego zwierzęcia leży zabawa językiem, tworzenie bajek, piosenek i nonsensów, którymi się zabawiamy. W naszej naturze leży tworzenie pięknych przedmiotów i upiększanie wszystkiego, co stanie w miejscu wystarczająco długo.
Te instynkty są dziś żywe w świetnym piśmie i obrazach udostępnianych w całej sieci. Impulsy, które sprawiają, że zmieniamy post na blogu lub fantastyczny obraz Flickr, są tymi samymi, które przynoszą znakomitą sławę Navajo weaver w czterech stanach.
Wspaniałe słowa i piękne obrazy przyciągają naszą uwagę, bez względu na to, kim jesteśmy i jaką technologię możemy mieć do dyspozycji. Nasz impuls do tworzenia i nasze pragnienie, aby zwrócić uwagę na umiejętne kreacje, nie zmieniły się zbytnio, odkąd zaczęliśmy chodzić prosto.
Trzecie plemię jest w ruchu
Oprócz naszej pasji do połączenia, inną niezwykłą cechą człowieka jest zdolność adaptacji.
Żadne inne zwierzę nie jest w stanie przystosować się do tak wielu różnych ekosystemów i środowisk jak my. Zbudowaliśmy mieszkania na Antarktydzie i w kosmosie. Przeżyliśmy epokę lodowcową I wojny światowe, tsunami i trzęsienia ziemi, a nawet Joan Rivers, która zdobyła tytuł Celebrity Apprentice.
Kiedy środowisko jest stabilne, popadamy w samozadowolenie. Osiedlamy się w spokojnych, zadowolonych z siebie nawykach przez tysiące lat naraz.
Ale kiedy ziemia zaczyna się trząść, budzimy się ponownie: ta sama mądra, czujna, pomysłowa i niebezpieczna małpa, którą zawsze byliśmy w sercu.
Słyszałem obecny kryzys gospodarczy opisany jako “ekonomiczna zmiana klimatu”, co bardzo mi się podoba. Nie wiemy, gdzie będzie nieznośnie gorąco i gdzie temperatura spadnie do wiecznej zmarzliny. System jest zbyt skomplikowany do przewidzenia, ale wiemy, że się zmieni i prawdopodobnie zmieni się szybko.
Ale niektóre rzeczy się nie zmienią. Jeśli uda nam się zaśpiewać niezwykłą piosenkę, inni zgromadzą się, by ją usłyszeć. A teraz cyfrowe ogniska łączą nas z Kuala Lumpur przez Islandię i Dallas.
Jeśli stworzę treści godne uwagi, świat pokaże się i o tym opowie. Nie wiem. jak pojawią się za 5 lat (lub 5 miesięcy), ale wiem, że tak będzie.
Moim zadaniem jest stworzyć coś niesamowitego, a następnie inteligentnie wykorzystać globalną sieć cyfrowych ognisk, aby znaleźć ludzi, którzy to pokochają i docenią.
A Ty? Jakie Pieśni i legendy przynosicie Twój ognisko?
O autorze: Sonia Simone jest starszym redaktorem Copybloggera i założycielką niezwykłej komunikacji.