Dlaczego przeceniamy technologię i nie doceniamy siły słów

Wielu ekspertów zakłada, że system rekomendacji Społecznej Amazon jest jego zabójczą cechą. Ale co dokładnie w tej funkcji czyni go zabójcą?

Czym właściwie jest magiczny SOS Amazonki?

Oczywiście, istnieje pewna wartość predykcyjna w śledzeniu wielu różnych zmiennych. Zawsze jest. To chyba najlepiej strzeżony sekret Amazona. Ale zgaduję, że to nie tylko tajemnica dla ludzi Na Zewnątrz z Amazonii.

Jeśli zapytasz mnie, jaki jest najbardziej przekonujący składnik sosu, powiedziałbym, że jest to Kopiuj.

Najmądrzejsze algorytmy zapewniają, że zobaczysz produkty, które kochasz (do kupienia). Silnik rekomendacji wie, czego naprawdę chcesz, czego naprawdę naprawdę. chcę. Obliczanie tysięcy zmiennych jest kluczem do przewidywania zachowań konsumentów. Prawda?

Nie kupuję tego. Czarna skrzynka prawdopodobnie ma wpływ, ale wiem na pewno, że Kopia tak.

Moc kilku prostych słów

Słowa “klienci, którzy kupili to również kupili” są oznaką społecznego dowodu.

Jest to bardzo dobrze znana zasada perswazji Psychologii Społecznej. Oferty, którym towarzyszy dowód społeczny, będą bardziej skuteczne niż te, które mają jedynie neutralny przekaz.

Co by było, gdyby Amazon skorzystał ze swojej technologii recommender i oznaczał ją “możesz też spróbować”. To byłaby neutralna wiadomość. A / B test “można również spróbować” w porównaniu z “Klienci, którzy kupili to również kupił”, a otrzymasz pomysł, ile sosu Amazon jest technologia i ile kopii.

A skoro już przy tym jesteś, przetestuj również “nasi redaktorzy polecają” jako kopię z wskazówkami autorytetu. Założę się, że będzie lepiej niż wersja neutralna.

Coraz więcej naukowców rozumie zasadniczą rolę, jaką psychologia odgrywa w tym, co wydaje się być technologicznym ulepszonym handlem. Jeśli technologia daje nieuczciwą przewagę konkurencyjną, ważne jest, aby wiedzieć, co tak naprawdę jest grane. Nie wystarczy powiedzieć, że Twoja czarna skrzynka to sekretny SOS.

Nie powinniśmy wydawać milionów dolarów na technologię, tylko ze względu na technologię. A może powinniśmy?

Osoby, które kupowały recommender systems, kupowały również jachty.**

Powstanie maszyn? Nie tak szybko. …

Nie jestem technologiem. Dlatego lubię technologię bicia.

Prowadzę butik z wysokiej klasy oprogramowaniem i jestem zdumiony liczbą firm, które wydają się mieć wieczny głód więcej technologia. Przez większość czasu nie widzę ku temu powodu.

Mały sidestep …

Jak myślisz, dlaczego ludzie kupują jachty? Czy dlatego, że potrzebują niezawodnego środka transportu? Żeby dostać się z A do B? Dla większości pewnie nie. Może dlatego, że potrzebują miejsca, gdzie mogą zorganizować jedną z imprez bunga bunga?

Coraz cieplej …

Myślę, że można powiedzieć, że popisywanie się rówieśnikom to duża część powodów, dla których kupuje się luksusowe jachty. “Kochanie … Henry kupił żonie jacht, więc pomyślałem o tym, żeby go sobie kupić…”

Czy system rekomendujący (technologia) jest najlepszą inwestycją, jeśli chcesz przejść z A do B? Jeśli chcesz przekonać ludzi do zakupu swoich produktów, nie polecam pokładania wszystkich nadziei w technologii czarnej skrzynki.

Aplikacja true killer

Radzę ci lepiej zrozumieć psychologię zachowań konsumentów.

Wiedza o tym, dlaczego ludzie kupują, zapewni Ci tę nieuczciwą przewagę, którą Technologia tak często obiecuje.


Zrozumienie zachowania innych ludzi może nawet rzucić światło na to, Dlaczego kupujemy systemy rekomendujące lub organizujemy imprezy bunga bunga.

Co o tym myślisz? Dajcie znać w komentarzach.

* Wielkie podziękowania dla Sinan Aral, Dean Eckles i Mats Einarsen za wskazanie mi kierunku prac naukowych na ten temat.

** Cytat z rozmowy K Younga z 2013 roku #DataGotham.

Total
0
Shares
Related Posts