Byłem trochę zaskoczony dziś rano, gdy po wygłoszeniu wykładu na temat blogowania biznesowego, uczestnik seminarium zapytał, czy widziałem Newsweek artykuł w tym tygodniu o tym, dlaczego nie można zarabiać na blogach.
“Chyba oddam wszystko” – to była moja bezczelna odpowiedź.
Ale z ciekawości podniosłem magazynek w drodze powrotnej do mojego pokoju. Jeśli tego nie widziałeś, Daniel Lyons, utalentowany bloger znany od dwóch lat jako “fałszywy Steve Jobs”, ma artykuł redakcyjny, który wyjaśnia, dlaczego nikt z nas nie może zarabiać na blogowaniu.
Duży ruch, brak pieniędzy
Fałszywy najlepszy miesiąc Steve’ a Jobsa przyszedł z ruchem ulicznym. Jego faktyczna tożsamość została ujawniona w New York Times, wysyłając ponad pół miliona ludzi na swoją stronę w ciągu jednego dnia.
Jego wypłata? Za ten półmilionowy dzień odwiedzin, około stu dolarów w zarobkach AdSense. Za cały miesiąc zarobił 1039,81 dolarów.
Nie do końca na to liczył, kiedy został blogerem celebrytów i zdobył imponującą ilość uwagi i rozgłosu.
Więc jeśli fałszywy Steve Jobs nie może zarabiać na blogu, Reszta z nas jest skazana na zagładę, prawda? Ciężko pracował, tworzył wysokiej jakości treści, miał świetny kąt, który poszedł ładnie wirusowy. Był na szczycie i jest spłukany. Więc my też będziemy.
To musi być prawda, powiedział to w Newsweek.
Nauczyłem się na własnej skórze: podczas gdy blogi mogą robić wiele wspaniałych rzeczy, zarabianie ogromnych pieniędzy nie jest jedną z nich.
Ekspert waży
Artykuł następnie wykorzystał inne źródło dla małej wiarygodności eksperta, Paula Verna, analityka z eMarketer.
Zdaniem Verny prawdziwym problemem był ” brak jasnego modelu biznesowego, który może generować znaczne przychody.”
Verna jest na dobrej drodze, ale nadal jesteśmy daleko od głównego problemu.
Jeśli twoim modelem biznesowym jest “Chcę zarabiać pieniądze w Internecie”, nie zajdziesz zbyt daleko. Internet jest głęboko obojętny na twoje pragnienie zarabiania z nim pieniędzy.
Proszę zauważyć, że nie oznacza to, że “nie ma możliwego opłacalnego modelu biznesowego dla każdego bloga, poza kilkoma szczęśliwymi wyjątkami, które dowodzą tej reguły”, do czego doszedł Lyons.
To znaczy, że fałszywy Steve Jobs nie wymyślił działającego modelu biznesowego, więc nie zarobił żadnych pieniędzy.
Blogi to nie telewizja
Przyznam, że nie mam pojęcia jak zarabiać na fałszywym Stevie Jobsie. Jego czytelnicy nie przychodzą na jego stronę, aby rozwiązać jakikolwiek prawdziwy problem, inny niż “Jak mogę zabić 10 minut przed powrotem mojego szefa z lunchu?”
Sieci telewizyjne produkują rozrywkę. Zarabiają na reklamach lub, w przypadku kanałów kablowych premium, na subskrypcjach.
Jeśli chcesz oglądać Lost, musisz oglądać reklamy. Tivo wgniecił ten model znacznie, ale na razie działa wystarczająco dobrze.
Reklama może działać na niektórych witrynach internetowych, ale zwykle działa najlepiej, gdy czytelnik przychodzi na witrynę, aby znaleźć rozwiązanie problemu. Jeśli reklama przedstawia odpowiednie rozwiązanie tego problemu, może być skuteczna.
Z wielu złożonych powodów reklama nie jest szczególnie skuteczna na większości blogów. O ile nie ma wspaniałego dopasowania Wiadomości do rynku, reklamy na blogach mają tendencję do dzikiego zaniżania wyników.
Jeśli chcesz zarabiać pieniądze w prawdziwym świecie, rozwiązuj prawdziwe problemy
Szkoda, że Lyons nie czytał Copybloggera. Mógł zobaczyć post Briana O najmądrzejszych strategiach zarabiania na blogach i witrynach z treściami oraz dlaczego reklama nie znajduje się już na tej liście.
Nie chodzi o trendy w reklamie czy trendy w blogosferze. Chodzi o powrót do fundamentalnej prawdy marketingowej.
Jeśli nie oferujesz klientom czegoś, czego bardzo chcą, czy to po to, aby uzyskać wielką przyjemność, czy uciec od wielkiego bólu, nie zarobisz żadnych pieniędzy.
Ludzie do chcesz rozrywki i ulgi od nudy, ale sprzedaż czystej rozrywki online jest trudna. Obecnie oczekuje się, że rozrywka jest darmowa. Musisz być kreatywny, aby uciec od tego kontekstu, w ten sam sposób, w jaki muzycy musieli być kreatywni, aby zarabiać na życie, gdy darmowe udostępnianie muzyki stało się normą.
Nadszedł czas, aby biznes online dorastał
Przez długi czas wierzyliśmy, że” Internet jest inny ” i że nie musimy akceptować żadnych normalnych zasad biznesu. Umieściliśmy coś w sieci, a magiczny pył z Internetu nadrobił nasz całkowity brak wiedzy biznesowej.
“Skok, a sieć się pojawi” – była mantra.
To działało przez jakiś czas, ale teraz nie działa. Jeśli nie masz solidnego zrozumienia, kim jest twój rynek, jak cię znajdą i jakie problemy dla nich rozwiążesz, to teraz “skok, a pojawi się Podłoga.”
Więc skup się na tym, co czy pracuj teraz i zawsze działało.
Podaj wartość. Rozwiąż rzeczywiste problemy. Odkryj, co gryzie ludzi i napraw to dla nich.
Prawdziwy Steve Jobs sprzedaje piękne, łatwe w użyciu, sympatyczne narzędzia, które poprawiają życie jego klientów. Gdyby fałszywy Steve Jobs chciał zarabiać pieniądze, musiałby zrobić trochę pracy, aby dowiedzieć się, jak może zrobić to samo.
O autorze: Sonia Simone jest starszym redaktorem Copybloggera i założycielką niezwykłej komunikacji.