Ludzie są wyjątkowi i każdy widzi świat inaczej.
Przedstaw dwie osoby z identycznymi przedmiotami, a otrzymasz dwie różne opinie na temat opakowania i materiału.
Jeden człowiek widzi zastaw, wybitny lakier do mebli, a drugi widzi puszkę sprayu nie różniącą się od innych lakierów do mebli. Jedna kobieta widzi luksusową torebkę Gucci, a druga widzi przecenioną torbę na klucze i makijaż.
Selektywna percepcja jest tym, co sprawia, że bodźce procesowe konsumentów są najbardziej odpowiednie dla ich potrzeb i oceny. I każdy z nas robi to nieustannie w procesie zwanym czujnością percepcyjną.
Krótko mówiąc, zwracamy uwagę na to, co dla nas najważniejsze.
Nieustannie wykorzystujemy czujność percepcji. Widzimy to, co chcemy zobaczyć-Zwykle bodźce, które odnoszą się do naszego życia lub które wzmacniają nasze przekonania. Odfiltrowujemy resztę; mamy już wystarczająco dużo, aby sobie z tym poradzić.
Następnie doświadczamy zdarzenia, które wywołuje zmianę.
Skąd to się wzięło?
Kupiłeś kiedyś samochód? Przywiozłeś samochód do domu, jeździłeś nim przez dzień lub dwa, i nagle zauważyłeś, jak wielu innych ludzi ma Samochody takie jak twoje.
Może dziecko? Kobiety, które zajdą w ciążę, nagle zdają sobie sprawę, ile innych kobiet jest w ciąży. Potem rodzi się dziecko, a nowi ojcowie widzą innych ojców z dziećmi, gdziekolwiek się udają.
Na rynku nowego komputera? Możesz zauważyć reklamy komputerów w całym miejscu.
Nigdy wcześniej nie zauważyliśmy tych podobieństw. Teraz mamy. Skąd się wzięły te wszystkie samochody, kobiety w ciąży i dzieci?
Zawsze tam byli. Po prostu ich nie widzieliśmy, ponieważ nasza selektywna percepcja je odfiltrowała. Wyzwalające Zdarzenie obudziło nas, zmieniając nasze postrzeganie i nagle zauważamy to, czego nigdy wcześniej nie widzieliśmy.
Przebudzenie i twój Marketing
Wydarzenia wyzwalające są ważne dla marketingu, ponieważ są szansą. Sprzedawcy, copywriterzy i marketingowcy mogą korzystać z mocy wyzwalaczy.
Skoncentruj marketing na grupie docelowej, która niedawno doświadczyła zdarzenia wyzwalającego i obserwuj, co się dzieje.
W tej chwili, tuż po zdarzeniu wyzwalającym, selektywna percepcja grupy dostrzega podobieństwa. Ludzie zdają sobie sprawę, ” Hej! To do mnie podobne!”
Zwracają uwagę. Nie przegap swojej szansy.
Użyj słów, obrazów lub pojęć, które bezpośrednio odnoszą się do zdarzenia wyzwalającego tej grupy. To sprawia, że wszystko pop. Jeśli bodźce odnoszą się do ich życia tuż po wydarzeniu wyzwalającym, ci ludzie również częściej stają się klientami.
Więc przyciągnij ich uwagę, póki ją masz. Wykrzycz podobieństwa. Zwróć uwagę na ich nowo odkrytą percepcję i skorzystaj z okazji, którą masz.
W końcu, oczywiście, ludzie idą dalej. Uznają podobieństwo i zaczynają postrzegać je jako powszechne, a nie nowe i ekscytujące. Zaczynają filtrować bodźce. Nowy samochód nie jest niczym specjalnym. Ciąża mija. Dziecko wchłania się w rodzinę.
W porządku. Nie są już twoją grupą docelową.