Dobrzy pisarze zawsze piszą dla swoich gości, a nie dla wyszukiwarek.
Właściwie, to nie do końca prawda.…
Na początku SEO musiałeś pisać dla wyszukiwarek. Prymitywne Wyszukiwarki mogły ocenić trafność Twojej treści do zapytania tylko przez liczbę razy wyszukiwane słowo kluczowe zostało wspomniane w treści.
Po prostu dołączając słowo kluczowe tak wiele razy, jak to możliwe, będziesz dobrze Oceniać.
Oczywiście Wyszukiwarki ewoluowały od tego czasu.
Z aktualizacjami Google w ostatnie lata, stało się jasne, że farsz słów kluczowych nie pomaga już w rankingu (w rzeczywistości boli).
Teraz Google analizuje kilka czynników na stronie, aby określić trafność strony.
Nowe porady dla autorów treści to: pisz dla odwiedzających i niech Google martwi się o resztę.
To nie jest zła rada. W rzeczywistości, to jest to, co scenarzysta powinno wystarczyć. Jednak SEO mogą i często powinny dalej optymalizować tę zawartość.
Nawet jeśli sam napiszesz wszystkie swoje treści, musisz grać role zarówno pisarza, jak i SEO.
Jak można jeszcze bardziej zoptymalizować swoje treści?
Jednym z głównych sposobów, który jest mocno niewykorzystany, jest poprzez mikrodane.
Jak wysłać ukryte wiadomości do Google
Mikrodane istnieją przede wszystkim dla wyszukiwarek.
Jest ukryty w kodzie HTML, a odwiedzający nigdy go nie zobaczą, chyba że sprawdzą kod źródłowy Twojej strony.
Mikrodane wygląda jak HTML ale nie jest.
Celem mikrodanych jest opisanie treści.
Podczas gdy Google ma dużo lepiej wykrywać różne części treści i określać ich trafność, jest daleki od doskonałości.
Korzystając z mikrodanych, możesz pomóc wyszukiwarkom sklasyfikować najważniejsze części treści.
Istnieje wiele różnych typów słowników mikrodanych. Jest jednak tylko jeden, którego powinieneś użyć: znaczniki schematu.
Jest to zdecydowanie najbardziej kompletna biblioteka mikrodanych, a ponadto jest jedyną obsługiwaną przez wszystkie główne wyszukiwarki.
Zespoły wyszukiwarek już dawno uznały przydatność mikrodanych, ale wiedziały, że trudno będzie włączyć wszystkie różne słowniki znaczników do swoich algorytmów.
Aby rozwiązać ten problem, Google, Microsoft i Yahoo (później dołączyły również Yandex), wszystkie połączyły się, tworząc standardową bibliotekę mikrodanych. Nazywa się schema.
Jak bogate fragmenty pomagają SEO
Ważne jest, aby zrozumieć, że użycie znaczników schematu jest nie jest czynnikiem rankingowym. Może to jednak wpłynąć na wyniki SEO.
Jak powiedziałem wcześniej, schemat nie jest przeznaczony do użytku dla każdej części zawartości-tylko większość ważne.
Chociaż wyszukiwarki mogą czasami używać mikrodanych, aby pomóc w określeniu ogólnego znaczenia Twojej strony, główną rolą mikrodanych jest pomoc wyszukiwarkom wyświetl więcej przydatnych danych w wynikach wyszukiwania:
Znaczniki na stronie pomagają wyszukiwarkom zrozumieć informacje na stronach internetowych i zapewnić bogatsze wyniki. Wspólne słownictwo znaczników ułatwia webmasterom podjęcie decyzji o schemacie znaczników i uzyskanie maksymalnych korzyści dla ich wysiłków.
“Bogatsze wyniki “jest odpowiednim terminem do użycia tutaj, ponieważ sposób, w jaki Google używa schematu, to tworzenie” bogatych fragmentów.”
Prawdopodobnie widziałeś rich snippets przed. Zawierają one Wszystko inne niż zwykły tekst, który widzisz w wyniki wyszukiwania. Obejmuje to zdjęcia, recenzje, bułkę tartą i inne informacje.
Jak myślisz, jak fragmenty bogate wpływają na wskaźnik klikalności wyników? Jak zapewne się domyślacie, prawie zawsze zwiększ współczynnik klikalności. Od razu Zwiększa to ruch w wyszukiwarkach.
Jednak to maj również zwiększyć pozycję w wyszukiwarkach w niektórych przypadkach.
Zakładając, że rzeczywiście masz dobrą treść na stronie, odwiedzający, którzy klikną na Twoją stronę, będą zadowoleni i nie wrócą do wyników wyszukiwania. To mówi Google, że znaleźli to, czego szukali.
Redukując “Pogo sticking, “it is możliwe, że Twoje rankingi się poprawią. Tak więc, chociaż mikrodane nie wpływają bezpośrednio na rankingi wyszukiwania, mogą ostatecznie na nie wpłynąć.
Uwaga: Chociaż fragmenty rich pojawią się na każdej stronie wyników wyszukiwania, a największe korzyści z nich uzyskasz, jeśli znajdziesz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Dlaczego schemat jest szansą: Wcześnie zauważyłam, że używanie mikrodanych jest mało wykorzystywaną taktyką. Mówiłem poważnie.
Google kocha schemat teraz i prawdopodobnie będzie w najbliższej przyszłości.
Jest co najmniej jeden bogaty fragment w ogromnej 36.60% wyszukiwań:
Kiedy coś jest tak popularne, Zwykle pozostajesz w tyle, jeśli go nie wdrożyłeś.
Ale oto część, która cię zaskoczy.
Tylko 0.30% domen regularnie używa znaczników schematu (to około 1 na 330):
Więc jeśli myślałeś, że jesteś sam w unikaniu schematu, nie jesteś.
I nadal istnieje możliwość skorzystania ze schematu, zanim stanie się standardową praktyką (co może trwać dość długo).
Głównymi powodami, dla których uważam, że właściciele witryn nie integrują schematu z ich treścią, są:
- Wygląda ciężko
- Potrzeba czasu
Tak, mikrodane podlegają technicznej stronie SEO, co przeraża ludzi. Jednak, nie trzeba być ekspertem w schemacie go używać. Pod koniec tego postu dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, aby z niego skorzystać.
Po drugie, to wymaga czasu. Jest to ważny problem,i jest to część powodu, dlaczego nie używam schematu tak bardzo, jak powinienem.
Jeśli jednak Twoja witryna znajduje się w niszy, w której znaczniki schematu są ważne, nie możesz ich zignorować. Po zapoznaniu się z nim, dodawanie tagów schematu zajmie tylko kilka minut na post, co jest warte korzyści.
Słowo ostrzeżenia: Tylko dlatego, że używasz znaczników schematu w swojej treści, nie gwarantuje, że Google utworzy dla ciebie fragmenty rozszerzone. Jeśli zaimplementowałeś go poprawnie, zazwyczaj otrzymasz fragmenty bogate po krótkim okresie oczekiwania, ale nie jest to gwarancja.
Najczęstsze znaczniki schematu
Oto główny powód, dlaczego schemat jest straszny: są tysiące terminów w Schema.org biblioteka.
Kto ma czas, aby dowiedzieć się, co one wszystkie oznaczają?
Niewielu ludzi.
Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz wiedzieć, co wszystkie wredne. Musisz tylko przyzwyczaić się do najczęstszych terminów.
Nauczmy się ich teraz…
i) “itemscope”: Jest to najprostszy, ale jeden z najczęściej używanych tagów schematu.
Jest to termin logiczny, co oznacza, że nie musisz (Czytaj: nie możesz) przypisywać mu wartości.
Zamiast tego umieszczasz go wewnątrz znacznika “div” (lub podobnego, np. “span”, “html” itp.), aby wskazać, że cała treść w tym tagu dotyczy tego samego tematu.
Oto przykład:
Avatar
Reżyser: James Cameron (ur. 16 sierpnia 1954)
Science fiction
Umieszczenie “itemscope” w znaczniku div oznacza, że zawartość wewnątrz niego jest powiązana. W tym przypadku chodzi o film Avatar.
Ponieważ znaczniki itemscope został uwzględniony, Google wie teraz, że film został wyreżyserowany przez Jamesa Camerona i że należy do gatunku science fiction.
ii) “itemtype”: Ten termin znaczników informuje Wyszukiwarki, że treść w znaczniku HTML dotyczy określonego typu elementu. Nie jest to termin logiczny, co oznacza, że do trzeba mu przypisać wartość.
Jednak ta wartość musi pochodzić z biblioteki schematów. Zawartość można zdefiniować jako określone ” typy.”Musisz uzyskać typ z Schema.org biblioteka.
Typy artykułów są warunkami najwyższego poziomu na tej stronie. Wkrótce dojdziemy do warunków dla dzieci w każdym z nich.
Oto niektóre z najbardziej Typ przedmiotów:
Jeśli żadna z nich nie dotyczy Twojej firmy, musisz ją znaleźć na liście gigantów. Chociaż zajmie to trochę czasu, przekonasz się, że używasz tego samego(ów) w kółko.
Gotowy, aby zobaczyć go w akcji? Kontynuujmy przykład sprzed:
Avatar
Reżyser: James Cameron (ur. 16 sierpnia 1954)
Science fiction
Teraz termin itemtype został dodany do ogólnego znacznika div. Wartość jest równa adresowi URL typu, który w tym przypadku jest filmem.
Ponownie możesz uzyskać Typ I ADRES URL z Schema.org biblioteka.
iii)”itemprop”: Ten ostatni wspólny znacznik to miejsce, w którym rzeczy stają się naprawdę interesujące. Prawie wszystkie ” elementy “w bibliotece schematu mają” właściwości”, które można zdefiniować.
Tag “itemprop”, jak sama nazwa wskazuje, pozwala zdefiniuj te właściwości.
Jest to prawdopodobnie część, która wydaje się najbardziej złożona, ale jest dość bezbolesna.
Przejdź do adresu URL zdefiniowanego przez ” itemtype.”W przypadku naszego przykładu chodziło o Typ filmu.
Zobaczysz listę (zwykle dużą) właściwości, których potencjalnie możesz użyć.
Pamiętaj, że zawsze masz możliwość włączenia jak największej liczby lub jak najmniejszej liczby właściwości.
Przyjrzyjmy się, jak użyłbyś tagu itemprop w przykładzie:
Avatar
Reżyser: James Cameron (ur. 16 sierpnia 1954)
Science fiction
Zauważ, jak termin itemprop jest dodawany do znaczników HTML które znajdują się w div zdefiniowanym przez itemtype.
Nie ma nic skomplikowanego w tym, jak to działa. Znacznik “name” definiuje nazwę omawianego produktu, dlatego jest umieszczony w znaczniku h1.
Tag “gatunek” określa gatunek filmu, dlatego jest umieszczony w przedziale, który zawiera gatunek.
Podsumowując najczęstsze znaczniki schematu: Wszystko, co naprawdę trzeba wiedzieć, aby użyć schematu jest jak te trzy warunki pracy.
Im więcej się w nią zagłębisz, tym bardziej odkryjesz, jak uwzględnić takie rzeczy, jak breadcrumb markup:
Proponuję zacząć od małych, a następnie szukać samouczków, jak tworzyć określone typy fragmentów bogatych, gdy już opanujesz podstawy.
Opcja 1: użyj wtyczki
Zrozumienie schematu jest jedna rzecz, ale wiedząc, jak go używać jest inna.
Jak powiedziałem wcześniej, zwykle będziesz używać tych samych tagów w kółko, co jest dobrą rzeczą.
Jeśli używasz WordPress, najprostszym sposobem korzystania ze schematu, zdecydowanie, jest wykorzystanie Wtyczka Schema Creator przez Raven.
Możesz go pobrać z tego linku lub przejść do “Dodaj wtyczki”na pulpicie nawigacyjnym WordPress i wyszukać” schemat.”Wtyczka powinna być pierwszym wynikiem:
Po zainstalowaniu wtyczki nie musisz robić nic specjalnego.
Gdy przejdziesz do edytora postów lub stron dla dowolnej treści w witrynie, zauważysz mały panel z tytułem “formularz twórcy schematu” poniżej edytora tekstu:
Ta wtyczka sprawia, że dodawanie schematu jest tak proste, jak to możliwe.
Możesz wybrać jeden z głównych typów schematów dla swojej zawartości. W zależności od tego, który z nich wybierzesz, pojawią się różne pola tekstowe.
Następnie wystarczy wypełnić każdy z nich jeden po drugim odpowiednimi wartościami i kliknąć “Wstaw”, aby schemat został dodany do kodu HTML strony.
Chociaż ta wtyczka jest świetna, ma swoje ograniczenia. Oczywiście nie wymienia wszystkie potencjalnych właściwości dla typu schematu. Jeśli chcesz uzyskać bardziej szczegółowe informacje, Być może będziesz musiał dodać jakiś schemat ręcznie później.
Jednak właściwości, które zachęca do wypełnienia, są zdecydowanie najczęstsze i najważniejsze, jeśli chodzi o tworzenie fragmentów bogatych.
Opcja 2: Użyj generatora schematów Google
Wiem, że większość moich czytelników korzysta z WordPressa, ale wielu nie.
Ta opcja będzie działać dla każdego, niezależnie od tego, z którego systemu zarządzania treścią korzystasz.
Ponieważ wyszukiwarki uznają, że znaczniki schematu może pomóc im produkować lepsze wyniki dla wyszukiwarek, chcą zrobić to tak łatwe, jak to możliwe.
Nie szokująco, Google stworzył darmowe proste narzędzie dla webmasterów o nazwie Structured Data Markup Helper.
Korzystanie z narzędzia jest bardzo proste. Zacznij od wprowadzenia adresu URL witryny do pola tekstowego adresu URL, a następnie wybrania jednego z głównych typów artykułów:
Następnie kliknij ” Rozpocznij tagowanie.”To krok 1 z 3.
Krok 2 polega na zastosowaniu znaczników schematu do treści.
Narzędzie załaduje kopię strony internetowej do lewego panelu i załaduje najważniejsze właściwości schematu do prawego panelu (dla wybranego typu).
Kiedy ty zaznacz tekst na stronie (kliknij lewym przyciskiem myszy i przeciągnij), małe menu pojawi się automatycznie. Będzie zawierać listę właściwości, które można przypisać do wybranej części strony:
Po prawej stronie zauważysz, że niektóre właściwości są “wymagane.”
Technicznie nie jest to wymagane. Możesz nadal tworzyć poprawny schemat, nawet jeśli go pominiesz.
Biorąc to pod uwagę, jeśli wykluczysz jakiekolwiek ważne wartości, możesz zmniejszyć szansę na uzyskanie fragmentów bogatych (w zależności od tego, który z nich pominiesz).
Podświetlaj i dodawaj tyle właściwości, ile możesz i chcesz. Po zakończeniu przejdź do ostatniego kroku, klikając czerwony przycisk “Utwórz HTML” w prawym górnym rogu.
Spowoduje to wygenerowanie nowego kodu źródłowego strony, który zawiera wszystko, co miałeś wcześniej-plus nowe znaczniki.
Najtrudniejszą częścią jest umieszczenie znaczników na twojej stronie.
Jeśli masz system zarządzania treścią (CMS), który opiera się wyłącznie na statycznych plikach stron, jest to łatwe. Wystarczy kliknąć przycisk “Pobierz” w prawym górnym rogu, co pozwoli Ci zapisać pełną kopię kodu. Zastąp istniejącą stronę internetową nowym kodem.
Inne CMS nie są takie proste.
Niektóre, takie jak WordPress, dzielą treści na różne części. Masz pełny dostęp do treści w edytorze stron, ale nagłówek każdej strony jest zawarty w pliku motywu.
Niektóre schematy należy umieścić w nagłówku, co oznacza, że będziesz musiał dodać go do pliku motywu. Jeśli zrobisz to źle, możesz zepsuć swoją stronę. Jeśli nie masz dużego doświadczenia, być może będziesz musiał wynająć programistę.
Alternatywnie, wystarczy użyć schematu w body copy.
Jeśli wrócisz do wyników narzędzia, możesz przewinąć nowy kod źródłowy w dół i zobaczyć dowolny dodany schemat na Żółto:
Możesz ręcznie skopiować i wkleić to do HTML edytora stron CMS.
Opcja 3 (dla SEO ekspertów): Pomiń narzędzia
Pierwsze dwa narzędzia, które wam pokazałem są świetne. Mogą zaoszczędzić wiele czasu i wysiłku, wykonując żmudne zadania.
Ponadto będą produkować bardziej niezawodne znaczniki niż większość SEO.
Problem z narzędziami polega na tym, że mają one ograniczone opcje. Możesz dodać właściwość, która nie jest obsługiwana przez narzędzie. Możesz też później dokonać szybkiej zmiany.
Zamiast zrezygnować lub przechodząc przez cały proces ponownie, zawsze można dodać schemat ręcznie.
Wydaje się to oczywiste, ale chciałem o tym wspomnieć, abyś pamiętał o szybkim edytowaniu.
Łatwo jest zepsuć schemat, chyba że to zrobisz…
Kiedy zepsujesz kod HTML lub CSS na swojej stronie, jest to oczywiste.
Albo skończysz z uszkodzoną stroną internetową, albo coś, co wygląda okropnie, ponieważ straciło całą swoją stylizację.
Ale jeśli bałagan swój schemat znaczników, tylko tych, którzy zauważą są Wyszukiwarki. Pamiętaj, że schemat nigdy nie wpływa na to, co widzi użytkownik, chyba że również bałagan istniejących znaczników HTML podczas dodawania warunków schematu.
Powodem, dla którego ważne jest, aby mieć działający schemat, jest to, że jeśli nie, nie możesz uzyskać bogatych fragmentów, co niszczy cały cel.
Najlepszym sposobem, aby sprawdzić ważność schematu jest za pomocą innego narzędzia Google o nazwie narzędzie do testowania danych strukturalnych.
Jest bardzo prosty w użyciu: wystarczy skopiować i wkleić cały kod źródłowy (HTML) w lewym panelu Narzędzia. Następnie kliknij”Potwierdź”:
Alternatywnie, jeśli już opublikowałeś stronę ze schematem, możesz użyć “fetch URL” zamiast wklejania kodu źródłowego.
Tak czy inaczej, po kliknięciu “zweryfikuj” prawy panel szybko poinformuje cię, jeśli masz jakiekolwiek błędy. Jeśli wszystko jest w porządku, każda sekcja będzie zielona. Jeśli występują błędy, pojawią się na Czerwono.
Wprowadzenie schematu do działania (przykłady krok po kroku)
Jeśli rozumiesz wszystko doskonale w tym momencie, bardzo szybko się uczysz.
Większość ludzi zrozumie istotę schematu, ale trudno jest w pełni go zrozumieć, dopóki nie zobaczysz go w akcji.
Tak więc, w tej ostatniej sekcji, mamy zamiar spojrzeć szczegółowo na kilka typowych przykładów gdzie SEO by używać schematu.
Po pierwsze, kiedy strona internetowa powinna korzystać ze schematu?
Pojawiają się te same funkcje lub rodzaje treści w kółko i w kółko:
Zauważysz, że podczas wyszukiwania informacji o filmie cała strona jest zwykle pokryta fragmentami rozszerzonymi.
Jako SEO będziesz narażony na różnorodne treści. Wybrałem trzy, z którymi będziesz się często spotykał:
- recenzje produktów
- lokalne strony biznesowe
- artykuły www
i) recenzje produktów: Jednym z najskuteczniejszych fragmentów rich są te małe oceny gwiazdek poniżej tytułu w wynikach wyszukiwania. Wyróżniają się i przyciągają wiele dodatkowych kliknięć.
Wygooglowałem termin recenzji dla pierwszego produktu, który przyszedł na myśl:
long tail Pro recenzja
Nie patrząc na artykuły, prawdopodobnie kliknąłbyś ten, który mam w polu na powyższym zdjęciu. Ma wiele elementów znaczników:
- ocena gwiazdkowa
- ocena numeryczna
- nazwisko autora
- Data przeglądu (najnowsze jest bardzo ważne dla większości wyszukiwarek)
Powiedzmy więc, że pierwszą stronę w wynikach posiadaliśmy (cloudincome).
Gdybym korzystał z WordPressa, po prostu użyłbym wtyczki schematu, ale w tym przypadku użyjmy pomocnika znaczników Google.
Zacznę od wybrania najbardziej odpowiedniego rodzaju treści, czyli recenzji produktu / produktu, a następnie umieszczenia adresu URL artykułu w polu.
Zauważ, że jak tylko przejdziesz do następnej strony, zobaczysz, że niektóre właściwości są już oznaczone jako “wymagane” , więc zacznijmy od tych:
Właściwość “name” istnieje dla wszystkich elementów. Jest to ogólny tag schematu, który opisuje temat. W tym przypadku zastosowałem go do tytułu, ale można go również zastosować do części tytułu – ” Long Tail Pro.”
Ale co z właściwościami po prawej stronie? Na przykład:
- recenzent
- Data przeglądu
- Cena
Ponieważ na stronie nie było autora, daty ani ceny, nie było nic, co mogłem wybrać, aby wyświetlić menu, aby przypisać wartości do tych właściwości.
W takich przypadkach należy użyć przycisku” dodaj brakujące tagi ” u dołu prawej sekcji.
Po kliknięciu przycisku pojawi się okno. Zaczniesz od wybrania typu znacznika (jednej z właściwości elementu), a następnie przypisania mu wartości.
Możesz kliknąć link “Dodaj kolejny”, aby dodać tyle, ile potrzebujesz.
Oto jak to wyglądało, kiedy skończyłem:
Po kliknięciu “Zapisz” zobaczysz, że wszystkie elementy danych są aktualizowane w prawym panelu.
Gdy będziesz zadowolony, kliknij “Utwórz HTML”, aby uzyskać świeży kod.
Kolejne kroki będą zależeć od używanego systemu CMS.
Jeśli to możliwe, po prostu pobierz plik i prześlij go do swojej witryny.
Jeśli używasz systemu CMS, w którym nie jest to możliwe, podświetl i skopiuj odpowiedni kod HTML (poszukaj podświetleń), a następnie wklej go do kodu HTML swojej strony:
Alternatywnie, można również spróbować twórz stronę custom.
ii) lokalny biznes: Lokalne SEO może również korzystać z używania znaczników schematu.
Jako przykład szukałem:
chicago landscaper
Yelp inteligentnie wykorzystuje schemat do dodawania ocen gwiazdek, ocen numerycznych i wielu recenzji.
Spójrz na stronę brata Diaza (kilka wpisów w dół od góry). Pomimo tego, że jest to okropnie zaprojektowana i nieoptymalizowana strona internetowa, nadal plasuje się dość dobrze w tym wyszukiwaniu. Z prostym przeprojektowaniem i pewnym schematem, jestem pewien, że wyprzedziłoby to wyniki pojawiające się nad nim.
Ponownie odwiedźmy narzędzie strukturyzowane znaczniki danych i wprowadź adres URL, którego używamy jako przykładu. Typ Strony tym razem to ” lokalne firmy.”
W następnym kroku zacznijmy od głównych właściwości (Nazwa, obraz i telefon).
Wybrałem logo górnego nagłówka jako “nazwa”, a narzędzie automatycznie używa znacznika alt obrazu dla wartości właściwości.
Ponadto podświetliłem jedyne zdjęcie na stronie dla właściwości “obraz” i numer telefonu dla właściwości “telefon”:
Oczywiście na samej stronie brakuje wielu istotnych informacji, które powinna posiadać (jak godziny pracy i adres).
W tym przypadku musielibyśmy je dodać za pomocą przycisku” dodaj brakujące tagi ” na dole.
Czasami natkniesz się na nieruchomość, dla której nie będziesz pewien, co wprowadzić dla wartości. Wtedy będziesz musiał to sprawdzić na Schema.org.
Na naszej przykładowej stronie dodałem:
- Godziny otwarcia > Dzień tygodnia – Wartości są dodawane w dwuliterowych akronimach. Mogą być oddzielone przecinkami lub myślnikiem (np. Mo-Su jest dla wszystkich 7 dni).
- URL
- Ocena zbiorcza > wartość oceny – Średnia ocena na 5 wystawiona przez poprzednich klientów lub użytkowników serwisu
- ocena zbiorcza > count – liczba klientów, którzy ocenili produkt
Gdy jesteśmy zadowoleni z wyglądu naszego paska bocznego właściwości, możemy stworzyć nasz ostateczny kod HTML:
Stamtąd, to tylko kwestia dodania nowego schematu do naszej rzeczywistej stronie internetowej.
iii) artykuł: Prawie każdy can użyj typu artykułu dla schematu. Każdy wpis na blogu może zostać sklasyfikowany jako artykuł.
Nie dostajesz żadnych wyszukanych gwiazdek z tym typem, ale ty can zdobądź zdjęcie, a także datę i dołączone nazwisko autora.
To jest w zasadzie to, co miało zrobić autorstwo Google (back when it was still a thing).
Chociaż prawdopodobnie nie jest tak skuteczny jak schemat dla bardziej wyspecjalizowanych typów treści, nadal może być wart twojego czasu.
Przejdźmy więc przez przykład artykułu, który opublikowałem jakiś czas temu na Quick Sprout: 5 nowoczesne metody badania słów kluczowych, aby odkryć ukryte klejnoty.
Ponownie zaczynamy od pomocnika znaczników Google. Tym razem wybieramy “Artykuły” dla typu strony:
Jedną wspaniałą rzeczą w oznaczaniu artykułu jest to, że jest to ŚMIERTELNIE PROSTE do zrobienia. Żadna z właściwości nie jest szczególnie skomplikowana do zrozumienia lub znacznika.
Wyróżniłem i oznaczyłem wszystkie główne właściwości:
- Nazwa (Tytuł)
- Autor (imię i nazwisko)
- Data (Data publikacji)
- Obraz
- Treść artykułu (wyróżnij tekst artykułu, a następnie oznacz go tagiem)
Gdy byłem zadowolony z właściwości, które wybrałem, kliknąłem do ostatniego kroku:
Ostatnia rzecz, której nie pokazałem, to testowanie znaczników, więc zróbmy to teraz.
Jeśli klikniesz przycisk “Zakończ” na ostatniej stronie, pojawi się wyskakujące okienko z kolejnymi krokami.
Zawiera link do narzędzia do testowania danych strukturalnych:
Wkleiłem nowy kod źródłowy do lewej strony narzędzia. Mimo że użyłem narzędzia pomocniczego tak, jak powinienem, nadal mam błąd:
Kliknięcie Ostrzeżenia “błąd” rozszerza tę sekcję wyników. Kiedy przewinąłem się na dół, zobaczyłem, że brakuje mi nagłówka:
Kliknięcie nagłówka wywołało odpowiednią część mojego kodu HTML. Aby naprawić ten błąd, musiałem zastąpić właściwość name właściwością headline, jak pokazano poniżej:
Po ponownej walidacji wyników błąd zniknął:
Teraz mogę zaktualizować mój artykuł z właściwego schematu.
Wniosek
Każda mała przewaga, jaką możesz uzyskać, jeśli chodzi o SEO, może być różnicą między odrobiną ruchu w wyszukiwarce a ton ruchu.
Dlatego tak ważne jest, aby skorzystać z możliwości, takich jak znaczniki schematu, gdy okaże się, że istnieją.
Znaczniki schematu mogą prowadzić do urywków bogatych, co daje natychmiastowy wzrost ruchu organicznego wyszukiwania.
Jeśli przeczytasz każde słowo w tym poście, to wiesz, jaki jest schemat i jak go wdrożyć na swojej stronie (S).
Zachęcam do zastosowania go najpierw na małą skalę, a następnie dostosowania go na większą skalę, jeśli jesteś zadowolony z wyników.