Czy Twoje Treści Są Wystarczająco Dobre? 6 pytań, aby znaleźć odpowiedź

questions

Co sądzisz o treściach, które publikują twoi konkurenci?

Zgaduję? Nie jest dobrze.

Łatwo jest oceniać innych, ale trudno oceniać siebie.

Gwarantuję, że wszyscy twoi konkurenci myślą to samo – że większość treści w twojej niszy to śmieci.

A jednak … wierzą, że ich jest wyjątkiem.

Bez wątpienia uważasz, że Twoje treści są całkiem dobre. W przeciwnym razie, dlaczego miałbyś to opublikować?

Nie mówię, że się mylisz, tylko wskazuję, że wszyscy mamy uprzedzenia.. Oczywiście będziemy myśleć, że nasze własne treści są dobre.

Idealnym rozwiązaniem byłoby zatrudnienie profesjonalnego marketera lub redaktora, aby ocenić treść i porównać ją z konkurencją.

Jednak rzadko jest to możliwe.

Kolejnym najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie listy kontrolnej wszystkich niezbędnych treści.

Skoro możesz zrobić swój własny, pomyślałem, że zacznę od Ciebie.

Opowiem Ci 6 pytań, które powinieneś zadać sobie przed opublikowaniem jakiejkolwiek treści.

To jest lista essentials, więc zapraszam do dodawania do niego. 

1. Czy ma to prawdziwy cel dla właściwych ludzi?

Możesz pisać na dwa sposoby.

Możesz pisać dla siebie, tworząc coś, co uważasz za wspaniałe.

Możesz też napisać dla swoich czytelników, tworząc coś, co jest specjalnie stworzone, aby im pomóc.

Zgadniesz, którą wolę? To opcja numer 2. Zawsze pisz dla swoich czytelników.

Jednym z błędów popełnianych przez wielu twórców treści, zwłaszcza tych nowszych, jest napisanie czegoś, co oni myśl jest dobra.

Napiszą rant, albo jakiś inny post, tylko po to, żeby się wymądrzać. Ale to nie daje nic innego, jak sprawić, że czują się mądrzy.

Oto przykład takiego post na Medium:

image03

Jak widać, autor napisał publiczny post, który był zasadniczo rantem skierowanym do jej dyrektora generalnego.

Możesz to przeczytać, jeśli chcesz, ale zasadniczo jest to całe mnóstwo narzekania. Wszystko o ” ja, ja, ja.”

Jako interesującą notkę, edycja na poście wyjaśnia, że została zwolniona wkrótce po opublikowaniu postu (niekoniecznie związanego).

Chodzi o to, że nawet jeśli ta treść zostanie przeczytana przez wiele osób, nie wpłynie to na ich życie.

Z punktu widzenia content marketingu wszystkie dobre treści muszą pozostawić pozytywne wrażenie Twojej marki w umysłach czytelników.

Powinien wykonać jedną z następujących czynności:

  • Rozwiąż problem – Na przykład szczegółowy przewodnik krok po kroku dotyczący łatania ściany.
  • Zainspiruj działania – Gdy treść koncentruje się na czytelniku, może zainspirować go do podjęcia działań w celu poprawy ich życia. Pod koniec większości moich postów proszę czytelników o podjęcie działań na temat tego, co napisałem, ponieważ zapamiętają mnie, gdy to zrobią.

image00

  • Uczyć – Każdy uwielbia poznawać rzeczy, na których naprawdę mu zależy. Dobra treść może skupić się na nauczaniu ważnej koncepcji, np. postu napisanego dla początkujących SEO o tym, jak działa podstawowy algorytm Google.

Wróć do pytania i odpowiedz.

Czy Twoje treści są pisane dla odbiorców i czy zapewniają im wartość?

Jeśli temat jest dobry, ale byłeś bardziej skoncentrowany na napisaniu tego, co Twoim zdaniem powinno być w dobrym artykule, przejrzyj go i edytuj. Stale zadawaj sobie pytanie: “Jak mogę to wyjaśnić mojemu czytelnikowi?”

Powinieneś być w stanie wyrazić dokładną wartość, jaką Twoje treści dostarczają czytelnikom. Jeśli nie możesz, prawdopodobnie nie ma żadnego (lub wiele).

2. Czy twoje roszczenia są poparte wiarygodnymi źródłami?

Dni się skończyły, kiedy można było pisać co się chce i wierzyć.

Wielu czytelników w dzisiejszych czasach to sceptyczny. Po przeczytaniu tak wielu kłamstw i usłyszeniu fałszywych obietnic, muszą być przekonani, aby uwierzyli w twoje słowo i podjęli działanie.

A jeśli nie możesz zmusić ich do działania, nigdy nie zajmiesz tego miejsca w ich skrzynkach e-mail lub pamięci.

Dlatego polecam tworzenie kopii zapasowych wszystkich Twoich roszczeń z dane, gdy jest to możliwe.

Co jest bardziej przekonujące? Mówiąc:

  • Cukrzyca powoduje wypadanie włosów lub
  • Cukrzyca upośledza pracę mózgu?

Oba brzmią możliwe, ale też brzmią tak, jakby to były spekulacje. Różnica polega na tym, że drugi link do badania w szanowanym czasopiśmie.

Jako czytelnik przekonuje mnie ten drugi; ten pierwszy pozostawia mi pytania.

Jakie jest wiarygodne źródło? Kluczowym słowem w tym pytaniu jest ” wiarygodny.”Jeśli czytelnik kliknie do twojego źródła i nie ufa mu, jesteś z powrotem tam, gdzie zacząłeś.

Oto, co powiedziałbym, że dobrą zasadą dla wiarygodnych źródeł jest:

  • Opracowania (artykuły z czasopism) są najlepsze
  • Stanowiska do analizy danych
  • Strony rządowe
  • Szanowane witryny (takie jak webMD)
  • Posty napisane przez bardzo znanych autorów (lub wywiady z nimi)

3. Czy obrazy dodają więcej niż tylko łamanie tekstu?

Jestem wielkim fanem treści wizualnych, o których wiesz, jeśli regularnie czytasz moje rzeczy.

Jedną z zalet włączenia wielu zdjęć jest to, że rozbijają tekst, co ułatwia czytanie.

Ale jeśli to tylko to, co robią obrazy w Twoich treściach, jest problemem.

Obrazy dają niepowtarzalną okazję do:

  • Wyjaśnij trudne pojęcia
  • Zapewnij dodatkowe informacje
  • Prezentuj dane, których nie możesz w tekście

… wszystko w sposób, który większość czytelników lubi.

Ale zbyt wielu blogerów, nawet tych dobrych, regularnie marnuje tę okazję.

Oto przykład z bardzo popularnego bloga, który pozostanie bezimienny:

image01

Naprawdę Nie wiem, co to ma wspólnego ze staniem się Wydawcą marki.

Ten czynnik nie jest końcem świata, ale za pomocą odpowiednich zdjęć można zrobić post od miernego do dobrego lub od dobrego do wielkiego.

Weź ten post na blogu Ahrefs jako przykład. Po omówieniu koncepcji, która jest trudna do wyjaśnienia, zaprezentowali malutką infografikę, aby ją zilustrować:

image05

Nawet bez czytania artykułu, założę się, że masz już dobre pojęcie o co chodzi.

To obraz, który dodaje wartości otaczającemu tekstowi.

Tak jak każde zdanie powinno coś dodać do treści, tak i każdy obraz.

4. Czy masz konkurencję? (a czy twój jest najlepszy?)

Pomyśl o swoich treściach jak o produkcie (nawet jeśli jest to darmowy).

Prawie każdy produkt ma konkurencję. Idź do sklepu spożywczego, a znajdziesz ketchup wyprodukowany przez pięć różnych firm.

Poszukaj przewodnika po SEO, a znajdziesz nie tylko pięć, ale tysiące konkurencyjnych treści.

Zanim opublikujesz, a nawet zanim napiszesz, musisz wiedzieć, z czym masz do czynienia.

Zazwyczaj oznacza to przejście do Google i wprowadzenie kilku fraz kluczowych opisujących Twoją treść.

Na przykład poszukałbym “czy Twoja treść jest wystarczająco dobra” lub “jak ocenić jakość treści” dla tego artykułu, który czytasz.

Następnie przejdź przez co najmniej pierwsza strona wyników. Więcej jest zawsze lepsze.

image02

Przejrzyj je i przeanalizuj ich mocne i słabe strony. Następnie porównaj te mocne strony ze swoimi.

Jeśli Twoje treści są gorsze w niektórych obszarach, należy je poprawić przed opublikowaniem. Nikt nie przełącza się na nowy produkt, jeśli jest gorszy od Starego.

Jest jeden wyjątek: Nie ma konkurencji w monopol. Monopol istnieje, gdy firma może stworzyć produkt, którego nikt inny nie może, albo z powodów prawnych, albo niemożności jego stworzenia.

To wspaniale mieć monopol w prawdziwym życiu, jeśli kiedykolwiek dostać szansę z perspektywy biznesu.

Jeśli to możliwe, powinieneś spróbować stworzyć monopol treści na temat, o którym piszesz.

Jeśli potrafisz podejść do tematu pod kątem, którego nikt inny nie powieli, masz gwarancję, że się wyróżnisz.

Na przykład kilka lat temu wydałem $252,000 na optymalizację współczynnika konwersji i opublikowałem o tym post:

image04

Każdy może napisać post wzdłuż linii ” X lekcje optymalizacji współczynnika konwersji.”

Bardzo mało można powiedzieć, że wydali kilkaset tysięcy zatrudniając najlepszych w branży, a następnie podzielić się tym, czego się nauczyli.

5. Czy twój tytuł i otwarcie chwytanie?

Twój tytuł może mieć wpływ na twoje Współczynnik konwersji o 40%, and it plays a ogromna rola w ogólnym ruchu.

Jest to część, którą większość ludzi czyta przed podjęciem decyzji, czy są zainteresowani przeczytaniem właściwego artykułu.

Powinieneś zapisać co najmniej 20 różnych możliwych tytułów dla każdej tworzonej zawartości.

Wiem, że to ból i zajmuje dużo czasu na słowa 10-15, ale jest to zdecydowanie najważniejsza część Twoich treści.

Rozpoznanie świetnego tytułu wymaga praktyki, ale zasadniczo to, co chcesz zrobić, to postawić się w sytuacji czytelników i zadać sobie pytanie:

Naprawdę muszę to teraz czytać?

Ważne jest, aby zachęcić ludzi do przeczytania artykułu right now ponieważ większość ludzi, którzy mówią, że przeczytają to później, nie będzie.

A jeśli nie możesz szczerze odpowiedzieć na to pytanie “tak”, potrzebujesz lepszego tytułu. Nie spiesz się z tym-to kluczowe.

Po zapisaniu tytułu przejdź do otwarcia: pierwszych 100-200 słów. Jest to druga najważniejsza część Twoich treści.

Poza tytułem wielu czyta otwarcie, a następnie decyduje, czy chce przeczytać resztę treści.

Ponownie, zadaj sobie to samo pytanie. Aby zmusić ich do czytania dalej, musisz odpowiedzieć na pytanie, na które chcieliby uzyskać odpowiedź lub historię, na którą chcieliby znać koniec.

To jest twardy.

Jeśli chcesz zobaczyć kilka przykładów, sprawdź kilka postów na Inteligentny Bloger. Their editor dba o to, aby każdy post miał mocne otwarcie.

image07

6. Czy Twoje treści są zoptymalizowane pod kątem przeciętnego czytelnika?

Marketerzy treści nie są przeciętnymi czytelnikami. To, co uważamy za dobre, zwykle nie jest dobre dla przeciętnego czytelnika treści.

Badania pokazują, że czytelnicy czytają tylko średnio 20-28% słupka.

Większość czytelników to odpieniacze.

Przeglądają treści, szukając wszystkiego, co się wyróżnia. Ważne jest, aby uwzględnić elementy, które się wyróżniają i zachęcić czytelników do zwrócenia większej uwagi.

Istnieje kilka głównych aspektów do rozważenia.

Aspekt # 1-podpowiedzi mają większe znaczenie niż myślisz: Otwórz nowy wpis na blogu i szybko go przejrzyj. Co wyróżnia się najbardziej?

Zwykle będą to pod-nagłówki, ponieważ są większe i zwykle ciemniejsze niż reszta tekstu.

Czytelnicy oceniają cały post po jego tytule i każdej sekcji po jego pod-nagłówku.

Zauważ, że rzadko używam nudnych pod-nagłówków w moich postach. Zawsze staram się zrobić jakiś interesujący punkt, który sprawia, że skimmer ciekawy. Na przykład:

image06

Nie musisz poświęcać na nie tyle czasu, co na tytuł posta, ale nie tylko umieszczaj pierwszy podtytuł, który przychodzi ci do głowy.

Aspekt # 2-Czytelność: Ważne jest, aby pamiętać o podstawach czytelności. Nikt nie przeczyta posta, jeśli będzie to jeden olbrzymi blok tekstu.

Zamiast tego należy pamiętać o następujących kwestiach:

  • Pisz w krótkich akapitach – Używam maksymalnie 3 zdań.
  • Mieć krótką szerokość bloga – Każda linia powinna mieć nie więcej niż 100 znaków. Wielu mówi, że 66 znaków w wierszu jest idealny. Krótkie linie sprawiają, że czytelnik czuje, że robi postępy.
  • Użyj prostych słów – Rzadko umieszczam złożone słowa w moich postach. Nie chcesz, aby czytelnicy musieli sprawdzać znaczenie słów, co zabiera je z twojego postu.

Aspekt # 3-Obrazy: Obrazy rozkładają tekst, jak wspomnieliśmy wcześniej, co sprawia, że treść jest łatwiejsza do odczytania.

Co ważniejsze, przyciągają uwagę.

Wyobraź sobie, że przeglądałeś post i widziałeś tę niestandardową grafikę góry lodowej z wcześniej. Nie chciałbyś przeczytać tej sekcji, aby dowiedzieć się więcej na ten temat? Wielu czytelników będzie.

Obrazy zawsze przyciągają uwagę, a jeśli są interesujące (tj. Nie podstawowe Zdjęcie stockowe), mogą ssać skimmer.

Wniosek

Bycie własnym najtrudniejszym krytykiem pomoże Ci stworzyć świetne treści, które zdobędą czytelników.

Ale czasami trudno jest krytykować siebie, i łatwo jest dać sobie korzyść z wątpliwości.

Polecam przejrzenie tej listy pytań dotyczących wszystkich treści, które zamierzasz opublikować. Gwarantuje, że nie pominiesz rażącej słabości, którą należy poprawić.

Należy pamiętać, że jest to lista podstawowych elementów. Możesz mieć inne rzeczy, które chcesz zadać sobie przed opublikowaniem czegoś w celu zapewnienia wysokiego standardu treści.

Total
0
Shares
Related Posts

Uwaga na idee marca

Zbliża się rok, prawda? Wszystkie te noworoczne wibracje całkowicie się wyczerpały. Wróciliśmy do codziennych obowiązków. Jak twoje postanowienia?…