Co jest nie tak z moim blogiem?
To bardzo frustrujące pytanie, które wiele blogerzy pytają.
Jesteś pasjonatem swojego tematu i udzielasz świetnych porad, aby rozwiązać problemy czytelnika. Zamykasz swoje posty ciekawymi pytaniami, zapraszając czytelników do dzielenia się swoimi opiniami w komentarzach. Oferujesz wyraźne wezwania do działania.
Niestety, nikt nie słucha.
Post po poście ujawnia nie więcej niż garść komentarzy (a połowa z nich to twoje własne odpowiedzi). Twoje numery abonenckie się zmniejszyły. I zapomnij o poczcie od fanów, że pojawienie się wydaje się tak prawdopodobne, jak znalezienie wysokiej szklanki wody na pustyni.
Nie chcę ci tego mówić, ale problemem może nie być twój blog. Problem może być ty.
Dlaczego blogerzy potrzebują dobrych umiejętności ludzi
Biorąc pod uwagę, że nie dzielisz tego samego pokoju, a może nawet tego samego kontynent z czytelnikami żywotna potrzeba umiejętności interpersonalnych na Twoim blogu może być nieco zagadkowa.
Ale jak zauważa Jon Morrow, ” te dane o ruchu na twoim koncie analytics to nie tylko liczby, to ludzie.”
A ludzie o wysokiej inteligencji społecznej są magnetyczni.
Czy zauważyłeś, jak popularni blogerzy mają talent do pisania o nadziejach i frustracjach swoich czytelników? Popularne blogi brzmią tak, jakby zostały napisane tylko dla Ciebie. Komentarze są wypełnione stwierdzeniami, takimi jak:” to jest właśnie to, co chciałem usłyszeć “lub” Wow, mogłem napisać te same słowa.”
Odnoszący sukcesy blogerzy budują zaufanie swoich czytelników, nie tylko samych siebie. Tworzą relacje, sprawiając, że czytelnicy czują się doceniani, jedna osoba na raz.
Samo dobre pisanie nie zmusi ludzi do subskrypcji, pozostawienia przemyślanych komentarzy ani udostępniania materiałów. Inteligencja społeczna jest walutą blogosfery. To też klucz do dobrego biznesu.
A najlepsze? Można się tego nauczyć.
Wymiarowanie twojego społecznego IQ
W swojej książce, Inteligencja społeczna: nowa nauka sukcesu, Karl Albrecht podkreśla pięć wymiarów inteligencji społecznej. Sztuką jest zrozumienie, jak przetłumaczyć te często niewerbalne dynamiki na tekstowy świat blogowania.
1. Świadomość Sytuacyjna Posiadanie świadomości sytuacyjnej oznacza, że rozumiesz społeczny kontekst sytuacji i odpowiednio reagujesz. Osoby, które utraciły tę umiejętność, odbierają telefony w trakcie spotkań lub puszczają Radio Samochodowe, wracając późno w nocy do domu. Nie są celowo niegrzeczni, po prostu nieświadomi pragnień (i reakcji) innych. W świecie online jest to odpowiednik popełniania blogowego grzechu prostactwa.
Potrzebujesz pomocy w rozwijaniu lepszej świadomości sytuacyjnej? Sprawdź e-book miłości klienta LaVonne Ellis i Davida Crandalla.
2. Obecność Obecność to zdolność do wyrażania pewności siebie i szacunku do siebie, a jako bloger wywodzi się przede wszystkim z twojego głosu. Jeśli jesteś przyzwyczajony do pisania dokumentów terminowych lub oświadczeń o wizji korporacyjnej, znalezienie swojego głosu pisarskiego może być trudne. Kiedy to zrobisz, jest to niezwykle potężny sposób budowania połączeń z czytelnikami.
3. Autentyczność Blogosfera lubi mówić o znaczeniu autentyczności, ale co to tak naprawdę jest? Albrecht nazywa to ” przeciwieństwem bycia fałszywym.”Seth Godin opisuje autentyczność jako” robienie tego, co obiecujesz, a nie bycie tym, kim jesteś.”Wielu kojarzy autentyczność z ujawnieniem osoby stojącej za pomysłami, jak post na blogu Corbetta Barra “33 rzeczy, których nigdy Ci nie powiedziałem.”Dla blogerów autentyczność jest prawdopodobnie gdzieś pomiędzy ideologią a działaniem. Chodzi o to, aby być szczerym: wyrażać opinie, w które wierzysz, popierać produkty, których używasz, i nawiązywać kontakty z ludźmi, których naprawdę lubisz.
4. Przejrzystość To, jak dobrze prezentujesz pomysły i wpływasz na innych, wynika częściowo z Twojej jasności. Jest to równowaga między wiedzą wystarczająco, aby być konkretnym i mieć wystarczająco dużo dystansu, aby mówić bezpośrednio. Klasyczną radą jest wyjaśnienie tematu, tak jak rozmawiałaś z babcią. Jest to szczególnie istotne dla blogerów, którzy często zakładają, że ich publiczność jest obeznana z mediami społecznościowymi zamiast “przeciętnej babci Minnie.”
5. Empatia Empatia polega na zrozumieniu doświadczeń i motywacji innej osoby. Szukasz tematu, który ma potencjał wirusowy? Chcesz wywołać emocjonalną reakcję na swój post? Empatia jest podstawą inteligencji społecznej.
Stworzenie kompletnego pakietu inteligencji społecznej
Najlepszym sposobem, aby poprawić swoje społeczne IQ jest spędzić trochę czasu jakości sam. W końcu, jeśli nie rozumiesz własnych motywacji, jak możesz mieć nadzieję przewidzieć lęki i pragnienia swoich czytelników?
Zdziwisz się, jakie to trudne.
Niedawno zakończyłem 20-letnią karierę naukową. Kiedy oceniałem nowe opcje kariery, spisałem wszystkie prace, które uważałem za dziecko, zanim (myślałem) społeczeństwo narzuciło mi swoje oczekiwania.
Zawsze marzyłem o zostaniu aktorem. Ale im więcej o tym myślałem, zdałem sobie sprawę, że moje zainteresowanie aktorstwem jest bardziej zainteresowanie sława. Nie byłem zainteresowany dołączeniem do lokalnego zespołu teatralnego.
Wielu pisarzy wykorzystuje Dziennikarstwo jako skuteczny sposób na zbadanie pod prąd swoich emocji.
O co się martwisz, gdy budzisz się rano? Gdyby lekarz dał ci trzy miesiące życia, co byś zrobił z tym czasem? Dlaczego nie robisz tego teraz? Co sprawia, że płaczesz łzami radości? Dlaczego tego nie robisz?
To nie jest tylko rada dla tych woo-woo, samopomocy blogerów.
Ćpuny mediów społecznościowych boją się, że sprzedadzą swoją duszę, aby zdobyć 5000 przyjaciół na Facebooku i nadal nie będą mieli do kogo zadzwonić, gdy będą mieli poważny wypadek na międzystanowej. Nowi użytkownicy technologii obawiają się, że upuszczą iPhone ‘ a na platformę metra i nigdy, przenigdy nie utworzą ponownie listy kontaktów.
Ten mały głos szepczący Ci do ucha przez cały dzień? Jest najlepszym przyjacielem blogera.
Posłuchaj uważnie swojej niepewności, a potem znajdź sposób na ich obejście. To prawdopodobnie wywoła więcej niepewności. Znajdź sposób na ich obejście.
Napisz o rozwiązaniach, które znajdziesz, z całą inteligencją społeczną, którą możesz zdobyć.
Będziesz nie tylko lepszym blogerem, będziesz lepszą osobą.