5-stopniowa metoda POWER Copywriting

Kiedy zostałem poproszony o prowadzenie zajęć z copywritingu na specjalnym programie na Ohio State University, odkryłem, że nauczanie pisania jest o wiele trudniejsze niż samo pisanie. Wiele rzeczy, które zrobiłem naturalnie z doświadczenia lub instynktu, było dla moich uczniów kompletną tajemnicą.

Tak więc, aby proces copywritingu był logiczną i bezbolesną operacją, opracowałem prostą metodę pisania kopii reklam dla początkujących pisarzy. Nazwałem go Power Copywriting, akronim dla pięciu kroków w procesie copywritingu: Przygotowywanie, organizowanie, pisanie, edytowanie i recenzowanie.

Reprezentuje to wieloletnie doświadczenie w copywritingu sprowadzone do podstaw. Nie obiecuję, że to pomoże Ci stworzyć arcydzieło błyskotliwości copywritingu. Ale może pomóc ci w kierunku lepszego i bardziej skutecznego pisania sprzedaży.

Krok 1: Przygotuj

Dobra kopia reklamy zaczyna się od dobrych informacji. A najlepszym sposobem na zebranie potrzebnych informacji jest dokładne Q&A. oto kilka podstawowych pytań, które pomogą Ci przygotować się do prawie każdego projektu pisania reklam.

Nie próbuj się wypowiadać w tym momencie. Zbierz jak najwięcej informacji. W razie potrzeby możesz dodać dodatkowe informacje. (Patrz bardziej kompletny kwestionariusz, którego używam tutaj).

  • Opis. Krótko mówiąc, jaki jest produkt lub usługa, którą sprzedajesz?
  • Cel. Co ten produkt lub usługa zrobić dla klienta? Jak to działa?
  • Cena. Jaki jest sugerowany koszt? O co się prosisz?
  • Funkcje. Jakie są najważniejsze fakty i specyfikacje dotyczące tego produktu lub usługi?
  • Korzyści. Co te funkcje oznaczają dla klienta? Jakie problemy są rozwiązywane? Jakie potrzeby są wypełnione? Ze wszystkich korzyści, co jest najważniejsze?
  • Konkurencja. Z punktu widzenia klienta, Dlaczego ten produkt lub usługa jest lepsza niż to, co oferuje konkurencja?
  • Twoja Sprawa. Masz wyjątkową historię, wyjątkowego właściciela, nagrody?
  • Gwarancja. Jak mocno wierzysz w produkt lub usługę? W jaki sposób potwierdzisz swoją wiarę? 30 dni bezpłatnego okresu próbnego? Gwarancja zwrotu pieniędzy?
  • Perspektywa. Kogo wyobrażasz sobie jako idealnego kupca? Mężczyzna czy kobieta? Dochód? Stanowisko? Zainteresowania? Obawy? Lęki?
  • Sprzeciw. Dlaczego ktoś nie chce tego produktu?
  • Referencje I Rekomendacje. Listy od zadowolonych użytkowników? Media? Poparcie dla celebrytów?
  • Cel. Co chcesz, aby potencjalni klienci zrobili, gdy zobaczą tę reklamę? Chcesz uzyskać więcej informacji? Kupić od razu? Przyszedłeś na swoją stronę? Chcesz demo?
  • Oferta. Jaka jest umowa, którą oferujesz potencjalnym klientom? Niższa cena przez ograniczony czas? Darmowe informacje? Prezent z natychmiastowym zamówieniem?
  • Termin. Kiedy Oferta wygasa?
  • Wymagane Punkty Kopiowania. Jakie informacje lub kopie prawne muszą być dołączone?
  • Tabu. Czego nigdy nie można powiedzieć ani obiecać?
  • Sposób płatności. Karta kredytowa? PayPal? Rozliczenie Rat?
  • Sposób zamawiania. Jak kupujący powinien złożyć zamówienie? Telefon? E-mail? Formularz internetowy?

Krok 2: zorganizuj

Po udzieleniu odpowiedzi na te pytania musisz uporządkować swoje informacje. Jest to po prostu kwestia zwięzłego napisania istotnych punktów. Są to nadal tylko notatki w celach informacyjnych, ale twoja kopia zaczyna nabierać kształtu.

Nie idź na skróty. Najlepsze pomysły na sprzedaż pochodzą z tych badań i notatek. Odkryłem, że pisanie i przepisywanie notatek to świetny sposób na skupienie umysłu i kształtowanie pomysłów.

Oto podstawowe elementy, które będą potrzebne do napisania kopii:

  • Opis
  • Cel
  • Cena
  • Cechy
  • Korzyści / Prime Benefit
  • Gwarancja
  • Prospect
  • Cel
  • Oferta
  • Termin
  • Sposób płatności
  • Sposób zamawiania

Zauważysz, że ta lista nie zawiera wszystkiego od pierwszego kroku. Niektóre informacje gromadzone w Kroku 1 dotyczą tylko tła. Elementy w Kroku 2 to te, które najprawdopodobniej zostaną użyte bezpośrednio w kopii.

Krok 3: Napisz

Teraz, gdy zebrałeś i zorganizowałeś swoje informacje, nadszedł czas, aby zacząć pisać swoją kopię.

Napisz nagłówek.

  1. Sprawdź swoją główną korzyść, ofertę, termin, cenę, perspektywę, sposób zamawiania, opis i gwarancję.
  2. Wybierz informacje, które chcesz podkreślić.
  3. Wybierz podstawowy typ nagłówka, który najlepiej przekazuje informacje.* Patrz poniżej.
  4. Napisz kilka nagłówków i wybierz najlepsze.

* 7 prostych nagłówków, które działają

Bezpośrednie– Bezpośredni nagłówek wychodzi i stwierdza główną ideę. (“7 Krok biznes plan online generuje gotówkę natychmiast”)

Aktualności– Ludzie są zainteresowani wiadomościami. Słowa takie jak” nowy”,” wprowadzenie”,” zapowiedź”,” teraz “i” nareszcie ” wskazują na coś wartego opublikowania. (“Teraz zaprogramuj swój MAGNETOWID, po prostu rozmawiając z rewolucyjnym programatorem głosowym VCR”)

How-To– Ten nagłówek obiecuje rozwiązanie problemu lub interesującej informacji. (“Jak rzucić palenie w 30 dni”)

Pytanie– Gdy jest to związane z korzyścią lub obawami czytelnika, nagłówek pytania jest potężnym przyciągaczem uwagi. (“Skąd mam wiedzieć, który fundusz inwestycyjny jest dla mnie odpowiedni?”)

Dowództwo– Polecenie może kopać nagłówek na wysokim biegu i natychmiast rozpocząć sprzedaż. (“Zadzwoń już dziś i zarezerwuj swój Star Trek collectible”)

Informacje– Ludzie podejmują decyzje o zakupie dzięki informacjom, które podajesz. Edukując ludzi, zyskujesz ich uwagę i zaufanie. (“Dwie rzeczy, których nie dostaniesz na przeciętnym młynie bieżnika”)

Referencje– Nic nie jest bardziej przekonujące niż poparcie klienta. (“Ten program diety pracował dla mnie. To może pracować dla ciebie, też!”)

Napisz do nagłówka.

  1. Zapoznaj się z opisem, korzyściami, funkcjami, ofertą, terminem, gwarancją itp.
  2. Wybierz informacje, które najlepiej rozwijają się w nagłówku.
  3. Zapisz swoje podtytuły w kolejności ważności. Użyj aktywnego głosu i spraw, aby każdy subhead był oświadczeniem o korzyściach.

Napisz swoją kopię.

Rozwiń każdą głowicę. Funkcje listy. Wyjaśnij każdą korzyść. Może się wydawać, że jest to najtrudniejsza część, ponieważ body copy będzie prawdopodobnie wymagał największej liczby słów. Jednak body copy jest stosunkowo łatwe do napisania, gdy masz nagłówki i podtytuły.

Większość dobrych copywriterów spędza od 50 procent do 80 procent swojego czasu na nagłówkach. Jeśli czytelnik poświęca czas na przeczytanie body copy, jest już zainteresowany tym, co sprzedajesz. Wszystko, co musisz zrobić, to podać jasne szczegóły i wspierać nagłówki i śródtytuły. Nie ma potrzeby się modlić.

Napisz swoje wezwanie do działania.

  1. Sprawdź sposób zamawiania, ofertę, cenę, termin i gwarancję.
  2. Napisz wezwanie do działania, w tym wszystkie powyższe informacje, które mają zastosowanie. Użyj aktywnego głosu i bądź prosty i jasny. (“Wypróbuj całkowicie nowy Gizmotron 5000 przez 30 dni bez ryzyka. Twoja satysfakcja jest gwarantowana lub zwrot pieniędzy. Zamów w ciągu najbliższych 10 dni i otrzymaj 3 dodatkowe załączniki Gizmo za darmo! Kliknij tutaj, aby złożyć zamówienie teraz!”)
  3. Spójrz na podobne reklamy, aby zobaczyć, jak inni pisarze zorganizowali wezwanie do działania.

Krok 4: edycja

Dla niektórych edycja jest najtrudniejszą częścią copywritingu. Ale ważne jest, aby uzyskać czyste, ostre wyniki, których szukasz. Musisz być bezwzględny. Nie zakochuj się we własnym piśmie. Każde słowo musi dodać do wiadomości. Jeśli coś jest niejasne lub słowne, przestań. Długa kopia jest w porządku. Po prostu upewnij się, że każde słowo pociąga za sobą swój ciężar.

Przeglądając swoją pracę, zadaj sobie kilka pytań:

  • Czy mój nagłówek przyciąga uwagę, wybiera odbiorców, dostarcza kompletną wiadomość i przyciąga czytelnika do body copy?
  • Czy mój nagłówek wykorzystuje ludzkie motywatory, takie jak strach, wyłączność, poczucie winy, chciwość lub zazdrość?
  • Czy mój nagłówek jest jasny i do rzeczy? Czy odnosi się do produktu lub usługi?
  • Czy moje podtytuły logicznie rozszerzają nagłówek w kolejności ważności?
  • Czy moja kopia jest pełna faktów czy pustych stereotypów?
  • Czy proszę o zamówienie? Czy wyraziłem się jasno, co chcę, aby czytelnik zrobił?

Krok 5: Przegląd

Odłóż swoją kopię na kilka dni i przeczytaj ją później, gdy będziesz świeży. Wypróbuj te techniki, aby przejrzeć reklamę.

  • Użyj testu ” 5 sekund.” Pokaż ogłoszenie kilku obiektywnym osobom. Jeśli nie zrozumieją tego na pierwszy rzut oka — za około 5 sekund — to nie zadziała. Nie baw się body copy. Zrewidować wielkie rzeczy. Spraw, aby nagłówek był bardziej jasny i bezpośredni. Wyjaśnij swoją ofertę. Daj bezpośrednie instrukcje zamawiania.
  • Wymień wszystkie negatywy. Co jest nie tak z nagłówkiem? Wezwanie do działania? Ton? Bądź brutalny i szczery. Nie przywiązuj się do konkretnych słów lub zwrotów zwierząt domowych. W końcu to nie jest sztuka. To biznes. Więc jeśli coś trzeba zmienić, zmień to.
  • Rozważ inny sposób napisania reklamy. Nawet jeśli masz udaną formułę, zawsze są inne podejścia, które będą działać. Jeśli będziesz miał otwarty umysł, może znajdziesz lepszy sposób. Lub możesz odkryć ulepszenia, które możesz włączyć.
  • Wypróbuj Test “Stop or Go”.” Powinieneś ogólnie mówić w drugiej osobie, używając słów takich jak” ty “i” twój.”I powinieneś unikać mówienia o sobie zbyt wiele, słowami takimi jak “ja”, “my” i ” nasz.”Tak więc, zielonym piórem, zakreśl wszystkie słowa odnoszące się do twojego czytelnika. Następnie, czerwonym długopisem, zakreśl wszystkie słowa odnoszące się do ciebie. Jeśli zobaczysz dużo zieleni, twoja kopia jest gotowa. Jeśli widzisz dużo czerwieni, zatrzymaj się i edytuj.
Total
0
Shares
Related Posts