Pamiętam, że posiadanie marki osobistej było zarezerwowane wyłącznie dla znanych osobistości.
W latach 90. trzeba było być postacią na poziomie Oprah, żeby mieć własną rozpoznawalną markę.
Ale Internet to zmienił.
To sprawia, że personal branding jest opłacalny dla prawie wszystkich, pod warunkiem, że włożysz w to czas i energię.
Dlatego ludzie często przechodzą od względnej zapomnienia do graniczących celebrytów.
Dobrym tego przykładem jest Pat Flynn z Inteligentny Dochód Pasywny.
Pamiętam czasy, kiedy blogował o podstawowych technikach zarabiania pieniędzy online i miał tylko malutkich zwolenników.
Teraz miażdży go.
Pisze książki, wygłasza wykłady, prowadzi podcasty i ma ogromną rzeszę zwolenników.
Oczywiście tworzy świetne treści, ale powiedziałbym, że jego sukces wynika w dużej mierze z jego solidnego osobistego brandingu.
A kiedy już do tego dojdziesz, Internet jest Twoim naczyniem do ustanowienia osobistej marki.
Musisz tylko wiedzieć, jak prawidłowo go wykorzystać.
W tym poście przedstawiam Ci niezbędną listę kontrolną do ustanowienia Twojej osobistej marki.
Zamierzam wskazać konkretne platformy, które możesz wykorzystać, aby zbudować swoją obecność i zostać zauważonym.
Zamierzam również nakreślić prawidłową sekwencję, którą powinieneś wykonać, aby krok po kroku zbudować swoją markę.
Bierzmy się do roboty.
Ustalenie tożsamości marki
Zanim zrobisz cokolwiek innego, musisz wiedzieć, co próbujesz osiągnąć.
Jak chcesz, żeby ludzie cię postrzegali?
Z czym chcesz, aby ludzie kojarzyli Twoją markę osobistą?
Będziesz chciał poświęcić temu wiele uwagi, ponieważ ukształtuje to całe twoje podejście.
Proponuję wskazać kilka konkretnych obszarów, z którymi chcesz, aby Twoje imię było synonimem i skupić się na nich.
Wybierz swoją niszę
Rzadko widzisz osoby z ogromnymi osobistymi markami, które mają ręce we wszystkim.
Jeśli nauczyłem się czegoś przez te lata, to tego, że zbyt cienkie rozprzestrzenianie się jest często receptą na katastrofę.
Zamiast tego lepiej skupić się na konkretnej niszy.
“Niching down” pozwala rozwinąć ścisły związek między Twoim imieniem a określonym tematem.
Weź Marie Kondo na przykład.
Znana jest ze swojej unikalnej metody organizowania i porządkowania-metody KonMari.
Napisała książki na te tematy, stworzyła aplikację i jest konsultantką.
Marie ma bardzo precyzyjną niszę i od niej nie odchodzi.
Polecam to samo podejście.
Jeśli chcesz się później rozejrzeć, to w porządku.
Ale początkowo chcesz zerować w określonej niszy.
I idealnie, będzie to coś, co Cię pasjonuje, ponieważ pomoże Ci to utrzymać się na dłuższą metę.
Znajdź swój niepowtarzalny głos
Pozwólcie, że przedmówię to, mówiąc, że potrzeba czasu, aby ugruntować wasz głos.
Uważam, że jest to proces organiczny, który rozwija się w czasie.
Ale będziesz chciał mieć podstawowe pojęcie o tym, do czego zmierzasz od razu za bramą.
Czy chcesz brzmieć miły, współczujący i oświecony?
To głos Leo Babauty z Zen Habits:
A może jesteś z natury trochę złośliwy i cyniczny i wolisz zachować rzeczy nieco nerwowy?
Tak zdefiniowałbym Ashley Ambirge z Projekt Środkowy Palec:
Zazwyczaj lepiej trzymać się swojej prawdziwej osobowości i pozwolić, by to definiowało Twój głos.
Dzięki temu o wiele łatwiej jest być autentycznym, co jest jedną z najważniejszych rzeczy, których ludzie szukają w marce.
Nie ma znaczenia, jaki rodzaj głosu wybierzesz, po prostu trzymaj się go, kultywując go w czasie.
Zaprojektuj logo
Przejdźmy do sedna.
Twoje logo jest ogromne i jednym z najważniejszych elementów brandingowych.
Wolę, żeby mój był prosty, jak ten:
Ale idź z tym, co ma sens dla Twojej marki.
Jeśli projektowanie nie jest Twoją pasją, możesz chcieć znajdź profesjonalnego projektanta.
Lub użyj darmowa platforma, jak Canva, aby stworzyć własny projekt od podstaw.
Możesz wybrać z gotowych szablonów lub ustawić własne niestandardowe wymiary.
Polecam również lekturę ten post od Creative Bloq porady dotyczące projektowania logo.
Twórz stronę www
Profesjonalna, funkcjonalna strona internetowa jest integralną częścią twojej osobistej marki.
Nie oszczędzaj na tym.
Niektórzy ludzie niechętnie płacą za hosting, ponieważ mogą stworzyć podstawową stronę internetową za pomocą WordPress, Blogger, Tumblr lub podobnej platformy.
Ale zdecydowanie sugeruję, abyś miał własną domenę.
W końcu, czy potraktowałbyś mnie poważnie, gdyby mój adres URL strony był quicksprout.wordpress.com zamiast quicksprout.com?
Prawdopodobnie nie.
Poza tym, będziesz miał ograniczoną funkcjonalność.
Więcej o budowaniu pierwszej strony internetowej, sprawdź ten post, który napisałem.
Upewnij się również, że witryna zawiera ten sam schemat kolorów, co logo.
O tak.:
Zazwyczaj zajmuje pięć do siedmiu wrażeń dla kogoś, aby pamiętać markę, więc ważne jest, aby zachować spójność i uczynić się rozpoznawalnym.
Wybierz nośniki treści
Nie muszę Ci mówić, jak bardzo kocham content marketing.
To bez wątpienia najlepsza strategia marketingowa XXI wieku!
To także ” koszty 62% mniej niż tradycyjny marketing i generuje około trzy razy więcej potencjalnych klientów.”
Jednym z najlepszych sposobów, aby ustanowić się jako ekspert w swojej niszy (lub przynajmniej jako ktoś, na kogo warto zwrócić uwagę), jest tworzenie wysokiej jakości treści.
Tak dotarłem do miejsca, w którym jestem dzisiaj.
Nabrałem nawyku tworzenia wysokiej jakości treści – i dużej ich objętości.
Ale przy tak wielu dostępnych mediach musisz wybrać i wybrać, na których chcesz się skupić.
Dla mnie długofalowa treść bloga stała się moim chlebem powszednim.
Seth Godin opts na krótki blurbs:
Dużą częścią sukcesu Tima Ferrissa (poza książkami) był jego podcast, The Tim Ferriss Show.
Jego podcast jest jednym z najlepiej ocenianych na świecie i pomógł mu ugruntować swoją osobistą markę.
Próbuję tu powiedzieć, że powinieneś wybrać kilka różnych mediów treści, na których skupisz swoją uwagę.
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, spójrz na niektóre z najlepszych Trendy W content marketingu z 2017 roku.
Konsekwentne tworzenie wspaniałych treści zabija dwie pieczenie na jednym ogniu:
- przynosi ekspozycję Twojej osobistej marki i
- pomaga stworzyć silne skojarzenie między Twoim nazwiskiem a określonym obszarem.
Wybierz swoje platformy społecznościowe
Potem jest kwestia społeczna.
Oczywiście będziesz chciał być aktywny w co najmniej kilku sieciach, aby zwrócić uwagę na swoją markę i połączyć się z innymi w swojej niszy.
Jednak nie chcesz być aktywny w tak wielu sieciach, że w końcu rozprzestrzeniasz się zbyt cienko.
Upewnij się, że wybierasz sieci, w których Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna.
Na przykład Pinterest byłby prawdopodobnie dobrym wyborem, jeśli jesteś w niszy mody lub kulinarnej.
Jeśli nie jesteś pewien, które serwisy społecznościowe są warte twojego czasu, oto kilka wykresów, które pokazują, które sieci zostały najpopularniejsze w 2017 roku:
Chciałbym również podkreślić, jak potężny Quora może być w pomaganiu budować wiarygodność i autorytet.
W tej chwili nie jest tak duży, jak Juggernauts wymienione powyżej, ale uważam, że jest bardzo pomocny.
I jest absolutnie idealny do przyciąganie ruchu odsyłającego.
Sugeruję sprawdzenie Quora i przyzwyczajenie się do udzielania odpowiedzi na pytania ludzi na wysokim poziomie.
Wybierz swoje uchwyty społecznościowe
Jest jeszcze jeden mały, ale kluczowy aspekt społeczny, którego nie powinieneś przeoczyć.
Wybór jednorodnych uchwytów.
Idealnie, będą one dokładnie takie same w każdej sieci, więc nie ma żadnych odchyleń.
Rozumiem, że może nie być łatwo mieć dokładnie ten sam uchwyt w kilku różnych sieciach.
Ale staraj się, aby były jak najbardziej jednolite, abyś mógł stworzyć jednolitość i uniknąć mylenia odbiorców.
Użyj zabójczego strzału w głowę
Jak już wspomniałem, konsekwencja jest kluczowa.
Dlatego nie mogę wystarczająco podkreślić, jak ważne jest, aby mieć wysokiej jakości, profesjonalny strzał w głowę.
Będziesz chciał umieścić go na swojej stronie internetowej, profilach społecznościowych, e-mailach itp. aby ludzie mogli cię natychmiast rozpoznać.
Po raz kolejny, polecam zachować to proste.
Po wskazówki, jak uzyskać świetny strzał w głowę, sprawdź ten post.
Wybierz markowy adres e-mail
Jest jeszcze jedna rzecz, na którą chciałbym zwrócić uwagę.
Twój adres e-mail powinien zawierać Twoje imię i nazwisko.
Jedną z opcji jest po prostu włączenie go w ten sposób:
john.q.public@gmail.com
Drugą (i lepszą opcją) jest użycie nazwy w domenie e-mail.
Wyglądałoby to tak:
john@johnqpublic.com
Wygląda to niezwykle profesjonalnie i pomoże wzmocnić tożsamość Twojej marki.
Zobacz ten artykuł od ProBlogger aby dowiedzieć się, jak skonfigurować konto e-mail, które używa nazwy domeny.
Wniosek
Powiem tylko, że skuteczne budowanie marki to proces.
Nie ma magicznej kuli, a to zajmie trochę czasu.
Czasami trwa to nawet lata, w zależności od poziomu, który próbujesz osiągnąć.
Ale możesz znacznie usprawnić sprawy, rozumiejąc formułę budowania marki osobistej i podążając za nią.
Lista kontrolna, którą tu omówiłem, zawiera podstawowe informacje i powinna służyć jako plan.
Nie jest to przewodnik po wszystkim, ale na pewno pomoże.