Czy Twoja Strona Pachnie?

Dziwne pytanie, prawda?

Wszyscy wiemy, że strony internetowe nie pachną (przynajmniej nie dosłownie).

Ale jeśli mi wybaczysz, chciałbym zademonstrować, jak ważne są emocje w Twojej kopii i jakiego rodzaju emocjonalne obrazy potrzebuje twoja kopia.

Aby zrozumieć, dlaczego emocje mają tak duże znaczenie przy sprzedaży online, wszystko, co musisz zrobić, to obserwować prawie każdego kupującego w sklepie fizycznym. Obserwuj, co dana osoba robi i jakie zachowanie ma dana osoba.

Po przybyciu do sklepu osoba wykonuje błyskawiczną kontrolę percepcji. W ułamku sekundy (tak szybko, że nikt nie zauważa) mózg osoby przetwarza wszystkie dane, które może zebrać. Temperatura. Oświetlenie. Zapachy. Dźwięki. Ruchy. Miejsce. Kolory. Kiedy o tym pomyślisz, ilość informacji, którą przyjmujemy, jest niesamowita.

Dalej. Czas na zakupy.

Więc nasz klient chwyta koszyk i ucieka, nawigując po ludziach i układach sklepów. Niedługo coś wpadnie jej w oko-może butelka szamponu. Butelka ma zgrabny kolor, jest ładnie ukształtowana i wygląda atrakcyjnie.

Zwalnia, zatrzymuje się. Sprzedane? Jeszcze nie. Ale klientka miała poruszone zmysły. To początek.

Nasz klient podnosi butelkę. Ona podnosi go trochę, odwraca go i czyta tekst, a następnie pstryknie górę i bierze szybki wąchanie. Wyspiarska Bryza. Bardzo ładnie. To sprawia, że myśli o plaży i słonecznym dniu. Jest taka piosenka, którą lubi grać. Życie jest dobre.

Teraz nasz klient zwraca się do swojego towarzysza, przyjaciela, a może członka rodziny. “Czułeś to?”Ona oferuje nad butelką, a jej przyjaciel bierze wąchanie. Rozmawiają o innych szamponach, z których ostatnio korzystali, ich problemach z pielęgnacją włosów i korzyściach oferowanych przez tę nową markę szamponów.

W końcu kupujący podejmuje decyzję. Sprzedane.

To moment, w którym sklepy krzyczą: “Bingo!”Wykorzystując taktyki sprzedaży i marketingu, udało im się stworzyć pożądanie i posiadanie. Przekazali Kupującemu, że zmiany w życiu nastąpią – jeśli tylko przyniesie do domu wyspiarską bryzę.

Ona tego chce. To jej. Jest właścicielką tego szamponu, a nawet jeszcze za niego nie zapłaciła.

Wyobraź sobie, że zakupy online. Nie ma zapachów, często nie ma dźwięków, nie ma czego dotykać i nie ma przyjaciela, z którym można porozmawiać. Wszystko, co musisz zrobić, to płaski ekran, obraz lub dwa i kopia.

To jest mały problem.

Ludzie starają się zaspokoić każdy zmysł, jaki mogą podczas zakupów. Analizują dane wizualne, słuchowe, dotykowe i emocjonalne i nie tylko, aby podjąć decyzję o zakupie. Im więcej zmysłów ludzie używają, tym lepiej jest dla sprzedaży.

Twoja kopia musi pomóc osobie zobaczyć, dotknąć, usłyszeć, poczuć, a nawet powąchać—jeśli tylko w umyśle. To też możesz zrobić. Dodawanie emocjonalnych obrazów jest łatwe dzięki sile słów.

  • Opowiedz historię.
  • Używaj języka, który przemawia do zmysłów.
  • Pracuj w lękach, bólu, konflikcie, pragnieniu i obietnicy lepszego życia.
  • Przyciągnąć kupującego i zwiększyć zdolność wyobrażania sobie pozytywnych zmian, które będą (nie mogą, Wola) wystąpić – jeśli tylko kupujący kliknie, aby kupić.

Żadnych emocji? Jedynym kliknięciem, które się dzieje, jest to, które pozwala kupującym opuścić Twoją witrynę.

Total
0
Shares
Related Posts