1000 piosenek w Twojej kieszeni.
Brzmi świetnie, prawda? Możesz rozpoznać, że wiadomość marketingowa od jednej z największych firm w dzisiejszych czasach.
Albo nie.
Nie ma znaczenia, czy rozpoznajesz, kto stworzył ten slogan, ponieważ wiesz, co dostajesz od razu-1000 piosenek w kieszeni. Nie wiesz, jak to się dzieje i dlaczego, ale to nieistotne. Na pierwszy rzut oka wiesz, że niezależnie od produktu, da Ci mnóstwo muzyki w małym opakowaniu, które możesz nosić.
To mądre.
Apple uważało, że wiadomość była również całkiem mądra, i zmienili ten malutki slogan w kampanię marketingową, która wstrząsnęła iPodem.
Użyjmy innego przykładu sloganu i zobaczmy, jak to się porównuje do wiadomości iPoda:
Innowacyjne rozwiązania na przyszłość.
Hmm. Wiesz, co dostajesz, gdy to czytasz?
“Jasne. Innowacyjne rozwiązania ” – możesz odpowiedzieć.
Jakie rozwiązania? Dlaczego są innowacyjne? Kogo obchodzi, czy są innowacyjne? Rozwiązania mają rozwiązać problem, ale jaki to problem na początek? Masz ten problem? Potrzebujesz tego?
Nie widać. Więc czym się zajmujesz? Nic. Idź dalej. Możesz mieć 1000 piosenek w kieszeni, więc kogo obchodzi twoja przyszłość? Poza tym prawdopodobnie nie widzisz nic dramatycznie złego w swojej przyszłości, co wymaga natychmiastowego rozwiązania.
Jeśli nie możesz przekazać konsumentom wiadomości w kilku słowach, nie trafiłeś w cel. W zależności od ciekawości ludzi, aby kliknąć i sprawdzić swój produkt lub usługę jest ogromnym błędem-i to jest powszechne, zbyt.
Firmy cały czas wymyślają tego typu komunikaty marketingowe. Są tak pełne siebie, że nie potrafią nawet opisać, co sprzedają. Próbują drażnić konsumentów, myśląc, że jakaś sprytna zagadka sprawi, że ludzie będą klikać, aby przeczytać więcej na stronie internetowej.
Nie. To się nie stanie.
Ludzie nie mają czasu, zainteresowania, a nawet skłonności do zastanawiania się, co firma oferuje. Mają problemy i chcą rozwiązań.
Proszę. Teraz. Szybko.
Spójrz na slogan Twojej witryny. Jakie przesłanie daje ludziom? Czy to jasne? Czy opisuje to, co sprzedajesz? Czy ludzie wiedzą, co dostaną od ciebie?
iPod wiedział, co sprzedali. 1000 piosenek w Twojej kieszeni. To było tak jasne, tak proste-i tak skuteczne.