Czy nowe zasady marketingu i PR mają zostać?

Może jesteśmy na tropie mediów społecznościowych?

Eric Eggertson z Common Sense PR napisał ciekawy post w minioną sobotę, oferując wskazówki, że nowe narzędzia public relations, takie jak blogi, wideo online i serwisy informacyjne w mediach społecznościowych, w końcu zyskały prawdziwą wiarygodność wśród krytyków głównego nurtu i odeszły od statusu “modnej”. Eric wskazuje na kilka możliwych katalizatorów z zeszłego roku-w tym monumentalne przejęcie przez Google You Tube za 1,6 miliarda dolarów—które sprawiło, że nawet najbardziej zatwardziałym sceptykom stało się jasne, że wielkie zmiany zachodzą (po raz kolejny) dzięki Internetowi.

Ten cytat z Jim Sinkinson z Bulldog Reporter wpadł mi w oko w szczególności:

Mapowanie komunikatów, skuteczne pisanie PR, zarządzanie kryzysowe, opowiadanie historii, budowanie zaufania, budowanie długoterminowych relacji-to zawsze będą podstawowe umiejętności komunikacyjne, a my musimy je znać. Ale kontekst, w którym wykorzystujemy te umiejętności, jest dramatycznie wywrócony do góry nogami.

W pełni się Zgadzam. Mądre pisanie i silne relacje zawsze będą podstawą udanych kampanii marketingowych, reklamowych i public relations, ale nie da się zaprzeczyć sile nowych narzędzi, z których wszyscy mamy możliwość korzystać.

Nic dziwnego, że najnowsza Książka Davida Meermana Scotta, Nowe zasady marketingu i PR, radzi sobie tak dobrze. Korporacyjna Ameryka nie może już ignorować nowych zasad, których reszta z nas była zajęta przestrzeganiem (a czasem pomaganiem w tworzeniu), a książka Davida jest doskonałym przewodnikiem po nowych obszarach mediów.

To, co uważam za najbardziej interesujące w książce Davida, to jednak wartość, jaką zapewnia małemu przedsiębiorcy i przedsiębiorcy dowolny pasek. Oto dwie rzeczy, które mnie wyróżniały:

  1. Kładzie nacisk na wykorzystanie komunikatów prasowych, blogów, podcastów itp. na docieraj bezpośrednio do kupujących. Jest to temat bliski i bliski mojemu sercu, tak jak powinien być każdemu, kto cokolwiek sprzedaje.
  2. Trzecia część książki to dosłownie krok po kroku plan działań marketingowych i reklamowych, który moim zdaniem byłby niezwykle korzystny dla każdego, kto prowadzi marketing online. Jest to konkretny, użyteczny zarys, którego zazwyczaj nie znajdziesz w zwykłej książce w twardej oprawie sprzedającej się w Amazon.

Myślę, że dość łatwo jest czuć się nieco zadowolonym, będąc “przed krzywą” w mediach społecznościowych. Ale myślę również, że zobaczysz, że Twoje wyniki poprawią się, gdy podejmiesz zintegrowane podejście do marketingu online i włączysz tradycyjne taktyki marketingowe i reklamowe, które nigdy nie wyjdą z mody.

Total
0
Shares
Related Posts