Psychoterapia, dyscyplina mająca na celu pomoc ludziom, jest właściwie formą marketingu.
Czy ta myśl sprawia, że czujesz się nieswojo? Czy nawet wydaje się trochę przerażające?
Amerykański psychiatra Jerome Frank ujął to wymownie ponad czterdzieści lat temu: psychoterapia jest sztuką Perswazja i leczenie.
Dobry terapeuta musi zrobić coś więcej niż tylko nauczyć swoich klientów mieć więcej pozytywnych uczuć.
Ona naprawdę musi sprzedać te uczucia, aby uzyskać wyniki, których chcą jej pacjenci.
Psychoterapia sprzedaje” dobre ” uczucia
Na Perswazja i leczenie, Frank powiedział:
“[S]uccess w terapii zależy w dużej mierze od jej zdolności do zwalczania demoralizacji pacjenta i zwiększenia jego nadziei na ulgę. Wszystkie formy psychoterapii robią to pośrednio, niezależnie od ich wyraźnych celów. Postęp w terapii, z kolei, dalej przesuwa równowagę w kierunku “emocji dobroczynnych” [ … ], takich jak miłość, radość i duma, tak że, ze szczęściem, proces staje się samowystarczalny.”
Tak więc psychoterapeuci promują te pozytywne lub” dobroczynne ” emocje.
Dlaczego miałby to być marketing?
Ponieważ kiedy twój pies sika na dywan lub ktoś tnie przed Tobą na autostradzie, musisz zostać sprzedany, dlaczego utrzymywanie chłodu jest bardziej produktywne niż wpadanie w szał.
Jak każdy inteligentny marketer, psychoterapeuta musi określić odpowiedni czas, aby “sprzedać” pacjenta na dobre samopoczucie, a nie złe. Musi mieć na uwadze literaturę o inteligencji emocjonalnej, która pokazuje, że zdrowie emocjonalne jest dynamiczne i że zdrowo jest wahać się między emocjami nie-dobroczynnymi a dobroczynnymi.
(Innymi słowy, jak każdy dobry copywriter wie, negatywność nie zawsze jest złą rzeczą.)
Psychoterapia sprzedaje idee i postawy
Kiedy widzisz swoją psychoterapeutkę, ona musi wykonać wiele perswazyjnej pracy, aby przekonać cię, że poradzisz sobie z tym nieudanym Związkiem. Twoje pogrążone w żałobie serce nie wierzy w ani jedno słowo.
Ona musi pracować, aby przekonać cię, że chociaż przez całe życie byłeś szkolony na bycie miłym, bycie asertywnym jest w porządku.
Czasami marketing napędza nas do kupuj rzeczy, a czasami przekonuje nas do przyjęcia idee i postawy. Proces nie różni się aż tak bardzo. I nawet kiedy sprzedajemy produkty, często musimy najpierw wykonać pracę polegającą na sprzedaży pomysłów.
Jak sprzedawać jak psychoterapeuta
Aby sprzedawać jak psychoterapeuta, możesz zacząć od tych pięciu podstawowych kroków:
- Nie myśl w uproszczeniu o sprzedaży produktów lub usług. Znajdź idee i postawy że naprawdę próbujesz sprzedać. Nie manipulujesz ludźmi, aby kupować; przedstawiasz im pomysły i postawy, które mogą wybrać.
- Zanim uda Ci się przekonać, musisz dokładnie zrozumieć swojego ” pacjenta.”Mając internet na wyciągnięcie ręki, możesz prowadzić własne ankiety,brać pod uwagę Puls Twittera lub korzystać z analityki internetowej do badania ruchu. Przemyślane badania pomaga być bardziej empatyczny wobec perspektyw, bo słuchać i dbać o ich obawy, pytania i zainteresowania.
- Należy pamiętać o literaturze zawodowej w swojej dziedzinie. Psychoterapeuci przechodzą przez lata profesjonalnych szkoleń, aby nauczyć się najbardziej szanowanych teorii i modalności. Dokonaj ciągłego badania najlepszych badań i myślenia o perswazji.
- Zamiast postrzegać swoją pracę jako sprzedaż lub marketing, zobacz, co to jest: wygodna rozmowa na kanapie, na tematy ważne dla codziennych ludzi.
- Podziel się pomysłami i postawami, które przynoszą korzyści Twoim klientom. Psychoterapeuci market” dobrobyt ” emocje, ponieważ chcą ludzie prowadzić szczęśliwsze, bardziej efektywne życie. Naucz się promować pomysły, które widzisz, pomagając swoim klientom robić to samo.