Jak korzystać z narzędzia do planowania słów kluczowych Google dla SEO

Istnieje tak wiele różnych elementów SEO.

W większości przypadków wszystkie te różne aspekty można podzielić na dwie główne kategorie; SEO na stronie i SEO poza stroną.

Największym czynnikiem SEO poza stroną są Linki zwrotne. Podczas gdy SEO na stronie składa się z elementów takich jak kopia treści, tagi tytułu, meta opisy, wewnętrzne linkowanie i architektura witryny.

Jest prawie niemożliwe (chyba że masz ogromne szczęście), aby mieć udaną strategię SEO na miejscu bez prowadzenia badań słów kluczowych.

W Internecie istnieje mnóstwo narzędzi, które pomogą Ci znaleźć słowa kluczowe związane z Twoją firmą,ale Google Keyword Planner jest prawdopodobnie najpotężniejszym.

Najlepszą częścią tego narzędzia jest to, że jest ono całkowicie bezpłatne dla każdego. Wszystko czego potrzebujesz to konto Google Ads.

Warto również zauważyć, że głównym celem Planera słów kluczowych jest reklama PPC.

Ale mając to na uwadze, nie musisz wydawać pieniędzy na reklamy, aby przeprowadzić badanie słów kluczowych za pomocą tego narzędzia. Jedyną rzeczą, do której nie będziesz mieć dostępu, jest dokładna miesięczna liczba wyszukiwań dla określonych słów kluczowych. Jak wkrótce się dowiesz, nadal będziesz mógł zobaczyć średni zakres, ale Google pokaże dokładne wolumeny tylko podczas prowadzenia kampanii reklamowej.

Zakładam, że większość z was ma już konto Google Ads. Jeśli nie, jest to bardzo łatwe do skonfigurowania. Zrób to, jak tylko będziesz gotowy.

Następnie po prostu postępuj zgodnie z tym przewodnikiem, aby dowiedzieć się, w jaki sposób możesz w pełni wykorzystać Planer słów kluczowych do przeniesienia strategii SEO na wyższy poziom.

Funkcje Google Keyword Planner

Zanim zagłębimy się zbyt głęboko w szczegóły, ważne jest, aby dokładnie zrozumieć, do czego może służyć Planer słów kluczowych.

Jak powiedziałem wcześniej, to narzędzie zostało zaprojektowane z myślą o reklamach PPC. Więc około połowa tego, co zobaczysz, będzie przeznaczona na prowadzenie udanej płatnej kampanii wyszukiwania. Oto niektóre z najważniejszych zalet Google Keyword Planner:

  • Znajdź nowe słowa kluczowe za pomocą słów, fraz, stron internetowych i kategorii.
  • Odkryj trendy wolumenu wyszukiwania i dane historyczne różnych słów kluczowych.
  • Zobacz prognozy wydajności dla słów kluczowych w oparciu o budżet i średnie ceny ofert.
  • Zawęzić wyniki na podstawie lokalizacji geograficznej, języka i zakresów dat.
  • Filtruj wyniki według średnich miesięcznych wyszukiwań, poziomu konkurencji, wyświetleń organicznych, wyświetleń reklam, sugerowanych ofert i średniej pozycji organicznej.

Warto zauważyć, że niektóre z tych funkcji są dostępne tylko po zsynchronizowaniu konta Google Ads z kontem Google Analytics.

Dla naszych celów dzisiaj będziemy trzymać się funkcji, które koncentrują się na wyszukiwaniu słów kluczowych, których możesz użyć do poprawy strategii SEO na stronie.

Odkryj nowe słowa kluczowe

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś użyć Planera słów kluczowych, jest znalezienie nowych słów kluczowych. Jest to bardzo proste.

Gdy już wiesz, jakie słowa kluczowe są związane z Twoją witryną, marką, niszą lub konkretną kampanią, będziesz mógł użyć tych słów kluczowych, aby poprawić treść i SEO na stronie swojej witryny.

Zaloguj się więc na swoje konto Google Ads i przejdź do Planera słów kluczowych.

Keyword Planner

Na pulpicie nawigacyjnym Google Ads kliknij ikonę “Narzędzia” w prawym górnym rogu paska menu. Spowoduje to rozszerzenie menu, prezentując dodatkowe pięć kategorii.

Teraz wybierz “Planer słów kluczowych” z listy planowania po lewej stronie rozwiniętego menu.

Następnie otrzymasz dwie opcje.

  1. Znajdź nowe słowa kluczowe.
  2. Uzyskaj liczbę wyszukiwań i prognozy.

Na razie wystarczy wybrać ” Znajdź nowe słowa kluczowe.”

Find Keywords

Następnie jest to tak proste, jak wpisanie słów kluczowych w pasku wyszukiwania i pozwolenie Google zająć się resztą za Ciebie. Choć wydaje się to proste, jest to prawdopodobnie najważniejszy krok całego procesu.

Narzędzie do planowania słów kluczowych jest niezwykle zaawansowane, ale nie może dostarczyć cennych słów kluczowych, chyba że początkowe hasła wyszukiwania prowadzą go we właściwym kierunku.

Wielką zaletą tego paska wyszukiwania jest to, że pozwala na wprowadzanie słów, fraz i adresu URL, który jest odpowiedni dla Twojej firmy. Aby uzyskać jak najwięcej z Twoich wyszukiwań, polecam pełne wykorzystanie dostępnych opcji wyszukiwania.

Oto spojrzenie na przykład, jak wyglądałoby wyszukiwanie, gdybym prowadził badania słów kluczowych dla treści tutaj w Quick Sprout.

Example Keywords

Jak widać, użyłem kilku pojedynczych słów, takich jak” SEO”, dwusłowowe zwroty, takie jak” content marketing “lub” konwersje ecommerce”, a nawet kilka trzysłowowych zwrotów, takich jak ” marketing małych firm.”

Dodałem również link do strony głównej Quick Sprout, aby dać narzędziu lepsze zrozumienie treści związanych z naszą stroną.

Jest to znacznie lepsze niż dodawanie “marketingu” do paska wyszukiwania bez dodawania czegokolwiek innego.

Analizuj wyniki wyszukiwania

Gdy rozpoczniesz wstępne wyszukiwanie, otrzymasz wiele informacji rzuconych na ciebie. Nie daj się tym przytłoczyć ani zastraszyć. W końcu zawęzimy wyniki.

Ponownie, jeśli nie planujesz prowadzić żadnych kampanii PPC, możesz zignorować niektóre z tych danych.

Najpierw pokażę Ci, jak czytać i interpretować wyniki.

Interpret Results

Jest kilka rzeczy, na które chcę natychmiast zwrócić uwagę.

Planer słów kluczowych wygenerował 4,403 pomysłów na słowa kluczowe w oparciu o moje wstępne wyszukiwanie. Domyślnie wyświetlane wyniki są oparte na danych z ostatnich dwunastu miesięcy wyszukiwania. Ale możesz się z tym pobawić, aby zobaczyć, jak zmieniają się DANE, jeśli wyświetlasz te słowa kluczowe w dłuższym lub krótszym okresie czasu.

Zanim otrzymasz nowe pomysły na słowa kluczowe, Planer słów kluczowych pokazuje wyniki dla tego, czego już szukałeś.

Jedyne kolumny, na które będziesz chciał spojrzeć, to średnie miesięczne wyszukiwania i konkurencja.

Udział wyświetleń reklam, stawki na górze strony i status konta to wszystko dla kampanii reklamowych pad.

Jak widać, średnie miesięczne zakresy wyszukiwania są dość szerokie. Na przykład mówi, że zakres wyszukiwania dla ” SEO ” wynosi od 100 000 do 1 miliona.

Istnieje duża różnica między 150,000 wyszukiwania i 950,000 wyszukiwania, które oba mieszczą się w tym zakresie. Ale jedynym sposobem na uzyskanie dokładnych danych jest uruchomienie Reklamy.

Kluczowe znaczenie mają dane dotyczące konkurencji.

Słowa kluczowe o wysokiej konkurencji będą trudniejsze do rangi, ponieważ więcej osób uruchamia płatne reklamy dla tych słów i fraz. Ale może Możesz spróbować uzyskać przewagę nad konkurencją, podejmując kroki, aby wyprzedzić ich organicznie.

Niektórzy z was mogą odnieść większy sukces dzięki słowom kluczowym o niskiej konkurencji. Wszystko zależy od priorytetu i słów kluczowych, o których mowa.

Patrząc na powyższe wyniki wyszukiwania, termin ” social media marketing “ma wysoki poziom konkurencji, podczas gdy” link building ” jest niski. Pamiętajmy o tych informacjach.

Teraz nadszedł czas, aby przeanalizować pomysły słów kluczowych w oparciu o słowa kluczowe, które szukaliśmy.

Analyze Keywords

Oto najlepsze pomysły 12 słów kluczowych, posortowane według trafności słów kluczowych.

Zwróciłem uwagę na niektóre sugestie, aby dać państwu wyobrażenie o tym, jak należy podejść do tego procesu.

Wszystkie słowa kluczowe na liście są przydatne i warte włączenia do treści. Ale musisz znaleźć sposoby na ich priorytetowe traktowanie.

Słowa kluczowe o niskiej konkurencji z dużą liczbą wyszukiwań mogą wydawać się najłatwiejsze do sklasyfikowania. Ale nie zawsze tak jest.

Na przykład, spójrz na dane dla ” social media.”

Ma dużą liczbę wyszukiwań i niską konkurencję, więc musi to być home run-prawda? Niekoniecznie.

Ponieważ ten temat jest tak szeroki, trudno będzie go oceniać. Prawdopodobnie dlatego ludzie nie wydają pieniędzy na kampanie PPC, aby oceniać je na ten okres.

Z drugiej strony “menedżer mediów społecznościowych” na dole zrzutu ekranu ma dużą liczbę wyszukiwań i wysoki poziom konkurencji, co czyni go trudnym słowem kluczowym do rangi.

Teraz rzućmy okiem na pomysły słów kluczowych, które zapakowałem.

  • Firma SEO
  • Agencja marketingu cyfrowego

Oba mają dużą liczbę wyszukiwań i średni poziom konkurencji. Ranking organiczny dla tych słów kluczowych niekoniecznie będzie łatwy, ale na pewno nie jest niemożliwy.

Mimo że termin taki jak “marketing internetowy” ma niższą objętość wyszukiwania, nadal znajduje się w tym zakresie 1,000 – 10,000 i ma niską konkurencję. Zapakowałem to również, ponieważ jest to związane z dwoma innymi terminami, o których rozmawiamy.

Potencjalnie możesz użyć tych trzech terminów do przeprowadzenia nowego, bardziej szczegółowego wyszukiwania. Ale wkrótce się tym zajmiemy.

Zanim przejdziesz do czegoś bardziej złożonego, powinieneś poeksperymentować z filtrowaniem wyników.

Organizuj pomysły słów kluczowych według niskiej konkurencji, wysokiej konkurencji, niskiej głośności wyszukiwania i wysokiej głośności wyszukiwania.

Zawęź wyszukiwanie

Teraz, gdy poświęciłeś trochę czasu na posortowanie listy słów kluczowych, prawdopodobnie zdałeś sobie sprawę, że ponad 4400 słów kluczowych to za dużo. Wiele z tych słów kluczowych nie będzie używanych przez Ciebie.

Więc będziesz chciał zawęzić wyniki, aby upewnić się, że widzisz tylko te, które są najbardziej odpowiednie i faktycznie skorzystają na twojej strategii SEO.

Najprostszym sposobem, aby to zrobić od razu, jest zmiana jednego z filtrów z “szeroko powiązanych pomysłów” na “ściśle powiązane pomysły.”

Related Ideas

Jak widać, sam filtr obniża wyniki wyszukiwania o połowę.

Przewiń i uzyskaj więcej pomysłów na słowa kluczowe, korzystając z nowych wyników. Użyj słów kluczowych z tej listy, aby pomóc w tworzeniu nowych wyszukiwań, które są bardzo istotne.

Wróć do tego, co zrobiłem wcześniej.

Wziąłem firmę SEO, agencję marketingu cyfrowego i marketing internetowy z tej początkowej listy pomysłów. Oto jak wyglądają wyniki wyszukiwania dla tych słów kluczowych w połączeniu z adresem URL szybkiego kiełkowania.

Location

Te nowe terminy w połączeniu z ściśle powiązanym filtrem przyniosły 296 pomysłów na słowa kluczowe.

Ta lista jest o wiele bardziej rozsądna do zarządzania.

Jak wspomniałem wcześniej, możesz również zawęzić wyniki według lokalizacji, języka i sieci wyszukiwania.

Załóżmy na przykład, że masz lokalną firmę, która ma lokalizacje handlowe w całej Nowej Anglii. Nie musisz pobierać danych o całych Stanach Zjednoczonych.

Map

Zamiast tego możesz skupić się na tych sześciu stanach w Nowej Anglii.

Mając to na uwadze, ta funkcja jest zdecydowanie bardziej korzystna dla tych z was, którzy ostatecznie poprowadzą kampanie PPC. W takim przypadku możesz wybrać kierowanie tylko do użytkowników, którzy szukają w tym regionie.

Ale nadal warto zobaczyć, jak zmienia się konkurencja i liczba wyszukiwań, jeśli dostosujesz lokalizację.

Z każdej listy pomysłów, można pobrać informacje jako arkusz kalkulacyjny excel, jak również.

Moim zdaniem ułatwia to prowadzenie notatek i porządkowanie danych w sposób zgodny z planem SEO i strategią treści.

Download Keywords

Wystarczy poszukać przycisku” Pobierz pomysły na słowa kluczowe ” w prawym górnym rogu każdej strony.

Zobacz prognozy słów kluczowych

Wróć do głównej strony planowania słów kluczowych, na której wylądowaliśmy wcześniej.

Tylko tym razem, mamy zamiar wybrać inną opcję; uzyskać wielkość wyszukiwania i prognozy.

Search Volume Forecast

Wcześniej widzieliśmy wielkość wyszukiwania, Gdy odkrywaliśmy nowe słowa kluczowe. Pokazał nam dane z ostatnich 12 miesięcy.

Może zmieniłeś zakres dat i zobaczyłeś coś innego.

Podczas gdy narzędzie do planowania słów kluczowych nie wyświetli prognozowanych wolumenów wyszukiwania na przyszłość, pokaże prognozę dla słów kluczowych, jeśli zdecydujesz się uruchomić kampanię PPC.

Na podstawie tych trzech słów kluczowych, na które ostatnio spojrzeliśmy, Google projektuje, że kampania PPC uzyska 20 000 wyświetleń i 280 kliknięć za 580 USD miesięcznie. Średnia pozycja wyszukiwania będzie # 3.

Nie jest to idealna prognoza. Ale to też nie jest straszne.

Osobiście bym tego nie robił. Ale ta decyzja jest całkowicie do ciebie.

Możesz użyć tego narzędzia, aby lepiej zrozumieć, jak niektóre słowa kluczowe będą działać. Jeśli możesz znaleźć sposób na uzyskanie 20,000 miesięcznych wyświetleń za pomocą tych słów kluczowych, będzie to lepsze niż płacenie za to.

Ale możesz zobaczyć prognozy, które warto realizować na podstawie słów kluczowych, prognoz i budżetu, który chcesz przeznaczyć na płatne słowa kluczowe.

Wniosek

Teraz, gdy masz już swoją listę słów kluczowych, nadszedł czas, aby poprawić pozycjonowanie witryny na stronie.

Zdecyduj, które słowa kluczowe chcesz nadać priorytet, a następnie twórz treści, które pomogą Ci uszeregować te warunki. Pisz posty na blogu i Przewodniki. Twórz obrazy, filmy i infografiki. Twórz treści będące ich kombinacją.

Skoncentruj się na tagach tytułu, tagach nagłówka i linkach wewnętrznych za pomocą słów kluczowych exact-match.

Możesz zapoznać się z moim kompletnym przewodnikiem po SEO, aby uzyskać więcej informacji na temat tego, jak to zrobić. Jest tu sekcja SEO na stronie, która ogromnie ci pomoże.

Zacznij eksperymentować z Google Keyword Planner. Ponieważ jest darmowy,nie zaszkodzi spróbować.

Po zapoznaniu się z nawigacją i wyszukiwaniem możesz użyć tego przewodnika jako odniesienia do znalezienia słów kluczowych, które będą łatwiejsze do sklasyfikowania.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts

Link Building

Nie ma ważniejszego czynnika rankingowego niż linki. Jeśli chcesz rankingować, musisz mieć wiele linków wskazujących na Twoją stronę.…