To pierwszy post użytkownika Digg power Muhammada Saleema, który będzie oferował wskazówki dotyczące tworzenia treści, które przemawiają do użytkowników serwisów społecznościowych.
W styczniu Ethan Kaplan zaproponował nowy termin opisujący niektóre miejsca:
Made for Digg (MFD), podobnie jak Made for AdSense sites, są to strony, które są specjalnie sformatowane jako Digg bait…
Podczas gdy ludzie często twierdzą, że jest coś z natury nie tak z treścią, która jest specjalnie zaprojektowana do konsumpcji przez strony napędzane społecznie, prawdopodobnie byłem jednym z pierwszych ludzi, którzy oficjalnie twierdzą, że jest odwrotnie, a rozumowanie mojego stanowiska jest proste. Aby treść odniosła sukces na Digg, tj. aby została zaklasyfikowana jako” przynęta Digg”, musi ona naprawdę przemawiać do społeczności i musi wzbudzać pasjonującą reakcję użytkowników, niezależnie od tego, czy odpowiedź jest dobra, czy zła.
Ale Digg ma tendencję do stania się jak crack dla wielu pisarzy i po tym, jak raz wejdą na Digg, istnieje intensywne pragnienie, aby spróbować nadal wchodzić na Digg. To tutaj pisarze często zaczynają lekceważyć swoich lojalnych czytelników, zaczynają podżegać do Digga i wpadają w kłopoty. Dlatego, jeśli chodzi o treści MFD, Wprowadzamy zastrzeżenie: możesz próbować pisać dla Digg, o ile możesz odwoływać się do społeczności Digg i nakłaniać użytkowników do pasji do Twoich treści, nie odbiegając zbytnio od treści, które w przeciwnym razie stworzyłbyś.
Pisanie dla Digg to w rzeczywistości mniej o treści, a bardziej o tym, jak prezentujesz treści—innymi słowy, copywriting. Wiąże się to z napisaniem tej samej treści, którą normalnie napisałbyś, ale zmieniając ją w sposób, który nie odbierze jej istoty, jednocześnie czyniąc ją atrakcyjną dla szerszej publiczności Digg. Jest to rodzaj treści, które docenią zarówno twoi stali czytelnicy, jak i potencjalni nowi czytelnicy.
Z drugiej strony, Pandering do Digg wiąże się z zejściem z drogi, aby napisać coś, czego normalnie byś nie napisał, a to niekoniecznie spodoba się Twoim stałym czytelnikom, ale nadal piszesz to tylko dlatego, że przemawia do czytelników Digg i może sprawić, że będziesz miał dodatkowych odwiedzających. W ten sposób ryzykujesz wyobcowanie swojego podstawowego czytelnictwa, aby mieć szansę na duży ruch, który może nie przekształcić się w regularne czytelnictwo.
Zawsze utrzymywałem, że tworząc treści z myślą o jasnych odbiorcach, możesz tworzyć bardziej skoncentrowane treści, które przemawiają do nich bezpośrednio. Ale musisz myśleć o swojej witrynie jako o “podstawowej publiczności” i “odbiorców peryferyjnych”. Dla niektórych witryn the core-audience is publiczność mediów społecznościowych, ale dla większości witryn główna publiczność składa się z subskrybentów RSS i innych czytelników, którzy odwiedzają i komentują Twoje treści codziennie. W przypadku tego rodzaju witryn media społecznościowe powinny być używane do poszerzania odbiorców, a nie do budowania odbiorców kosztem zwykłych czytelników.
W tym drugim przypadku możesz spróbować dotrzeć do odbiorców peryferyjnych (pochodzących z Digg, Netscape, Reddit i tak dalej), wprowadzając pewne małe poprawki do treści. W następnych kilku postach omówię szczegółowo i wyjaśnię, jak dokładnie należy wprowadzić te poprawki do tytułów postów, akapitów otwierających i podsumowań treści.