Czy mobilna responsywna strona internetowa może zaszkodzić SEO?

Pozwól, aby twoja szczęka stała się niezrównoważona w tej statystyce:

Każdego dnia na całym świecie aktywuje się ponad milion urządzeń mobilnych więcej niż rodzą się dzieci.

Tak, umysł = dmuchany .

Rzeczywiście, projektowanie z myślą o urządzeniach mobilnych staje się ważniejsze — dosłownie — z dnia na dzień. Podobnie jak odpowiadanie na palące pytania związane z najlepszymi praktykami projektowania mobilnego.

Na przykład: czy Mobile responsive Web design jest dobry dla SEO, czy nie?

Stało się to gorącym tematem dyskusji, nawet tutaj, w sekcjach komentarzy Copybloggera, z rozsądnymi umysłami podejmującymi rozsądne argumenty po obu stronach.

W zależności od tego, gdzie patrzysz i co czytasz, możesz odejść myśląc, że Responsive Web Design jest w doskonałej formie pod względem SEO … lub że tworzy bałagan, który zniszczy twoje wyniki wyszukiwania.

Czy to możliwe, że prawdziwa odpowiedź jest bardziej złożona niż każda z nich?

Co zrobiłby Google?

Być może słyszałeś, że Google zaleca wykorzystanie mobilnego responsywnego projektu w Twojej witrynie. Każdy artykuł, który czytasz, promujący korzyści SEO z responsywnego projektowania zwykle zaczyna się tutaj.

Tak mówi Google na ten temat, a konkretnie:

Google zaleca, aby webmasterzy stosowali najlepsze praktyki w branży w zakresie responsywnego projektowania stron internetowych, a mianowicie serwowali ten sam kod HTML dla wszystkich urządzeń i używali tylko zapytań multimedialnych CSS, aby zdecydować o renderowaniu na każdym urządzeniu.

Jedną z często cytowanych zalet SEO responsive design jest możliwość zaprezentowania pojedynczego adresu URL strony, a nie oddzielnego mobilnego adresu URL (np. copyblogger.com vs. m.copyblogger.com).

Teoretycznie powinno to pomóc w ogólnym SEO Twojej witryny i stron poprzez kierowanie wszystkich obecnych i potencjalnych linków do pojedynczy URL zamiast dzielić.

Powyższa rekomendacja Google pasuje do tego założenia.

Ale to stwierdzenie od Google to tylko punkt # 1 z dwa punktorów pod nagłówkiem ” przegląd rekomendacji Google.”

Punkt drugi mówi: “Jeśli responsywny projekt nie jest najlepszą opcją do obsługi użytkowników, Google obsługuje serwowanie treści za pomocą innego HTML.”

Tak więc Google — z 67% udziałem w rynku wyszukiwania-najpierw zaleca responsive Web design, szybko zauważając, że jest w porządku, jeśli responsive web design nie jest używany … jeśli istnieje lepsza opcja służenia odbiorcom.

Boty mogą sobie z tym poradzić, zapewnia nas Google, jeśli zdecydujesz się oferować różne witryny dla użytkowników komputerów stacjonarnych i mobilnych, oddzielne adresy URL i wszystko.

Jak wyjaśnia znany krytyk responsive web design-for-SEO Bryson Meunier z Search Engine Land, Google zapewnia ” webmasterom opcję konsolidacji kapitału linków w oddzielnych adresach URL z dwukierunkowymi adnotacjami lub tagami tablicy rozdzielczej.”

Poziom zaawansowania potrzebny tylko do zrozumienia tego zdania sugeruje, że opcja #2 jest bardziej skomplikowana z tych dwóch. Ale wstrzymaj się z tą myślą, wrócimy do niej.

Najważniejszy jest tutaj punkt widzenia, który jest bardzo ważny:

To kolejny przykład-w tym przypadku prosto z paszczy konia-jak najlepszą strategią SEO jest po prostu tworzenie świetnych treści i prezentowanie ich w najbardziej przyjazny dla użytkownika sposób.

Może to z responsywnym projektem … a w niektórych przypadkach może nie.

Kiedy należy nie wybierz mobilny responsywny projekt?

Zespół StudioPress jest pionierem w responsywnym projektowaniu stron internetowych, szczególnie w odniesieniu do motywów WordPress.

Istnieje teraz wiele motywów potomnych Genesis, które mają responsywny projekt mobilny, a wszystkie pozostałe motywy potomne również mają być responsywne. (Zobacz wszystkie aktualnie responsywne motywy Genesis tutaj.)

Więc wiesz, że w końcu stanę po stronie responsywnego projektowania stron internetowych w tym artykule, przynajmniej jako optymalna strategia projektowania dla większości. (Przepraszam, że zabijam napięcie, jeśli takie było.)

Niedawno założyłem nową witrynę i bez wahania wrzuciłem na nią responsywny motyw, ponieważ responsywny projekt stron internetowych pasuje do treści witryny i sposobu, w jaki czytelnicy będą z nią wchodzić w interakcje.

Ale co, gdy reaguje nie jest właściwy wybór? Takie przypadki są tam, a wspomniany Pan Meunier zwrócił uwagę na kilka z nich w Search Engine Land.

Responsywna strona Disneya jest jednym z przykładów, które omawia.

Witryna jest często odwiedzana za pośrednictwem urządzeń mobilnych przez osoby, które chcą zagrać w jedną z wielu gier, które udostępniają. Niestety, gry nie mogą być odtwarzane na małych ekranach, co rozczaruje 30 000 użytkowników każdego miesiąca, którzy kończą na stronie, wyszukując “gry Disneya” ze swojego urządzenia mobilnego.

Negatywny wpływ SEO jest oczywisty: słabe doświadczenie doprowadzi do szybkiego odbicia przez użytkowników mobilnych. W przypadku powiązanych słów kluczowych prawdopodobnie zaszkodzi to mobilnemu SEO witryny.

Czy to oznacza, że Disney jest koniecznie źle aby przejść z responsywnej strony? Nie. Ten przykład podkreśla tylko jeden obszar witryny, w którym responsywność nie jest tak korzystna, jak posiadanie oddzielnej witryny mobilnej — dla swoich gier — może być. Z tego co wiemy, przejście na responsive miało pozytywny wpływ na Disney.com strategia SEO.

Chodzi o to, że przy podejmowaniu decyzji, czy strona powinna być responsywna, należy wziąć pod uwagę znacznie więcej niż anegdoty sugerujące izolowany negatywny wpływ SEO spowodowany responsywnym projektem.

Wśród czynników, które mogą odciągnąć decyzję wydawcy od responsive Web design:

1. Funkcje.

Podobnie jak w przypadku filmów Disneya, responsywny projekt może nie być dla Ciebie, jeśli Twoja witryna ma funkcje, które nie będą mogły się załadować bez obsługi przez witrynę mobilną.

2. Trafność Treści.

Zdarza się to rzadko, ale czy użytkownicy urządzeń mobilnych szukają znacznie innego doświadczenia niż użytkownicy komputerów stacjonarnych? Witryna dla urządzeń mobilnych może być lepsza, jeśli konieczne jest podkreślenie określonych treści preferowanych przez urządzenia mobilne, a nie tylko przestawianie normalnej zawartości witryny.

3. eCommerce.

Jeśli handel mobilny występuje często w Twojej witrynie, możesz potrzebować mobilnego rozwiązania do przeglądania produktów, a także koszyka na zakupy.

A teraz szybkie słowo na słowa kluczowe …

Możliwość targetowania słów kluczowych dla urządzeń mobilnych jest często cytowaną korzyścią płynącą z mobilnego projektowania stron internetowych w porównaniu z responsywnym projektowaniem stron internetowych. Ale nie mniej ekspert SEO niż Greg Boser wyjaśnił mi, że diabeł tkwi w szczegółach, a szczegóły nie zawsze są tak proste, jak wydają się tylko mobilni sponsorzy.

Istnieje tak wiele czynników poza kierowaniem na słowa kluczowe, które decydują o tym, jak Strony będą pozycjonowane na urządzeniach mobilnych … największym lokalizacja.

Tak więc, mając oddzielną witrynę mobilną, która może obsługiwać różne mobilne słowa kluczowe dla strony maj być korzystne, to jest daleko od srebrnej kuli wielu zrobić to być.

Chodzi o to, aby nie pomyśl o tym pytaniu-aby wdrożyć responsive web design lub nie-najpierw pod względem wpływu SEO. To myśleć o tym w kategoriach przede wszystkim treść i przyjazność publiczności (co, nawiasem mówiąc, jest po prostu dobrym SEO … i które, ahem, tak Google i tak chce, żebyś to zrobił).

Pomyśl o swoich treściach i pomyśl o swoich czytelnikach. Jaki jest najlepszy sposób wyświetlania treści? Czego Twoi odbiorcy będą oczekiwać i cieszyć się najbardziej? Zobowiązanie się do zapewnienia jak najlepszego doświadczenia dla jak największej liczby odwiedzających witrynę będzie najbardziej korzystną długoterminową strategią SEO.

I w większości przypadków sposób na to is z mobilnym responsywnym projektowaniem stron internetowych.

Kiedy powinien wybrałeś mobilny responsywny projekt?

Brian Gardner, założyciel StudioPress i człowiek, który stał na czele inicjatywy, aby rozpocząć tworzenie responsywnych mobilnych motywów Genesis, uważa, że myślenie o responsywnym projektowaniu stron internetowych jako o “dobrym” lub “złym” dla SEO jest błędne.

Rzeczywistość, jak wyjaśnia Gardner, jest subiektywna, na SEO witryny wpływa znacznie więcej niż tylko strategia projektowania.

“Projektowanie responsywne to bardziej czytelność niż SEO” – powiedział mi Gardner. “Chodzi o to, w jaki sposób elementy na stronie są układane i dostarczane użytkownikowi w oparciu o urządzenie używane do uzyskania do niej dostępu.”

Podsumował to w ten sposób:

Jaki projekt najlepiej pasuje do Twoich treści i czytelników?

Dla większości twórców treści najbardziej rozsądną decyzją jest wybór responsywnego projektu — zwłaszcza gotowego do użycia motywu, który ma być responsywny.

Oto dlaczego:

1. Koszt

Strona specyficzna dla urządzeń mobilnych, a nawet po prostu seria adresów URL specyficznych dla urządzeń mobilnych, może być uważana za najlepszą opcję dla użytkowników, a tym samym dla SEO. Ale czy stać Cię na koszty rozwoju? Odpowiedź zależy od twojej sytuacji. (I lepiej mieć pewność, że huk za złotówkę będzie truly bądź tam.)

To, co nie zależy od sytuacji, to to, czy responsywna strona zapewni lepsze, czystsze wrażenia użytkownikom mobilnym. Informatyka Wola. Może nie jest idealny we wszystkich sytuacjach, ale 99 razy na 100 będzie lepiej.

2. Wygoda

Tworzenie witryny mobilnej również wymaga czasu. Jeśli bycie mobilnym jest warte kosztów i czasu, oraz Twoje treści tego wymagają, śmiało. Ale w przypadku braku tych konkretnych kryteriów, dlaczego nie wydać znacznie mniej, aby Twój motyw był responsywny w ciągu kilku minut?

Zainstalowanie responsywnego motywu potomnego w Genesis Framework pozwoli Ci to zrobić.

3. Spójność

Chcesz, aby Twoje treści były udostępniane. A kiedy tak jest, chcesz, aby odwiedzający, którzy docierają do twojej witryny, mieli to samo przyjemne doświadczenie, co oryginalny sharer. Jest to znacznie bardziej prawdopodobne w przypadku responsywnego projektu mobilnego niż witryny mobilnej z oddzielnymi adresami URL.

Rozważ przypadek The Guardian.

Jedna z wielu dużych witryn multimedialnych, które prawdopodobnie nie mogą przejść prostej reakcji — z powodu problemów, takich jak serwowanie reklam — The Guardian ‘ s strona internetowa pokazuje problemy, które mogą pojawić się bez odpowiednich protokołów wykrywania urządzeń wielokierunkowych. (Coś, o co nie musisz się martwić dzięki responsywnemu projektowi.)

Jeśli ktoś czyta historię na urządzeniu mobilnym, a następnie udostępnia ten adres URL na Twitterze, mobilny adres URL jest dystrybuowany. Następnie, gdy inna osoba kliknie link ze swojego 27-calowego iMaca, ta osoba będzie musiała spróbować przeczytać historię na małym układzie mobilnym.

Czy uważasz, że może to mieć wpływ, nawet jeśli podświadomie, na gotowość czytelnika do pozostania na stronie, nie mówiąc już o ponownym udostępnieniu strony lub linkowaniu do niej? Jasne. Każdy czynnik, który skraca czas na stronie lub Prawdopodobieństwo udostępniania społecznościowego i linkowania, ma negatywny wpływ na SEO. Wszyscy się z tym zgadzamy.

4. Nawrócenie.

Sercem całego pytania, które ten post dotyczy, jest to: czy ty need osobna strona mobilna do konwersji?

Omówiliśmy powyższe wyjątki; ale dla większości z was odpowiedź brzmi nie.

Co Ty need jest zapewnienie użytkownikom mobilnym tak czystego i wygodnego doświadczenia, jak użytkownikom komputerów stacjonarnych, aby Twoje treści mogły zabłysnąć, a Twoja strategia konwersji mogła działać. To właśnie umożliwia responsive design.

Łatwo.

I przy minimalnym dodatkowym koszcie.

Więc … czy mobilny responsywny projekt jest dobry dla SEO, czy nie?

Jednym słowem, tak.

W kilku słowach:

Tak, ponieważ jest to dobre dla użytkowników. Mobilny responsywny projekt zapewnia odbiorcom lepsze wrażenia mobilne niż projekt nie responsywny, który po prostu obsługuje nadęty widok pulpitu.

Lepsze doświadczenie to zadowoleni czytelnicy … co równa się zaangażowaniu na stronie, linkowaniu i udostępnianiu … co równa się lepszemu SEO.

Jedynym pytaniem, które możesz zadać, jest to, czy w konkretnym przypadku Twoja witryna mieści się w mniejszości witryn, dla których osobna witryna mobilna przyniosłaby ważne korzyści.

Pamiętaj tylko, aby prawidłowo sformułować pytanie: nie pytaj, czy twój projekt jest dobry dla SEO; zapytaj, czy twój projekt jest dobry dla Twoich treści i czytelników. Ten ostatni ma największy wpływ na ten pierwszy na dłuższą metę.

Jeśli jesteś w małej grupie witryn o rygorystycznych potrzebach wyświetlania treści-i masz gruby portfel-rozważ witrynę mobilną.

Ale jeśli jesteś jak reszta z nas, mobilny responsywny projekt jest najlepszym rozwiązaniem.

Wybieraj mądrze.

Uwaga: Statystyka o urodzonych dzieciach vs. urządzeniach mobilnych aktywowanych na całym świecie jest dzięki uprzejmości lukew.com

Total
0
Shares
Related Posts

Jesteś Wannabe?

Wszyscy przez to przechodziliśmy. Rozmawiasz z kimś, komu chciałbyś zaimponować i robisz z siebie głupka. Ciągle próbujesz znaleźć…