Jakie jest najpotężniejsze narzędzie w twoim arsenale marketingowym?
Czy to badanie słów kluczowych? Copywriting? Pięknie zaprojektowane kampanie reklamowe? Może….
Ale siła napędowa tych wszystkich rzeczy?
Psychologia.
Widzisz, sprzedaż i marketing to tak naprawdę zrozumienie psychologii konsumenta.
Dlaczego ludzie kupują? Co sprawia, że klikają Twoją reklamę na Facebooku? Na jakie bodźce reaguje większość ludzi?
Od dłuższego czasu interesuję się psychologią konsumencką. Zaczęło się dość niewinnie. Byłem ciekawy. Co sprawia, że klienci są zainteresowani produktem, usługą, osobą lub marką? Dlaczego ludzie klikają na nagłówki? Co sprawia, że gwarancja 100% zwrotu jest tak gwarantowana? Jak wpłynie to na Współczynnik konwersji lub lojalność klientów?
Zadawanie tego rodzaju pytań pomogło mi rozwinąć głębsze zrozumienie moich klientów.
A potem wymyśliłem coś więcej. Psychologia konsumenta dotyczy prawie wszystkiego w biznesie.
Nawet media społecznościowe.
Co ja zrobiłem? Zacząłem wykorzystywać swoją wiedzę z psychologii do ulepszania mojej strategii na Facebooku.
I wiesz co?
Zadziałało.
Nie tylko moja osobista marka zaczęła szybko rosnąć. Moi klienci też mają korzyści!
Nie będę trzymał tych technik w tajemnicy.
Chciałem podzielić się z wami spostrzeżeniami psychologicznymi, których się nauczyłem, abyś mógł znacznie poprawić swoją grę, wykorzystując marketing na Facebooku skuteczniej.
Więc, co jest najważniejsze psychologiczne “hacki” możesz zacząć używać dzisiaj aby poprawić swój marketing w mediach społecznościowych?
1. Wykop racjonalną reklamę przez okno
Większość ludzi to istoty emocjonalne, a nie racjonalne.
Wielu analityków myśli, że wszyscy widzą świat w kategoriach jedynek i zer, tak jak my. Ale tak nie jest.
Większość ludzi zachowuje się emocjonalnie i nie ma w tym nic złego. Po prostu jest.
Jedną z najbardziej skutecznych rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić swoją strategię na Facebooku, jest Zakończ poleganie na racjonalnym myśleniu jako główny kierowca i zacznij polegać na kliencie emocje aby przejąć ster.
Świetnie … ale jak ty to robisz?
Jedną z najskuteczniejszych metod jest przekazywanie emocji poprzez wyraz twarzy. Spróbuj użyć reklam, które mają czyjąś twarz, niezależnie od tego, czy jest to prawdziwe zdjęcie, czy rysunek.
Robię to często, po prostu dodając obraz twarzy do moich postów. To proste. Szybko. Jest skuteczny.
Zobaczenie twarzy jest o wiele bardziej atrakcyjne niż zobaczenie jakiegoś nieożywionego przedmiotu.
Działa nie tylko na postach, takich jak te powyżej,ale także na reklamach paska bocznego.
Ludzie już przeglądają Facebooka, oglądają zdjęcia przyjaciół i rodziny. Korzystanie z headshotów lub innych ujęć, które zawierają wyraz twarzy, jest naturalnym sposobem na dyskretne wejście do kanału informacyjnego klienta.
Wyraz twarzy jest jedynym powszechnie rozumianym językiem, a ludzki mózg jest podłączony do przetwarzania sygnałów twarzy o wiele łatwiej niż słowo pisane.
W rzeczywistości, zgodnie z badaniem z Caltech, ludzie mogą mieć określone neurony w swoich mózgach, które reagują na osoby indywidualne!
Oznacza to, że kiedy widzisz moją twarz, twarz Tony ‘ ego Robbina, twarz Donalda Trumpa lub twarz Brada Pitta, masz neuron w mózgu poświęcony tylko oni!
Nieźle, co?
Spójrz na niektóre z poniższych reklam.
Zauważ, jak uśmiechnięty Noah Kagana błyskawicznie zmienia twój nastrój i wzbudza zaufanie.
Ta reklama od AdEspresso nie oferuje prawie żadnego racjonalnego powodu do klikania, ale pozytywne emocje zaszczepione przez kreskówkę i przyciągającą wzrok czerwień (więcej o tym później) sprawiają, że chcę ją kliknąć.
Zauważ, jak Tim jest pewny siebie (lub zadowolony z siebie?) wyraz twarzy przekazuje pewność co do metody, której uczy bez dodatkowych informacji.
Twarz wystarczy, by zbudować moje zaufanie i zachęcić mnie do interakcji z reklamą na Facebooku.
Widzisz, jak silne jest przekazywanie emocji poprzez wyraz twarzy? Użyj go w wszystkie Twoje reklamy na Facebooku, niezależnie od tematu.
2. Użyj koloru, aby przyciągnąć uwagę i przekazać wiadomość
Coś, że wielu marketerów są świadomi, ale rzadko wykorzystują jest moc koloru.
Ludzki mózg ewoluował, aby zobaczyć czerwone kolory bardziej ŻYWO. Była to ogromna zaleta dla łowców-zbieraczy, którzy mogli teraz dostrzec dojrzałe czerwone owoce z zielonych drzew liściastych, a także potencjalne zagrożenia, takie jak jadowite węże i ryby.
(Ten wąż może cię zabić.)
Jest to ogromna zaleta dla marketerów.
Czerwony w reklamach przyciągnie uwagę użytkowników znacznie skuteczniej niż jakikolwiek inny kolor.
Jednak połączenie czerwieni i Niebieskiego jest jeszcze silniejsze, ponieważ niebieski jest bardziej uspokajający i relaksujący.
Na przykład, przeanalizujmy ponownie reklamę AdEspresso.
Zauważ, że reklama używa koloru czerwonego, aby przyciągnąć twoją uwagę i skierować cię do przycisku “Wypróbuj teraz”, ale łączy go z niebieskim tekstem, aby nadać reklamie bardziej uspokajający i przyjazny ton.
Jest to prosta psychologiczna sztuczka, którą możesz wykorzystać na swoją korzyść w następnej kampanii.
Kolory są potężne. Są dla siebie językiem.
Nadszedł czas, aby zacząć mówić tym językiem z klientami. Dlaczego? Bo to język neurologiczny wrodzone. Nauczyliśmy się języka kolorów poprzez naturę i poprzez złożony rozwój naszego gatunku.
Kolor ma sposób komunikacji, który nie zależy od skutecznej kopii reklamy, a nawet uśmiechniętego zdjęcia modelki. Wybierając prawo kolor może zwiększyć Twoje zaangażowanie i poprawić marketing na Facebooku.
3. Obniż cenę (tylko o jeden cent!)
Czy kiedykolwiek zauważyłeś, jak trudno jest znaleźć w supermarkecie coś, co kosztuje dokładnie. $1 lub dokładnie. $5?
To dlatego, że po raz kolejny ludzki mózg ewoluował, aby dostrzec różnicę między cenami w oparciu o najbardziej lewicową cyfrę.
To siła cen.
Na przykład redukcja o jednego centa—ze 100,00 USD do 99,99 USD—jest postrzegana jako bardziej znacząca niż redukcja o 40 centów—z 99,99 USD do 99,59 USD.
Podczas gdy mózg może być do bani z matematyki, jest to niezwykle łatwa do wdrożenia taktyka, która może niemal natychmiast zwiększyć konwersje reklam na Facebooku.
To nie działa za każdym razem i w każdej sytuacji. Jednak nauczyłem się, że dziwne style cen są o wiele bardziej skuteczne w przyciąganiu klientów niż płaskie, okrągłe numery.
Spróbuj. Przeprowadź test podzielenia z różnymi punktami cenowymi i zobacz, który z nich wygra.
4. Użycie teraz jako słowo wyzwalające
Nasze mózgi nie są podłączone do naszej nowoczesnej ery technologicznej.
To brzmi dziwnie, wiem. W końcu większość z nas biegnie praktycznie przywiązana do jakiegoś urządzenia elektronicznego—nosząc je, rozmawiając z nim i wchodząc w interakcje.
Ale mózg wciąż próbuje przystosować się do tych urządzeń, bez względu na to, jak wspaniałe są.
Nasze mózgi są jeszcze w czasach, kiedy żyliśmy na równinach, polując i zbierając dla przetrwania. Oznacza to, że nasze mózgi są nadal podłączone do jednej z dwóch podstawowych odpowiedzi: walka albo Ucieczka.
Słyszałeś o walce lub ucieczce, prawda? Idea jest prosta: walka lub ucieczka jest ” instynktowną reakcją fizjologiczną na groźną sytuację, która przygotowuje się do siłowego oporu lub ucieczki.”
Walka lub ucieczka odbija się na całym ciele na różne sposoby. Niektóre z tych efektów są oczywiste – jak pocenie się. Inne efekty są subtelne – jak trawienie spowolnienie.
Tak czy inaczej, nasze ciała reagują.
Oto jak opisuje to jedna strona naukowa:
W odpowiedzi na ostry stres, współczulny układ nerwowy organizmu jest aktywowany z powodu nagłego uwalniania hormonów. Współczulny układ nerwowy stymuluje nadnercza wyzwalając uwalnianie katecholamin, które zawierają adrenalinę i noradrenalinę. Powoduje to zwiększenie częstości akcji serca, ciśnienia krwi i oddychania. Po zniknięciu zagrożenia, trwa od 20 do 60 minut, aby ciało powróciło do stanu wstępnego pobudzenia levels….In twarz czegoś przerażającego, twoje serce bije szybciej, zaczynasz szybciej oddychać, a całe twoje ciało staje się napięte i gotowe do działania. Ta odpowiedź może się zdarzyć w obliczu bezpośredniego zagrożenia fizycznego (takie jak napotykając warczący pies podczas porannego joggingu) lub w wyniku bardziej psychologicznego zagrożenia (takie jak przygotowanie się do dużej prezentacji w szkole lub pracy).
Innymi słowy, nasze mózgi są podłączone do podejmowania decyzji impulsowych.
Używanie słowa teraz to świetny sposób, aby wykorzystać skłonność mózgu do impulsywności i zachęcić klientów do kliknięcia reklamy na Facebooku.
Oto jak jeden Inc. pisarz opisuje słowo teraz:
Natychmiastowość jest tym, czego wszyscy chcą: Zdobądź to, czego chcesz teraz. Zrób zmiany. Możesz zacząć już teraz. Jutro jest za późno, wczoraj się skończyło, a teraz jest właściwy moment, aby zacząć.
Ludzie są podłączeni do pragnienia teraz. Tacy już jesteśmy.
Zaspokajaj to pragnienie w reklamach lub kampaniach społecznościowych, a na pewno poprawisz swoje wyniki, konwersje i zaangażowanie.
5. Skup się na obrazach, nie słowa
Według większości współczesnych badań mózg przetwarza obrazy znacznie szybciej niż tekst.
Oznacza to, że podczas projektowania kampanii na Facebooku lub innych mediach społecznościowych powinieneś skupić więcej czasu i energii na używanych obrazach niż na tekście, który dołączasz.
Media społecznościowe to dziś świat wizualnie napędzany. Im więcej treści wizualne masz i im lepiej, tym bardziej skuteczne będą Twoje kampanie w mediach społecznościowych.
6. Stwórz niedostatek
Ustaliliśmy, że mózg jest podłączony do decyzji impulsowych i walki lub ucieczki. W ten sposób reklamy zawierające produkty z (postrzeganym) niedoborem wzbudzają poczucie pilności, wpływając na chęć zakupu przez Klienta.
Zauważ, jak Ostrzeżenie “pozostało tylko 24 godziny” stwarza poczucie pilności zakupu.
Chcesz więcej ponieważ to rzadsze.
Nazywa się zasada niedoboru, i będzie to zdziałać cuda dla Twojej strategii social media!
7. Użyj liczb nieparzystych dla opt-ins
Właśnie miałem napisać wniosek do tego artykułu, kiedy zdałem sobie sprawę,…
Nie mogę skończyć na parzystej liczbie!
Dlaczego? Ponieważ odd liczby są, z jakiegoś powodu, bardziej atrakcyjne psychologicznie. Liczby nieparzyste poprawiają zaangażowanie, zwiększają liczbę kliknięć i przyciągają więcej gałek ocznych.
Proste jedzenie na wynos?
- Jeśli korzystasz z reklamy na Facebooku z gratisami, aby zwiększyć liczbę opt-inów e-mail, Użyj nieparzystej liczby, aby zwiększyć konwersje.
- Jeśli publikujesz Aktualizację dotyczącą listy, użyj nagłówka z nieparzystym numerem.
- Jeśli używasz numeru w dowolny umieść w swoich aktualizacjach na Facebooku, użyj nieparzystej liczby.
Na przykład, giveaway ” 9 potężne hacki, aby masowo zwiększyć konwersję reklam na Facebooku “przekonwertowałby znacznie lepiej niż” 10 niesamowite sposoby na poprawę współczynnika konwersji ” (według nauki).
Badania Conductor wykazały, że nagłówki nieparzyste mają o 36% więcej kliknięć i o 20% wyższy CTR niż nagłówki nieparzyste lub nieparzyste.
Facebook Facebook Ads, Facebook articles, Facebook opt-ins, Facebook Ads, Facebook Ads, Facebook Ads, Facebook Ads, Facebook Ads.
Liczby nieparzyste po prostu działają.
Naukowcy odkryli, że umysł uważa liczby nieparzyste za bardziej naturalne. Artykuł oparty na liście, taki jak ten, ma więc bardziej wiarygodne połączenie neurologiczne ze względu na jego nieparzysty status.
Wniosek
Częściej niż nie, uważam, że większość reklam na Facebooku nie wykorzystuje żadnego z powyższych narzędzi, a to szkoda, ponieważ korzystanie z ludzkiej psychologii jest jednym z najbardziej sprawdzonych i spójnych sposobów zwiększenia sprzedaży i konwersji.
I rzecz w tym, że żaden z tych psychologicznych spostrzeżeń nie jest trudny do wdrożenia!
To siła psychologii konsumenta. Znajomość kilku spostrzeżeń może być potężna i może pozytywnie wpłynąć na twoje działania marketingowe!
Jeśli chcesz zobaczyć którąkolwiek z powyższych porad w działaniu, po prostu uruchom test podziału A/B, wykorzystując siłę koloru, wyrazu twarzy i słów wyzwalających. Będziesz zaskoczony wynikami.
Jak ze wszystkim, jednak nie wierz mi na słowo. Idź tam i zrób to dla siebie: testuj, testuj, testuj i zobacz, co przyniesie Ci wyniki.
Nadal jestem ciekawy. Jakie rodzaje psychologicznych hacków testujesz i próbujesz, aby poprawić swoją strategię na Facebooku?